Exclusive Content:

Home Blog Page 638

Aretha Franklin, η βασίλισσα της soul

0

Η Aretha Franklin έφυγε χθες σε ηλικία 76 ετών. Η «βασίλισσα της σόουλ μουσικής» άφησε την τελευταία της πνοή στο σπίτι της στο Ντιτρόιτ, έχοντας στο πλευρό της την οικογένειά της και οικείους της, όπως ανακοίνωσε η μάνατζέρ της. Aντιμετώπιζε προβλήματα με το βάρος της καθώς επίσης και με τον αλκοολισμό ενώ το 2010 διαγνώστηκε με καρκίνο συνεχίζοντας όμως να δίνει συναυλίες μέχρι πρόσφατα.

Πρόκειται για μια μουσική και πολιτιστική φυσιογνωμία του 20ου και 21ου αιώνα, γνωστή στον κόσμο απλά με το πρώτο της όνομα: Aretha. Η «Queen Of Soul» δημιούργησε μια εκπληκτική κληρονομιά που εκτείνεται σε έξι δεκαετίες.

Παρέλαβε την υψηλότερη πολιτική τιμή των ΗΠΑ, «Το Προεδρικό Μετάλλιο της Ελευθερίας» και είναι βραβευμένη με το βραβείο GRAMMY δεκαοκτώ φορές. Το ισχυρό, ξεχωριστό και φωνητικό στιλ της Aretha Franklin έχει επηρεάσει αμέτρητους τραγουδιστές και πολλές γενιές. Το 2004 το περιοδικό Rolling Stone την κατέταξε στην 9η θέση στον κατάλογο των 100 σπουδαιότερων καλλιτεχνών όλων των εποχών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στις πιο πάνω θέσεις προηγούνται οι Beatles, ο Μπομπ Ντίλαν, ο Έλβις Πρίσλεϊ, οι Rolling Stones, ο Τσακ Μπέρι, ο Τζίμι Χέντριξ, ο Τζέιμς Μπράουν και ο Λιτλ Ρίτσαρντ, ενώ ακολούθησε ο Ρέι Τσάρλς στην 10η θέση.

Γεννήθηκε την 25η Μαρτίου 1942 στο Μέμφις του Τενεσί. Το 1956 κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, «The Gospel Soul of Aretha Franklin». Το 1967 βραβεύεται με το πρώτο της Γκράμι για το τραγούδι «Respect». Πρόκειται για ένα τραγούδι που ξαφνικά εξελίχθηκε σε ύμνο της χειραφέτησης των γυναικών.

 

Το 1968 τραγουδάει το «Precious Lord, Take My Hand» στην κηδεία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.

Το 1977 ερμηνεύει το «God Bless America» στην τελετή ορκωμοσίας του Τζίμι Κάρτερ. Θα τραγουδήσει επίσης στις τελετές ορκωμοσίας των προέδρων Μπιλ Κλίντον (1993) και Μπαράκ Ομπάμα (2009). Το 1987 γίνεται η πρώτη γυναίκα που εισέρχεται στο “Rock and Roll Hall of fame”, το πάνθεον της αμερικανικής ροκ. Το 1991 βραβεύεται με το Grammy Legend Award για την επιρροή της στην αμερικανική μουσική βιομηχανία. Το 2005 τιμάται με το προεδρικό μετάλλιο της Ελευθερίας, την υψηλότερη τιμητική διάκριση πολιτών στις ΗΠΑ.

A nature woman

Το τραγούδι «(You Make Me Feel Like) A Natural Woman» γράφτηκε το 1967 από τους Carole King και Gerry Goffin, με συνεισφορά του Jerry Wexler. Έφτασε το νούμερο 8 στον Billboard Hot 100 και έχουν πραγματοποιηθεί και καταγραφεί εκτελέσεις από τη Mary J. Blige, την Celine Dion και πολλούς άλλους σπουδαίους καλλιτέχνες.

Στο προτελευταίο της album το 2014 με τίτλο «Aretha Franklin Sings The Great Diva Classics» παρουσιάζονται δημοφιλή τραγούδια μεγάλων καλλιτεχνών όπως η Adele.

«Νομίζω ότι η Adele είναι πολύ σπουδαία δημιουργός. Λατρεύω τον τρόπο που λέει τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Έπρεπε να σκεφτώ πραγματικά αυτό το τραγούδι: άκουσα τους στίχους του και σκέφτηκα ότι «η Adele δεν έχει κανένα χάος».

«I WILL SURVIVE” (Gloria Gaynor, 1978): Ένα υπέροχο τραγούδι και έξοχη performance της Gloria. Αν και δεν έχουμε συναντήσει ποτέ, διάβασα την αυτοβιογραφία της Gloria, έτσι έμαθα περισσότερα γι ‘αυτήν και το τραγούδι που είναι τέλειο όταν κάποιος περνάει από τους δύσκολους καιρούς. Προσθέσαμε αυτό το κομμάτι του “Survivor” – αυτό είναι το αγαπημένο τραγούδι της εγγονής μου και το δικό μου.»

Τέλος διαχρονικό και αγαπημένο αποτελεί και το ντουέτο της με τον George Michael με τίτλο «I Knew You Were Waiting (For Me) » που απέσπασε και βραβείο Grammy.

