Η αυτοβιογραφία της Fanny Eaton
Η Fanny Antwistle-Eaton γεννήθηκε στις 23 Αυγούστου 1835 στο Surrey της Τζαμάικα. Μετακόμισε στο Λονδίνο τη δεκαετία του 1840 μαζί με τη μητέρα της, Matilda Foster, πρώην σκλάβος (Stocks). Μέχρι το 1857, παντρεύτηκε τον James Eaton, οδηγό ταξί και πούλμαν και έκαναν 10 παιδιά. Η Fanny, ενώ εργαζόταν ως καθαρίστρια και μαγείρισσα, έκανε επίσης το μοντέλο στη διάσημη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου για αρκετούς γνωστούς προραφαηλίτες ζωγράφους.
Όταν η Fanny Eaton κατέλυσε την ομορφιά της εποχής
Σε μια εποχή που οι μαύρες γυναίκες δεν θεωρούνταν όμορφες και σπάνια εμφανίζονταν στην τέχνη της Δύσης, η καριέρα της ως μοντέλο αμφισβήτησε αυτό το στερεότυπο. Οι εικόνες της εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στον κόσμο της ζωγραφικής στο έργο της 19χρονης καλλιτέχνιδας Solomon Simeon στο Royal Academy από το 1860 με τίτλο «The Mother of Moses». Η σκηνή απεικονίζει τη μητέρα του Μωυσή, Jochebed να κρατά τον γιο της για τελευταία φορά πριν τον τοποθετήσει στο καλάθι, ενώ η αδερφή του Miriam κοιτάζει.
Ως μοντέλο κατά διάρκεια του κινήματος Pro-Raphaelite
Οι καλλιτέχνες του προραφαϊληκού καλλιτεχνικού κινήματος από το 1848 μέχρι το 1880 προσέλαβαν αρκετές κοπέλες για να καθίσουν ως μοντέλα για τα έργα τους. Πολλά από αυτά τα μοντέλα σήμερα είναι γνωστά από εκείνους που μελετούν την τέχνη ή ενδιαφέρονται για έργα τέχνης από αυτήν την εποχή. Ένα από αυτά τα μοντέλα κατά τη διάρκεια του προραφαϊληκού κινήματος ήταν η Fanny Eaton.
Παρόλο που είναι σχεδόν ξεχασμένη, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι μια από τις σημαντικές προσωπικότητες στην ιστορία της τέχνης. Αυτό συμβαίνει, επειδή κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου εμπίπτει στην κατηγορία «Other» στη βικτοριανή κοινωνία.
Η τροποποίηση του προσώπου της από τους ζωγράφους
Ένας άλλος καλλιτέχνης ήταν ο Dante Gabriel Rossetti, ο οποίος επαίνεσε τη Fanny ως όμορφη. Ο Rossetti τροποποίησε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του προσώπου της. Ο κύριος σκοπός ήταν ταιριάζει σε διαφορετικούς εθνοτικούς ρόλους, όπως σε εβραϊκά, αφρικανικά, ινδικά και βιβλικά είδη σκηνών (Gites). Αυτό έγινε δημοφιλής επιλογή του Rossetti, ο οποίος στο τέλος τη σύγκρινε με ένα άλλο μοντέλο Pre Raphaelite, Jane Morris.
Frederick Sandys, Joanna Boyce Wells, Albert Moore, Rebeccas Solomon
Άλλοι καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με την Eaton ήταν οι Frederick Sandys, Joanna Boyce Wells, Albert Moore και Rebeccas Solomon. Όπως και ο Rossetti, πολλοί καλλιτέχνες συνέχισαν να τροποποιούν τα χαρακτηριστικά της ώστε να ταιριάζουν σε κάθε εθνικότητα. Όταν εμφανίστηκαν άλλοι μαύροι στη ζωγραφική, η εικόνα του Eaton χρησιμοποιήθηκε για να δείξει την αντίθεση μεταξύ της Fanny και άλλων μαύρων. Αυτό έδειξε επίσης ότι δεν ήταν ούτε μαύρη ούτε λευκή. Όπως επεσήμανε ο συγγραφέας Roberto C. Ferrari, η Eaton απεικονίστηκε ως διαφορετικός, εξωτικός χαρακτήρας, αλλά ποτέ δεν ζωγραφίστηκε ως Τζαμαϊκανή.
Το τέλος της ως μοντέλο και ο θάνατός της
Η καριέρα της ως καλλιτεχνικό μοντέλο έληξε το 1868, μετά το θάνατο του συζύγου της. Δεν είναι γνωστό γιατί σταμάτησε, αλλά η καριέρα της διήρκεσε 10 χρόνια. Αργότερα στη ζωή, υποστήριξε τον εαυτό της και την οικογένειά της δουλεύοντας σε διάφορες δουλειές όπως οικονόμος, μαγείρισσα και μοδίστρα. Ο Fanny Antwistle Eaton πέθανε στις 4 Μαρτίου 1924 σε ηλικία 89 ετών.
Αν και η Eaton ήταν ένα σημαντικό μοντέλο σε τόσους πολλούς καλλιτέχνες και εμφανίστηκε σε πολλά από τα σχέδια και τους πίνακες ζωγραφικής τους, δεν υπάρχουν γνωστές φωτογραφίες της που σώζονται που θα μας επιτρέψουν σήμερα να δούμε το αμετάβλητο πρόσωπο του Fanny Antiwistle.
Παρόμοια άρθρα
- Σαν σήμερα γεννιέται ο Αλμπέρτο Κόρντα
- Σαν σήμερα πεθαίνει η Έλλη Σουγιουλτζόγλου
- Σαν σήμερα πεθαίνει ο καινοτόμος ζωγράφος Roy Lichtenstein της ποπ αρτ
Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook, Instagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.
Giving Sight by Beasty Press // Giving Sight The Project
[…] Fanny Eaton: Μια μαύρη γυναίκα ως πρότυπο ομορφιάς […]
Comments are closed.