Exclusive Content:

Μύθοι, αρχαιότητα και Plásmata στον Αμαζόνιο της Αθήνας: προτάσεις για ένα τουρ

...πάρε τον φίλο σου ή το σκύλο σου, τη μπίρα σου ή τον καφέ σου, βγες από το σπίτι και περιηγήσου ανάμεσα σε μια σειρά από εικαστικές εκθέσεις και εγκαταστάσεις, από μυθολογία μέχρι ψηφιακή τέχνη.

Είναι αρχές Ιουνίου, η ζέστη έχει ξεκινήσει για τα καλά (αν και το αεράκι των ημερών έσωσε λίγο την κατάσταση), είσαι στην Αθήνα και είτε ξεκινά για σένα μια περίοδος εξετάσεων, είτε αναγκάζεσαι να πηγαίνεις καθημερινά στη δουλειά σου μετρώντας αντίστροφα για εκείνη την βδομάδα άδειας. Κι ενώ «δύει ο ήλιος και το έαρ το γλυκύ» έχεις μείνει στην Αθήνα «ένα Σάββατο που μοιάζει Κυριακή», πάρε τον φίλο σου ή το σκύλο σου, τη μπίρα σου ή τον καφέ σου, βγες από το σπίτι και περιηγήσου ανάμεσα σε μια σειρά από εικαστικές εκθέσεις και εγκαταστάσεις, από μυθολογία μέχρι ψηφιακή τέχνη.

«Brice Marden και Ελληνική Αρχαιότητα»

Καθώς πλησιάζει κανείς την πλατεία Συντάγματος, το βλέμμα πέφτει πάντα στα μεγάλα μπάνερς του μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Μετά την έκθεση «ΚΑΛΛΟΣ», το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη Brice Marden δίπλα σε δημιουργίες που έχουν ασκήσει μεγάλη επιρροή στο έργο του. Στην έκθεση βρίσκονται 44 έργα του Marden, 3 εκ των οποίων δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση. Έργα από καμβά και μάρμαρο μαζί με προσωπικά σημειωματάρια βρίσκονται σε διάλογο με 16 αρχαιότητες της μόνιμης συλλογής του μουσείου, σε επιμέλεια του Δημήτρη Αντωνίτση. Η σχέση του καλλιτέχνη με την Ελλάδα ξεκίνησε το 1971, όπου μαγεύεται από το ελληνικό φως και αγοράζει το πρώτο του σπίτι στην Ύδρα μαζί με τη γυναίκα του. Μεταξύ μινιμαλισμού, αφηρημένου εξπρεσιονισμού, καλλιγραφίας και ποίησης συναρπάζει με χειρονομιακή του απλότητα.

Πληροφορίες:

20 Μαΐου έως 29 Αυγούστου 2022
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Νεοφύτου Δούκα 4, 210 7228321-3

«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα»

Ένας ακόμη διάλογος μεταξύ πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης τέχνης ανοίγει στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Ο Γιώργος Λαζόγκας, ομότιμος καθηγητής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, μέσα από 30 έργα, 28 σχέδια και σε 2 προθήκες 21 σχέδια και 2 βιβλία του «συνοδοιπορεί» με 23 ειδικά επιλεγμένες αρχαίες καλλιτεχνικές δημιουργίες από τις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Η έκθεση χωρίζεται στις ενότητες: «Αποδράσεις στη Μεσόγειο», «Θραύσματα μνήμης» και «Μεταμορφώσεις εικόνων». Και οι τρεις ενότητες αποτελούν παλίμψηστα του χρόνου, έννοια που καθιέρωσε ο Λαζόγκας στην ορολογία της εγχώριας ιστορίας της τέχνης τη δεκαετία του ’70 για να περιγράψει τις στρωματογραφίες της εικόνας σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Πήλινα ειδώλια, αγαλμάτια αιγυπτιακών θεοτήτων, σχηματοποιημένες ανθρώπινες μορφές, πτηνά και ζώα, μύθοι που έθρεψαν τις εικόνες. Ο καλλιτέχνης επινοεί μια νέα εικαστική μυθολογία, εμποτισμένη με προσωπικά βιώματα και εμπειρίες. Το παρελθόν συντροφεύει  αρμονικά το παρόν.

Πληροφορίες:

9 Μαΐου έως 20 Αυγούστου 2022
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Πατησίων 44, 213214 4800, -4856
Η επίσκεψη στην έκθεση είναι δωρεάν με την επίδειξη μόνο του εισιτηρίου στο Μουσείο.