Πηγή βιογραφίας και φωτογραφιών

Η Μουσική βιομηχανία από τα μάτια του Spotify

Φαντάζομαι πως ξέρεις τι εστί Spotify, Youtube, Apple Music, Napster, Deezer, TIDAL. Το παράκανα; Ωραία τουλάχιστον τα πρώτα δυο-τρια τα ξέρεις. Αυτά λοιπόν που ανέφερα ονομάζονται streaming services και είναι πλατφόρμες στις οποίες πληρώνεις ένα ποσό της τάξεως των 7 ευρώ το μήνα και έχεις πρόσβαση σε μια τεράστια λίστα τραγουδιών (Λίγο περισσότερα απο 45 εκατομμύρια). Τέλος πάντων, αυτές οι πλατφόρμες είναι νόμιμες και με κάθε μεγάλο αριθμό streams σε καθε τραγούδι ένας καλλιτέχνης γίνεται χαρούμενος – και πλουσιότερος. Πως όμως;

Ετσι λοιπόν ξεκινάνε οι αλλαγές για τις οποίες θελω να μιλήσω. Αρχικά, έχεις παρατηρήσει οτι ο αριθμός των τραγουδιών που οι καλλιτέχνες μοιράζονται με το κοινό τους έχει αυξηθεί αρκετά; Σύμφωνα με την «the music development agency» ο μέσος όρος κομματιών που περιλαμβάνονται σε κάθε άλμπουμ έχει αυξηθεί απο τα 11 στα 16 μέσα στην τελευταία δεκαετία. Μπορεί να μην ακούγεται τρομακτική διαφορά αλλα είναι πρακτικά μια αύξηση περίπου κατα 45%, οχι κι άσχημα ε; Αναρωτήθηκες ποτέ αν ακούγοντας ενα τραγούδι στο youtube «χάνει» σε ποιότητα απο το αντίστοιχο ενός βινυλίου; Προφανώς για να γίνει η μαζική διάδοση ενός κομματιού ο καλλιτέχνης το συμπιέζει σε μορφή .mp3 που στερείται ποιότητας, αλλα υπάρχουν επιλογές -πιο ακριβές- στα streaming services για υψηλότερες ποιότητες.

Έχεις ακούσει για τα πασίγνωστα charts;  Πιο παλια -πρίν τις πλατφόρμες- όταν ένα τραγούδι έβγαινε και ανέβαινε στα τσάρτς σε ψηλή θέση θα περίμενε κανείς να κάτσει εκεί για αρκετό καιρό, τώρα όμως χάρη στην/εξαιτίας της ευκολίας που παρέχουν τα services ένα τραγούδι πέφτει πολύ εύκολα και γρήγορα στον πάτο και ξεχνιέται. Γι αυτόν τον λόγο η βιομηχανία της μουσικής έχει μετατραπεί σε μια «αρένα» και οι καλλιτέχνες έχουν μετατραπεί σε «επιθετικά θηρία». Πολλές φορές έχει τύχει να παίρνουμε μέρος σε βεντέτες μεταξύ καλλιτεχνών και συχνά είναι και αρκετά ψυχαγωγικές, τα τελευταία χρόνια όμως αυτό το φαινόμενο γίνεται όλο και συχνότερο εξαιτίας των ανταγωνιστικών πλέον charts. Υπήρξες πειρατής στην αρχή της δεκαετίας; Έλα όλοι υπήρξαν, ας κατεβάσουμε ενα τραγούδι απο το YouTube, με torrrent, ας πάρουμε το άλμπουμ της απο την Πατησίων κλπ. Είτε το πιστεύεις είτε όχι η πειρατεία, τουλάχιστον στη μουσική, έχει υποχωρήσει κατα πολύ χάρη στα streaming services. Αυτό οχι γιατί ξαφνικά ο κόσμος έγινε ευσυνείδητος και γουστάρει να πληρώνει, αλλά χαρη στην ευκολία που παρέχουν αυτές οι πλατφόρμες σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό τους κόστος αλλά πολλές φορές και στην επιδειξιομανία που θερίζει τα social media (Instagram) γιατί αν δεν ανεβάσει η maria_maraki99 5 στορυ από το τι ακούει στο Spotify θα σκάσει. Γιατί; Γιατί φαίνεται πιο όμορφα από ότι ένα απλό mp3.

Κάτι παρόμοιο με το bitcoin, επίσης, το musicoin (δεν κάνω πλάκα), γνωρίζει μεγάλη αύξηση σαν streaming service συνεργαζόμενο με ανεξάρτητους καλλιτέχνες οι οποίοι λένε οτι πληρώνονται δικαιότερα απο κάθε άλλη πλατφόρμα. Κάποιοι απο αυτούς υποστήριξαν οτι φτάνουν και τα $40 ανα 700 streams τα οποία είναι… ας πούμε πολύ καλά, αν το συγκρίνεις με τα ποσά των $0.00783 και $0.00397 που πληρώνει το Apple Music και το Spotify αντίστοιχα για κάθε stream. Μπορεί να ακούγονται εξευτελιστικά -και είναι- αλλά αν κανείς τη σύγκριση με την αγορά ενός άλμπουμ θα δεις τη διαφορά. Η αγορά ενός δίσκου είναι πράξη της μιας φοράς και γι αυτό με το λανσάρισμα ενός άλμπουμ ο καλλιτέχνης μπορεί να έβλεπε τις πωλήσεις του να ξεθωριάζουν μέσα στην πρώτη βδομάδα, ασχέτως ποσό συχνά ακούγεται από τον κόσμο, ενώ με τα streams κάθε φορά που ακούγεται το τραγούδι του ο καλλιτέχνης θα λαμβάνει αυτό το ποσό ακόμη και 10 χρόνια μετά από την προώθηση του.

