Γυμναστική και χορός με… Pole Dancing

Ευρέως διαδεδομένο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, το Pole Dancing, είναι ο χορός που συνδυάζεται με τη τέλεια γυμναστική. Το μυαλό μας πάει αυτόματα σε καμπαρέ και στριπτίζ, θα ήταν όμως μέγα λάθος να κρίνουμε χωρίς καν να γνωρίζουμε την ιστορία και τη πραγματική σημασία της συγκεκριμένης άσκησης.

Το Pole Dancing, έκανε την εμφάνιση του πριν από περίπου 800 χρόνια. Ταυτίζεται με ένα είδος γυμναστικής που εφηύραν οι Ινδοί, το Mallakhamb, στο οποίο χρησιμοποιούνταν ένας στύλος ξύλινος και στόχευε στην αύξηση της δύναμης του ασκούμενου. Λίγο αργότερα το pole dancing εμφανίστηκε με διαφορετική μορφή, στον Κινέζικο πολιτισμό, καθώς οι πόλοι γίνονται δύο και οι εμφανίσεις λαμβάνουν χώρα σε τσίρκα και θιάσους. Κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, γίνεται πλέον ο επίσημος χορός των νυχτερινών κέντρων διασκέδασης που σύχναζε ο αντρικός πληθυσμός. Μέχρι και τη δεκαετία του ’70, το pole dancing, θεωρούνταν ο ανήθικος χορός, που χόρευαν οι γυναίκες πιο ελευθέρων ηθών σε καμπαρέ. Η κοινή θέα του ημίγυμνου γυναικείου σώματος, θεωρούνταν ταμπού εκείνη την εποχή γι αυτό ο χορός έμεινε στην ιστορία ως άκρως προκλητικός.

Ερχόμαστε στο σήμερα, όπου οι καιροί έχουν αλλάξει, μιας και η θέση της γυναίκας στο κοινωνικό σύνολο έχει αποκατασταθεί. Απ’ το 1980, το pole dancing, άρχισε να ελκύει περισσότερο κοινό. Η Αμερική μαζί με τον Καναδά πρωτοπόροι, άνοιξαν το πρώτο γυμναστήριο αποκλειστικά για το συγκεκριμένο είδος γυμναστικής. Γυναίκες που ήθελαν να πειραματιστούν με το σώμα τους, να βάλουν την άσκηση στη ζωή τους και γενικά να σπάσουν τα δεσμά της μεταβατικής τότε κοινωνίας, λειτούργησαν ως το εναρκτήριο λάκτισμα για τη παγκόσμια αναγνώριση του Pole Dancing, ως είδος άσκησης. Η πρώτη επαφή με την Ελλάδα, έγινε όταν άνοιξε η πρώτη αίθουσα που δίδασκε με χοροδιδάσκαλο το 1984.

Οι στύλοι που είναι το βασικό όργανο εξάσκησης, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Τον στατικό που απευθύνεται σε όλα τα επίπεδα εκγύμνασης και εκμάθησης, και τον περιστρεφόμενο, που συνήθως χρησιμοποιείται από προχωρημένους. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ασκήσεων μέσα στις οποίες βρίσκονται οι ασκήσεις εδάφους, οι περιστρεφόμενες πάνω στον πόλο (ακροβατική γυμναστική) και τα σκαρφαλώματα. Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε πως κανένας δεν υποχρεώνει τον ασκούμενο να φορά ψηλά παπούτσια ή να είναι ημίγυμνος. Αυτά δυστυχώς αποτελούν μια κακή προκατάληψη που σιγά – σιγά με τα χρόνια προσπερνάται.

Τα καταπληκτικά αποτελέσματα της συγκεκριμένης εκγύμνασης έχουν αντίκτυπο τόσο στο σώμα, όσο και στη ψυχολογία. Πέρα δηλαδή απ΄την αύξηση αντοχής και τη σωματική ενδυνάμωση, το pole dancing, προσφέρει στους οπαδούς του ψυχική υγεία, αφού μειώνει το στρες και αναζωογονεί τη διάθεση. Οι γυναίκες που ασκούνται κατ’αυτό τον τρόπο, μαθαίνουν να αγαπούν το σώμα τους και να το σέβονται, αφού είναι το μόνο είδος γυμναστικής το οποίο δεν ενοχλείται από τα παραπάνω κιλά. Λόγω του ότι πρόκειται για έναν αρκετά αισθησιακό χορό, ανεβάζει τη λίμπιντο και αυξάνει τη σεξουαλικότητα του ατόμου. Απελευθερώνει τη φαντασία και την έκφραση κινήσεων κι έτσι ενισχύει τη δημιουργικότητα, τη χάρη και τη μουσικότητα που πηγάζει από μέσα μας.

Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι από τον Σεπτέμβρη του 2016, γίνεται συζήτηση να συμπεριληφθεί στα Ολυμπιακά αθλήματα.

Μπορεί πραγματικά να φαντάζει εξωπραγματικό έτσι όπως το βλέπουμε, αλλά για να ασχοληθείς με το pole dancing, δεν είναι αναγκαίο να είσαι γυμνασμένος και ούτε είναι κάτι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται. Είναι θέμα εξάσκησης, μα πάνω απ’ όλα θέμα θέλησης. Λειτουργούμε διαφορετικά, βάζοντας το pole Dancing στη ζωή μας.

2
Θεοδώρα Παπαζιάκα
Τα βιβλία και οι γνώσεις, υπάρχουν ζωντανά μέσα στα άδυτα του νου και της ψυχής μας...

Latest Articles

Διάβασε επίσης...