Exclusive Content:

Όταν ο Norman Bates “ξαναζωντανεύει”

Πόσοι από εμάς θυμόμαστε το “Ψυχώ”, του μεγίστου Χίτσκοκ; Και πόσα χρόνια πέρασαν απ΄τη κυκλοφορία του ; Καμία σημασία πλέον δεν έχει, αφού η σειρά ” Bates Motel”, ήρθε για να αναμοχλεύσει τη ταραχώδη προσωπικότητα του Norman Bates, αλλά και για να μας συστήσει ένα πρόσωπο, το οποίο στη ταινία δεν έγινε ορατό, τη Norma-Louise Bates.

O έφηβος Norman, τον οποίο ενσαρκώνει ο Freddie Highmore, ξεκινά μια νέα ζωή πλάι στη χειριστική μητέρα του, έπειτα από τον θάνατο του πατέρα του. Ιδιοκτήτες του περίφημου Bates Motel, προσπαθούν να χτίσουν μια καθημερινότητα, που μόνο συνηθισμένη δε μοιάζει. Μια σειρά από μυστηριώδης εξαφανίσεις , ταράζει τα ήρεμα νερά του White Pine Bay. Ποιός ευθύνεται γι αυτό; ίσως οι διαλείψεις μνήμης του Norman. Ίσως βέβαια και η ίδια η μητέρα του, μιας και πάντα είναι δίπλα του, να “καλύπτει τα ακάλυπτα”.

Το Prequel του “Ψυχώ”, δεν εστιάζει μόνο στα θέματα που αφορούν τον τρόμο. Η ωμή βία είναι ελάχιστη άλλωστε! Πλαισιωμένο από μια vintage ατμόσφαιρα, εισάγει στη σύγχρονη εποχή, διαταραχές που σχετίζονται με το οιδιπόδειο σύμπλεγμα, την αιμομιξία και γενικότερα καταστάσεις που ενδεχομένως και σήμερα αποτελούν ταμπού. Η ανικανότητα του Norman να διαχειριστεί οποιαδήποτε μορφή σχέσης στη καθημερινότητα του, τον εξωθεί στα άκρα, μ΄ένα τρόπο σκηνοθετικά άψογο. Τα πλάνα και οι σκηνές, διαφέρουν σαφώς από αυτές του Χίτσκοκ, ωστόσο αυτό που πρέπει να εισπράξει ο θεατής, το εισπράττει και με το παραπάνω. Η ανατριχιαστική αίσθηση του πανικού, αλλά και η ανάλυση του κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά, αρχίζει σταδιακά και φτάνει στο σημείο της κορύφωσης, όταν πλέον μητέρα και γιος καταλήγουν σ΄ένα πνεύμα, μια ψυχή, φιλοξενούμενο στο σώμα του νεαρού ψυχοπαθή. Οι ομοιότητες του Highmore, με αυτές του Antony Perkins, κυριολεκτικά σοκάρουν. Δεν είναι μόνο το τέχνασμα της υποκριτικής τους ικανότητας, μα και η “κοινή διαστροφή” στα πρόσωπα τους. Είναι όντως σαν ο κόσμος να παρακολουθεί τον αυθεντικό Bates στην εφηβική του ηλικία. Απ΄την άλλη, η Vera Farmiga, δουλεύει για ακόμη μια φορά στο στοιχείο της. Μια γυναίκα γεμάτη νεότητα, ζωντάνια και ερωτισμό, προσωποποιεί με μεγάλη επιτυχία, τόσο το δράμα της μητέρας που μεγαλώνει ένα παιδί το οποίο βλέπει να καταστρέφεται εξαιτίας της υπερβολικής της αποπνικτικής αγάπης, όσο και την ενοχή του βιασμού απ΄τον ίδιο της τον αδερφό, που κουβαλά μέσα της απ΄τα 17 της χρόνια. Ο Ντύλαν (Μax Theriot), καρπός του παράνομου αδελφικού έρωτα, αποτελώντας μάλλον τον μοναδικό συντονιστή μέσα στο σπίτι, αποφασισμένος να παραβλέψει το παρελθόν, στέκεται δίπλα στην οικογένεια του δημιουργώντας τους πιο θεμελιώδεις θεσμούς, υπερτονίζοντας έτσι τη τεράστια διαφορά χαρακτήρα μεταξύ των αδελφών. Τρεις διαφορετικοί άνθρωποι, με τα δικά τους βιώματα ο καθένας , σκιαγραφόνται με ένα τρόπο σκοτεινό, αντικρίζοντας αρχικά την άσχημη πλευρά τους.

 

Η ζοφερή και μη εκτενής μορφή του “Ψυχώ”, είχε την ανάγκη της ανάπτυξης και της επεξήγησης. Ερωτηματικά και όλη η περιέργεια που τότε δημιούργησε στους σινεφίλς, έλαβε σάρκα και οστά σ΄ένα παρασκήνιο που λίγο ή πολύ όλοι είχαν μελετήσει στο πίσω μέρος του μυαλού τους, από τότε μέχρι και σήμερα.

Latest

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Newsletter

spot_img

Don't miss

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Βασιλική Καρακώστα – «Τρυγόνα»

Η Βασιλική Καρακώστα ερμηνεύει το παραδοσιακό τραγούδι «Τρυγόνα» που ακούστηκε στην...

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Συμπαραγωγή | ΕΛΣΟΝ ‒ Μέγαρο Μουσικής...
Πρόκειται για μια σειρά που "ρευστοποιεί το δράμα " αμεσότερα, απ'ότι τον Τρόμο και τη Βία. Με άψογο καστ και ερμηνείες , συγκλόνισε το κοινό του, ενώ το τέλος ήρθε στη μάλλον κατάλληλη στιγμή.Όταν ο Norman Bates "ξαναζωντανεύει"