Λιγνάδης
Πηγή: ethnos.gr

Αθώος δηλώνει ο Δημήτρης Λιγνάδης στην 27 σελίδων απολογία του. Αρνείται όλες τις κατηγορίες για κατά συρροή βιασμό. Συγχρόνως, διαβάλλει τις προθέσεις των θυμάτων και ισχυρίζεται ότι πρόκειται για σκευωρία.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης, ηθοποιός και σκηνοθέτης κατηγορείται για κατά συρροή βιασμούς και παιδεραστία. Ο πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου στο απολογητικό του υπόμνημα δηλώνει αθώος. Επίσης, αιτείται να αφεθεί ελεύθερος χωρίς όρους και να απαλλαγεί από τις κατηγορίες.

«Είμαι αθώος, ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό – σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα. Ουδέποτε ήρθα σε ερωτική – σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεση του. Ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε κάτι είχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία»

Σκευωρία ΣΕΗ

Ο Δημήτρης Λιγνάδης iσχυρίζεται ότι η υπόθεση εναντίον του έχει κατασκευαστεί από νομικούς συμβούλους του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Όπως λέει, υπάρχει χρόνια διαμάχη μεταξύ αυτού και του Συμβουλίου για οικονομικά ζητήματα. Σημειώνει ότι ιδιαίτερη εχθρότητα υπήρχε ανάμεσα σε αυτόν και τον Σπύρο Μπιμπίλα, πρόεδρο του Συμβουλίου. Συγκεκριμένα, είπε: «Ιδίως με τον πρόεδρο αυτής και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση».

Συνεχίζει τους ισχυρισμούς περί σκευωρίας ο Λιγνάδης. Δήλωσε ότι «Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου. Η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ως ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφές παραστάσεις στο εθνικό θέατρο, στο θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ’ αυτών, για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις, τις οποίες σκηνοθετούσα. Και κορυφώθηκε την ημέρα που εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή, επελέγη ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας».

Μετονομασία ισογείου ΡΕΞ σε «Ελένη Παπαδάκη»

Στην απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης μίλησε για ένα περιστατικό που είχε γίνει σχετικά με μία αίθουσα του Εθνικού Θεάτρου. Συγκεκριμένα, είπε: «Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο 2019 το ΣΕΗ είχε αντιδράσει πολύ έντονα στην απόφασή μου να δοθεί στο ισόγειο του Ρεξ το όνομα της σπουδαίας ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία είχε δολοφονηθεί το 1944.

Η σε βάρος μου υπόθεση ξεκινήσαμε διαρροή μέσω υποκινούμενων site περί του ότι μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου σύντομα θα έρθουν οι αποκαλύψεις για κορυφαία ηθοποιό. Ακολούθησαν 2 Φεβρουαρίου 2021 δημοσιεύματα της γνωστής και συνδεόμενης πολιτικά με την αντιπολίτευση, κόρης παλαιών υπουργών, Έλενας Ακρίτα, ότι θα παραιτηθώ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του εθνικού θεάτρου. Και εφόσον εγώ διέψευσα τα δημοσιεύματα της Ακρίτα, υποβλήθηκε σε βάρος μου η μήνυση του Β.Κ., η οποία δεν είχε καμία νομική πτυχή, αφού δεν περιέγραφε αξιόποινες πράξεις. Επιπλέον αναγόταν σε χρονικό διάστημα που είχαν παραγραφεί».

Ισχυρισμός του για «ηθική εξόντωση»

Ο κατηγορούμενος ισχυρίζεται ότι τα θύματα δεν απευθύνθηκαν σε αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές, αλλά σε τηλεοπτικές εκπομπές. Διότι, όπως λέει, ο απολογούμενος, ο στόχος του δεν ήταν η ενοχή του να επιβεβαιωθεί μέσω της δικαιοσύνης, αλλά να τον διασύρουν ηθικά. «Σκοπός τους αρχικά ήταν ηθική εξόντωση μου δια του χαρακτηρισμού ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη φυλακή και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή των εισαγγελικών αρχών τα δύο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως παθόντες, αλλά ο Κ. επέλεξε να δώσει συνέντευξη στην Ελεονώρα Μελέτη στις 17 Φεβρουαρίου 2021.

