Exclusive Content:

Home Blog Page 770

Η Σμύρνη στις φλόγες, του Ομέρο Αρίτζις

1
Το μυθιστόρημα

Είναι ένα σύντομο μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη σε μετάφραση της Χριστίνας Θεοδωροπούλου. Το ιστορικό μυθιστόρημα “Η Σμύρνη στις φλόγες” δεν αποτελεί απλά μια ξεχωριστή αναφορά και καταγραφή των ιστορικών γεγονότων που συνέβησαν την περίοδο 1919-1922 και τον διωγμό των Ελλήνων από την Σμύρνη. Ταυτόχρονα είναι και μια μορφή βιογραφίας του Νικία, του πατέρα του συγγραφέα, τον οποίον θέτει ως βασικό ήρωα του βιβλίου.

Ο Νικίας αποκτά φωνή και γίνεται ένας μάρτυρας που μας αφηγείται κατά γλαφυρό τρόπο όσα διαδραματίστηκαν στην Σμύρνη πριν και κατά την καταστροφή της Σμύρνης. Ο Νικίας, αφού έχει υπηρετήσει τον ελληνικό στρατό, επιστρέφει στην πόλη του, την Σμύρνη, εκεί έρχεται αντιμέτωπος με την ολοκληρωτική μεταμόρφωση της πόλης του που έχει λεηλατηθεί από την βιαιότητα των Τούρκων και συνειδητοποιεί πως το μόνο που του απέμεινε από τα πατρογονικά του εδάφη είναι οι αναμνήσεις του από νεανικά του χρόνια και τον νεανικό του έρωτα. Αυτές οι αναμνήσεις έρχονται σε αντίθεση με τα αιματηρά γεγονότα του διωγμού των Ελλήνων από τους Τούρκους που μας περιγράφει στο αφηγηματικό παρόν. Μάλιστα ο ίδιος ο συγγραφέας, στην τελευταία πρόταση του βιβλίου, αποδίδει τον χαρακτηρισμό” γενοκτονία”. Μέσα από την αφήγηση αποδίδεται στον μέγιστο βαθμό η έννοια της φρίκης και της βαναυσότητας.

Από το όρος Πάγος ο Νικίας είδε την πυρκαγιά να αφανίζει τη Σμύρνη, τις στήλες καπνού να σχηματίζουν μαύρα τέρατα που ανέβαιναν από τα σπίτια και τους ανθρώπους σαν από ένα και μόνο καύσιμο υλικό.

Η αφήγηση είναι γραμμική που διακόπτεται από τις αναμνήσεις του κεντρικού ήρωα. Αξιοσημείωτη μπορεί να χαρακτηριστεί η παρατήρηση πως η γλώσσα του συγγραφέα στα περισσότερα σημεία είναι αναμφισβήτητα ποιητική. Το κάδρο της λυρικότητας συμπληρώνουν οι αναφορές σε χωρία από αρχαία ελληνικά κείμενα, όπως η ο Οδύσσεια.

Νεοανθισμένα λουλούδια έδιναν ζωντάνια στο αρχαία τοπίο. Οι βράχοι, σύντροφοι των σπασμένων αγαλμάτων, ήταν εκεί. Τα μαύρα πεύκα, καμένα και ξεραμένα, φρουροί θαρρείς των νεκρών, σκίαζαν το πανόραμα.

Δημιουργείται στον αναγνώστη η εικόνα μιας λεηλατημένης πόλης όπου οι κάτοικοι της ξεριζώνονται από τον τόπο τους, χάνουν την ταυτότητά τους, αφανίζονται. Οι σκέψεις, οι αγωνίες και τα συναισθήματα αυτών των ανθρώπων συγκεντρώνονται στο πρόσωπο του Νικία. Άνθρωποι που προσπαθούν να επιβιώσουν από την βαναυσότητα των Τούρκων. Το μυθιστόρημα “Η Σμύρνη στις φλόγες”, του Ομέρο Αρίτζις είναι ένα αντιπολεμικό μυθιστόρημα καθώς εκφράζει την αγανάκτηση του συγγραφέα για τον πόλεμο, τις συνέπειες του και γενικότερα τη βία. Αυτό φαίνεται και από την φράση: “ακόμη δε βρίσκω λόγια για να εξηγήσω τη γενοκτονία που προκάλεσαν στη Μικρά Ασία.“. Τέλος, ανεξίτηλη μένει στην μνήμη του συγγραφέα η πατρική φιγούρα και οι συζητήσεις που είχε μαζί του. Ένα βιβλίο που προσφέρει στον αναγνώστη συγκινήσεις ιστορικής συνείδησης.

Παρόμοια Άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram

 

Σίριαλ … Killer

0

Όσο και να μη θέλουμε να το παραδεχτούμε, σε όλους μας έχει συμβεί όταν αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε μια νέα σειρά να μην μπορούμε να σταματήσουμε να την παρακολουθούμε.

Είτε πήρες την απόφαση μόνος σου, είτε κατάφεραν να σε πείσουν οι φίλοι σου,όλα ξεκινούν με ένα επεισόδιο.

giphy (2)

Ξαφνικά βρίσκεσαι στο τέλος της πρώτης σεζόν, άυπνος, χωρίς αίσθηση του χώρου και του χρόνου.

netflix-bing-night-day

Και ενώ ξέρεις ότι πρέπει να κοιμηθείς, γιατί έχεις υποχρεώσεις στον πραγματικό κόσμο, που δεν μπορείς να αναβάλεις, βλέπεις ακόμα ένα επεισόδιο.

