Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι τα post-apocalyptic παιχνίδια;

Θα το δούμε όντως ή παίζουμε;

2

Post-apocalyptic παιχνίδια. Άγονες έρημο, εγκαταλελειμμένες πόλεις, αποκαλυπτικά περιβάλλοντα που τα θέρισε ο χρόνος και οι αναμνήσεις. Αναγνωρίσιμα τοπία που έχασαν την αίγλη τους, αλλά κέρδισαν πλούσια διακόσμηση από τη φύση που τα ξαναπήρε κοντά της.

Τα videogames τρέφουν μια ιδιαίτερη αγάπη για το συγκεκριμένο setting. Προκαλεί δέος και ανατριχίλα η ιδέα του «τι και αν». Αν αυτά τα φθαρμένα μέρη είναι προσεγμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ο φόβος και η περιέργεια μας μας ωθεί σε μοναδικές εμπειρίες.

Αλλά πόσο ανταποκρίνονται αυτές οι δημιουργίες στη πραγματική φύση ενός κόσμου μετά από ένα αποκαλυπτικό γεγονός;

The Last of Us

παιχνίδια
Πηγή: Naughty Dog

Ένας άνθρωπος που θεωρείται αυθεντία στο είδος είναι ο Alan Weisman. Κάποιοι fans του The Last of Us ίσως γνωρίζουν το βιβλίο του The World Without Us, το οποίο ενέπνευσε τους δημιουργούς Naughty Dog, να δημιουργήσουν τον κόσμο του παιχνιδιού.
Ουσιαστικά το κύριο μέρος στο οποίο επικεντρώνεται ο συγγραφέας, είναι ο τρόπος με τον οποίο η φύση «κατακτά» τον κόσμο όταν λείπει ο ανθρώπινος παράγοντας. Ο ίδιος δηλώνει πως δεν έχει καμία γνώση σε επιστημονικό επίπεδο, όμως ως συγγραφέας αφήνει τη φαντασία του να εργαστεί. Αυτό του επιτρέπει να καταλήξει σε επαγωγικά συμπεράσματα, δίνοντας στο κόσμο του ζωντάνια και χρώματα.
Πρακτικά συμπεραίνουμε λοιπόν πως ένα post-apocalyptic περιβάλλον δεν είναι αναγκαία μουντό και άβιο.

Metro 2033

παιχνίδια
Πηγή: IGN

Παρ’όλα αυτά, ακόμα και ένα setting όπως αυτό στο franchise του Metro μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα, και είναι άξιο αναφοράς. Φυσικά στο θέμα αυτό η αιτία που οδήγησε στην wasteland της Μόσχας είναι ο πυρηνικός αφανισμός, κάτι που έχει προφανείς επιπτώσεις στο περιβάλλον. Μιλάμε για τοξικό αέρα, διαλυμένα κτήρια και αυτοκίνητα, και τέλος, την πλήρη έλλειψη οποιασδήποτε ελπίδας για ζωή. Σε αντίθεση με τη πράσινη παλέτα στο Last of Us, το Metro 2033 χρησιμοποιεί γκρι αποχρώσεις για να δώσει στο παίκτη το μήνυμα της απόγνωσης και του κινδύνου.

Fallout

Πηγή: Gamestop

Κάπου στη μέση βρίσκουμε παιχνίδια όπως το Fallout 4, τα οποία συνδυάζουν τις δύο απόψεις που αναφέραμε για τον πλανήτη μας μετά την αποκάλυψη. Στην σειρά αυτή, η ραδιενέργεια παίζει μεγάλο ρόλο, χωρίς όμως να έχει (τραγικές) επιπτώσεις στη χλωρίδα του τόπου. Υπάρχουν δέντρα και καρποί, σιτηρά και σχετικά καθαρό νερό. Με αυτή τη στρατηγική, ο Alan δηλώνει πως οι developers θέλουν να εξισορροπήσουν την ζυγαριά μεταξύ πλήρους καταστροφής και ελπίδας για επανεκκίνηση.

Σε συνέντευξη του στο Eurogamer, ο συγγραφέας δήλωσε:

«Μπορείς να ψάχνεις το θέμα για πάρα πολύ καιρό. Πραγματικά όμως βλέπουμε πως όλα αυτά τα παιχνίδια είναι προσγειωμένα και σωστά στην απεικόνιση του κόσμου τους.»

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press

 

2 COMMENTS

Comments are closed.