Πηγή: el.wikipedia.org

Έφυγε ο Τσακ Γέγκερ από την ζωή χθες, Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, πλήρης ημερών. Την δυσάρεστη είδηση έκανε χθες γνωστή η δεύτερη σύζυγός του, Βικτόρια Γέγκερ, μέσω του λογαριασμού της στο twitter. Συγκεκριμένα, ανέφερε στην ανάρτησή της:«Σας ανακοινώνω με πολλή θλίψη ότι η αγάπη της ζωής μου, ο πτέραρχος Τσακ Γέγκερ, απεβίωσε λίγο πριν από τις 21:00».

Γέγκερ
Πηγή: el.wikipedia.org

Λίγα λόγια για την ζωή του

Γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 1923 στην Δυτική Βιρτζίνια και ήταν το ένα εκ των τεσσάρων παιδιών της αγροτικής οικογένειας Γέγκερ. Μάλιστα, έχασε την μία του αδερφή πολύ νωρίς, όταν την πυροβόλησε κατά λάθος ο εξάχρονος αδερφός του. Το κανονικό του όνομα ήταν Τσαρλς Έλγουντ Γέγκερ, ενώ ήταν γνωστότερος με το όνομα Τσακ Γέγκερ. Το επίθετό του στα γερμανικά σημαίνει «κυνηγός». Στην ζωή του νυμφεύτηκε δύο φορές. Με την πρώτη του σύζυγο απέκτησε τέσσερα παιδιά, ενώ με την δεύτερη του σύζυγο ήταν μαζί από το 2003 μέχρι και σήμερα. Πολλοί ήταν αυτοί που πίστευαν πως τον συνδέει κάποιο είδος συγγένειας με την Τζεάνα Γέγκερ. Η τελευταία ήταν πιλότος του «Rutan Voyager» που έκανε τον γύρο του κόσμου χωρίς να ανεφοδιαστεί. Παρά το ίδιο όνομα και την ίδια κατεύθυνση στην καριέρα, όμως, δεν είχαν καμία σχέση μεταξύ τους.

Η σταδιοδρομία του

Κατατάχτηκε στην Πολεμική Αεροπορία τρεις μήνες πριν ενταχθούν οι Η.Π.Α. στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Λόγω του νεαρού της ηλικίας του δεν μπορούσε να καταταγεί ως πιλότος, γι’ αυτό είχε την θέση του μηχανικού αεροσκαφών. Με την συμμετοχή, όμως, της χώρας στον πόλεμο λίγους μήνες αργότερο το 1941 και την ανάγκη για πιλότους, αλλά και λόγω της πολύ καλής του όρασης έγινε πιλότος, έπειτα από δύο χρόνια εκπαίδευσης. Ξεκίνησε πιλοτάροντας  Bell P-39 Airacobra, ενώ στην συνέχεια ήταν πιλότος του «Γκλάμουρους Γκλεν», ενός καταδιωκτικού P-51 Mustang. Με αυτό κατάφερε 12 καταρρίψεις ναζιστικών μαχητικών αεροσκαφών.

Γέγκερ
Πηγή: el.wikipedia.org

Μία φορά καταρρίφθηκε πάνω από την Γαλλία τον Μάρτιο του 1944. Κατάφερε να σωθεί και να διαφύγει με την βοήθεια των Γάλλων αντιστασιακών και να επιστρέψει στην βάση του στην Αγγλία. Αν και υπήρχε κανόνας που απαγόρευε να πιλοτάρει ξανά, αφού είχε καταρριφθεί, ξαναπέταξε πάνω από την Γαλλία μετά από άδεια του Υπουργείου Πολέμου και του Αϊζενχάοουερ. Στην διάρκεια της εντυπωσιακής καριέρας του απέκτησε πολλά αξιώματα και του απονεμήθηκαν εξίσου πολλά βραβεία. Ανάμεσα σε αυτά τα βραβεία είναι:Mackay Trophy (1947), Βραβείο Κολιερ (1947),Air Force Longevity Service Award, Armed Forces Expeditionary Medal, International Air & Space Hall of Fame (1966), International Space Hall of Fame (1981), Aerospace Walk of Honor (1990),Air Force Distinguished Service Medal (1975),Αργυρός Αστέρας,Air Force Distinguished Service Medal (1975),Τρόπαιο Χάρμον και άλλα πολλά.

Η πρώτη υπερηχητική πτήση

Στις 14 Οκτωβρίου του 1947 ο Γέγκερ σπάει το φράγμα του ήχου όντας στην θέση του πιλότου σε ένα πυραυλοκίνητο Bell XS-1. Αυτό το εγχείρημα έγινε στα πλαίσια μίας έρευνας για τις πτήσεις σε υψηλές ταχύτητες. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Γέγκερ δεν ήταν η πρώτη επιλογή. Αρχικά, είχε ζητηθεί να είναι πιλότος ο Τσάλμερς Γκούντλιν. Τα λεφτά, όμως, που ζητούσε ο τελευταίος ήταν υπερβολικά και έτσι επιλέχθηκε ο Γέγκερ. Πολλοί δεν γνωρίζουν, ότι ο Γέγκερ κατάφερε αυτό το επίτευγμα με σπασμένα πλευρά, καθώς είχε ένα ατύχημα δύο μέρες νωρίτερα από την πτήση.

Η επιτυχία της συγκεκριμένης ενέργειας έγινε γνωστή οχτώ μήνες αργότερα. Ο Γέγκερ έλαβε αρκετά βραβεία, ενώ το αεροσκάφος του εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο Αέρα και Διαστήματος. Στην συνέχεια κατάφερε να σπάσει και άλλα ρεκόρ ταχύτητας.

Πηγή: ethnos.gr, biography.com

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

2 COMMENTS

Comments are closed.