GoT-JUST ONE MORE EPISODE

Όμως οι ώρες που αναγκάζεσαι πλέον να περάσεις στον πραγματικό κόσμο είναι αργές και βασανιστικές και το μόνο που θες είναι να γυρίσεις σπίτι και να δείς μια ολόκληρη σεζόν για να επανορθώσεις για τις ώρες που πήγαν χαμένες .

Έρχεται το σαββατοκύριακο και κάποια στιγμή την Κυριακή αργά το βραδύ συνειδητοποιείς τρώγοντας το τελευταίο κομμάτι πίτσας ότι δεν έχεις βγει από το σπίτι σου εδώ και δύο μέρες

tumblr_n86houQJHY1rj6akzo1_500

Βαθιά μέσα σου ξέρεις ότι έχεις πρόβλημα και πρέπει να συγκρατήσεις τον εαυτό σου, αλλά συνεχίζεις έτσι και αλλιώς.

636024132292321472781079140_MS 2

Και έτσι μια μέρα χωρίς να το καταλάβεις, συνειδητοποιείς ότι πρέπει να περιμένεις έναν ολόκληρο χρόνο για την επόμενη σεζόν.

giphy (1)

Αλλά όλα τα ωραία όμως κάποτε τελείωνουν και ένω προσπαθείς να το αποδεχτείς δεν μπορείς.

vampire-diaries-elena-crying-i-cant

Και όταν τελικά έρχεται η στιγμή που η σειρά φτάνει στο τέλος της νιώθεις ότι η ζωή σου δεν έχει νόημα.

Ihavenothingtolivefor

Όχι για πολυ όμως, γιατί παρόλο που εχείς συμβιβαστεί με το γεγονός ότι δεν μπορείς να ελέγξεις πλέον τον εαυτό σου, επιλέγεις να το αγνοήσεις και ξεκινάς πάλι απο την αρχή.

original

 

Οι εικόνες απο το giphy.com

Η αρχική εικόνα από το seriesparaassistironline.org

Φύση μου, αγαπημένη!

0
φύση

Κάνε ένα delete σε όλα. Πάρε το σακίδιό σου, έναν αγαπημένο και έφυγες να γνωρίσεις τη φύση!

Μη μου πεις για πού…Ξέχνα ξενοδοχεία και πολυτέλειες. Η φύση σε περιμένει να τη γευτείς,να την νιώσεις,να την αφουγκραστείς.

Η φύση σήμερα

Σήμερα δεν θα σας γράψω το καθιερωμένο άρθρο με πληροφορίες και ενημέρωση. Αντίθετα θα σας παροτρύνω. Πάρτε κάποιον αγαπημένο σας ή τον εαυτό σας και φτιάξτε την καλοκαιρινή σας ανάμνηση. Μην πάρετε πολλά μαζί σας παρά μόνο τα απαραίτητα και έτοιμοι! Πάρτε αυτοκίνητο, κτελ, ποδήλατο, καράβι και τρέξτε στη φύση!

Απευθύνομαι σε σένα αγχώδη άνθρωπε! Άσε τις έννοειες σου για μία μέρα και ανάσανε καθαρό αέρα. Άκου το θρόισμα των φύλλων. Νιώσε το δροσερό αεράκι στο πρόσωπο. Συγκεντρώσου και αφουγκράσου τους ήχους της φύσης που προσπαθεί απεγνωσμένα να επικοινωνήσει μαζί σου. Παρατήρησε τα σύννεφα,όπως ακριβώς έκανες μικρός. Κάτσε κάτω από τον ξάστερο ουρανό της φύσης και μείνε έκπληκτος με το πόσο καθαρά φαίνεται ο γαλαξίας στον νυχτερινό ουρανό. Χόρτασε το μάτι σου με την ομορφιά της φύσης και ημέρεψε το άγριο θηρίο μέσα σου με όπλο τη γαλήνη.

Μην γκρινιάξεις σήμερα και μην παραπονεθείς. Ησύχασε και άσε τη φύση να κάνει τη δουλειά της. Θυμήσου πόσο ανάγκη την έχεις και πώς μέσα στα σπλάχνα της μεγάλωνες όλα αυτά  τα χρόνια ενώ εκείνη σαν παιδί της σε έτρεφε ακόρεστα.

Η φύση είναι το καταφύγιο του ανθρώπου. Όποιος και αν είσαι, όπου και αν βρίσκεσαι μην ξεχνάς να τη φροντίζεις όπως εκείνη μας φρόντιζε από την εμφάνισή μας πάνω στη Γη. Μην την μολύνεις και μην την περιφρονείς.

Κάνε αυτή την απόδραση στην εξοχή και σου υπόσχομαι την απόλυτη χαλάρωση και την εύρεση του εαυτού σου!received_1737801436494103

Φωτογραφίες : Γεώργιος Δημάκος από Φενεό Κορινθίας

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε FacebookInstagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Μουσική και σινεμά …..together!!

0

 Σινεμά και μουσική.Όταν η 7η Τέχνη συναντά την 5η τέχνη!!