Νομίζεις οτι είναι στη φαντασία σου και οτι απλά ζούσες σε μια φούσκα τόσο καιρό, αλλα όχι, οι αγαπημένες σου συναυλίες συνεχίζουν να γίνονται όλο και πιο φαντασμαγορικές- και κυρίως -όλο και πιο ακριβές. Γιατί όμως; Την εποχή, λοιπόν, των streaming services και των social media, οπου τα albums και τα singles δεν είναι πλέον η κύρια πηγή εισοδήματός τους και δεν εξαρτώνται πλέον μόνο απο τον κόσμο και την δισκογραφική τους, οι «μεγάλοι» καλλιτέχνες έχουν καταλάβει που πάει το πράγμα με την αλυσιδωτή σχέση που υπάρχει πλέον ανάμεσα στη δουλειά τους, την εικόνα τους και επομένως στα «streams» τους. Άρα υπάρχουν δυο κύριοι λόγοι για τους οποίους ένας καλλιτέχνης που σέβεται τον εαυτό του θα δαπανήσει αστρονομικά ποσά στο live θέαμα που θα παρουσιάσει στους θαυμαστές του. Το πρώτο και το κυριότερο είναι ότι με την άνοδο των υπηρεσιών, όπως το Youtube και Apple Music, έχει επέλθει και μια ιδιαίτερη κάθοδος των καθαρών εσόδων των καλλιτεχνών -οχι οτι καλλιτέχνες όπως η Beyoncé περνάνε κρίση- αλλά αν αναλογιστείς οτι οι καλλιτέχνες -σύμφωνα με το Rolling Stone- λαμβάνουν το 12% των χρημάτων που δαπανούνται στην μουσική βιομηχανία, πρέπει να κανονίζουν αυτό το 12% να είναι αρκετό. Το δεύτερο είναι οτι… σε πόσες συναυλίες της Beyoncé πήγες τον τελευταίο χρόνο; Στο Άμστερνταμ; Στην Γαλλία; Το φαντάστηκα. Αλλά, πόσες απο αυτές παίζει να έχεις δει όπως κάνεις «scroll» στο ίνσταγκραμ; Πολλές. Αρα πρέπει η κάθε ομάδα να κανονίζει να μην είναι απλά μια ωραία συναυλία απο θέμα μουσικής και θεάματος, πρέπει και το σετ να είναι τέτοιο ώστε να φαίνεται όμορφο στα stories.

Η μουσική εν τέλει όμως είναι πάνω από όλα τέχνη και τα άτομα που συνεισφέρουν στην συνεχή ανάπτυξη και βελτίωση της είναι καλλιτέχνες και ξέρουν -όπως όλοι μας- ότι στις δύσκολες περιόδους χρειάζονται δραστικές αλλαγές. Η έντονη άνοδος και υποστήριξη των streams, όσο βέβαια δεν αντικαθιστούν πληρως τις πωλήσεις, μπορεί να είναι τελικά σωτηρία για την μουσική βιομηχανία και την καταπολέμηση της πειρατείας.

 «ΣΟΚ» το άπαιχτο έργο του Γιώργου Σκούρτη σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού

Studio Κυψέλης
               Σπετσοπούλας 9 & Κυψέλης, Κυψέλη, τηλ. 210 8819571
 
                                             «ΣΟΚ»
                              το άπαιχτο έργο του Γιώργου Σκούρτη
                                   σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού
 
                                            Έρχεται τον Νοέμβριο
Μετά το «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε» της περσινής θεατρικής σεζόν, το οποίο συγκέντρωσε εξαιρετικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, οι «Θεατρίνων Θεατές» ετοιμάζουν τη νέα τους φιλόδοξη παραγωγή. Πρόκειται για το πολυαναμενόμενο άπαιχτο έργο του Γιώργου Σκούρτη«ΣΟΚ», που θα φιλοξενηθεί μεταξύ άλλων στο στέκι τους, στο Studio Κυψέλης, στις αρχές Νοεμβρίου.
Ο Γιώργος Σκούρτης είχε δει παραστάσεις των «Θεατρίνων Θεατές» κι όταν τον προσέγγισε ο Γιώργος Λιβανός, ο οποίος λατρεύει το ακριβό θεατρικό του έργο, τού έδωσε το «ΣΟΚ» που πιστεύει πολύ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο πολιτικό έργο, το οποίο καυτηριάζει με δεινότητα τα κακώς κείμενα της καθημερινότητάς μας. Άνθρωποι που θέλουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή, παλεύουν να επιβιώσουν, συγκρούονται με τους εφιάλτες της καθημερινότητας και τα γεγονότα τούς καθιστούν διαρκώς σε καταστάσεις ΣΟΚ… Ο Λιβανός άρχισε ήδη την προετοιμασία του φιλόδοξου εγχειρήματος, στηριζόμενος πρωτίστως στη δυνατή ομάδα του που δίνει τον καλύτερο εαυτό της στις παραγωγές του.
 Ενσωματωμένη εικόνα
Η ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία – φωτισμοί: Γιώργος Λιβανός
Σκηνικά – κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
Μουσική: Σάκης Τσιλίκης σε στίχους Γιώργου Σκούρτη
Φωτογραφίες: Zώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρέας Ζαχαριάδης
Κινηματογράφηση: Αντώνης Μανδρανής
Προβολή – επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Πρωταγωνιστούν: Καίτη Ιμπροχώρη, Γιάννης Τσιώμου, Μάνος Χατζηγεωργίου, Νίκος Χαλατζίδης, Όλγα Πρωτονοταρίου, Σοφία Μπεράτη, Λίλη Τέγου, Ζωρζέτ Μιρόν και ο Ανδρέας Ζαχαριάδης.
Στο πιάνο συνοδεύει ζωντανά η Νίκη Γκουντούμη.
Το βιβλίο – πρόγραμμα της παράστασης θα εκδοθεί από τις εκδόσεις «Αιγόκερως».
 Ενσωματωμένη εικόνα

