Η φαινομενικά καθωσπρέπει βασιλική αυλή της Βουργουνδίας κλονίζεται όταν μια ανατριχιαστική ύπαρξη κάνει την εμφάνισή της. Η Υβόννη σπέρνει τη φρίκη και την αποστροφή στο διάβα της, χωρίς ποτέ να είναι ξεκάθαρο το γιατί. Κι όμως, αυτό αρκεί για τον Πρίγκιπα Φίλιππο, που από καπρίτσιο αποφασίζει να την παντρευτεί. Αυτό είναι και το εναρκτήριο έναυσμα του θεατρικού έργου, μιας ιστορίας ενδοσκόπησης και διαδοχικών αποκαλύψεων που κορυφώνονται με λυρικό τρόπο.
Για την ιστορία…
Η «Υβόννη, Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας» (όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος του θεατρικού έργου) είναι μια υπερρεαλιστική κωμωδία που γράφτηκε το 1935 από τον πολωνό συγγραφέα βιβλίων και θεατρικών έργων Witold Gombrowicz. Ο Gombrowicz έγραψε το θεατρικό δίπλα στο κρεββάτι του άρρωστου πατέρα του. Δημοσιεύθηκε το 1938 και αποτέλεσε το πρώτο θεατρικό του που μεταφέρθηκε στο σανίδι, το 1957.
Η παράσταση
Η «Υβόννη» ανέβηκε στο ξενοδοχείο Μπάγκειον, στην πλατεία της Ομόνοιας, και παρόλο που δεν γνωρίζουμε αν ο χώρος επελέγη για αισθητικούς σκοπούς, σίγουρα τους εξυπηρετεί. Προτού εισέλθω στον χώρο του θεάτρου, βρισκόμουν ήδη στην κατάλληλη διάθεση, χωρίς να το γνωρίζω. Η καταρρακτώδης βροχή, η σχεδόν υπό το μηδέν θερμοκρασία και η ντεκαντάνς της πλατείας συνυπήρχαν σε πλήρη αρμονία με την παρακμιακή, σκοτεινή και ψυχρή ατμόσφαιρα της παράστασης που επρόκειτο να ακολουθήσει. Μόλις βρέθηκα στο κτίριο, συνειδητοποίησα πως ήταν και αυτό παγερό, επιβλητικό και αισθητά άδειο. Ο άνθρωπος που μάζευε τα εισιτήρια σε έβαζε απευθείας στο κλίμα του θεατρικού έργου.
Τα επόμενα 100 λεπτά, εκτυλίχθηκε μπροστά μου, ανάμεσα σε πολυτελέστατα φτωχά σκηνικά, μια μυστηριακή ιστορία ζωής και θανάτου. Σαν αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, οι αριστοκράτες του βασιλείου της Βουργουνδίας σαπίζουν, σιγά σιγά, στο παλάτι τους, σαν τα φρούτα που μουχλιάζουν στις πιατέλες παντού γύρω τους. Τέλος στην ατέρμονη ανία τους έρχεται να δώσει η Υβόννη, που, με την ύπαρξή της και μόνο, σκανδαλίζει ολόκληρο το παλάτι. Ένας – ένας, οι ήρωες της ιστορίας, εξομολογούνται, σαν οδηγούμενοι από κάποια αόρατη δύναμη, τις πιο ενδόμυχες σκέψεις τους. Δεν αργούν να συνειδητοποιήσουν το πόσο της μοιάζουν. Η αντανακλαστική δύναμη της νέας πριγκίπισσας είναι μεγαλύτερη και από αυτή του πελώριου καθρέφτη στο βάθος της αίθουσας. Οι σκέψεις της βασιλικής οικογένειας πιο ανακατεμένες και από τα φθινοπωρινά φύλλα στο μαρμάρινο δάπεδο. Εν τέλει, η ηρωίδα φεύγει τόσο απλά όσο ήρθε. Δεν είναι όμως ένα πρόσωπο.
Η Υβόννη είναι το τερατάκι στο πίσω μέρος του μυαλού κάθε αριστοκράτη (και όχι μόνο). Αυτό που του υπενθυμίζει ότι ο πλούτος και η εξουσία είναι κενά νοήματος, ότι ανάμεσα στους ανθισμένους κήπους, τα πλουσιοπάροχα γεύματα και τα μαγευτικά ηλιοβασιλέματα, ο ίδιος στέκεται πραγματικά φτωχός και στερημένος. Η προκάτ καθημερινότητά του, του έχει κλέψει καθετί σημαντικό.
Πληροφορίες
Τον σχεδόν βουβό ρόλο της Υβόννης υποδύεται η indie μουσικός Nalyssa Green, μια εξερετική επιλογή. Χάρη σε αυτήν, ενσωματώνεται στην παράσταση το θέρεμιν, ένα μουσικό όργανο που παίζεται χωρίς να αγγίζεται από τον ερμηνευτή, σαν ένα είδος «εναέριας γλυπτικής». Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν οι Αναστασόπουλος Νίκος, Γεωργίου Ιουλία, Δάφνη Ελένη, Καλαντζής Μάνθος, Καπελέρης Γιάννης, Μέρμηγκα Αντέλα, Μπισμπικόπουλος Γιάννης και Χαλδεάκης Νίκος. Η σκηνοθεσία είναι του Μιχάλη Γιγιντή.
Πότε: από 3/2/2020 έως 25/2/2020, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Πού: Θέατρο Μπάγκειον, Πλατεία Ομόνοιας 18, Αθήνα
Διάρκεια: 100 λεπτά
Εισιτήρια: 14 ευρώ κανονικό, 10 ευρώ φοιτητικό – ομαδικό, 5 ευρώ ατέλειες – άνεργοι
Τηλ. κρατήσεων: 6937383530 – 6941407597
Πριν φύγεις, ρήξε μια ματιά σε αυτή την παράσταση.
… [Trackback]
[…] Info to that Topic: beasty.gr/yvonni-mpagkeion-review/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: beasty.gr/yvonni-mpagkeion-review/ […]
Comments are closed.