 Η τέχνη μας ταξιδεύει, μας μορφώνει,μας απογειώνει. Όταν όμως 2 τέχνες συναντιούνται το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ανάρπαστο. Σήμερα παρουσιάζουμε στιγμές όπου το σινεμά συναντά την μουσική. Στιγμές όπου η αφήγηση συναντά τον ρυθμό και την μελωδία. Στιγμές όπου το σινεμά δημιουργεί κάτι μαγικό.

1. Put the blame on Mame.

 

H πιο ερωτική famme fatale ξεδιπλώνει τον αισθησιασμό της σε μία από τι πιο γνωστές σκηνές προκλητικού και εκλεπτυσμένου στριπτίζ στην ιστορία του κινηματογράφου. Gilda (1946)  μέσα από την μοναδική Rita Hayworth.

 

2.Singing in the rain.

 

Gene Kelly στο Singing in the rain (1952). Χαρά, αισιοδοξία και αναζωογόνηση τραγουδώντας και χορεύοντας ρυθμικά σε μία νυχτερινή βροχερή πόλη. Ο άνθρωπος που έδειξε ότι η βροχή δεν συνδέεται αναγκαστικά με τη  μελαγχολία και την μιζέρια. Δεν χρειαζόμαστε πάντα τον ήλιο για να είμαστε χαρούμενοι.

3. Let’s call the whole thing off.

https://www.youtube.com/watch?v=zZ3fjQa5Hls

 

Shall we dance (1937) με Fred Astaire και Ginger Rogers. Φινέτσα, γουστόζικο στυλ, εκκεντρική χορογραφία πάνω σε roler skaters και το ρομαντικό αυτό δίδυμο δημιουργούν μια από τις πιο κλασσικές στιγμές του Αμερικάνικου σινεμά. Η πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού ανήκει στον Louis Armstrong.

4. As time goes by.

 

Η πιο ρομαντική ταινία όλων των εποχών Casablanca (1942)  υπό τη μελαγχολική μουσική του Dooley Wilson. Ανεκπλήρωτος βαθύς έρωτας, εποχή πολέμου. Μία παλιά εποχή που έχει περάσει σαν το φύσημα του ανέμου,αλλά παραμένει ανεξίτηλη για όλους τους ρομαντικούς εραστές. Τhe world will always welcome lovers, as time goes by…

 

5. Que Sera Sera.

https://www.youtube.com/watch?v=uvbCdM89ED8

 

 

H πασίγνωστη Doris Day τραγουδάει στο The man who knew to much (1957) ένα τραγούδι-αντίληψη ζωής για αρκετούς. Que Sera,Sera,Whatever will be,will be. The future’s not ours to see…

Πηγή εικόνας εξωφύλλου:www.sky.com

“Το σημάδι” του Μένιου Σακελλαρόπουλου

0

Το σημάδι είναι ένα βιβλίο με πολλούς συμβολισμούς που μέσω του δράματος που περιγράφει παραδόξως μεταφέρει ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας.

Αγόρασα το βιβλίο από καθαρή περιέργεια καθώς αμφέβαλλα για το πως ένας αθλητικός ρεπόρτερ είναι ικανός να γράψει ένα μυθιστόρημα και μάλιστα με τέτοιου είδους περιεχόμενο.Το αποτέλεσμα με εξέπληξε ευχάριστα.Μέσω της τραγικής ιστορίας που περιγράφει μας φέρνει αντιμέτωπους και σε απόσταση αναπνοής με αυτούς που η κοινωνία μας θεωρεί απόκληρους.Περιγράφει με έντονο τρόπο τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στις φυλακές,τους χαρακτήρες των εσώκλειστων,το πώς βιώνουν οι συγγενείς και φίλοι μια τέτοια κατάσταση αλλά και το ρατσισμό που ολόκληρη η κοινωνία δείχνει προς τα πρόσωπα των φυλακισμένων.Ο τρόπος με τον οποίο όλα αυτά αποτυπώνονται στο χαρτί είναι απόλυτα ρεαλιστικός χωρίς όμως να λείπει ούτε μια στιγμή η κατανόηση και η ευαισθησία προς το ανθρώπινο δράμα.¨Το σημάδι¨ δίνει ένα μάθημα ζωής γιατί όπως λέει και ο ίδιος ο συγγραφέας με αφορμή αυτό το βιβλίο “μια στιγμή είναι αρκετή για να αλλάξει τα πάντα” το θέμα όμως είναι να μπορέσουμε να κρατήσουμε την ελπίδα μέσα μας ζωντανή διότι αν χάσουμε την ελπίδα μας τότε έχουμε “πεθάνει”

Βουτηγμένος στο δηλητήριο του μυαλού του, ο Στέφανος Δημητρίου , φοιτητής Ιατρικής με λαμπρές προοπτικές, χρειάστηκε μόνο ένα λεπτό για να καταστρέψει ολάκερη τη ζωή του. Το πάθος του για την αγαπημένη του Ελβίρα, μια ψευδαίσθηση που τον τύλιξε ασφυκτικά, τον οδήγησε σε μια αποτρόπαια πράξη που θα πλήρωνε ακριβά.
Ένοχος για έναν φόνο και μια απόπειρα στην πιο τρυφερή ηλικία του, άρχισε να περιδιαβαίνει τις φυλακές της χώρας. Αυλώνας, Διαβατά, Κασσαβέτεια έγιναν το σπίτι του, μια κόλαση που διέλυσε τον ίδιο, την οικογένειά του κι όσους βρέθηκαν δίπλα του.
Πάλεψε με τις ερινύες του για να μείνει όρθιος, τιμωρώντας κι ο ίδιος τον εαυτό του. Ωστόσο, τα συρματοπλέγματα δεν ακούμπησαν την ψυχή του, που αναγάλλιασε όταν η μοίρα αποφάσισε να σκηνοθετήσει ένα νέο έργο στη ζωή του. Και οι εξελίξεις; Ένας χείμαρρος ορμητικός!
Μια σπαρακτική ανθρώπινη ιστορία με συγκλονιστική εξέλιξη που καθηλώνει και συγκινεί. (Περίληψη βιβλίου,οπισθόφυλλο).