Ψήφισε και εσύ για την Θερινή Ώρα (έως και αύριο)

Είσαι Ευρωπαίος πολίτης; Θες να ακουστούν οι απόψεις σου; Θες να διατηρηθεί ή να καταργηθεί η θερινή ώρα; Μπες και ψήφισε έως και αύριο στο https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2018-summertime-arrangements .

Πες την γνώμη σου με μια απλή διαδικασία. Επέλεξε τον πιο πάνω σύνδεσμο, συμπλήρωσε όνομα, επίθετο, email, χώρα και απάντησε σε πέντε απλές ερωτήσεις. Να σημειωθεί πως το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες, αν και η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της προτείνει να απαντηθεί στα Αγγλικά.

Μ’ αυτή την ψηφοφορία συμβάλλεις κι εσύ στην απόφαση για τη κατάργηση ή μη της θερινής ώρας. Αύριο 16 Αυγούστου είναι η τελευταία μέρα που μπορείς να ψηφίσεις, καθώς η πανευρωπαϊκή αυτή δημοσκόπηση που δρομολόγησε η Κομισιόν, βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Ιούλιο. Ουσιαστικά η αλλαγή της ώρας κατά μία ώρα μπροστά έχει ως σκοπό τη καλύτερη αξιοποίηση του φωτός της ημέρας για εξοικονόμηση ενέργειας.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως κύριο επιχείρημα του στην κατάργηση της θερινής ώρας είναι οι επιπτώσεις που προκαλεί στην υγεία του ανθρώπου η συγκεκριμένη αλλαγή. Η Γαλλίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων και πρόεδρος της επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου Καρίμα Ντελ ανέφερε: “Η έλλειψη ύπνου που επιφέρει η αλλαγή της ώρας προκαλεί προβλήματα στην οδική ασφάλεια. Είναι η αιτία για μεγάλο αριθμό ατυχημάτων για τους πιο ευάλωτους και εννοώ τους πεζούς και τους ποδηλάτες”.

Καλό είναι να σημειωθεί πως στα τελευταία χρόνια αρκετές ευρωπαϊκές χώρες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης έχουν καταργήσει την αλλαγή ώρας, όπως η Ρωσία, η Τουρκία, η Λευκορωσία, η Ιρλανδία.

Economist: Δείτε τις 10 πόλεις με την καλύτερη ποιότητα ζωής

0

Ο Economist καταρτίζει κάθε χρόνο τις πόλεις με την καλύτερη ποιότητα ζωής λαμβάνοντας υπόψιν το περιβάλλον, την ασφάλεια, τις υποδομές, την εκπαίδευση, την σταθερότητα, τις υπηρεσίες υγείας και τον πολιτισμό.

Χάρη στον περιορισμό των τρομοκρατικών απειλών και της μείωσης των δεικτών εγκληματικότητας η πρωτεύουσα της Αυστρίας, Βιέννη κατέκτησε για το 2018 την πρωτιά εκτοπίζοντας από την κορυφή την Μελβούρνη, που κρατούσε σταθερά τα ηνία τα επτά προηγούμενα χρόνια.

H Αθήνα φιγουράρει σχεδόν στη μέση, για την ακρίβεια στην 72η θέση, ενώ Λονδίνο και Νέα Υόρκη δεν κατάφεραν να μπουν στις κορυφαίες 40.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν:

  • Η Οσάκα της Ιαπωνίας (3η θέση)
  • Το Κάλγκαρι του Καναδά (4η)
  • Το Σίδνεϊ (5η)
  • Το Βανκούβερ (6η)
  • Την έβδομη θέση μοιράζονται Τόκιο και Τορόντο.
  • Μόνον μία άλλη ευρωπαϊκή πόλη, η Κοπεγχάγη έχει καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα (9η),
  • Την οποία συμπληρώνει άλλη μια πόλη της Αυστραλίας, η Αδελαϊδα (10η).

Στο τέλος του καταλόγου βρίσκονται χώρες της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Ασίας, που σπαράσσονται από ταραχές κι εμφύλιους πολέμους και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα με την τρομοκρατία και την εγκληματικότητα. Οι χειρότερες πόλεις του πλανήτη αναφορικά με το επίπεδο διαβίωσης είναι η Δαμασκός, η Ντάκα του Μπανγκλαντές, το Λάγος της Νιγηρίας, το Καράτσι του Πακιστάν και το Πορτ Μόρεσμπι της Παπούας Νας Γουϊνέας.

