Ηχογράφηση από την Ακριβή Ανδρινοπούλου:

Διανύουμε ήδη τον τέταρτο μήνα του 2021 και οι λίστες με νέες κυκλοφορίες, καθημερινώς, αυξάνονται μέρα παρά μέρα, με δεκάδες κομμάτια. Καμιά φορά νιώθω ότι όλος αυτός ο μουσικός κορεσμός με αποδιοργανώνει και αποπροσανατολίζει, σε βαθμό δηλαδή, που δεν μπορώ να χαρώ και να συγκεντρωθώ στην αισθητική αποτίμηση ενός άλμπουμ. Αποφάσισα έτσι μερικές αγαπημένες κυκλοφορίες αλλά και άλλες νέες, που ακόμη επεξεργάζομαι, να τις συγκεντρώνω σε ένα άρθρο και ανά μήνα – mood θέλοντος και deadlines εργασιών επιτρέποντος. Με αφορμή το δελτίου τύπου με τις νέες κυκλοφορίες θα δούμε μερικές προτάσεις από τα labels της βρετανικής δισκογραφικής Beggars Group.

Dry Cleaning – ”New Long Leg”

Beggars GroupΗ πρώτη νέα και αγαπημένη κυκλοφορία είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του λονδρέζικου ποστ πανκ κουαρτέτου Dry Cleaning που κυκλοφόρησε από την 4AD. Δεν τους ήξερα ομολογώ, πέρυσι πρέπει να ήταν που έβλεπα, μέρα παρά μέρα, λάηβς από το στούντιο του ραδιοφωνικού σταθμού KEXP, τότε έπεσα πάνω στη frontwoman Florence Shaw. Πραγματικά, ιδιαίτερη παρουσία, ο τρόπος με τον οποίο τραγουδά, απαγγέλει θα έλεγα τους αιχμηρούς και ενοχλητικούς στίχους που συνάδουν με το όλο πνεύμα της μουσικής που παίζουν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την παρουσία της στη σκηνή.

Τότε με ενοχλούσε η έλλειψη νεύρου και ορμής, πλέον απολαμβάνω τον απαγγελτικό της τόνο και τον σουρεαλιστικό της στίχο. Αγαπημένες στιγμές στο νέο άλμπουμ ήταν τα κομμάτια: το εθιστικό “Scratchcard Lanyard“, το πιο χαλαρό κιθαριστικά ”Strong feelings”  με την έντονη απαγγελτική του διάθεση  και το ”Unsmart Lady’‘για τα δυναμικά εναρκτήρια νταμς του Buxton, τα δυναμικά ριφς και τέλος τους στίχους, την κορύφωση της Shaw:”If you like a girl, be nice / It’s not rocket science”.

”Bills, Aches & Blues” – Various | 4AD

Beggars GroupΗ επόμενη μουσική πρόταση είναι η συλλογή ”Bills, Aches & Blues” που κυκλοφόρησε φέτος με αφορμή τα 40 χρόνια παρουσίας που συμπλήρωσε το 2020, στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, η γνωστή δισκογραφική βρετανική εταιρεία 4AD. To label της 4AD ανήκει και αυτό, όπως και οι υπόλοιπες κυκλοφορίες που θα αναφέρουμε, στην Beggars Group. Δημιουργήθηκε, ωστόσο, πριν 41 χρόνια, από τον Ivo Watts Russell και Peter Kent. Στην αρχή με το όνομα Axis Records, αργότερα άλλαξε μιας και ήδη υπήρχε με το όνομα αυτό άλλη εταιρεία. Πρόκειται για ένα ανεξάρτητο label που χάρισε μοναδικές στιγμές στην ιστορία της μουσικής. Το όνομα συνδυάστηκε με τα μεγάλα ονόματα, όπως τα ξέρουμε σήμερα, από τον ήχο της goth rock, dream pop και indie σκηνής (Pixies, Bauhaus, Dead Can Dance, This Mortal Coil). Αλλά και από σημερινά (St. Vincent, Bon Iver, The National and Future Islands κ.ά.).