97861801126659786180112665_bc

Η επιλεγμένη εικόνα είναι από : www.catisart.gr 

Τι να περιμένουμε από την 6η σεζόν του American Horror Story;

0

Η επιτυχημένη αμερικανική σειρά American Horror Story επιστρέφει στις 14 Σεπτεμβρίου και μέχρι τώρα δεν έχουμε επιβεβαιωμένες πληροφορίες σχετικά με το θέμα της φετινής σεζόν, πέρα απο έξι trailer λίγων δευτερολέπτων που κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες μέρες στo Snapchat.

Μπορεί η πλοκή της έκτης σεζόν να είναι άγνωστη, αλλά οι δημιουργοί της σειράς φρόντισαν να ενημερώσουν το φανατικό κοινό ότι μεταξύ άλλων η Lady Gaga, ο Evan Peters και ο Dennis O’Hare θα είναι στο βασικό cast αυτής της σεζόν, ονόματα γνωστά σε όσους έχουν παρακολουθήσει τους προηγούμενους κύκλους.

Οι μόνες πληροφόριες, εκτός του cast, που έχουν αποκαλύψει μέχρι τώρα οι συντελεστές του AHS περιορίζονται στο ότι η έκτη σεζόν θα εκτυλίσσεται σε δύο χρονικές περιόδους και ότι, όπως και συνέβη, και με τις προηγούμενες σεζόν, έτσι και η φετινή θα συνδέεται με κάποιο τρόπο με τα προηγούμενα.

Τα teaser trailer που κυκλοφόρησαν περιέχουν ελάχιστα στοιχεία. Το μόνο που μπορεί να συμπεράνει κανείς απο αυτά είναι ότι πηγή έμπνευσης για φέτος, ίσως να αποτελεί η κλασική ταινία τρόμου του ’74 “Texas Chainsaw Massacre”, με το gore στοιχείο να παραμένει χαρακτηρίστικο της σειράς.

 

Δείτε τα trailer που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα.

https://www.youtube.com/watch?v=OVmwv58XBOs

 


Η αρχική εικόνα: http://www.designntrend.com/

Βιβλία που πήραν…Όσκαρ

0
Όσκαρ

Το βιβλίο μπορεί να αποτελέσει την συνταγή της επιτυχίας για μια κινηματογραφική παραγωγή. Ο καθένας μας μπορεί να φαντάζεται πως είναι οι χαρακτήρες για τους οποίους διαβάζουμε, πως είναι ο χώρος που εκτυλίσσονται τα γεγονότα. Ο κινηματογραφικός φακός δίνει” σάρκα και οστά” στο ταξίδι που κάνουμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο. Η μεταφορά ενός βιβλίου στη μεγάλη οθόνη συνήθως αποτελεί μια ενδιαφέρουσα οπτική του σκηνοθέτη της ταινίας με βάση την πλοκή και τους χαρακτήρες ενός βιβλίου.

Ο ΑΓΓΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ

Το 1996, το βιβλίο του Καναδού συγγραφέα, Μάικλ Οντάατζε “Ο Άγγλος ασθενής” μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη από τον σκηνοθέτη Άντονι Μιγκέλα, κερδίζοντας Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η ιστορία τοποθετείται χρονικά στα τέλη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου στην Ιταλία. Η πλοκή αναπτύσσεται γύρω από τέσσερις χαρακτήρες: έναν ετοιμοθάνατο Άγγλο, επιζήσαντα από αεροπορικό δυστύχημα τον οποίο φροντίζει μια νοσοκόμα. Έναν φαντάρο ταγμένο στον βρετανικό στρατό και έναν κλέφτη. Το βιβλίο και η ταινία αποτελείται από αναδρομές στο παρελθόν αυτών των ανθρώπων, τα πάθη και τις αναμνήσεις τους, όλα αυτά συμβαίνουν υπό την σκιά του πολέμου.

