φωτογραφία;
Η πρώτη "Φωτογραφική Μηχανή"

Ηχογράφηση από την Κορνηλία Χαλκίδη:

Πώς γεννήθηκε η φωτογραφία; Είναι η τέχνη ή η μουσική των θλιμμένων τοπίων; Μήπως είναι η γεωμετρία ενός θεϊκά πλασμένου κόσμου που προσπαθούμε διακαώς να αποτυπώσουμε  για να μείνει άφθαρτος στον χρόνο; Πιθανότατα δεν θα μάθουμε ποτέ αν δεν μπούμε στον πειρασμό να αγγίξουμε ελαφριά την σκανδάλη της μηχανής μας παρατηρώντας την πραγματικότητα που αποτυπώσαμε…

Από που προέρχεται ο όρος φωτογραφία;

Ο Δημιουργός του όρου “Φωτογραφία” (Πηγή: https://www.britannica.com)

Εφευρέτης του όρου είναι ο Sir John Herschel, ο οποίος συνεισέφερε σημαντικά στη βελτίωση της Φωτογραφίας μέσω της κυανοτυπίας, δηλαδή της αποτύπωσης της εικόνας μέσω της μπλε ένωσης του σιδήρου με την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας. Δικός του είναι ο όρος φωτογραφία που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «Phos» και «Graphe» που μεταφράζεται σε Φως και Σχέδιο.

Η πρώτη φωτογραφική μηχανή, Camera Obscura

Μπορεί ο όρος φωτογραφία να δημιουργήθηκε τον 18ο αιώνα, όμως η ιστορία του χρονολογείται ήδη από το 1400 μ.Χ. με την ιστορική Camera Obscura (στα Λατινικά camera σημαίνει αίθουσα – δωμάτιο, ενώ obscura σημαίνει σκοτεινό). Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η πρώτη φωτογραφική μηχανή ήταν κυριολεκτικά ένα σκοτεινό δωμάτιο με μία τρύπα στον τοίχο!

Η πρώτη φωτογραφική μηχανή (περίπου 1400 μ.Χ) (Πηγή: https://www.matrise.no)

Ουσιαστικά, το φως που διέρχεται από αυτήν την τρύπα προβάλλεται ανάποδα και
διατηρεί το χρώμα και την προοπτική. Υπάρχουν πρώιμες αναφορές της διαδικασίας από τον φιλόσοφο Mozi και τον καλλιτέχνη Leonardo DaVinci. Μάλιστα ο DaVinvi κατανόησε τη χρήση του «σκοτεινού θαλάμου» καθώς ζωγράφιζε στο εργαστήριό του.

Από την φευγαλέα αποτύπωση στο φωτογραφικό θαύμα

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1717 όταν ο Johann Heinrich Schulze κατέγραψε φευγαλέες ηλιακές εκτυπώσεις λέξεων χρησιμοποιώντας ηλιακό φως και εμφιαλωμένο μείγμα κιμωλίας και νιτρικού αργύρου. Αυτή ήταν η πρώτη πειραματική απόδειξη ότι το μείγμα αυτό έχει την ικανότητα να αποτυπώνει εικόνα όταν εκτεθεί στο φως!

“Θέα από το παράθυρο στο Le Gras” (Πηγή: https://commons.wikimedia.org)

Το 1826, η πρώτη φωτογραφία του κόσμου τραβήχτηκε από τον Joesph Nicéphore Niépce στη Γαλλία χρησιμοποιώντας μια διαδικασία που ονομάζεται ηλιογραφία. Η φωτογραφία του απεικόνιζε την θέα από το παράθυρο του κτήματος του, Le Gras, στην τότε Γαλλία.  Aντίστοιχος ήταν και ο τίτλος της φωτογραφίας: «Θέα από το παράθυρο στο Le Gras» (Point de vue du Gras). Η έκθεση αυτής της φωτογραφίας πήρε αρκετές μέρες!

Η Πρωτότυπη Ηλιογραφία του Νιέπς σε πλάκα κασσιτέρου. (Πηγή: https://artic.gr)

Το 1835, ο Henry Fox Talbot παρήγαγε τα πρώτα ανθεκτικά χλωριούχα αρνητικά πάνω σε χαρτί. Η φωτογραφία με τίτλο «Η ανοιχτή πόρτα» τραβήχτηκε το 1843 από τον Henry Fox Talbot.