«Σε παγκόσμια κλίματα η φετινή ήταν μια χρονιά μεγάλων αλλαγών», σημειώνει η Ροξάνα Σλάβτσεβα, εκ των συντακτών της έρευνας. «Όχι μόνον εκτόπισε η Βιέννη την Μελβούρνη στην κορυφή, αλλά συνολικά 77 πόλεις άλλαξαν θέση κατάταξης στον πίνακα. Η επιστροφή σε μια σχετική σταθερότητα μετά από αρκετά μεγάλα τρομοκρατικά πλήγματα και ταραχές σε μεγάλο τμήμα της δυτικής Ευρώπης και της βόρειας Αμερικής συνέβαλε, ώστε μόλις εννέα απ’ αυτές τις πόλεις να υποχωρήσουν στον πίνακα κατάταξης αυτή την περίοδο».

 

Σύγκρουση Βασιλέων του George R. R. Martin (Κριτική Βιβλίου)

Ο Τζώρτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν, γεννημένος στις 20 Σεπτεμβρίου του 1948 στο Νιού Τζέρσεϊ, είναι ένας Αμερικανός συγγραφέας και σεναριογράφος, με το περιεχόμενο των έργων του να βασίζεται κυρίως σε ιστορίες φαντασίας, τρόμου καθώς επίσης και επιστημονικής φαντασίας. Το πιο πετυχημένο και παγκοσμίως αναγνωρισμένο έργο του είναι «Το Τραγούδι της Φωτιάς και Του Πάγου”. «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου”, είναι μια σειρά βιβλίων που εμβαθύνει στην μεσαιωνική φαντασία. Διαβάζοντάς το παρατηρεί κανείς ότι ο συγγραφέας έχει εμπνευστεί από πολλά ιστορικά γεγονότα όπως παραδείγματος χάρη είναι οι Αγγλικοί Εμφύλιοι Πόλεμοι Των Ρόδων.  Το πρώτο βιβλίο της σειράς εκδόθηκε το 1996 και ονομάζεται “Το Παιχνίδι του Στέμματος”. Στην συνέχεια ακολούθησε το δεύτερο έργο της σειράς με τίτλο “Σύγκρουση Βασιλέων” το 1998. Στις αρχές του 2000 εκδόθηκε το τρίτο βιβλίο που ονομάζεται “Θύελλα από Ατσάλι”. Το 2005 κυκλοφορεί το τέταρτο βιβλίο της σειράς με τίτλο “Βορά Ορνίων”, ενώ το 2011 κυκλοφόρησε στα βιβλιοπωλεία το πέμπτο μέρος που ονομάζεται “Ο Χορός Των Δράκων”. Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί 5 βιβλία και αναμένεται να βγουν άλλα 2 που θα ολοκληρώσουν το μνημειώδες έργο του συγγραφέα.

Η ιστορία του βιβλίου “Σύγκρουση Βασιλέων” συνεχίζει αμέσως από εκεί που σταμάτησε “Το Παιχνίδι του Στέμματος”. Πλέον με τον Βασιλιά Ρόμπερτ Μπαράθιον και τον Ένταρντ Σταρκ να είναι νεκροί, ο θρόνος και η εξουσία περνάνε στο Τζόφρυ Μπαράθιον. Ο Ρομπ Στάρκ, ο Στάννις και ο Ρένλυ Μπαράθιον έρχονται αντιμέτωποι με την πρωτεύουσα και ο πρώτος προσπαθεί να αποκόψει τον Βορρά από τα Επτά Βασίλεια. Παράλληλα, ένας κόκκινος κομήτης στον ουρανό σηματοδοτεί την έναρξη και την σύγκρουση των Βασιλέων. Ενώ τέλος, πέρα μακριά από την θάλασσα, η Νταινέρυς Ταργκάρυεν προσπαθεί να ανασυνταχθεί και σιγά-σιγά να πάρει μέρος και εκείνη στο παιχνίδι του στέμματος.

Η πλοκή του βιβλίου εξιστορείται μέσα από την οπτική 9 βασικών χαρακτήρων. Οι πέντε προέρχονται από την οικογένεια των Στάρκ και είναι οι Κέιτλιν, Σάνσα, Άρια, Μπραν και Τζών Σνόου, ενώ οι τέσσερις εναπομείναντες είναι του Τύριον Λάννιστερ, της Νταινέρυς Ταργκάρυεν, του Θίον Γκρέιτζοϋ και του Ντάβος Σίγουορθ. Το καστ τον χαρακτήρων είναι πλήρες, έχει διευρυνθεί και όλα τα πρόσωπα βρίσκονται σε διαφορετικές τοποθεσίες, με αποτέλεσμα να δίνεται εύρος και να δημιουργούνται πολλά και ενδιαφέροντα μέτωπα στην ιστορία.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η γραφή του Τζώρτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν είναι για άλλη μια φορά υποδειγματική. Σε αρκετά σημεία είναι μεστή αποπνέοντας μια ωμή δύναμη, όπου δεν μπορεί παρά να τραβήξει τον αναγνώστη μέσα στον φανταστικό κόσμο που έχει ο ίδιος αναπτύξει. Η λεπτομέρεια και η ανάλυση των προσώπων είναι έντονη και αυτό σε συνδυασμό με το εύρος του αναγνώσματος σπρώχνει την πλοκή του βιβλίου λίγο προς τα πίσω, όμως όταν φτάνει η κλιμάκωση όλα έρχονται σε μια επικείμενη σύγκρουση που στο τέλος δένουν άρτια μεταξύ τους. Το συγκεκριμένο βιβλίο χρειάζεται χρόνο αλλά δεν μπορεί παρά να παρά μόνο να ενθουσιάσει.

