Πηγή: Pinterest| @techradar.com

Έρχεται, άραγε, το τέλος των fake news στο twitter και τις υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης; Τα fake news και η παραπληροφόρηση είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της πολυμεσικής ενημέρωσης της εποχής μας. Αλλά αποτελεί και ένα από τα χαρακτηριστικά της ευρείας χρήσης των social media. Οι πληροφορίες «σκάνε» από παντού και η εξακρίβωση των στοιχείων της πηγής είναι πλέον δύσκολη. Και αυτό λόγω της πληθώρας των πηγών που έχουν δημιουργηθεί, αλλά και της εύκολης πρόσβασης σε κάθε είδους περιεχόμενο. Οι χρήστες του διαδικτύου, πλέον, απαιτείται να είναι εφοδιασμένοι με κριτική σκέψη, αλλά και με καχυποψία σε κάθε τι που διαβάζουν. Θα έπρεπε, όμως, να συμβιβαστούν με την παραπάνω κατάσταση; Ή θα ήταν πιο ωφέλιμο να μεριμνήσουν γι’ αυτό οι εταιρείες – κολοσσοί, ώστε να αποκλείουν τέτοιου είδους περιεχόμενο παραπληροφόρησης;

Στη Βρετανία και συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, μία ομάδα ερευνητών υπό τις καθοδηγίες του Έλληνα, Νίκου Αλετρά του τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών, έκαναν ίσως την αρχή στην αποφυγή της διασποράς των fake news. Συγκεκριμένα, η επιστημονική ομάδα δημιούργησε έναν αλγόριθμο, ο οποίος λειτουργεί με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και μπορεί να προβλέπει ποιοι λογαριασμοί στο twitter παράγουν fake news.

Πως δημιουργήθηκε ο αλγόριθμος;

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Peer J». Για την δημιουργία του συγκεκριμένου αλγόριθμου έγινε ανάλυση σε tweets.Τα τελευταία ξεπερνούσαν σε αριθμό το ένα εκατομμύριο και προέρχονταν από περισσότερους των 6.000 χρηστών της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Οι λογαριασμοί μετά την σχετική έρευνα διακρίθηκαν σε δύο κατηγορίες: α) εκείνους που προωθούν αναξιόπιστες ειδήσεις και β) εκείνους που προωθούν μόνο έγκυρες πληροφορίες. Με την επανάληψη της συγκεκριμένης μεθόδου, ο νέος αλγόριθμος «εκπαιδεύτηκε». Έτσι, μπορεί να κατηγοριοποιεί τους λογαριασμούς του twitter στις δύο αυτές κατηγορίες. Η ακρίβεια του συγκεκριμένου αλγόριθμου μπορεί να φτάσει μέχρι και το 80%.

Ποια τα αποτελέσματα της έρευνας;

Απ’ ό, τι φαίνεται, οι ψευδείς ειδήσεις που διαρρέουν στα social media, όπως το twitter, αφορούν κυρίως θέματα πολιτικής και θρησκείας. Είναι πιο πιθανό στα ψευδή τιτιβίσματα να εμφανίζονται οι εξής λέξεις: «κυβέρνηση», «Ισλάμ», «Ισραήλ» και «μέσα ενημέρωσης». Παράλληλα, οι συγκεκριμένες αναρτήσεις εμπεριέχουν και χρήση βωμολοχιών. Εν αντιθέσει, οι χρήστες του twitter που προωθούν αξιόπιστες πληροφορίες, φαίνεται πως αποφεύγουν τιτιβίσματα με την παραπάνω θεματολογία. Το περιεχόμενο των λογαριασμών τους κατά κύριο λόγο περιέχει πληροφορίες για την προσωπική τους ζωή.

Οι δηλώσεις του δρ. Νίκου Αλετρά

Ο επικεφαλής της έρευνας προέβη σε σχετικές δηλώσεις, όπου ανέφερε «τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους μέσω των οποίων οι άνθρωποι αποκτούν πρόσβαση στις ειδήσεις, καθώς εκατομμύρια χρήστες στρέφονται σε πλατφόρμες όπως το Twitter και το Facebook κάθε μέρα, προκειμένου να μάθουν για σημαντικά γεγονότα που συμβαίνουν τόσο στην πατρίδα τους όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει επίσης η πρωταρχική πλατφόρμα για την εξάπλωση της παραπληροφόρησης, κάτι που έχει τεράστια επίπτωση στην κοινωνία και μπορεί να επηρεάσει την κρίση των ανθρώπων για το τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω τους»

Επιπλέον, συμπλήρωσε, ότι «Στο πλαίσιο της έρευνας μας εντοπίσαμε ορισμένες τάσεις στη συμπεριφορά των χρηστών, για παράδειγμα βρήκαμε ότι η συσχέτιση ανάμεσα στη χρήση αγενούς γλώσσας και στην εξάπλωση αναξιόπιστου περιεχομένου μπορεί να αποδοθεί στην μεγάλη online πολιτική εχθρότητα».

Πηγή: ethnos.gr, thetoc.gr

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

4 COMMENTS

  1. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am encountering
    difficulties with your RSS. I don’t understand
    why I can’t join it. Is there anybody having
    similar RSS problems? Anyone that knows the answer can you kindly respond?
    Thanks!!

Comments are closed.