Η Ανοιχτή Πόρτα (Πηγή: https://aeginalight.gr)

Η φωτογραφία τραβήχτηκε με τη φωτογραφική μηχανή που εφηύρε ο Τάλμποτ το 1835 (και η γυναίκα του την βάφτισε «ποντικοπαγίδα», διότι αυτό της θύμιζε). Είναι μια από τις πρώτες φωτογραφικές μηχανές και με αυτήν τραβήχτηκε το πρώτο αρνητικό στην ιστορία της φωτογραφίας!

Το Daguerreotype συνέχισε την επιτυχία του Nicéphore Niépce (Πηγή: https://gr.pinterest.com)

Ο Louis Daguerre είχε δημιουργήσει την πρώτη πρακτική και εμπορική φωτογραφική διαδικασία και ονομάστηκε Daguerreotype (νταγκεροτυπία) το 1833. Η παραγωγή της ήταν εξέλιξη της ηλιογραφίας, εφεύρεσης του συνεργάτη του Daguerre, του Ζοζέφ Νιέπς (Joseph Nicéphore Niépce). Οι νταγκεροτυπίες δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν σε αντίγραφα και οι επιφάνειες τους ήταν εξαιρετικά λεπτές. Συνεπώς, για να μην καταστραφούν, έπρεπε συχνά να καλύπτονται με γυαλί. Η εικόνα που παραγόταν εμφάνιζε το πρότυπο σε αντεστραμμένη όψη, ανάλογη με την κατοπτρική αναπαράσταση. Επιπλέον οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνταν ήταν ιδιαίτερα τοξικές.

Φωτογραφία;
L’Atelier de l’artiste. Πρώιμη νταγκεροτυπία του Daguerre κατασκευασμένη το 1837. (Πηγή: https://wikimedia.org)

Η πρώτη αυτοπροσωπογραφία (Selfie)

Η πρώτη “σέλφι” του Robert Cornelius (Πηγή: https://properman.gr

Ίσως πιστεύετε ότι η «Σέλφι» είναι ένα πρόσφατο φαινόμενο. Το 1839 η πρώτη αυτοπροσωπογραφία τραβήχτηκε από έναν άντρα με το όνομα Robert Cornelius. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί κανείς δεν χαμογελά στις πρώτες φωτογραφίες; Αυτό συμβαίνει γιατί ο χρόνος της έκθεσης ήταν περίπου τρία λεπτά, έτσι οι άνθρωποι έπρεπε να μείνουν απίστευτα ακίνητοι μέχρι να γίνει η λήψη!

Αυτοπροσωπογραφία του Henry Fox Talbot (Πηγή: https://britannica.com)

Το 1878 ο Eadward Muybridge δημοσίευσε μία πρωτοποριακή εργασία σχετικά με τον τρόπο ανάλυσης και σύνθεσης της κίνησης μέσω της κάμερας. Ανακάλυψε το Zoopraxiscope, συσκευή για την προβολή φωτογραφιών, η οποία θεωρείται πρόδρομος των κινηματογραφικών ταινιών!

Eadweard Muybridge - The Horse in Motion | Ακαδημία Δημιουργικής Φωτογραφίας
The Horse in Motion του Eadweard Muybridge (Πηγή: Ιδία Επεξεργασία)

Δέκα χρόνια αργότερα ο George Eastman ίδρυσε την Kodak (1888) και η πρώτη φορητή φωτογραφική μηχανή έγινε διαθέσιμη στο κοινό! Ο Eastman κέρδισε τη μαζική φωτογραφία στις αρχές του 1900 με την ανάπτυξη της Brownie. Έκανε πάταγο ήδη από τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας, κυρίως γιατί ήταν μία προσιτή κάμερα, η οποία εισήγαγε την έννοια του στιγμιότυπου.

Το ιστορικό μοντέλο Brownie (1990). Δημιουργός του είναι ο George Eastman (Πηγή: https://www.thoughtco.com)

Το 1925 ο Oscar Barnak εφηύρε την επαναστατική Leica 1, η οποία επέτρεπε στους φωτογράφους να την έχουν μαζί τους σε κάθε εξόρμηση. Κάτι που φάνταζε αδύνατο εκείνη την εποχή! Μακάρι να ήξερε ότι θα αποτελεί το όνειρου κάθε vintage φωτογράφου σήμερα!