13933097_281829408846948_852381394_n

FORREST GUMP

Μια εξαιρετική διασκευή αποτελεί η κινηματογραφική ταινία “Forrest Gump” (1994) σε σκηνοθεσία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, που βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο του Γουίνστον Γκρουμ. Πρόκειται για την συγκλονιστική και δυνατή ιστορία του Forrest Gump. Ενός ατόμου που αντιμετώπισε προβλήματα νόησης. Ο κεντρικός ήρωας περιμένοντας το λεωφορείο σε ένα παγκάκι εξιστορεί την ιστορία της ζωής του, το πως έζησε σημαντικά γεγονότα. Ακόμη γνωρίζει σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας όπως ο Τζον Λένον. Στην επιτυχία της διασκευής συνέβαλε η ταλαντούχα ενσάρκωση του Forrest Gump από τον Τομ Χανκς που εκείνη την χρονιά κέρδισε το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

13987120_281829772180245_581116243_o

12 ΧΡΟΝΙΑ ΣΚΛΑΒΟΣ

Το 2013 στις κινηματογραφικές αίθουσες προβάλλεται η ταινία “12 χρόνια σκλάβος” υπό την σκηνοθεσία του Στιβ ΜακΚουίν. Η ταινία βασίστηκε στην αυτοβιογραφία του Σόλομον Νόρθαπ, ενός ανθρώπου που αποτέλεσε σύμβολο για την ανεξαρτησία των Αφροαμερικανών στην Αμερική. Η ιστορία ενός οικογενειάρχη μαύρου ανθρώπου που απήχθη και πουλήθηκε για σκλάβος για 12 χρόνια, αφού κατάφερε να ξεφύγει και να το καταγγείλει. Έπειτα από αυτό αφιέρωσε όλη του τη ζωή στην προάσπιση των δικαιωμάτων των Αφροαμερικανών. Από την ταινία μπορούμε να ξεχωρίσουμε την δραματική ερμηνεία του Τσιούετελ Έτζιοφορ ως Σόλομον Νόρθαπ. Η ταινία μεταξύ άλλων κατάφερε να αποσπάσει Όσκαρ Καλύτερης ταινίας και Α΄ Ανδρικού ρόλου.

13932315_281829838846905_1341484015_o

ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ

Τον Φλεβάρη του 1940 η ταινία “Όσα παίρνει ο άνεμος” κερδίζει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Πρόκειται για μια ταινία βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Mitchell Margaret που τιμήθηκε με το Pulitzer for Fiction το 1937 , μεταφέρθηκε κατά αριστουργηματικό τρόπο από τον σκηνοθέτη Βίκτορ Φλέμινγκ. Κατά τα χρόνια του αμερικάνικου εμφύλιου πολέμου, παρακολουθούμε τα κρυφά συναισθήματα αγάπης και έρωτα της Σκάρλετ Ο΄ Χάρα για τον Άσλεϊ Ουίλκς όπου όταν του τα φανερώνει εκείνος είναι έτοιμος να παντρευτεί την ξάδερφή της, Μέλανι Χάμιλτον. Εκείνη δέχεται να παντρευτεί κάποιον άλλο. Ο έρωτας της για τον Άσλεϊ Ουίλκς διατηρείται ζωντανός, όταν εκείνη χηρεύει πηγαίνει στο σπίτι των Χάμιλτον. Το “όσα παίρνει ο άνεμος” ψηφίστηκε ως η δημοφιλέστερη ταινία όλων των εποχών. Χαρακτηριστική είναι η φράση της Σκάρλετ Ο΄ Χάρα: ” Άλλωστε, αύριο ξημερώνει μια άλλη μέρα”

Όσκαρ

Η εικόνα εξωφύλλου προέρχεται από popaganda.gr

Παρόμοια Άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram

 

 

 

5 Ταινίες με άρωμα μυστηρίου από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ!

0
Promotional portrait of British-born American film and television director Alfred Hitchcock (1899 - 1980), dressed in a tuxedo, as he aims a revolver for his anthology program 'The Alfred Hitchcock Hour,' December 12, 1962. (Photo by CBS Photo Archive/Getty Images)

Τι λείπει από τις ήρεμες, χαλαρές και ζεστές νύχτες του καλοκαιριού; Μα φυσικά η αγωνία, η δράση, το ανεξήγητο και οι εμμονές. Με τις  προτάσεις μας για τις ταινίες του Χίτσκοκ τα ήμερα βράδια μας θα μετατραπούν σε απολαυστικότατες <<Νύχτες Αγωνίας>>.

 

Με αφορμή την επέτειο γενεθλίων στις 13 Αυγούστου  του μετρ των θρίλερ,του θρυλικού και εξαιρετικά ταλαντούχου κινηματογραφιστή Άλφρεντ Χίτσκοκροτείνουμε 5 ταινίες που θα δώσουν μία ιδιαίτερη νότα μυστηρίου στα βράδια σας. Μυστήριο, λοιπόν, σασπένς, ανατροπές, διαταραγμένες προσωπικότητες, εμμονικά συμπλέγματα και το κακό που καραδοκεί παντού και είναι έτοιμο να εμφανιστεί. 5 ταινίες-δημιουργήματα, σημαντικές στην πορεία της καριέρας του. 

 

1. Ψυχώ

Μία νεαρή γραμματέας κλέβει 40.000 δολαρια  από το γραφείο της. Στην προσπάθεια της να διαφύγει καταλήγει σε ένα μοτέλ που διαχειρίζεται ένας νεαρός με διαταραγμένη προσωπικότητα. Μία ταινία τρόμου, πρωτοποριακή όχι μόνο για την εξαιρετική δομή του σασπένς και την κινηματογράφησή της, αλλά και το γεγονός ότι ο φόνος στη μπανιέρα λαμβάνει μέρος στο πρώτο μισάωρο.

2. Δεσμώτης του ιλίγγου.

Ένας αστυνομικός, που πάσχει από ακροφοβία, αναλαμβάνει την παρακολούθηση της γυναίκας ενός φίλου του και όσο περνάει ο καιρός την ερωτεύεται. Απόλυτη ανατροπή και πλάνη. Μία ταινία που αποκαλύπτει με τον πιο αλάνθαστο τρόπο ότι τα φαινόμενα απατούν στην πιο τρομακτική τους, μάλιστα, διάσταση.

