Παράδοξο! Εάν γκουκλάρεις τον όρο “δημιουργική οικονομία” δεν θα βρεις πολλά άρθρα ή μελέτες από οικονομικούς οργανισμούς, δεν θα βρεις στατιστικά και αναφορές επιχειρήσεων. Ούτε στα αγγλικά ο όρος “Creative Economy”σου δίνει πολλές πληροφορίες.

Παράδοξο νούμερο δύο! Τα λίγα στατιστικά που καταφέρνεις να βρεις, δεν «ταυτίζονται» με την άγνοια και την αδιαφορία που περικλείει τον κλάδο. Και αυτό γιατί τα στοιχεία δείχνουν, πως τα κέρδη είναι υψηλά και έχουν ανοδική πορεία σε μια περίοδο παγκόσμιας κρίσης.

  • Σύμφωνα με το United Nations Conference on Trade and Development  (UNCTAD) οι εξαγωγές των δημιουργικών αγαθών και οι υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 134% ανάμεσα στο 2002 και το 2011.
  • Οι εξαγωγές τους έφτασαν στα 646$ δισεκατομμύρια δολάρια το 2011 (international trade centre ITC).
  • Ανάμεσα στο 2002 και το 2015  η αξία της παγκόσμιας αγοράς δημιουργικών προϊόντων διπλασιάστηκε  από 208$ δισεκατομμύρια δολάρια σε 509$ δισεκατομμύρια το 2015.
  • Ακόμα και εν έτη 2019 το παγκόσμιο εμπόριο δημιουργικών αγαθών διευρύνεται με μέσο ρυθμό αύξησης των εξαγωγών πάνω από 7%, σύμφωνα με νέα έκθεση της UNCTAD που περιγράφει τις τάσεις στην παγκόσμια δημιουργική οικονομία.

Φυσικά, υπάρχουν εξηγήσεις γιατί καταφέρνει ο κλάδος, όχι μόνο να επιβιώνει αλλά και να θριαμβεύει σε δύσκολους καιρούς. Οι μεγάλες κινηματογραφικές βιομηχανίες, όπως το Χόλιγουντ στις ΗΠΑ, το Bollywood στην Ινδία και το Nollywood στη Νιγηρία παράγουν από κοινού περισσότερες από τέσσερις χιλιάδες ταινίες ανά έτος: πάνω από 80 την εβδομάδα! Από την άλλη μεριά τα βιντεοπαιχνίδια αντιπροσωπεύουν έως και 70% δισεκατομμύρια δολάρια σε όλο τον κόσμο.

Το ερώτημα είναι: Γιατί δεν υπάρχουν συγκροτημένες προσπάθειες σε παγκόσμιο επίπεδο και γιατί αδύναμες οικονομικά χώρες όπως η Ελλάδα δεν εκμεταλλεύεται αυτή την ευκαιρία;

Links: https://unctad.org/en/pages/PressRelease.aspx?OriginalVersionID=499

The Orange Economy: An Infinite Opportunity: Ελληνική  έκδοση