μαγιό
Πηγή εικόνας: talesfromweirdland.tumblr.com

Ηχογράφηση από την Ακριβή Ανδρινοπούλου:

Η δεκαετία του 1930

Η δεκαετία του 1930 έδωσε τη θέση στα αθλητικά μαγιό. Έδωσε έμφαση στην υγεία και στην φυσική κατάσταση, που ευνοούσε και ευνοεί τη γυναικεία σωματική διάπλαση. Για να διατηρήσουν τις φιγούρες τους, οι γυναίκες ενθαρρύνονταν να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, στις οποίες, όμως, θα διατηρούσαν τη σεμνότητά τους. Η κολύμβηση ήταν μία από αυτές, η οποία έδωσε επίσης στις γυναίκες την ευκαιρία να πειραματιστούν με το μαύρισμα. Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1920, το μαυρισμένο δέρμα δεν ήταν πλέον δείκτης της εργατικής τάξης. Αντίθετα αναδείκνυε την πλουσιοπάροχη ζωή τους της μόδας.

Το 1932, η Elsa Schiaparelli κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα ένδυμα κολύμβησης χωρίς πλάτη με μοναδικό σκοπό την αποφυγή γραμμών μαυρίσματος από ιμάντες κατά την ηλιοθεραπεία.

Πηγή εικόνας: pinterest.com |@sweetflorencealice.blogspot.co.uk

Το 1931 εφευρέθηκε το Lastex. Αυτό ήταν ένα παιχνίδι αλλαγής για μαγιό την περίοδο 1930-40. Συνήθως τα πλεκτά μαγιό κατασκευάζονταν από μαλλί και έχαναν το σχήμα τους, όταν ήταν βρεγμένα. Η εισαγωγή νήματος Lastex στα γυναικεία μαγιό σήμαινε ότι τα ρούχα θα κρατούσαν τη μορφή τους μέσα και έξω από το νερό. Το συγκεκριμένο νήμα θα συνδυαζόταν συχνά με τεχνητές ίνες όπως το ρεγιόν, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ελαστικού και λαμπερού υφάσματος.

Δεκαετία 1940-1950

Μέσα σε αυτή την δεκαετία μπορούσαν τώρα να παραχθούν σε πολύ μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων και εκτυπώσεων. Επιπλέον, στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Christian Dior ξεκίνησε το New Look, το οποίος έδινε έμφαση στη γυναικεία μορφή. Αυτός ο συναρπαστικός σχεδιασμός άλλαξε την τάση σε γυναικείες φιγούρες, συμπεριλαμβανομένων των μαγιό. Στην πρώτη διαφήμιση του νήματος Lastex, περίπου το 1950  τα μαγιό που αγκάλιαζαν τη φιγούρα αντικατόπτριζαν τις μοντέρνες γυναικείες μεταπολεμικές σιλουέτες.

Πηγή εικόνας: alamy.com

Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία των γυναικείων μαγιό ήταν η δημιουργία του μπικίνι από Lastex το 1946. Ο σχεδιασμός του μπικίνι πιστώνεται σε δύο ξεχωριστούς σχεδιαστές που εισήγαγαν το επαναστατικό ρούχο ταυτόχρονα.

Jacques Heim & Louis Réard

Ο Jacques Heim, Γάλλος σχεδιαστής μόδας, δημιούργησε ένα μινιμαλιστικό διμερές ρούχο κολύμβησης τον Μάιο του 1946, που ονομάστηκε Atome. Το Heim’s Atome διέθετε ένα σουτιέν και ένα εσώρουχο που κάλυπτε το κάτω μέρος και τον αφαλό.

Πηγή εικόνας: agnautacouture.com

Αργότερα το ίδιο έτος, τον Ιούλιο του 1946, ο Louis Réard, ένας μηχανικός που έγινε σχεδιαστής, δημιούργησε αυτό που αποκαλούμε σήμερα μπικίνι. Ο αδύναμος σχεδιασμός του Réard, αποτελείτο από τέσσερα μόνο τρίγωνα υλικού που ήταν δεμένα όλα μαζί με κορδόνι. 

Πηγή εικόνας: mixanitouxronou.com.cy

Η επιρροή κινηματογράφου

Η άνοδος της κινηματογραφικής βιομηχανίας και της αίγλης του Hollywood, που γιόρτασε τη γυναικεία μορφή στο σύνολό της, είχε μεγάλο αντίκτυπο στη βιομηχανία μαγιό. Το 1952, η Brigitte Bardot πρωταγωνίστησε στη γαλλική ταινία Manina και στο The Girl in the Bikini. Σε ηλικία μόλις 17 ετών, η Bardot ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες που αθλήθηκαν με μπικίνι στη μεγάλη οθόνη.

