Πηγή εικόνας: pinterest.com

Η ένδοξη εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Η ένδοξη εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας άρχισε στις 6 Απριλίου του 1957. Την ημέρα  που ο Αριστοτέλης Ωνάσης αγόρασε την Ολυμπιακή Αεροπορία από το ελληνικό κράτος. Η λειτουργία της εταιρίας άρχισε αρχικά με εισερχόμενες πτήσεις. Σταδιακά εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες, που συνδέουν την Ελλάδα με κάθε ήπειρο, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, εμπνέοντας νεαρά κορίτσια της δεκαετίας του 60 και του 70 να ακολουθήσουν μια ονειρική καριέρα στον αέρα. Αλλά μόνο λίγες από αυτές κατάφεραν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.

αεροπορία
Πηγή εικόνας: pinterest.com

Στόχοι του Αριστοτέλη Ωνάση

Η Ολυμπιακή Αεροπορία ήταν μια εταιρία φημισμένη για την προσοχή της στη λεπτομέρεια και τις πολυτελείς υπηρεσίες που παρείχε στους επιβάτες. Διασφαλίζοντας, παράλληλα, ότι τα κορίτσια της θα ήταν ντυμένα μόνο σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις. Όποιος είχε την ευκαιρία να πετάξει κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής των Ολυμπιακών Αερογραμμών, σίγουρα είδε μια από τις πιο εκλεπτυσμένες περιόδους αεροπορίας στην Ελλάδα. Ο Ωνάσης ανυπομονούσε να τη μετατρέψει σε μια κορυφαία παγκόσμια αεροπορική εταιρεία αφήνοντας πίσω το λαμπρό σήμα της.

αεροπορία
Αριστοτέλης Ωνάσης| Πηγή εικόνας: pinterest.com

Ομοιόμορφες συλλογές για τις κομψές αεροσυνοδούς

Ο Ωνάσης στόχευε κάθε ελληνικό σπίτι να θυμάται τη Χρυσή Εποχή της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Λεπτές πορσελάνες και κρύσταλλα μαζί με κομψές στολές σχεδιαστών σε συνδυασμό με το άριστο αποτέλεσμα άφησαν ένα μόνιμο σημάδι στην ιστορία της αεροπορίας. Οι πολυτελείς εταιρείες μόδας εμπνέουν σχεδιαστές μόδας σε όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν αποκλειστικές ομοιόμορφες συλλογές για να ντύσουν τις κομψές αεροσυνοδούς. Τα σχέδια ήταν είτε επαναστατικά, είτε καθαρά κλασικά, ενώ η γκάμα των αξεσουάρ τους περιελάμβανε λαστιχένιες μπότες και κομψές κάπες που άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία της μόδας. Οι στολές ήταν κομψές και εκλεπτυσμένες, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσαν, μετατρέποντας κάθε ένα από τα κορίτσια σε μόδα της εποχής.

αεροπορία
Πηγή εικόνας: pinterest.com

Ο πρώτος σχεδιαστής Jean Desses

Ο Jean Desses ήταν ο πρώτος σχεδιαστής της εταιρείας των στολών κι ένας κορυφαίος σχεδιαστής παγκοσμίως από το 1940 μέχρι το 1960. Το σχέδιό των κουστουμιών για την Ολυμπιακή Αεροπορία περιελάμβανε μια μπλε φούστα με καθαρό τελείωμα στη μέση, που φοριέται με ένα άσπρο πουκάμισο κι ένα κομψό καπέλο.

αεροπορία
Πηγή εικόνας: pinterest.com

Η έμπνευση της Coco Chanel

Η Coco Chanel ακολούθησε παρουσιάζοντας ένα ζωντανό, σούπερ ομοιόμορφο στυλ που απέκλεισε από το στυλ το σακάκι και κράτησε το καπέλο. Το μπουφάν που σχεδιάστηκε από την Coco Chanel ήταν ένα κουμπί με ένα λευκό κολάρο και ένα χαριτωμένο τόξο ακριβώς κάτω από το λαιμό.

