Exclusive Content:

Μια αληθινή ψεύτικη ιστορία από την Ιταλία! Bongiorno!

Αγαπημένα μου πλάσματα,
σήμερα θα πρωτοτυπήσω και θα σας πω μια αλήθεια για τον Πινόκιο!
Παραμύθι μύθαρος κι η κοιλιά μου πίθαρος…

Ψεύτης, ψευτάκος, πειραχτήρι και πόσες λέξεις δεν έχουμε για την πρωταπριλιά! Όλοι έχουμε έναν φίλο που τα φουσκώνει λίγο –ή πολύ- παραπάνω! Κάποια στιγμή ίσως και να ήμασταν εμείς αυτοί που τα φουσκώσαμε λίγο ή και πολύ. Ο καθένας για διαφορετικό λόγο. Δουλειά, εντυπωσιασμός, κόμπλεξ, απ’ όλα έχει. Κάπου κάπου τα ψέματα ίσως να μας σώζουν κι άλλοτε ίσως όχι. Ορισμένες φορές λέμε αθώα ψεματάκια για να μην πληγώσουμε κάποιον. Άλλοτε πάλι αποκαλύπτεται το ψέμα μας και οι συνέπειες είναι δυσάρεστες. Διότι ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο φίλοι μου! Μικρά, μεγάλα, αθώα ψέματα. Μας αρέσουν τα ψέματα; Στην πρωταπριλιά πάντως αρέσουν. Και στον Πινόκιο αρέσουν. Όσοι δεν ξέρετε τον Πινόκιο Google γρήγορα!

Κάρλο Κολόντι

Ο άνθρωπος που δημιούργησε τον αγαπημένο ξύλινο σκανταλιάρη είναι Ιταλός, ο Κάρλο Κολόντι  – Carlo Collodi, το οποίο ήταν ψευδώνυμο για το Carlo Lorenzini (1826-1890). Αν και είναι γνωστός στο ευρύ κοινό για το παραμύθι Οι περιπέτειες του Πινόκιο, ο Κολόντι ήταν πολιτικά δραστήριος – κάτι που διαφαίνεται ιδιαίτερα στα πρώτα του κείμενα τόσο λογοτεχνικά όσο και δημοσιογραφικά – και δεν είχε καμία πρόθεση να γράψει παιδική λογοτεχνία.

Δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του μα ξέρουμε πως γεννήθηκε και πέθανε στη Φλωρεντία. Οι μέρες του πάνω στη Γη σημαδεύτηκαν από τους Ιταλικούς Πολέμους της Ανεξαρτησίας. Υπηρέτησε σαν στρατιώτης, έγραφε πολιτικά κείμενα σε εφημερίδες, μυθιστορήματα και σατυρικά θεατρικά.

Μήτε ήμουνα εκεί, μήτε κι εσείς να τα πιστέψετε…

Το 1880 περίπου ξεκίνησε να γράφει το Οι περιπέτειες του Πινόκιο και το δημοσίευε σε αποσπάσματα στο περιοδικό  ‘Il Giornale per i Bambini’. Αυτή η ιστορία δεν προοριζόταν για παιδιά. Στόχος του Κολόντι ήταν να καυτηριάσει το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής με αυτή την αλληγορική ιστορία. Δημιούργησε μια κατεργάρα, ψεύτρα μαριονέτα, μα κατά τα άλλα συμπαθέστατη, προκειμένου να θίξει διάφορα σοβαρά ζητήματα που βασάνιζαν τη χώρα του και τον άνθρωπο γενικότερα. Μάλιστα, η αρχική εκδοχή της ιστορίας δεν είχε καν αίσιο τέλος τόσο για τον Πινόκιο όσο και για τον πατέρα του. Ωστόσο, επειδή ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στα παιδιά, ο εκδότης ζήτησε από τον συγγραφέα να κάνει κάποιες αλλαγές. Και κάπως έτσι έχουμε το γνωστό παραμύθι με τη νεράιδα που σώζει την κατάσταση…

Γιατί μας αρέσει το happy end. Ή μήπως όχι; Εγώ το λατρεύω! Φτιάχνω έναν κουβά ποπκόρν και βλέπω αμερικανιές για να κοιμάμαι ήσυχη. Σε ένα παράλληλο σύμπαν…

Για να πάει καλά ο μήνας!

Τα φιλιά μου,
Ελένη

Υ.Γ.1 Για τους ψείρες ο τίτλος δεν ήταν Οι περιπέτειες του Πινόκιο. Αρχικά ο Κολόντι δημοσίευε τα αποσπάσματα με τον τίτλο Ιστορία μιας μαριονέτας. Με τις μεταφράσεις, τις εκδόσεις κλπ έχουμε πια τον τίτλο Οι περιπέτειες του Πινόκιο. Λίγη σημασία έχει βέβαια μιας και πολλά δεν ήταν στο αρχικό πλάνο.

Υ.Γ.2 Η φωτογραφία είναι από τον Hans Eric Olson. Σε άλλα νέα έχουμε κι άλλες ιστορίες Barbie η συγκλονιστική ιστορία πίσω από την θρυλική κούκλα… και Αφιέρωμα στον Alexander McQueen ή πιο πρόσφατες Συνέντευξη με τους Marianna & the Dizzy Breezes!

Beasty-press.com και beasty_press στο insta!

 

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...