Ηχογράφηση από τον Γιώργο Χατζηλάμπρου:
Παρότι η Ελλάδα δε θεωρείται πρωτεύουσα της μόδας, πολλά fashion brands δημιουργούνται και ξεχωρίζουν εγχώρια αλλά και παγκοσμίως. Παρακάτω αναφερόμαστε σε τρία ελληνικά brands που τραβούν την προσοχή μας με τις δημιουργίες τους.
Άγγελος Τσακίρης

Ο Άγγελος Τσακίρης αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς και ταλαντούχους Έλληνες σχεδιαστές μόδας. Έχοντας σπουδάσει σχέδιο μόδας, δημιουργία και styling στο Fashion Workshop Mod’Art International στην Αθήνα ξεκίνησε από τα φοιτητικά του χρόνια επιτυγχάνοντας συνεργασίες με πολύ σημαντικά ονόματα του χώρου, όπως Χάρης και Άγγελος, Άγγελος Μπράτης και MiRo. Το 2017 παρουσιάζει την πρώτη του συλλογή με τίτλο Alliberament (Freedom) εμπνευσμένη από τους πίνακες του Ισπανού ζωγράφου Joan Miro.
Δύο χρόνια αργότερα έχοντας καταφέρει να αφήσει το στίγμα του στο χώρο της μόδας, δημιουργεί το ατελιέ του σε ένα νεοκλασικό ολόλευκο κτήριο των Αθηνών το 1890. Οι συλλογές του από την αρχή της καριέρας του μέχρι σήμερα έχουν φιλοξενηθεί από πλήθος περιοδικών όπως VOGUE GR, L’OFFICIEL Switzerland, VOTRE BEAUTÉ GR, GYNAIKA & InStyle GR.

Έχει χαρακτηριστεί ως ανήσυχο πνεύμα με ανεξάντλητη έμπνευση, δημιουργός έργων τέχνης για την γυναίκα του σήμερα. Οι συλλογές του χαρακτηρίζονται από μινιμαλισμό και γεωμετρία, κάτι ιδιαίτερο για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι ένας από τους σχεδιαστές που επέλεξε να σχεδιάζει διαχρονικά ρούχα και να ελέγχει κάθε τομέα από την παραγωγή μέχρι την διακίνηση και παρουσίαση των ρούχων του. Εμπνέεται από τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική κληρονομιά, με πολλές αναμνήσεις του να προέρχονται από τα παιδικά του χρόνια στο Σουφλί και την γιαγιά του. Με τις συλλογές του στοχεύει στην ελευθερία, την άνεση και την προσωπική ταυτότητα με στόχο την επίτευξη του δυναμισμού και την ελευθερία γενικότερα στη ζωή.
2wo+1ne=2

Το 2wo+1ne=2 δημιουργήθηκε το 2017 από τις Στέλλα Παναγοπούλου και Βασιλία Γκότση. Είναι ένα brand που συνδυάζει το μινιμαλισμό με τον αποδομισμό και, σεβόμενο το περιβάλλον, έχει ως στόχο την αποτύπωση της ρευστότητα της κουλτούρας. Εστίαση δίνεται στη βιωσιμότητα των δημιουργιών και όχι την συνέπεια των trends. Οι συλλογές βασίζονται σε μία πόλη του κόσμου, αντλώντας έμπνευση από την τέχνη, την αρχιτεκτονική και άλλα στοιχεία της. Τα ρούχα αντιμετωπίζονται ως πολυδιάστατες κατασκευές και όχι ως απλά καθημερινά αντικείμενα, με διάθεση να διατηρηθεί η γοητεία και η ερευνητική διάθεση της μόδας.

