The Cure

Ηχογράφηση από την Κορνηλία Χαλκίδη:

Την τιμητική του στο μηνιαίο μουσικό μας αφιέρωμα για το άλμπουμ του μήνα έχει ο δίσκος ”The Head on the Door” από τους The Cure. Πρόκειται για το έκτο άλμπουμ, έχουν προηγηθεί άλμπουμ που καθόρισαν τη μπάντα και το είδος της μουσικής. Παραθέτω με χρονολογική σειρά: Three Imaginary Boys (1979), Seventeen Seconds (1980), Faith (1981), Pornography (1982) και The Top (1984). Στο ”The Head on the Door” παρατηρούμε μια στροφή προς τα έξω, μια ποικιλομορφία στον ήχο. Η εξωτερίκευση διαφαίνεται ήδη από το The Top, στο ”The Head on the Door” βρήκε όμως τη θέση της.

”Yesterday I got so old, I felt like I could die” 

Στο “In Between Days“, η εξωστρέφεια, η ανεμελιά δοσμένη μέσα από τις βιαστικές και ζωντανές κιθάρες συνοδεύουν τον Ρόμπερτ που τραγουδά για την πληγή που μένει από τον έρωτα. Και γενικά για αυτά που χάνονται, τους ανθρώπους, τα μέρη, τα χρόνια. Η ποπ και αισιόδοξη αίσθηση αμέσως υπονομεύεται από τους στίχους: Yesterday I got so old, I felt like I could die/ Yesterday I got so old, it made me want to cry. Ακολουθεί το ”Kyoto Song” επιβλητικό και ατμοσφαιρικό, η αποτύπωση ενός εφιάλτη με τον πιο ποιητικό τρόπο. Στο ”The blood” ο Ρόμπερτ μετατρέπεται σε φλαμένγκο κιθαρίστας. Η οινοποσία ενός πορτογαλικού κρασιού ονόματι ”Tears Of Christ” στέκεται αφορμή για αναστοχασμό και αναθεωρήσεις προηγούμενων στάσεων.

”But I’ve stayed away too long this time”

Η μουσική ποικιλομορφία συμπληρώνεται με το πιάνο που συνοδεύει το ”Six Different Ways”, ένα τραγούδι για την εκφραστική πολλαπλότητα των συναισθημάτων από το ίδιο άτομο: This is stranger than I thought/ Six different ways inside my heart/ And every one I’ll keep tonight/ Six different ways go deep inside. Έπονται οι ζωντανές κιθάρες του ”Push”, ένα τραγούδι που σε τίποτα δε θυμίζει τη μουσική πορεία που είχε προηγηθεί. Προσωπικά το αγαπώ και το ξεχωρίζω γιατί σκιαγραφεί μέσα από αυτή την ποπ διάθεση όλη αυτή τη μάχη που δίνουμε όλες-οι-α με την άλλη πλευρά μας:

Go, go, go
Go, go, go
Push him away
No, no, no
No, no, no
Don’t let him stay

”I’ve waited hours for this, I’ve made myself so sick”

Στο αγωνιώδες ”Baby Screams” ο Ρόμπερτ συνεχίζει τη μάχη με την άλλη σκοτεινή πλευρά του, παρακαλά για ένα τέλος σε όλα αυτά που τον βασανίζουν: “When you’re sinking into the ground/ Into the ground, fills up my dreams/ And I love it, like a baby screams”. Στα επόμενα δύο κομμάτια ”Close to Me” και ”A Night Like This” o έρωτας θεματοποιείται, στο πρώτο πιο μελωδικά ως μια διαρκής αναζήτηση (“I’ve waited hours for this/I’ve made myself so sick”), ενώ στο δεύτερο η διάθεση πέφτει, γίνεται μελαγχολική και προκλητικά ρομαντική:

I’m coming to find you if it takes me all night
A witch hunt for another girl
For always and ever is always for you
Your trust
The most gorgeously stupid thing I ever cut in the world

”I am slowing down, as the years go by, I am sinking”

Το άλμπουμ κλείνει με το κομμάτι ”Sinking”, ενώ έχει προηγηθεί το ρυθμικό ”Screw”, το οποίο καθόλου δεν προϊδεάζει για το ερεβώδες τέλος. Εκεί ο Ρόμπερ αποσυντίθεται πλήρως:

So I trick myself
Like everybody else

I crouch in fear and wait
I’ll never feel again

Ο δίσκος ”The Head on the Door” των The Cure μέσα από τη μουσική (ισπανικές κιθάρες, σαξόφωνο, πιάνο, ντραμς) και θεματική (έρωτας, απώλεια, όνειρο, νιότη, ναρκωτικά, συναισθήματα) αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στη συνολική μουσική δισκογραφία της μπάντας, λιγότερο ίσως γνωστή, αλλά προσωπικά περισσότερο αγαπημένη.


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

  • genius.com

άλμπουμ του μήνα | 2020-21:


Παρόμοια άρθρα:

Για περισσότερη έμπνευση ακολουθήστε μας σε FacebookInstagram και Spotify

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project