3.  Στην σκιά των τεσσάρων γιγάντων.

Ένας διαφημιστής εκλαμβάνεται ως διπλός πράκτορας και στην προσπάθειά του να αποδείξει το αντίθετο κατηγορείται και ως δολοφόνος. Μία απίστευτη καταδιωκτική ταινία, με την εντυπωσιακή σκηνή καταδίωξης στην έρημο από ένα ελικόπτερο. Μία ταινία γεμάτη αγωνία αλλά και το αγγλικό black χιούμορ του μετρ.

4. Σιωπηλός Μάρτυς.

Ένας φωτογράφος μετά από τραυματισμό του στο πόδι παρακολουθεί τους γειτονες του για να περάσει η ώρα, αλλά καταληγει ως αυτόπτης μάρτυρας ενός φόνου. Μια ακόμα ταινία  με english humor αλλά και  με έντονο στοιχείο μυστηρίου, που βασίζεται στο γεγονός ότι παρακολουθούμε τις ζωές των γειτόνων μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή.

4. Ρεμπέκα.

Μία νέα σύζυγος ζει εμμονικά κάτω από την σκιά της πρώην συζύγου του αγαπημένου της, Ρεμπέκα. Η πρώτη ταινία του στο Χόλιγουντ και αυτή που του χάρισε το πρώτο του ‘Οσκαρ. Η ταινία φαντάζει σαν να είναι χωρισμένη στη μέση καθώς μόνο τότε συνειδητοποιούμε την αλήθεια.

5. Υπόθεση Νοτόριους.

Η πιο ρομαντική του ταινία σύμφωνα με τους κριτικούς. Απόλυτος ερωτισμός, κατασκοπεία στην Βραζιλία και τονισμοί του φιλμ νουάρ δίνουν στην ταινία την διαχρονικότητα που της αναλογεί.

 

 

Πηγή εικόνας εξωφύλλου: http://www.vallartatribune.com/alfred-hitchcock-the-master-of-suspense/.

Δεσμώτης του Ιλίγγου (1958)

Μυστήριο, σασπένς, ψυχώσεις, φοβίες, ζάλη, εμμονές, τύψεις, ανατροπές, πλάνη, βαθύτατος ερωτισμός στο αριστούργημα του ‘Αλφρεντ Χίτσκοκ -Vertigο.

Ένας πρώην αστυνομικός, ο Σκοτ Φέργκιουσον που πάσχει από υψοφοβία αποφασίζει να αναλάβει μία υπόθεση για χάρη ενός παλιού φίλου του. Η υπόθεση περιλαμβάνει την παρακολούθηση της γυναίκας του Μαντλίν, η οποία εκδηλώνει τάσεις αυτοκτονίας. Όσο την παρακολουθεί τόσο την ερωτεύεται. Όταν τελικά αυτή αυτοκτονεί, αν και ψυχικά καταρρακωμένος, ο Σκοτ γνωρίζει την Τζούντι μια γυναίκα ολόιδια με τον πρώην ερωτά του…

Είναι ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ. Ένα μείγμα σασπένς, μυστηρίου, ενός ερωτικού και απαισιόδοξου μελοδράματος όπου στο βάθος επεκτείνεται σε ψυχολογικό υπόβαθρο με ιδιαίτερη έμφαση στις εμμονές, τις ψυχώσεις, την ανθρώπινη τρέλα, ιδωμένη μέσα από ένα αλληγορικό και συμβολικό πρίσμα.

Μια ταινία που πρόσφατα ψηφίστηκε ως η καλύτερη όλων των εποχών από το Βρετανικό Κινηματογραφικό Ινστιτούτο και το περιοδικό <<Sight and Sound>>, εκθρονίζοντας τον <<Πολίτη Κέιν>> από την κυρίαρχη θέση. Αυτό οφείλεται αρχικά στη μελέτη των ανθρωπίνων συγκινήσεων. Είναι η μοναδική ταινία στην οποία ο Χίτσκοκ εμβαθύνει με ένα ανεπανάληπτο τρόπο στις μύχιες σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων. Αισθήματα απαισιόδοξα, σκοτεινά. Ψυχώσεις, ενοχές, τύψεις, φόβος, διαταραγμένες σκέψεις που καθιστούν τους ήρωες ηθικά και ψυχικά αδύναμους. Ο πρωταγωνιστής, Τζέιμς Στιούαρτ, δεν παραπέμπει  στον επικό και γενναίο ήρωα, αλλά σε μια  φιγούρα αδύναμης προσωπικότητας που ζει μέσα από τις φαντασιώσεις του. Αυτός ο έντονος αντί-ηρωισμός δίνει μια νότα νέο-νουάρ στην ταινία μας.