Στη συγκεκριμένη συλλογή περιλαμβάνονται 18 διασκευές τραγουδιών από παλαιότερα κομμάτια της 4AD που έκαναν νέοι καλλιτέχνες. Είναι ένα ιδιαίτερο, πειραματικό επετειακό πρότζεκτ. Σε κάποιους ίσως ξενίσουν οι διασκευές μερικών τραγουδιών, ωστόσο νομίζω αξίζει να ακούσουμε τις κόντρα ερμηνείες, όσον αφορά τους καλλιτέχνες και το μουσικό πλαίσιο που βρίσκονται. Ξεχώρισα την electro-pop εκδοχή του κλασικού κομματιού των Pixies ”Where is my mind?” από τη Tkay Maidza, το ”Oblivion” από Grimes με φωνητικά και πειραματισμούς από Dry Cleaning. Και την μεταποίηση, θα έλεγα του κομματιού ”The Moon Is Blue” των  Colourbox από τους Future Islands. Να πω κάπου εδώ βέβαια, ότι μερικές διασκευές (π.χ. το Cannonball) τις βρήκα λίγο ενοχλητικές. Στο σύνολό της, ωστόσο, η συλλογή είναι ευχάριστη, αρκετά ενδιαφέρουσα χάρη στην ποικιλία και τον ετερόκλητο συνδυασμό ονομάτων. Τέλος, η συλλογική επετειακή έκδοση αποτελεί έναν ωραίο τρόπο μουσικής αναδρομής σε ένα σημαντικό label.

Mdοu Moctar – ”Afrique Victime” | Matador Records

Στις προτάσεις μας βρίσκεται και ο 35χρονος Tuareg μουσικός και τραγουδοποιός Mdou Moctar με καταγωγή από το Agadez του Νίγηρα. Ο δίσκος “Afrique Victime” θα κυκλοφορήσει στις 21 Μαΐου από την Matador Records (Beggars Group). Στο επτάλεπτο ομώνυμο single “Afrique Victime” το θέμα είναι η αποικιοκρατική βία, το μαρτυρούν αυτό οι πρώτοι στίχοι. “Africa is a victim of so many crimes/If we stay silent it will be the end of us”. Η φωνή του είναι διαπεραστική, οι κιθαριστικές εξάρσεις το ίδιο. Ένα τραγούδι σύνθημα, πολιτικό, μια έκκληση για αλληλεγγύη, ένα καταγγελτικό μήνυμα κατά της ιμπεριαλιστικής δύναμης. Ο ίδιος, λίγο πριν την κυκλοφορία, δηλώνει: «Η Αφρική είναι αθώα. Για να καταλάβετε, οι Γάλλοι χρησιμοποιούν το ουράνιο μας, αλλά το 90% των ανθρώπων εδώ δεν έχουν ηλεκτρικό ρεύμα».

Tune – Yards – sketchy | 4AD

Beggars GroupΑπό την 4AD κυκλοφόρησε επίσης και το πέμπτο άλμπουμ των Tune-Yards με τον τίτλο ”sketchy”. Ένας εύθυμος μουσικά δίσκος, διάρκειας 37 λεπτών. Στα 11 κομμάτια συμπεριλαμβάνονται και τα singles που ακούσαμε πρώτα “nowhere, man“, “hold yourself” και “hypnotized“. Αν και μουσικά τώρα δεν είναι αυτή η φάση μου, το απόλαυσα, η έμπνευση δεν λείπει από τη Garbus . Ξεχώρισα σίγουρα τα παραπάνω κομμάτια, μαζί με το ”my neighbor”. Κλείνω με τον στίχο από το, επίσης αγαπημένο “nowhere, man“: “If you cannot hear a woman/ Then how can you write her song?”.

Mustafa – ”ALI” | XL Recordings

Μια σημαντική επίσης κυκλοφορία που θα δούμε στις 28 Μαΐου είναι το ντεμπούτο από το μουσικό σχήμα When Smoke Rises του μουσουλμάνου τραγουδοποιού και ποιητή Mustafa. Το τρίτο κομμάτι που κυκλοφόρησε μετά τα singles ”Stay Alive” και ”Air Forces” έχει τον τίτλο ”Ali”. Ένα κομμάτι τρυφερό, εξομολογητικό για τον σκοτωμένο φίλο του Ali Rizeig (1998-2017): “Ali, you know our hearts were at their fullest/ Ali, there werе no words to stop the bullets”.

*Εδώ η σελίδα των Beggars Group


Παρόμοια άρθρα:

Για περισσότερη έμπνευση ακολουθήστε μας σε FacebookInstagram και Spotify.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project