Πηγή: https://www.stocksy.com

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου και η ώρα είναι 20:58. Έχω τον υπολογιστή μπροστά μου μαζί με ένα ποτήρι κρασί. Είμαι έτοιμη να βάλω τον κωδικό του εισιτηρίου και περιμένω να αρχίσει to live streaming της παράστασης «Διαδικτυακά με τον Μπετόβεν», από την άνεση του καναπέ μου. Στην οθόνη μου, αρχίζει το countdown και εγώ ανυπομονώ να ξεπροβάλλει η σολίστ της παράστασης.

Η αντίστροφη μέτρηση φτάνει στο μηδέν και ξεκινάει το εισαγωγικό βίντεο από το Κέντρο Πολιτισμού Ηρακλείου. Το βίντεο είναι πολύ όμορφα φτιαγμένο και ξεναγεί τον θεατή από την είσοδο του κτηρίου, μέχρι την αίθουσα στην οποία διοργανώνεται η συναυλία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, μας φτάνει μέχρι την μεγαλύτερη αίθουσα του κέντρου, αίθουσα «Ανδρέα και Μαρίας Καλοκαιρινού». Για κάποιον ο οποίος δεν έχει επισκεφτεί το κέντρο, θεωρώ πως είναι πολύ έξυπνη και όμορφη εισαγωγή, ξεφεύγοντας από την απλή μετάδοση της συναυλίας.  Έστω και αυτά τα πρώτα 2 λεπτά, φαίνονται τόσο προσεγμένα και βάζουν τον θεατή στη θέση της περιήγησης πριν φτάσει στην αίθουσα, όπως θα έκαναν και αν ήταν εκεί.

Η συναυλία ξεκινάει

Όπως είπα και πριν, ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση, φτάνουμε στο 0, ξεκινάει το εισαγωγικό βίντεο μέχρι που φτάνουμε στην κεντρική σκηνή. Με τα φώτα στραμμένα στην σκηνή, ξεπροβάλλει η σολίστ Αλεξία Μουζά. Με ένα εξώπλατο, μαύρο σατέν φόρεμα, η σολίστ κάθεται με χάρη στο κάθισμα του πιάνου και παίρνει μια ανάσα. Στο πρόσωπό της, βλέπεις πως γεμίζει από συναίσθημα, πρωτού τα χέρια της αγγίξουν το όργανο.

Πηγή: www.kriti24.gr

Με μια βαθιά ανάσα, αρχίζει να παίζει πιάνο και όλη η αίθουσα γεμίζει νότες. Με την δυνατότητα του live streaming, με απίστευτα καθαρή εικόνα και ήχο, μπορούσε κανείς να δει ολόκληρη την αίθουσα και στο επίκεντρό της, να δεσπόζει το πιάνο με την σολίστ.

Ρεπερτόριο

Το πρώτο κομμάτι, ήταν η «Σονάτα για πιάνο Νο. 3 σε Ντο μείζονα, Έργο 2». Το έργο χωρίστηκε σε 4 μέρη. Θυμάμαι από την συνέντευξη με την Κα. Μουζά, πως το συγκεκριμένο έργο είναι από τις πρώτες συνθέσεις του Μπετόβεν. Το κομμάτι ήταν υπέροχη επιλογή και η εκτέλεση καθηλωτική, καθώς η συγκεκριμένη επιλογή απαιτεί άπταιστη δεξιοτεχνία και ελαφριά δάχτυλα.

Περνώντας στο επόμενο κομμάτι, μπορούσε κανείς να καταλάβει πως η ατμόσφαιρα άλλαξε, και ξαφνικά βρισκόμασταν κάπου αλλού. Με το “Dymka” του Τσαϊκόφσκι, βρεθήκαμε σε ένα ρώσικο χωριό, όπως είναι και ο τίτλος του κομματιού και προσωπικά, με γέμισε νοσταλγία και γλυκιά μελαγχολία. Σε Ντο ελάσσονα, με γλυκές και απαλές νότες, η Κα. Μουζά, μπόρεσε να μας ταξιδέψει σε μια άλλη εποχή και χώρα, μόνο και μόνο από την επιλογή  και εκτέλεση αυτού του κομματιού.

Στη συνέχεια, ακολούθησε ένα κομμάτι, που θα μπορούσε κανείς που αγαπάει την κλασσική μουσική, να καταλάβει πως είναι Σοπέν. Προσωπικά, είναι ο αγαπημένος μου συνθέτης και ανατρίχιασα με την εκτέλεση της Κα. Μουζά καθώς μπόρεσε να εκφράσει όλη την συναισθηματική ιδιοσυγκρασία του Σοπέν, κάτι για το οποίο ήταν άλλωστε γνωστός. Γεμάτο δεξιοτεχνία και γλυκιά συναισθηματική αστάθεια, η «Sonata για πιάνο Νο. 3 σε Σι ύφεση, Έργο 58», ήταν η καλύτερη επιλογή για να κλείσει η βραδιά.

Δεν έχει τύχει να παρακολουθήσω ποτέ ξανά, παράσταση μέσω live streaming και μπορώ να πω, πως η καλλιτέχνης, δεν άφησε κανέναν απογοητευμένο. Η ακουστική ποιότητα αλλά και εικόνα που παρείχε το Πολιτιστικό Κέντρο, ήταν πραγματικά καθαρή και δεν άφηνε κανένα περιθώριο για ηχώ ή παράσιτα.

Θα πρότεινα ανεπιφύλακτα σε όλους να παρακολουθήσουν τα επόμενα event του Πολιτιστικού Κέντρου Ηρακλείου. Πέρα από ενδιαφέρον και μοναδικές παραστάσεις, παρέχουν και ασύλληπτη ποιότητα στην μετάδωσή τους.


Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project