Προς το τέλος της δεκαετίας, το 1956,  εμφανίστηκε ξανά με μπικίνι στο «Και ο Θεός δημιούργησε τις γυναίκες». Αυτές οι εμφανίσεις έφεραν το μπικίνι στα mainstream μέσα ενημέρωσης, ξεκινώντας έτσι τη μετάβαση του ρούχου από εξωφρενικό και συγκλονιστικό σε καθημερινό. Σύμφωνα με τη Vogue, στα μέσα της δεκαετίας του 1950 τα μαγιό θεωρούνταν περισσότερο ως «κατάσταση ντυσίματος και όχι γδυσίματος», απεικονίζοντας πώς οι απελευθερωμένες τάσεις της μόδας έγιναν σταδιακά αποδεκτές, ακόμη και αν η κοινωνία δεν ήταν αρκετά έτοιμη για μπικίνι.

Πηγή εικόνας: pinterest.com |@Girl in Paris

Η Speedo

Όσον αφορά την αγωνιστική κολύμβηση, η Speedo εισήγαγε για πρώτη φορά το νάιλον στα μαγιό το 1956. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μελβούρνης το 1956, η Speedo δημιούργησε το γνωστό αρσενικό σορτς Speedo. Δεν αποτέλεσε έκπληξη ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις στην ουσία είχαν προτεραιότητα στην ανδρική κολύμβηση, πριν από την γυναικεία. Ωστόσο, δεν άργησαν τα γυναικεία αγωνιστικά μαγιό να χρησιμοποιήσουν τις υδροδυναμικές ιδιότητες του νάιλον. Στη δεκαετία του 1970 η Speedo εισήγαγε ελαστίνη. Ο συνδυασμός ελαστίνης και νάιλον μείωσε σημαντικά την αντίσταση στο νερό και βελτίωσε την ανθεκτικότητα των μαγιό.

Πηγή εικόνας: pinterest.com |@New York Daily News

Οι σχεδιαστές συνέχισαν να πειραματίζονται με μαγιό καθ ‘όλη τη διάρκεια του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα.  Άρχισαν να πωλούν έτοιμα μαγιό στη δεκαετία του 1960. Το 1964, ο σχεδιαστής Rudi Gernreich κυκλοφόρησε το εμβληματικό του μονοκίνι. Το πρώτο τόπλες ολόσωμο μαγιό, με μονοκόμματους ιμάντες και λαιμόκοψη. 

μαγιό
Πηγή εικόνας: featureshoot.com

Προς το τέλος του 20ού αιώνα, τα γυναικεία αυτά ενδύματα έγιναν όλο και πιο τολμηρά και πολύχρωμα, αντικατοπτρίζοντας τις τάσεις της μόδας εκείνη την εποχή. Η τηλεοπτική εκπομπή Baywatch, η οποία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1989, έγινε γνωστή για τα έντονα κόκκινα μαγιό με έντονα χρώματα των χαρακτήρων της. Αυτό το στυλ εκλαϊκεύει εκ νέου το ολόσωμο μαγιό σε αυτό το νέο σχήμα.

μαγιό
Πηγή εικόνας: pinterest.com |@nytime

Τα μαγιό στις αρχές του 21ού αιώνα

Το αγώνισμα της κολύμβησης στον 21ο αιώνα συνέχισε να επωφελείται από τις τεχνολογικές εξελίξεις σε σχήματα και υλικά. Το 2008 η Speedo κυκλοφόρησε το LZR Racer. Το μαγιό σε μήκος σώματος είναι κατασκευασμένο από ελαστάν-νάιλον και πολυουρεθάνη. Αυτά τα μαγιό ήταν αμφιλεγόμενα καθώς πολλοί θεώρησαν ότι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν έδωσαν ένα άδικο πλεονέκτημα λόγω των υδροδυναμικών ιδιοτήτων τους. Μετά τη χρήση τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2008, όπου οι αθλητές που φορούσαν το LZR απέδωσαν εξαιρετικά καλά, οι κανονισμοί για τα μαγιό στους Ολυμπιακούς αγώνες αναθεωρήθηκαν. Το συμπέρασμα ήταν ότι τα γυναικεία μαγιό θα μπορούσαν να έχουν μήκος από τον ώμο έως το γόνατο.

Από τη δεκαετία του 2000, πολλές τάσεις γυναικείων μαγιό από τον εικοστό αιώνα επανεξετάζονται λόγω της κυκλικής φύσης της μόδας. Τα ολόσωμα, ψηλά κομμένα μαγιό της Baywatch εντοπίζονται συχνά στην παραλία. Κάτι που είναι καινούργιο στα γυναικεία μαγιό τον 21ο αιώνα είναι ότι οι μάρκες μαγιό συμπεριλαμβάνουν περισσότερο το γυναικείο μέγεθος.

Ενώ ο 20ός αιώνας προσπαθούσε να εξαλείψει τους νόμους που ελέγχουν τη γυναικεία σεμνότητα, ο 21ος αιώνας είναι η εποχή που τα γυναικεία μαγιό θα γίνουν αποκλειστικά για όλους.


Παρόμοια άρθρα: 

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

1