Η πόλη που αποτελεί την έμπνευση για κάθε συλλογή στιγματίζει όλη τη διαδικασία. Η επιρροή δεν περιορίζεται μόνο στον σχεδιασμό, αλλά και σε όλα τα στάδια μέχρι τη δημιουργία της συλλογής. «Κάθε outfit παίρνει το όνομά του από μια οδό της εκάστοτε πόλης, ενώ κάθε ένδυμα ονοματίζεται από το στοιχείο που τις ενέπνευσε περισσότερο», έχουν αναφέρει οι σχεδιάστριες.
Ergon Mykonos

To Ergon Mykonos είναι ένα brand που δημιούργησε η Μαριέττα Καρπαθίου με στόχο τη δημιουργία ρούχων για γυναίκες που αγαπούν τη μόδα. Η Μαριέττα γεννήθηκε στη Ρόδο το 1979 και έχοντας βρεθεί από παιδί στο κέντρο διάφορων καλλιτεχνικών επιρροών επιλέγει να σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών της Ρώμης. To Ergon Mykonos αποτελεί μέχρι σήμερα μία εταιρία γυναικών η οποία αποπνέει τον δυναμισμό των σημερινών γυναικών.
Τα ρούχα της εταιρείας είναι από βιώσιμα, μη εποχικά υλικά και κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Η διασημότητα στο brand επήλθε μετά το άνοιγμα του κύριου καταστήματός του στην Μύκονο το 2015, παρότι το brand είχε αρχίσει την πορεία του τρία χρόνια νωρίτερα στην Λίνδο. και ο επόμενος χώρος που δημιουργήθηκε στην Αθήνα αντιμετωπίζονται ως όχι απλά μία γκαλερί.

Το Ergon Mykonos έχει φιλοξενηθεί σε πληθώρα έντυπων και ηλεκτρονικών περιοδικών. Έχει πραγματοποιήσει πολύ σημαντικές συνεργασίες, όπως με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Μουσείο Λονδίνου, αλλά και το Κυκλαδίτικο Μουσείο Τέχνης και το Μουσείο Μπενάκη. Επιπλέον, το brand συνεργάζεται με διάφορους φορείς για την ενίσχυση φιλανθρωπικών στόχων.
Οι υπεύθυνες αναφέρουν πως το brand αποτελεί δήλωση αγάπης για την παράδοση, την τέχνη, την δημιουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Η Καρπαθίου έχει αναφέρει πως έβλεπε την μόδα σαν τέχνη έκφρασης. Ταυτοποιεί πλήρως το Ergon Mykonos με την γυναίκα και την Ελλάδα. Έμπνευση για όλες τις συλλογές αποτελούν περίοδοι της ελληνικής εξέλιξης, από την αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο μέχρι την ελληνική επανάσταση του 1821, όπως η τελευταία κολεξιόν τους. Έμπνευση αποτελούν και καλλιτεχνικά έργα, όπως πίνακες του Νικόλαου Γύζη.
Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:
- Άγγελος Τσακίρης
- Ο αδίστακτος μινιμαλισμός της νέας συλλογής του Angelos Tsakiris
- Ο Άγγελος Τσακίρης βάζει σε «τάξη την αταξία» των ανάλαφρων υφασμάτων με τη νέα του Capsule συλλoγή
- Άγγελος Τσακίρης: Ένα από τα πιο ανήσυχα πνεύματα της νέας ελληνικής μόδας στη Vogue Greece
- Ιστορίες Μόδας | Μόδα και Ζωή, Είμαστε ό,τι φοράμε
- Ιστορίες Μόδας | Τάσεις
- Ergon Mykonos
- Ergon Mykonos: Εδώ η μόδα συνδιαλέγεται ειλικρινώς με τη τέχνη
- Ελληνική παράδοση, sustainability και μόδα | Το ‘ergon Mykonos είναι το brand που αξίζει σίγουρα να γνωρίσεις
- Μαριέττα Καρπαθίου (‘ergon Μykonos): Όταν έχεις όραμα και πείσμα, η Ελλάδα θα σε ανταμείψει
- 8 Athens-Based Fashion Brands to Buy in Greece
- 2WO+1NE=2
- 2WO+1NE=2 -Μια ασυνήθιστη εξίσωση ενός ελληνικού fashion label
- «2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική
Παρόμοια άρθρα:
- Ταξίδι πίσω από την έννοια της Haute Couture
- Emma Chamberlain: Gen Z’s style icon
- Fendace: Όταν οι δυνατές συνεργασίες σε απογειώνουν!
Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook, Instagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.