Συμπερασματικά, η “Σύγκρουση Βασιλέων” είναι μια πολύ καλή συνέχεια του προκατόχου του, “Το Παιχνίδι του Στέμματος”. Ο Μάρτιν επεκτείνει περαιτέρω τον κόσμο που έχει δημιουργήσει και αυτό το σημειώνει με πολύ μεγάλη επιτυχία. Πέρα, όμως, από τα πρόσωπα των χαρακτήρων και τα τοπία, που σφύζουν από την λεπτομερή γραφή του συγγραφέα, προστίθενται μέσα στο έργο του βάθος και ουσία, βαρύτητα και νόημα. Η “Σύγκρουση Βασιλέων” συναρπάζει αλλά δεν μαγεύει όπως “Το Παιχνίδι του Στέμματος”. Προκαλεί όμως στον αναγνώστη την δίψα και την ανάγκη να διαβάσει την συνέχεια.

“Μια μέρα θα έρθει όταν θα νομίζεις ότι είσαι ασφαλής και χαρούμενη και ξαφνικά η χαρά σου θα μετατραπεί σε στάχτη στο στόμα σου και θα ξέρεις ότι το χρέος πληρώθηκε”.
George R. R. Martin, Σύγκρουση Βασιλέων

Η “Σύγκρουση Βασιλέων” αλλά και τα υπόλοιπα βιβλία από την σειρά “Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου” κυκλοφορούν στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Anubis.

Πόσες ώρες ύπνου μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την υγεία μας;

0

Οι άνθρωποι που κάθε βράδυ κοιμούνται περισσότερες από οκτώ ώρες, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο καρδιαγγειακό κίνδυνο και είναι πιθανότερο να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους κοιμούνται επτά ώρες, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική μελέτη, με ελληνική συμμετοχή.

Όσοι κοιμούνται συνήθως γύρω στις δέκα ώρες καθημερινά (πράγμα ασφαλώς όχι συνηθισμένο στην εποχή μας), έχουν 30% μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου έναντι όσων κοιμούνται επτά ώρες (που θεωρείται το «κανονικό»). Ο δεκάωρος ύπνος σχετίζεται επίσης με κατά 56% αυξημένο κίνδυνο θανατηφόρου εγκεφαλικού και 49% θανατηφόρου εμφράγματος.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Μάντσεστερ, Κιλ, Λιντς και Ανατολικής Αγγλίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “Journal of American Heart Association”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 74 μελετών σχετικών τόσο με τη διάρκεια όσο και με την ποιότητα του ύπνου και την επίπτωση στην υγεία.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι ο υπερβολικός ύπνος πρέπει να θεωρείται ένδειξη πιθανού καρδιαγγειακού κινδύνου. Η μελέτη κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι ο ανεπαρκής και κακής ποιότητας ύπνος σχετίζεται με κατά 44% αύξηση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο.

Στη μελέτη συμμετείχαν ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής Ευάγγελος Κοντοπαντελής και ο ελληνοκυπριακής καταγωγής Μάμας Ανδρέας Μάμας (και οι δύο από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ).

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

4 Λόγοι για τους οποίους η Γιαγιά είναι σαν δεύτερη Μητέρα

Η Γιαγιά – είτε από τη πλευρά του πατέρα, είτε από τη πλευρά της μητέρας- είναι το “αποκούμπι” μας. Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πάντα “εκεί” για τα εγγόνια της, ντυμένη με όλη τη σοφία της εμπειρίας αυτής της ζωής που κουβαλά με τα χρόνια. Είναι η ζωντανή θυσία που αντιπροσωπεύει τη στοργικότητα με όλα της τα χαρίσματα. Σίγουρα αυτές οι γυναίκες που φέρουν τον τίτλο της Γιαγιάς, θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι δεύτερες μητέρες, οι άνθρωποι που στέκουν πίσω από κάθε δυσκολία και εμπόδιο, σαν ένας φωτεινός φάρος, που θα φέγγει για πάντα.

1) Η Γιαγιά δε κάνει τα λάθη που έκανε στα παιδιά της

Οι γιαγιάδες, είναι οι πιο σωστές μαθήτριες του σχολείου που δίδαξε η ζωή. Φορτωμένες με γνώσεις και βιώματα που έζησαν και έμαθαν δίπλα στα παιδιά τους, είναι πανέτοιμες να μεταλαμπαδεύσουν, όλα αυτά στα εγγόνια, που περιμένουν από αυτές σαν σφουγγάρια να απορροφήσουν και τη τελευταία τους λέξη, τη τελευταία τους συμβουλή. Η δύναμη της Σοφίας τους, δε τους επιτρέπει περιθώρια για λάθη…

2) “Του παιδιού μου το παιδί, είναι δυο φορές παιδί μου”

Η αδυναμία των παππούδων στα εγγόνια, πραγματικά δε χωράει σε καλούπια και ιδανικά. Η αμοιβαία αγάπη τους, είναι το τρανό παράδειγμα της ένωσης των γενεών, αλλά και της οικογενειακής θαλπωρής. Αν οι γονείς αγαπάνε τα παιδιά τους μια φορά, όντως η αγάπη για τα παιδιά των παιδιών τους, πολλαπλασιάζεται. Αυτό ωστόσο είναι κάτι που οι γονείς θεωρούν ότι κακομαθαίνει τα παιδιά. Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως και οι γιαγιάδες είναι τρομερά δύσκολο να χειραγωγήσουν το μέγεθος της αγάπης και των συναισθημάτων.