Στην πορεία, όμως, άλλαξε το σχέδιο τους και με την προσδοκία, ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσα να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπο μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες. Μία τον Αύγουστο του 2010 και μία τον Αύγουστο του 2015, πιθανολογώντας ότι τον Αύγουστο που είναι ο μήνας των παραστάσεων στην Επίδαυρο και στα άλλα θερινά θέατρα, θα ήμουν στην Αθήνα, χωρίς καν να φροντίσουν ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία».

Βεβαίως, οι περιπτώσεις που στο παρελθόν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης ή παρενόχλησης έχουν απευθυνθεί στις αρχές και έχουν αγνοηθεί οι κατηγορίες τους δεν είναι λίγες. Πόσο μάλλον με θύτη ένα αναγνωρισμένο πρόσωπο. Προστατευόμενο από την κυβέρνηση και την θέση του, όπως είναι ο Δημήτρης Λιγνάδης. Έτσι, γίνεται αντιληπτό, ότι μια δημόσια μαρτυρία των θυμάτων θα προκαλούσε περισσότερες αντιδράσεις. Επιπλέον, δεν θα ήταν το ίδιο εύκολο να καλυφθεί.

Κατηγορία για το 2010

Σχετικά με την δεύτερη μήνυση για τις κατηγορίες που φέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης, δήλωσε ότι: «Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθα για την γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο».

Αμφισβητεί τα περιστατικά περί σεξουαλικής κακοποίησης του μηνυτή φέροντας αποδείξεις από ταξιδιωτικό γραφείο. Σε αυτές αναγράφεται ότι ο κατηγορούμενος βρισκόταν στο Κάιρο τον Αύγουστο του 2010. Συνεχίζει την ιστορία για την περίοδο εκείνη ισχυριζόμενος πως: «Όταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης «Πλούτος» του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία. Και συγκεκριμένα στην Πάτρα και την Νεμέα μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε. Τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παραστάσεις. Αφιερώνω όλο μου το χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως «Πλούτου» του το επέβαλαν.

Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στην θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό, καθώς και στην γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι οι ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου. Διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015. Και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου».

Κατηγορία για το 2015

«Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες – ήταν ενήλικας τότε – επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του και οι δύο στο μεγάλο αδελφό του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές – σεξουαλικές σχέσεις.»

Η πρώτη κατάθεση

Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει και απλώς εκφράζει το παράπονο του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας.

Η πρώτη και η δεύτερη κατάθεση

Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στην δεύτερη κατάθεσή του, ότι την 9η Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και το φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησε καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο. Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράσταση μου.

Η τρίτη κατάθεση

Στην τρίτη κατάθεση του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος. Και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο. Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεση του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου. Και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.

Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεων του, αποτελεί το γεγονός ότι, όπως αποδεικνύεται, από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς την Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του, φιλοξενούμενοι από την προσωπική μου φίλη, συνάδελφο και πρώην υπουργό πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα με τον πρώην σύζυγό της Διονύσιο Παναγιωτάκη».

Για τον Βασίλη

Ο κατηγορούμενος μίλησε για τον Βασίλη, ο οποίος μίλησε ανοιχτά για την σεξουαλική κακοποίησή του στην εκπομπή της Ελεωνόρας Μελέτη. Συγκεκριμένα είπε: «Ουδέποτε είχαμε ερωτική – σεξουαλική σχέση. Η κατάθεση του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη σχολή Μωραΐτη. Ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται. Ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού».

Για την μάρτυρα

Τις προθέσεις της μάρτυρος μείωσε στην απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης. Ισχυρίστηκε ότι είχε εμμονή μαζί του, ότι τον παρακολουθούσε εδώ και 20 χρόνια.

«Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών. Ενώ στην πραγματικότητα ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια, αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!»

Προώθηση του ήθους του

Σε προώθηση της καριέρας και του ήθους του προχώρησε ο κατηγορούμενος. Παρέθεσε το βιογραφικό του και το έργο του στο Εθνικό Θέατρο.

Λόγοι για να αφεθεί ελεύθερος

Ο Δημήτρης Λιγνάδης στο τέλος της απολογίας του έκανε μία λεπτομερή παρουσίαση των λόγων που θεωρεί ότι δικαιούται να αφεθεί ελεύθερος.

Λιγνάδης
Πηγή:NewsIt.gr
Λιγνάδης
Πηγή:NewsIt.gr
Λιγνάδης
Πηγή:NewsIt.gr
Λιγνάδης
Πηγή:NewsIt.gr
Λιγνάδης
Πηγή:NewsIt.gr

 

Πηγή:newsit.gr

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

3 COMMENTS

Comments are closed.