αεροπορία
Πηγή εικόνας: pinterest.com

 

Πηγή εικόνας: pinterest.com

Η αντίληψη του Pierre Cardin

Ο Pierre Cardin ακολούθησε με την αντίληψή του για το απόλυτο ομοιόμορφο στυλ εμπνευσμένο από την τάση της διαστημικής εποχής στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Το σχέδιό του ήταν η πιο ομοιόμορφη σχεδίαση όλων των εποχών.

Πηγή εικόνας: pinterest.com

Οι δημιουργίες του Γιάννη Τσεκλένη

Το 1972, το maxi dress παρουσιάζεται για τις αεροσυνοδούς στην Business Class, όταν ο Γιάννης Τσεκλένης ανέλαβε να σχεδιάσει τις ολοκαίνουργιες στολές της εταιρείας. Οι Ολυμπιακοί δακτύλιοι πρωταγωνίστησαν στη νέα στολή, ενώ χρησιμοποιήθηκε μια νέα έκδοση maxi και mini, εμπλουτισμένη με συμπληρωματικά αξεσουάρ όπως οι ομπρέλες.

Γιάννης Τσεκλένης| Πηγή εικόνας: pinterest.com

Η νέα εποχή μόδας

Ο Γιάννης Τσεκλένης παρουσίασε μια αποκλειστική συλλογή με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ που θα χρειαζόταν ένας αεροσυνοδός: ομπρέλες, το φόρεμα και τις μπότες. Αυτές οι λευκές μπότες από καουτσούκ έλαβαν πολλά θετικά σχόλια καθώς εισήγαγαν μια νέα εποχή μόδας. Ο Τσεκλένης σκέφτηκε ιδιαίτερα αυτήν τη συλλογή, καθώς ήταν ένα έργο που του άρεσε να δουλεύει.

Πηγή εικόνας: pinterest.com

Ο θάνατος του Αριστοτέλη Ωνάση

Ο θάνατος του Αριστοτέλη Ωνάση είχε ως αποτέλεσμα την κάμψη της εταιρείας μετά το 1974, όταν το Ελληνικό Δημόσιο απέκτησε την κυριότητα της εταιρείας. Η αγάπη του Ωνάση για την εταιρεία και η επιθυμία του να τη φτάσει στην κορυφή, εξαφανίστηκε μετά το θάνατό του. Πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός μεταξύ σχεδιαστών από το κράτος για την επιλογή μελλοντικών σχεδιαστών.

Αριστοτέλης Ωνάσης|Πηγή εικόνας: pinterest.com

Οι σχεδιαστές που ακολούθησαν

Η Ρούλα Στάθη κέρδισε το 1979 με το ρετρό σχεδιασμό της και ο Billy Bo ακολούθησε το 1981, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά βουργουνδικές αποχρώσεις για τα κορίτσια Business Class. Από το 1978 έως το 1992. Η Τρουθ Κοντογιώργου και η Ασπασία Γέρεη ανέλαβαν το σχεδιασμό των στολών της εταιρείας. Στη συνέχεια, ο Μάκης Τσέλιος σχεδίασε τη στολή με επίκεντρο φουλάρι από το 1992 έως το 1999.Τα σχέδια της Σήλια Κριθαριώτης το 2013 ήταν ένα λαμπρό παράδειγμα της επιστροφής της εταιρείας. Όντας μέλος του ομίλου Aegean Airlines.

Στολές της Ρούλας Στάθης| Πηγή εικόνας: pinterest.com

Παρόμοια Άρθρα

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-press 

 
Προηγούμενο άρθροΚοινωνικό Βιβλιοχαρτοπωλείο και Κατάστημα Παιχνιδιών
Επόμενο άρθροRene Magritte: ένας γνήσιος σουρρεαλιστής
Αυτό που με έκανε να αρχίσω την αρθρογραφία ειναι η περιέργεια που έχω για κάθε τι καινούργιο που θέλω να δοκιμάσω. Σίγουρα δεν είμαστε όλοι για όλα, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να δοκιμάσουμε και αν δεν μας αρέσει το αφήνουμε. Οι θετικές σκέψεις, η χαρά και οι όμορφοι χαρακτήρες ειναι βασικά στοιχεία για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη. Και η κατευθυντήρια γραμμή που ακολουθώ είναι η ανοχή για ο,τι είναι διαφορετικό, για ο,τι θεωρώ εγώ αφύσικο..