Είναι μια προσωπική ταινία για τον Χίτσκοκ, στην οποία καταθέτει την υποκειμενική του άποψη για τον κόσμο και τον κινηματογράφο. Πολλά έχουν ειπωθεί  από τους ειδήμονες για την ομοιότητα μεταξύ της συμπεριφοράς του Τζέιμς Στιούαρτ και του ίδιου του σκηνοθέτη. Οι επίμονες, μανιώδεις και έμμονες απόπειρες του να καταστήσει την Τζούντι όμοια με την Μαντλίν ταιριάζουν με τους  δικούς έμμονους τρόπους να δημιουργήσει τις γυναίκες πρωταγωνίστριες κατά τα πρότυπά του. Η τέλεια, ιδανική του γυναίκα είναι μία ξανθιά, παγερή και απόμακρή κρυσταλλένια οντότητα όπου βαθιά μέσα της κρύβει μία απεριόριστη φλόγα αισθημάτων. Ανάλογη εμμονή έδειξε και με την αλλαγή της  εμφάνισης της Κιμ Νόβακ από ένα sex symbol σε μία αυστηρή και μυστήρια γυναίκα, καθώς οι χυμώδεις δεν αρμόζουν στις επιδιώξεις του. Παρόλα αυτά όμως η Νόβακ έδωσε μια ιδιαίτερη αίσθηση, μυστηρίου και αισθησιακού ερωτισμού.

Ενδιαφέρον παρατηρείται στον επίμονο τρόπο με τον οποίο Στιούαρτ προσπαθεί να αναστήσει στο πρόσωπο της Τζούντι την νεκρή Μαντλίν. Τη αναγκάζει να ντυθεί όπως επιθυμεί αυτός, να βάψει τα μαλλιά και να έχει το ίδιο χτένισμα με αυτήν. Μοιάζει σαν να θέλει να επαναφέρει στην ζωή μια νεκρή, να κάνει έρωτα μαζί της. Επιδεικνύει ένα φετιχισμό, έναν μισογυνισμό εξαιτίας της έντονης επιβολής, μια νεκροφιλία, στοιχεία που επανέρχονται συνεχώς και παραπέμπουν αλληγορικά στον ίδιο το σκηνοθέτη.

Όμως, ο Χίτσκοκ δεν μένει μόνο εκεί. Εκτός από το να αναδεικνύει τα θέματά του συμβολικά, παίζει με τα ίδια τα κινηματογραφικά μέσα, τους πρωταγωνιστές αλλά και τους θεατές με σκοπό να μας οδηγήσει σε μια πλάνη. Είναι σαν να μας ξεγελάει και αυτό θα το αντληθούμε σχετικά αργά στην ταινία. Η πλάνη εξηγείται από το γεγονός ότι επιλέγει να αναδείξει την ιστορία από την οπτική γωνία του πρωταγωνιστή. Βλέπουμε ότι βλέπει αυτός, αντιλαμβανόμαστε ότι αντιλαμβάνεται αυτός, την προσωπική του αλήθεια και όχι το πραγματικό και καθολικό. Έτσι μένουμε αιχμάλωτοι σε έναν μονοδιάστατο και κλειστοφοβικό κόσμο. Στην ταινία, η Μαντλίν ξεγελά τον Στιούαρτ και τους θεατές αλλά ο πραγματικός υπεύθυνος για όλα είναι ο Χίτσκοκ, ο οποίος επιλέγει να αφηγηθεί την ιστορία με ένα πρωτότυπο τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ίδια τα μέσα για να δημιουργήσει ένα αυτοαναφορικό έργο τέχνης.

Όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία έρχονται να εναρμονιστούν με την ιδιαίτερη αισθητική οπτική, η οποία αναδεικνύει κάθε φορά την θεματική της: η χρήση <<dolly zoom>> στο κλιμακοστάσιο, οι γυριστές σκάλες του κλιμακοστασίου, οι  λοξοί δρόμοι του Σαν Φρανσίσκο, η κοτσίδα της Μαντλίν που μοιάζει σαν στρόβιλος κτλ., αντανακλούν τα μπερδεμένα αισθήματα του κεντρικού ήρωα, της ζάλης του, του ιλίγγου του, που αποτυπώνονται με τις γνωστές μας, καμπυλωτές γραμμές που στροβιλίζονται στο απέραντο κενό. Το Σαν Φρανσίσκο είναι και αυτό με την σειρά του ένα σύμβολο απαισιοδοξίας, μυστηρίου, μια παλιά δοξασμένη πόλη του Χόλιγουντ. Παράλληλα, εφέ όπως το φόντο ομίχλης συνδυαζόμενο με τη  φωτεινότητα του ήλιου στην σκηνή του νεκροταφείου, προσδίδει μία μυστικιστική διάθεση. Το πράσινο νέον που φωτίζει το δωμάτιο της Τζούντι, όταν αυτή μεταμορφώνεται σε Μαντλίν, δίνει την αίσθηση ότι επέστρεψε από την χώρα των νεκρών. Εξαιρετική και εξόχως σουρεαλιστική φαντάζει η σκηνή ονείρου του Τζέιμς Στιούαρτ, γεμάτη από ενοχές και τύψεις. Τέλος, έχουμε τη μαγευτική μουσική του Μπέρναρντ Χέρμαν που μας αιχμαλωτίζει.

Πολλά είναι αυτά που μπορούν να ειπωθούν για την ταινία. Τόσα πολλά που φαντάζει αδύνατον να σταματήσουμε. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρακολουθήσουμε  την ταινία και να αφήσουμε τις εικόνες να μιλήσουν από μόνες. Άλλωστε αυτό θα επιθυμούσε και ο δημιουργός της.

 

Πηγή εικόνας: http://blog.livedoor.jp/etamura1961/archives/44420373.html.