«ΑΜΑΖΟΝΙΟΣ – we are sailing with a corpse in the cargo»

Όχι και τόσο κεντρικά αυτή τη φορά και στο πλαίσιο του καινούριου εκθεσιακού προγράμματος του ΕΜΣΤ Extra Muros, το οποίο λαμβάνει χώρα εκτός των τειχών του Μουσείου, ο Δημήτρης Τσουμπλέκας μας καλεί στον Αμαζόνιο. Στο ρέμα Πολυδρόσου, στο παλιό εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού, στο κτήμα τους στο Μαρούσι. Φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους, γλυπτικές κατασκευές, δύο επιτόπιες προβολές βίντεο και μια εγκατάσταση στον χώρο σε εντάσσουν, όπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, στο «παιχνίδι χαρτογράφησης ενός οικείου σε όλους μας τόπου που πια δεν υπάρχει: της παιδικής ηλικίας».

Είναι επίσης μια σειρά συναντήσεων: με τον τόπο, τη μνήμη, τη φθορά που επελαύνει αδιατάρακτα, με την οργανική σύνδεση της αποσύνθεσης και της ζωής, με τους πεθαμένους μας και τον διάλογο που δεν σταματάει ποτέ, την επίδραση -πότε συντριπτική, πότε ευεργετική- των προηγουμένων καλλιτεχνών, την επίμονη φύση και τα ζώα που μας συντροφεύουν απαρατήρητα στις παρυφές της σύγχρονης αστικής ζωής.

Πληροφορίες:

6 Μαΐου έως 3 Ιουλίου 2022
Πέμπτη-Κυριακή: 19.00-22.00
Κεσσανλή Σταματάκη 10, Νέο Μαρούσι, 15126, Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη
Πρόσβαση:
1. Μ3 Δουκίσσης Πλακεντίας + λεωφορείο 411
(Στάση: Κύπριων Αγωνιστών)
2. Μ3 Χαλάνδρι + λεωφορείο 461
(Στάση Βριλήσσια)

«Plásmata: Bodies, Dreams, and Data»

Επιστρέφοντας στο Πεδίον του Άρεως για δεύτερη χρονιά, μετά την έκθεση You and AI, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έρχεται με τα Plásmata: Bodies, Dreams, and Data, αναζητά το σώμα, το δικό μας και το άλλο. Tο ατομικό και το συλλογικό, το ανθρώπινο και το μη ανθρώπινο και –τελικά– το πλανητικό. H ψηφιακή τεχνολογία εισχωρεί στο ανθρώπινο σώμα και ταυτόχρονα το επεκτείνει.

Με 25 διεθνή έργα μεγάλων διαστάσεων για πρώτη φορά στην Ελλάδα και νέες αναθέσεις, περισσότερα από 250 τετραγωνικά μέτρα έργων LED, βίντεο, διαδραστικές εγκαταστάσεις, 3D scanning, γλυπτά, φωτιστικές εγκαταστάσεις, mapping, ψηφιακές ταινίες, animation, τα εκθέματα αποτυπώνουν τον τρόπο που επιβιώνουμε μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, που βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από την αντανάκλαση που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε, σε γνωστές διαδρομές αλλά και στα πιο απρόσμενα σημεία του πάρκου.

Πληροφορίες:

23 Μαΐου – 10 Ιουλίου 2022
Ωράριο λειτουργίας: Καθημερινά, 18:30 – 22:30
Πεδίον του Άρεως
Είσοδος ελεύθερη

Extra: «Maman» της Louise Bourgeois

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SNFCC (@snfcc)

Last but not least, φιλοξενείται στην Αθήνα ένα από τα εμβληματικότερα έργα της σύγχρονης τέχνης. Η εικαστική εγκατάστασης της γιγαντιαίας Αράχνης της Bourgeois πραγματοποιείται χάρη στη νέα δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) προς το ΚΠΙΣΝ για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και του προγραμματισμού για το 2022.

Το Maman, με ύψος πάνω από 10 μέτρα, δημιουργήθηκε το 2000, ως πρώτη ανάθεση για το Turbine Hall της Tate Modern, και στη συνέχεια χυτεύθηκε σε μπρούτζο, χάλυβα και μάρμαρο. Όπως είχε δηλώσει η καλλιτέχνις, συμβολίζει την μητέρα της, η οποία ύφαινε και αποκαθιστούσε ταπισερί. Έχοντας δέκα μαρμάρινα αυγά στην κοιλιά-κλωβό της, το γλυπτό υποδηλώνει τη μητρική προστασία. Ωστόσο, η σχέση της με τη μητρότητα ήταν αντιφατική και περίπλοκη.

Πληροφορίες:

31 Μαρτίου έως 6 Νοεμβρίου 2022
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 364, 176 74 Καλλιθέα


Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τη σελίδα μας σε FacebookInstagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση

Latest Articles

Διάβασε επίσης...