Influencers
Πηγή: buro247.me

Influencers vs Μοντέλα. Δύο διακριτές και ξεχωριστές κατηγορίες επαγγελματιών που όμως έχουν τον ίδιο σκοπό: Να διαφημίσουν τα χορηγούμενα προιόντα όσο καλύτερα γίνεται. Η ζωή τους συχνά χαρακτηρίζεται αξιοζήλευτη, η πραγματικότητα όμως ίσως απέχει από τη φαντασία. Ποια είναι άραγε η διαφορά τους; Γιατί τους εμπιστεύονται οι βιομήχανοι της μόδας (και όχι μόνο) και κυρίως, συναγωνίζονται μεταξύ τους ή ανταγωνίζονται για το ποιος θα έχει την μεγαλύτερη επίδραση στο κοινό;

Η διαδρομή προς την καριέρα του modeling

Παλαιότερα, το 100% της προσοχής μας στρέφονταν στην μόδα και στα μοντέλα που αποτελούσαν κατά κάποιον τρόπο τους εκπροσώπους της. Άνδρες και γυναίκες με τις κατάλληλες αναλογίες και με ισχυρή επιρροή περπάταγαν εντυπωσιακά σε πασαρέλες και την επόμενη μέρα τα ρούχα που φορούσαν εξαντλούνταν από τα ράφια των οίκων μόδας με ταχείς ρυθμούς. Βλέπαμε τα μοντέλα στην τηλεόραση, σε έντυπη μορφή και σε αφίσες στους δρόμους να διαφημίζουν ρούχα ή αξεσουάρ.

Μέχρι να φτάσουν σε αυτό το σημείο όμως προηγούνταν μια διαδικασία που επιβάλλονταν από τους βιομήχανους. Αυτή η προετοιμασία μόνο εύκολη δεν ήταν για τα ανερχόμενα μοντέλα. Περιελάμβανε μια σειρά από ποιοτικές και υγιεινές συνήθειες που θα τα έφτανε πολύ ψηλά, ώστε να κατακτήσουν την κορυφή. Και εννοείται πως τα χρηματικά ποσά που θα κέρδιζαν κυμαίνονταν ανάλογα με το ταλέντο και την απήχηση του κάθε μοντέλου.

Influencers
Πηγή: stylebistro.com

Τι αλλάζει στο εξής…

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Και βασικά, γιατί μιλάμε χρησιμοποιώντας παρελθοντικούς χρόνους; Η απάντηση είναι απλή. Πλέον μαζί με το modeling αναδεικνύεται ένα νέο κύμα που εκπροσωπεί με πιο δυναμικό τρόπο τη μόδα. Αυτό το κύμα ονομάζεται “influencer marketing” και έρχεται για να ταράξει τα νερά. Στο δυναμικό του, περιλαμβάνει ανθρώπους που έχουν τεράστια επιρροή στο κοινό. Πλέον κατά έναν μεγάλο βαθμό η βιομηχανία της μόδας στρέφεται προς αυτή την κατεύθυνση. Γιατί όμως συμβαίνει αυτο; Η απάντηση είναι απλή. Το κοινό που τους ακολουθεί στα social media είναι έτοιμο, είναι πιστό και κυρίως δυναμικό. Οι influencers ίσως να μην χρειάζεται να ακολουθήσουν όλη αυτή την διαδικασία που ακολουθούν τα μοντέλα, καθώς η μοναδικότητα τους είναι αυτή που συνδέεται με το κοινό και κατ’ επέκταση με τη ζήτηση τους από τους χορηγούς των προϊόντων.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια απλή δουλειά. Ίσως ευκολότερη από κάποιες άλλες, έχει όμως κι αυτή τη δική της δυσκολία. Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε πως τους παίρνει αρκετή ώρα για να διαφημίσουν τα χορηγούμενα ρούχα και γενικά τα προϊόντα με τον καλύτερο τρόπο. Σκεφτείτε μόνο πόση ώρα σπαταλάμε εμείς για να βγάλουμε μια φωτογραφία στην οποία θα φαίνεται το αγαπημένο μας μπλουζάκι όσο καλύτερα γίνεται. Βέβαια, πρέπει να γνωρίζουμε ότι είναι πολύ λίγα τα άτομα που καταφέρνουν να γίνουν influencers απλά και μόνο κάνοντας ολόσωστα την δουλειά τους. Συνήθως παρατηρούμε να περιπλέκεται η επαγγελματική με την προσωπική τους ζωή, γεγονός που προσελκύει το ενδιαφέρον των ακολούθων τους, που κατά κάποιον τρόπο ταυτίζονται μαζί τους.

Influencers vs Μοντέλα

Κι εδώ έγκειται ακριβώς η διαφορά ανάμεσα στα μοντέλα και τις/τους influencers. Ο κόσμος συνηθίζει να αποθεώνει τα μοντέλα, να τα παρακολουθεί να ζουν (ή να δείχνουν ότι ζουν) υπέρλαμπρα και μοναδικά. Ορισμένοι όμως influencers αποτελούν τα λεγόμενα «άτομα της διπλανής πόρτας» που εύκολα ταυτίζεσαι μαζί τους. Γι’ αυτό ίσως έχουν και τόσο μεγάλη επιρροή. Οι followers τους εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό και σε κάποιες περιπτώσεις θέλουν να τους μοιάσουν αφού υποθέτουν πως αν επενδύσουν σε αυτό, θα ακολουθήσουν μια αντίστοιχη πορεία. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένας λογαριασμός στα social media, ένα ευρύ και πιστό κοινό και εννοείται το κατάλληλο feedback.

Αν βρεις τον τρόπο και το κάνεις σωστά, μπορεί να σου χαρίσει αστρονομικά ποσά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μια ανάρτηση φωτογραφίας σε λογαριασμό με 500.000 ακόλουθους μπορεί να φτάσει το ποσό των 2.500 ευρώ. Αυτό το ποσό βέβαια, δεν συγκρίνεται με τα χρήματα που βγάζουν οι ακόλουθες διασημότητες, που βρίσκονται μέσα στα top 5.

Influencers
Πηγή: news247.gr

No1. Kylie Jenner

No2. Selena Gomez

No3. Cristiano Ronaldo

No4. Kim Kardashian

No5. Beyonce

Influencers
Πηγή: vogue.gr

Η Chiara Ferragni για παράδειγμα, που σίγουρα θα την έχεις δει κάπου στα social, ξεκίνησε να έχει το δικό της blog και να ασχολείται με την μόδα ως χόμπι. Πλέον το έχει εξελίξει σε επαγγελματική καριέρα και όπως παραδέχεται η ίδια της προσφέρει σημαντικά χρηματικά ποσά. Η συμβουλή της είναι να παραμένεις μοναδικός, να παίρνεις έμπνευση από τους γύρω σου, να καινοτομείς και να ακούς τον εαυτό σου. Έτσι ξεχωρίζεις και πηγαίνεις μπροστά.

Καταλήγοντας σε ένα συμπέρασμα

Το ζήτημα λοιπόν που προκύπτει δεν είναι αν η μόδα θα εκπροσωπείται πλέον μόνο από τα μοντέλα ή από τους influencers. Πρόκειται για δύο διαφορετικά επαγγέλματα που έχουν εξίσου θετικά και αρνητικά. Το ζήτημα είναι ότι καθώς περνά ο καιρός βλέπουμε να εμφανίζονται καινούργιοι τρόποι διαφήμισης των προιόντων. Κι αν έχεις τη δυναμική να ανταποκριθείς σε αυτό, σίγουρα δεν θα πρέπει να το αφήσεις ανεκμετάλλευτο…


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:


Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project