Τα αναψυκτικά ίσως είναι η κρυφή απόλαυση πολλών. Μπορεί να αποτελούν μία απόλαυση με πολλές θερμίδες, όμως συγχρόνως αποτελούν την καταλληλότερη συντροφιά στις περισσότερες περιστάσεις. Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν ξέρουν κάτι, όταν προσπαθούν να διαλέξουν στους διαδρόμους των supermarket το αναψυκτικό που θα ταιριάζει στα γούστα τους. Αυτό είναι ο τεράστιος πόλεμος που επικρατεί για πολλές δεκαετίες ανάμεσα στους δύο επικρατέστερους κυρίαρχους. Ανάμεσα στην Coca Cola Inc. και την Pepsi Inc. Ένας πόλεμος που μετράει από το 1898 με πολλές μικρές μάχες, γνωστός με την ονομασία “Cola Wars”.

Πηγή: Pinterest
Cola Wars

Αν και η Pepsi Inc. χρεωκόπησε 2 φορές κατά την δεκαετία του 1920 και του 1930 παρέμεινε δυνατός ανταγωνιστής της Coca Cola Inc. Το μέτωπο του πολέμου επικεντρωνόταν κυρίως στον τομέα του marketing. Στις μάχες του λανσαρίσματος των προϊόντων νικήτρια βγαίνει η Pepsi Inc. Ο λόγος η ανάδειξη της ως λαϊκό προϊόν λόγω των μειωμένων τιμών της. Επιπλέον, η Pepsi Inc. είναι γνωστή για τα “Pepsi Challenges”. Με άλλα λόγια, στήνει stands. Βάζει περαστικούς να δοκιμάσουν από το δικό της προϊόν και από του ανταγωνιστή της, ώστε να τους πουν ποιο αναψυκτικό είναι το πιο γευστικό.

Σε αυτό το challenge νικήτρια βγαίνει η Pepsi Inc. Παρ’ όλα αυτά, το ερώτημα είναι ένα. Ποιο αναψυκτικό θα μπορούσε να πιεί ο καταναλωτής μέχρι να αδειάσει το μπουκάλι και να έχει θετική γνώμη; Δεδομένου του ότι το προϊόν της Pepsi Inc. είναι αρκετά γλυκό, σε ένα τέτοιου είδους challenge τα πρωτεία θα είχε η Coca Cola Inc.

Pepsi Challenge

Aυτό που δεν έχουν καταλάβει οι υπεύθυνοι της Coca Cola Inc. είναι, ότι διαθέτουν στην αγορά ένα αξιόπιστο προϊόν. Δυστυχώς, πέφτουν στην παγίδα της “γρήγορης” αντίδρασης μπροστά στην κατακόρυφη πτώση του μεριδίου της λόγω της τεράστιας επιτυχίας που γνώρισε το “Pepsi Challenge”. Κατά συνέπεια προβαίνει στο λανσάρισμα “New Coke”. Με μία μικρή αλλαγή στην συνταγή της και την λέξη “new” πάνω στην συσκευασία. Οι καταναλωτές αποδοκιμάζουν την προσπάθεια της εταιρείας. Τότε οι υπεύθυνοι παίρνουν μία απόφαση, η οποία αποδείχθηκε και η πιο κατάλληλη. “Παλιά μου τέχνη κόσκινο” λένε και αυτό ήταν το συστατικό για την ανερχόμενη επιτυχία της Coca Cola Inc. Το μόνο που χρειάστηκε για να ανατραπεί η φορά των μεριδίων της εταιρείας ήταν η επαναφορά της προηγούμενης συνταγής της Coca Cola Inc. υπό την ονομασία “Coca Cola Classic”.

Πηγή: Pinterest
Οι προσπάθειες τις Coca Cola να ανταπεξέρθει στο Pepsi Challenge

Κάποιοι υποστήριξαν, ότι το λανσάρισμα της “Νew Coke” που χαρακτηρίστηκε ως αποτυχία, αποτελούσε ένα τέχνασμα της ομάδας Marketing της Coca Cola Inc. O CEO της εταιρείας, Ντόναλντ Κίοχ, απάντησε σε αυτές τις φήμες ως εξής: “Κάποιοι κριτικοί θα πουν ότι η Κόκα Κόλα έκανε ένα μαρκετινίστικο λάθος. Κάποιοι κυνικοί θα πουν ότι όλο αυτό ήταν προσεκτικά σχεδιασμένο τέχνασμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε ούτε τόσο χαζοί, αλλά ούτε και τόσο έξυπνοι”. Ομολογουμένως, η Coca Cola είναι η πιο ευρέως γνωστή εταιρεία από τις δύο και λόγω της καθοριστικής σύνδεσης της με την εμβληματική μορφή του Άγιου Βασίλη στις διαφημίσεις της, αλλά και λόγω της συνεργασίας της με διάφορες αλυσίδες εστίασης, ακόμα και με εταιρείες που παρέχουν αυτόματους πωλητές.

Η μυστική συνταγή

Μετά από πολλά συναπτά έτη διαμάχης μεταξύ των δύο εταιρειών και με την Coca Cola να αυξάνει συνεχώς την δημοτικότητα της, το 2006 ένας υπάλληλος της αποφάσισε να αλλάξει στρατόπεδο και να απευθυνθεί στην Pepsi Ιnc. με σκοπό να της αποκαλύψει την μυστική συνταγή της αντιπάλου της. Η αντίδραση της Pepsi Inc. απέναντι σε αυτή την “ευκαιρία” αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο της του ότι τοποθετεί την ηθική πάνω από τον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία, καθώς αποφάσισε να ενημερώσει την Coca Cola Inc. για την πρόθεση του εργαζόμενού της. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Pepsi Inc. πλέον δραστηριοποιείται και στον τομέα των snack, ενώ μέσω των δηλώσεων των υπευθύνων της φαίνεται, ότι είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να υπενθυμίσει στον καταναλωτή την ισχύ της. Τώρα το ποιος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως νικητής και με βάση ποιον παράγοντα θα ήταν καλό να το αφήσουμε στην κρίση του καθενός.

Πηγή: Pinterest

Παρόμοια άρθρα

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook και Instagram!

Giving Sight by Beasty-press 

 

 

1 COMMENT

Comments are closed.