Η επαναστατική Leica 1 (1925)  άλλαξε τον ρουν της ιστορίας της φωτογραφίας! (Πηγή: https://www.shutterbug.com)

Το τέλος μίας εποχής: Η άφιξη των SLR

Η πρώτη φωτογραφική μηχανή SLR (Single Lens Reflex) εμφανίστηκε το 1949 και η πρώτη ψηφιακή εικόνα δημιουργήθηκε από σάρωση το 1957 και ήταν η αποτύπωση ενός μωρού!

Φωτογραφία;
Η Πρώτη Ψηφιακή Φωτογραφία! (Πηγή: https://www.computerhistory.org/)

Μετά από 20 χρόνια περίπου ο Steve Sasson τάραξε την φωτογραφική επικαιρότητα δημιουργώντας για λογαριασμό της Kodak την πρώτη ψηφιακή SLR (1975) ! H επανάσταση κλιμακώθηκε με την εμφάνιση των point and shoot φωτογραφικών μηχανών!

Φωτογραφία;
Ο δημιουργός των DSLR Steve Sasson κρατώντας το δημιούργημά του (Πηγή: https://in.pinterest.com)

H επέλαση των Mirrorless φωτογραφικών μηχανών

Όλοι όσοι ασχολούνται σοβαρά με τη φωτογραφία – και δεν εννοούμε απλά τους επαγγελματίες αλλά και τους παθιασμένους ερασιτέχνες – έχουν ή θέλουν να αποκτήσουν μια φωτογραφική μηχανή με εναλλάξιμους φακούς. Όπως και να το κάνουμε, καμιά compact μηχανή ή κινητό τηλέφωνο, όσο καλά κι αν είναι, δεν μπορούν να συγκριθούν με μια μηχανή που, πέρα από τα εσωτερικά της «προσόντα», μπορεί να παίρνει όποιον φακό χρειαζόμαστε ανάλογα με την περίπτωση.

Φωτογραφία;
Η ιστορική πλέον mirrorless Olympus E-P1 (Πηγή: https://photo.gr)

Εδώ και 10 περίπου χρόνια εμφανίστηκε από την Olymus ένα μοντέλο DSLR που ήταν μικρό, κομψό, ελαφρύ και χωρίς κάτοπτρα – δηλαδή Mirrorless. Ήταν τόσο μικρή, που δύσκολα θα την ξεχώριζες από αντίστοιχη compact, αν δεν έβλεπες τον ξεχωριστό – και σχετικά ογκώδη – φακό που φώναζε από μακριά … DSLR.


Πηγές: 


Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

2 COMMENTS

  1. Скоростроительные здания: коммерческая выгода в каждой детали!
    В нынешней эпохе, где часы – финансовые ресурсы, быстровозводимые здания стали реальным спасением для фирм. Эти современные сооружения включают в себя твердость, экономическую эффективность и быстрое строительство, что придает им способность отличным выбором для разнообразных коммерческих задач.
    [url=https://bystrovozvodimye-zdanija-moskva.ru/]Стоимость постройки быстровозводимого здания[/url]
    1. Высокая скорость возвода: Часы – ключевой момент в экономике, и скоростроительные конструкции дают возможность значительно сократить время строительства. Это преимущественно важно в случаях, когда необходимо оперативно начать предпринимательскую деятельность и начать монетизацию.
    2. Финансовая экономия: За счет оптимизации производства и установки элементов на месте, стоимость быстровозводимых зданий часто остается меньше, по отношению к обычным строительным проектам. Это позволяет получить большую финансовую выгоду и обеспечить более высокую рентабельность вложений.
    Подробнее на [url=https://bystrovozvodimye-zdanija-moskva.ru/]www.scholding.ru[/url]
    В заключение, объекты быстрого возвода – это лучшее решение для коммерческих инициатив. Они объединяют в себе эффективное строительство, финансовую эффективность и надежность, что дает им возможность превосходным выбором для деловых лиц, готовых начать прибыльное дело и извлекать прибыль. Не упустите возможность сократить затраты и время, идеальные сооружения быстрого монтажа для вашего следующего проекта!

Comments are closed.