Μόναχο: Σάλος στη Γερμανία μετά από θανάσιμη επίθεση

Μόναχο
Πηγή: english.alarabiya.net

Η Γερμανία θρηνεί για την επίθεση στο Μόναχο η οποία κόστισε την ζωή αθώων πολιτών.

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ

    Το απόγευμα της Παρασκευής 22 Ιουλίου στο Μόναχο της Γερμανίας, έπεσαν πυροβολισμοί σε ένα γνωστό εμπορικό κέντρο, ονόματι  « Olympia , με μεγάλο αριθμό νεκρών και τραυματιών. Σημειώθηκαν τουλάχιστον δέκα νεκροί, εκ των οποίων η πλειοψηφία ήταν θύματα μικρής ηλικίας που δεν ξεπερνούσαν τα 21 έτη ηλικίας. Οι τραυματίες ανέρχονται στους 16 εκ των οποίων οι 3 βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση και χαροπαλεύουν στο νοσοκομείο.

ΔΡΑΣΤΗΣ Ή ΔΡΑΣΤΕΣ; ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΑΓΕ Η ΕΠΙΘΕΣΗ;

Υπαίτιο για την επίθεση αυτή, χαρακτηρίστηκε  ένας 18χρονος  γερμανικής και ιρανικής καταγωγής άντρας, ο οποίος βγαίνοντας από ένα fast food  στο εμπορικό κέντρο, ξεκίνησε να πυροβολεί  όσους αθώους πολίτες βρέθηκαν στο δρόμο του. Στη συνέχεια, ο δράστης αυτοκτόνησε.

Έχει γίνει , όμως, λόγος  από τις  Αρχές του Μονάχου και για την ύπαρξη περισσότερων από ένα δράστη , οι οποίες εικάζονται πως οι δράστες ήταν 3 και η επίθεση ήταν τρομοκρατική.  Οι Αρχές, βασισμένες στις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις που έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη, θεωρούν πως η επίθεση σχετίζεται με την ιρανική κατά ένα βαθμό καταγωγή του 18 χρονου. Τίποτα όμως δεν έχει εξακριβωθεί και οι έρευνες συνεχίζονται. Πολλά κανάλια, έχουν συνδέσει την επίθεση με αυτή του Μπρέιβικ στη Νορβηγία το έτος 2011, καθώς η ημερομηνία της αιματηρής επίθεσης, ταιριάζει με την επέτειο του χτυπήματος του Μπρέιβικ.

ΟΙ ΑΥΤΟΠΤΕΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

Κατά τη διάρκεια του Μακελειού, οι πολίτες που βρίσκονταν στο εμπορικό κέντρο, έτρεχαν για τη ζωή τους και ζητούσαν καταφύγιο κάτω από πάγκους και σε διάφορα άλλα μέρη που ο δράστης δεν θα μπορούσε να τους βλάψει. Υπάρχει η εικασία, πως ο 18 χρονος δράστης, επιτέθηκε όντας σε διαταραγμένη ψυχολογική κατάσταση . Υπάρχει ο ισχυρισμός , πως ο δράστης  είχε πέσει θύμα bullying στα σχολικά του χρόνια, αλλά και μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον  και σε αυτό ενδεχομένως στηρίζουν κάποιοι το γεγονός ότι τα περισσότερα θύματα ήταν νεαρής ηλικίας.

Αυτή η υπόθεση, στηρίζεται στη συνομιλία που έγινε μεταξύ του δράστη , πιθανότατα του 18 χρονου, μαζί με έναν πολίτη , ο οποίος τον μαγνητοσκοπούσε από  το απέναντι  μπαλκόνι. Ο διάλογος, εμπεριέχει άσχημες βρισιές και την ομολογία του δράστη ότι υπήρξε θύμα bullying  στη Γερμανία, σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση της  Daily Mail. Ύστερα, ξεκινάνε πυροβολισμοί. Οι φοβισμένοι παρόντες, έβγαζαν βίντεο από τα κινητά τους την ώρα της επίθεσης. Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το μακελειό, που έχει τραβηχτεί από την κάμερα ενός αυτόπτη μάρτυρα .

Όλο το γύρω του κόσμου, έχει κάνει η ηρωική ενέργεια ενός Έλληνα 18 χρονου, με το όνομα Χουσεΐν  Νταϊτσίκ , από τη Ροδόπη, που ζούσε στο Μόναχο, ο οποίος θυσίασε τη ζωή του για να σώσει την μικρότερη αδερφή του από τα πυρά του δράστη.

ΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΤΩΡΑ

Η πόλη, βρίσκεται σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού. Η καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ, δήλωσε πως θα κάνει ο,τι μπορεί για να προστατεύσει τους πολίτες της χώρας.  Οι αρχές , έχουν λάβει αυστηρά μέτρα για την προστασία των πολιτών και έχουν παραλύσει τη λειτουργία των δημόσιων μέσων αυτό το διάστημα τα για λόγους ασφαλείας, καθώς η αστυνομία επιμένει πως η επίθεση είναι πιο πιθανόν να συνδέεται με τους τζιχαντιστές. Περισσότερα όμως θα δείξουν οι έρευνες που διεξάγονται αυτές τις μέρες, οι οποίες ξεκίνησαν ήδη από τον λεπτομερή έλεγχο του σπιτιού του 18χρονου δράστη.

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project