Exclusive Content:

Marnie: Το Αμφιλεγόμενο Έργο Του ‘Αλφρεντ Χίτσκοκ

Για πολλούς, δε πρόκειται για ένα αριστουργηματικό επίτευγμα που πλαισιώνει την πολυτάραχη φήμη και δόξα του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Ούτε για ένα σενάριο, όπως τόσα και τόσα, που ακολουθεί κατά γράμμα τη πλοκή κάποιας νουβέλας από αυτές που έχει συνηθίσει ο σκηνοθέτης να δανείζεται, από κλασικούς συγγραφείς της γενιάς του. Η ταινία του με τίτλο Marnie, κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1964 και αποτελεί το σημείο αιχμής αφενός για τους φανατικούς του Βασιλιά του Σασπένς, αφετέρου για τους πιο αδιάφορους θεατές του που ουδέποτε ορκίστηκαν αιώνια πίστη στα σκηνοθετικά τσιτάτα του.

Η καλλονή κλεπτομανής Marnie, αναπηδά από εργασία σε εργασία ξαφρίζοντας στο πέρασμα της ικανά ποσά από το εκάστοτε αφεντικό της. Σε συνδυασμό με μια ιδιαίτερη νεύρωση, που της απαγοητεύει να έρθει σε οπτική επαφή με οτιδήποτε έχει κόκκινo χρώμα, η Marnie, που αλλάζει το όνομα της από πολιτεία σε πολιτεία, δημιουργεί ένα δανδελένιο πέπλο μυστηρίου γύρω της. Ο επιχειρηματίας Mark, δε τη συναντά για πρώτη φορά. Όταν ωστόσο τη πιάνει επ’ αυτοφώρω να κλέβει χρήματα, την κρατά στο χέρι και ανταλλάσσει την επιλογή της κατάδοσης της με αυτή του γάμου. Άκρως γοητευμένος, ο επίσης μυστηριώδης επιχειρηματίας, πέρα από ιντριγκαρισμένος με το παρελθόν της πλέον συζύγου του, δηλώνει έτοιμος να ξεπλύνει κάθε παράπτωμα νομικό και ηθικό και να σταθεί δίπλα της σαν σύμβουλος και αυτουργός. Ο Μαρκ δίνει όμως τον δικό του αγώνα. Παρατηρώντας τη παγερή συμπεριφορά της Marnie και από βαθιά αγάπη για το πρόσωπο της, δε διστάζει να εκτελέσει ακόμη και χρέη ψυχολόγου, προκειμένου να βρει λύση στο πρόβλημα της γυναίκας του. Μια επίσκεψη στο σπίτι της μητέρας της ξανθιάς καλλονής θα δώσει απάντηση όχι μόνο στον σπλαχνικό και στοργικό Mark, μα και σε κάθε θεατή που περιμένει αγωνιωδώς να ξεμπλεχτεί το κουβάρι που ακούει στο όνομα Marnie.