3) Ότι δεν χαρίζεται , το χαρίζει απλόχερα η γιαγιά

Αν το παιδί ζητούσε το φεγγάρι, μόνο η γιαγιά θα μπορούσε να τα φέρει. Ότι δεν δίνουν οι γονείς, το δίνει η γιαγιά, τόσο από υλικής φύσεως αγαθά – όπως η γιαγιά πάντα θα έχει χρήματα για το εγγόνι και δε πρόκειται να το αφήσει ποτέ εκτεθειμένο-, όσο και από συναισθηματικής άποψης, εφόσον τα παραδείγματα όπου οι γονείς εγκαταλείπουν τα παιδιά στους παππούδες για να τα μεγαλώσουν, δεν είναι λίγα, ειδικά τα τελευταία χρόνια, που τα ποσοστά μετανάστευσης, αλλά και η εργασία της γυναίκας μέσα στην οικογένεια, αυξάνονται.

4) Η καρδιά της γιαγιάς δεν έχει ποτέ κακία

Όσο δύσκολο ή εύκολο και να είναι για την ίδια, η καρδιά της γιαγιάς είναι τόσο μεγάλη, που έμαθε να υπομένει τα πάντα. Έμαθε να ανέχεται με αγάπη και συμβιβασμούς, που η ίδια οριοθέτησε. Να είναι ένας βράχος ηθικής για τα εγγόνια της, στα εύκολα μα και στα δύσκολα. Η γιαγιά δε θα πάψει ποτέ να είναι ο δάσκαλος ελπίδας και της ευτυχίας.

Είθε οι γιαγιάδες να ζουν για πάντα στο μυαλό μας. Μόνο έτσι θα ζουν για πάντα! Η αξία είναι τους ανεκτίμητη και η ψυχή τους θα μας συντροφεύει αιωνίως στο δύσκολο και μεγάλο ταξίδι της ζωής. Είναι υποχρέωση μας να εκτιμούμε το κάθε λεπτό, το κάθε δευτερόλεπτο που είναι δίπλα μας. ζει μαζί μας, για εμάς τα εγγόνια της.

Χαρισματικοί συγγραφείς και επίκτητοι καλλιτέχνες της πένας

Από μικροί που ήμασταν μόλις πρωτοπηγαίναμε σχολείο αυτό το οποίο έκανε ο κάθε δάσκαλος ήταν να μας μάθει τα σύμβολα της γλώσσας μας, που έπειτα αυτά τα σύμβολά απέκτησαν φωνή και η φωνή σημασία, η σημασία απέκτησε λόγο και επιχειρηματολογία και έτσι εμείς αποκτήσαμε αυτό που λένε την ικανότητα να μιλάμε και να χειριζόμαστε την μητρική μας γλώσσα. Όλα λοιπόν ξεκινάν από τον συμβολισμό και έπειτα καταλήγουν να αποκτούν νόημα τα όσα λέμε και ακούμε από τον περίγυρό μας. Στην καθημερινότητα μας όλοι έτσι εμφανιζόμαστε, να χρησιμοποιούμε τη γλώσσα μας με αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που εμφανίζουν ακριβώς την αντίθετη φορά στην χρήση της γλώσσας μας και της κάθε γλώσσας.

Μιλάμε για όσους γράφουν. Τι σημαίνει άραγε γράφω; Όλοι γράφουμε κάθε μέρα από ένα μικρό σκονάκι μέχρι την λίστα του σούπερ μάρκετ, σημειώσεις για να μην ξεχνάμε τι θέλουμε να κάνουμε και ένα γράμμα σε εκείνον που δεν ξύπνησε ακόμη για να του πούμε μία όμορφη καλημέρα. Είναι όμως και εκείνοι που προσλαμβάνουν τα νοήματα πρώτα και έπειτα τα μεταφράζουνε σε σύμβολα. Ακολουθούν ακριβώς την αντίθετη πορεία από όλους τους υπόλοιπους. Είναι εκείνοι που μόλις γυρίσουν σπίτι τους θα βγάλουν ότι περιττό υπάρχει πάνω τους και θα αρχίσουν να γράφουν με μανία όσα με το ζόρι το μυαλό τους συγκρατούσε όλη μέρα. Είναι οι γνωστοί σε όλους μας συγγραφείς, αλλά πίστεψε με αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι μόνο αυτή η ετικέτα που τους έχουμε κολλήσει επειδή ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους.