Marnie

Ένα σύμπλεγμα από Χιτσκοκικά στοιχεία σερβίρονται με τρόπο σαγηνευτικό, στο πλαίσιο κάποιου ψυχογραφικού δράματος. Η κλασσική ξανθιά, σήμα κατατεθέν του συγκεκριμένου σκηνοθέτη, δε θα μπορούσε να είναι άλλη σε αυτή τη περίπτωση από τη Tippi Hedren, αν και ο ρόλος προοριζόταν αρχικά για τη Grace Kelly η οποία αρνήθηκε στα πλαίσια των απαιτήσεων του συζύγου της. Ο χαρισματικός Sean Connery από την άλλη, αποδείχθηκε αντάξιος των χιτσκοκικών στάνταρς που όριζαν το αρσενικό φύλο. Ευγενείς και κομψοί άνδρες, πάνω στην δημιουργική ηλικία τους που πασχίζουν να επιβληθούν σε μια γυναίκα, αποτελούν το πατριαρχικό πρότυπο των δεκαετιών ’50 και ’60, μια περίοδο μεταβατική για το γενικότερο αμερικάνικο προφίλ. Σκηνές γυρισμένες σε κάποιο πολυτελές για την εποχή αυτοκίνητο, με πολύχρωμα τοπία να οργιάζουν τριγύρω, αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά τη λατρεία του ιδιόρρυθμου σκηνοθέτη για τη φύση και την ελευθερία. Όπως σε κάθε έργο του, το ζευγάρι προτιμά να λύνει τις διαφορές του και να λαμβάνει τις πιο καίριες αποφάσεις του υπό την επήρεια της ιλιγγιώδους ταχύτητας. Δεν είναι λίγοι όσοι απογοητεύτηκαν από την εν λόγω ταινία. Ο Χίτσκοκ αποφασίζει να εστιάσει, όχι τόσο στο τομέα του τρόμου, όσο στο κομμάτι του δράματος. Όλα τα φώτα στραμμένα στη προβληματική Marnie, δίχως ωστόσο να προσβάλλεται ως ο “κακός” χαρακτήρας της υπόθεσης και με τη προστασία πάντα του συμπρωταγωνιστή της, το ξανθό κορίτσι μεταλλάσσεται βήμα προς βήμα, σκηνή προς σκηνή στο θύμα της πλοκής. Όπως πάντα ο Βασιλιάς Του Σασπένς αφήνει τα δικά του ερωτηματικά και άλυτα μυστήρια να πλανώνται στον αέρα, αφήνοντας τον θεατή με τη γεύση μιας ψεύτικης ελπίδας για το τέλος. Χαρακτήρες δίχως ουσιαστικό ρόλο ή πράξεις ανεξήγητες ως το τελευταίο λεπτό είναι εκεί για να θυμίζουν τη μοναδικότητα του. Η παρουσία της πανέμορφης Lil και το γεμάτο πάθος φιλί, υπήρξε μόνο για να αναδεικνύει τη σπανιότητα και την ακαταμάχητη γοητεία του Mark, για να υπονομεύει τη Marnie ή ο ρόλος της είχε πιο βαθιά υπόσταση;

 

Η ταινία Marnie κρατά ένα τέλος λυτρωτικό για όλους. Η κοπέλα καταφέρνει με την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξη του συζύγου της να πετάξει από πάνω της τις φοβίες και την απέχθεια που τη βασάνιζε για τους άνδρες και το κόκκινο χρώμα. Επιτέλους αποκαθιστά τη σχέση με τη μητέρα της και ξεκινά μια ήρεμη ζωή μακρυά από παράνομα πάθη και μπλεξίματα. Σίγουρα δε πρόκειται για ένα εγχείρημα όπως τα υπόλοιπα του Χιτσκοκ, δε σημαίνει όμως ότι η ιστορία της Marnie δεν αφορά τους λάτρεις του τρόμου και του ψυχολογικού σασπένς.

Λίγα ακόμη για τον Χίτσκοκ …. Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ Και Ο Σκηνοθετικός Του Κόσμος

Δες τη σελίδα μας στο Facebook

 

Latest

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Newsletter

spot_img

Don't miss

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης “Οι Τετράποδοι Σε Βοηθούν!”

Eκδήλωση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ                             Σάββατο 27 Απριλίου 2024 στις 19:00      ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 στις 19:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Καμίνι (Ρεθύμνης 36 και Καραϊσκάκη), Γαλάτσι, Αθήνα. Θα χαιρετίσει την εκδήλωση...

Ουρανία Γκάσιου -Ελένη Κεβεντσίδου – Τιμητική πρόσκληση στις δύο κορυφαίες Ελληνίδες οργανίστες από το Royal Festival Hall

Με τον τίτλο «Οι δύο ελληνίδες θεές του εκκκλησιαστικού οργάνου» υποδέχεται το Royal Festival Hall την Ουρανία Γκάσιου, οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και...

2 COMMENTS

Comments are closed.