Δεν είναι απλώς χαρισματικοί άνθρωποι, είναι ικανοί και ταλαντούχοι, ένας κινητός σκεπτόμενος νους, που διεξοδικά και μεθοδικά βρίσκει λύσεις σε όλα τα ζητήματα, εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα, η φαντασία τους οργιάζει και κάνει άλματα από την μία σκέψη στην άλλη ενώ ο συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα τους είναι τόσο απτοί και ελάχιστα διακριτοί που μόνο με αρκετή συγκέντρωση μπορείς να βρεθείς στα μονοπάτια τους. Άραγε, γιατί να έχουν εκδοθεί τόσα πολλά βοηθητικά βιβλία που αναλύουν τις σκέψεις και τις προθέσεις και την ιδιοσυγκρασία των μεγάλων συγγραφέων ως σχολικά βοηθήματα. Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είχαν όσα εμείς λέμε στο μυαλό τους ή και ακόμη απλά να κοιτούσαν έξω από το παράθυρο ένα τυχαίο ποδηλάτη ή ένα μπουμπούκι που μόλις τώρα άνοιξε τα φτερά του και εμφάνισε το άνθος της ομορφιάς του. Είναι οι χαρισματικοί συγγραφείς από τη φύση τους ικανοί να μεταφέρουν τα συναισθήματα τους στο χαρτί με ένα πολύ μοναδικό τρόπο ικανό επίσης να σε κάνει να ταυτιστείς με τον ήρωα και την ηρωίδα τόσο πολύ που να θες να συναντήσεις το “έτερο σου εγώ”. Εκείνον που έχει περάσει τα ίδια με σένα και μπορεί να σε νιώσει. Και όμως μέσα στον άνθρωπο που ταυτίζεσαι εσύ ως αναγνώστης κρύβεται το όνομα εκείνου που δεσπόζει στο εξώφυλλο του βιβλίου που διαβάζεις. Ο συγγραφέας λοιπόν όταν γράφει είναι ένας άνθρωπος απλός, ίδιος με εσένα. Γράφει λοιπόν γιατί θέλει να γίνει ένας άλλος μέσα από την γραφή του, θέλει να αποδώσει δικαιοσύνη στον εαυτό του και στην κοινωνία που τοποθετεί τον άλλον του εαυτό. Θα γράψει επίσης από μοναξιά προσπαθώντας να βάλει σε σειρά όσα τον απασχολούν και ιδιαιτέρως να μπορέσει να συνομιλήσει με εκείνον τον άλλον που είπαμε. Γράφει και ακινητοποιεί τον χρόνο κάνοντας μεγάλη βουτιά στον ποταμό της μνήμης. Σταματά τον χρόνο και επιλέγει να δώσει βάθος σε στιγμές που τον σημάδεψαν. Είναι λοιπόν ο συγγραφέας όπως έχει πει και η συγγραφέας Μάρω Βαμβουνάκη (1990) “ένα μέντιουμ, ένα ευαίσθητο ενδιάμεσο μεταξύ του αισθητού κόσμου και του αόρατου“.

Στη συνέχεια θα σου γράψω λίγα λόγια για εμάς τους υπόλοιπους που μας χαρακτηρίζω επίκτητους καλλιτέχνες της πένας και καμιά φορά γελάω με τον τίτλο. Εμείς χάσαμε στην νεαρή μας ηλικία το τρένο αναγνώρισης της ικανότητας μας να γράφουμε. Πέρασε όμως άλλο τρένο λίγα χρόνια αργότερα με επιβάτες ικανούς να μας ενθαρρύνουν και να μας υπενθυμίσουν πως έχουμε ακόμη αυτό το ταλέντο και πως ανυπομονούν να μας “διαβάσουν”. Γράφουμε για τα πάντα και πάντα, όποια στιγμή της ημέρας και αν μας βρεις το σημειωματάριο το έχουμε για μπρελόκ στο χέρι. Γράφουμε για έρωτες ανεκπλήρωτους και μη, για ανθρώπινες σχέσεις, για βιβλία που διαβάσαμε και ταινίες που είδαμε και τα “μηνύματα” που πήραμε από εκεί. Γράφουμε γενικώς πολύ, αφού το βλέπουμε ως μέσο σωτηρίας να αδειάσουμε λίγο το μυαλό μας και γιατί όχι ίσως κάποιες φορές να έχουμε τα ίδια κίνητρα με τους καταξιωμένους συγγραφείς.

Κλείνοντας σε αυτό το σημείο θέλω να σου πω πως όλα όσα μπορεί να έχεις γράψει ή έχεις στο μυαλό σου άρχισε να τα μοιράζεις ανώνυμα στους γύρω σου και άκου την κριτική που θα ασκήσουν πάνω σε αυτές τις γραμμές. Έπειτα, όταν καταλάβεις πως έχεις και εσύ αυτό το χάρισμα να τα μοιράζεις με όνομα και επώνυμο για να νιώσεις πως και η δική σου οπτική είναι ικανή να καταξιωθεί. Μίλα και γράψε.

10 λόγοι που μισούμε τα γενέθλια!

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι το συναρπαστικό έχουν τα γενέθλιά του και τα περιμένει κάθε χρόνο με ανυπομονησία; Όλοι εσείς που λέτε ότι είναι η καλύτερη μέρα της χρονιάς, τι κάνετε, δηλαδή, εκείνη τη μερά; Είστε όλοι σας η Βασίλισσα Ελισάβετ και σας ετοιμάζουν μέχρι και παρέλαση για χάρη σας; Δεν το νομίζω. Βάζω στοίχημα ότι κάθε χρόνο τα περνάτε με παρόμοιο τρόπο. Ακόμα και η έκπληξη που τυχόν σας κάνουν είναι προβλέψιμη!Προσποιείστε ότι ξαφνιαστήκατε, λες και δεν έρχονται κάθε χρόνο οι φίλοι σας στο σπίτι με μια τούρτα στα χέρια και βιντεοσκοπώντας το γνωστό τραγουδάκι.