Exclusive Content:

«The Black Swan»: Τι μας μαθαίνει για τη ζωή ?

Η ταινία «The Black Swan», αφορά στην ιστορία μιας αφοσιωμένης μπαλαρίνας της Νίνα (Νάταλι Πόρτμαν) που θα διεκδικήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του Τσαϊκόφσκι « Η Λίμνη των Κύκνων».

Η Νίνα ταυτίζεται με το λευκό κύκνο ενώ στην ανταγωνίστρια της, Λίλι ταιριάζει απόλυτα ο Μαύρος Κύκνος.Όταν η Νίνα κερδίζει το ρόλο καλείται συγχρόνως να ανακαλύψει την σκοτεινή πλευρά του εαυτού της τέλος να μετουσιωθεί η ίδια στον μαύρο κύκνο . Σε αυτή τη μεταμόρφωση έγκειται και το συγκρουσιακό σημείο της ταινίας και μάλιστα καταξίωσε τη Νάταλι Πόρτμαν με Oscar.

Ο μύθος, όπως θα χαρακτηρίζαμε το εννοιολογικό υπόβαθρο, την κρυμμένη αλήθεια με όρους κινηματογραφικού σεναρίου αφορά στην πορεία προς την ωριμότητα και την στερεοτυπική παρερμήνευση της τελειότητας με την ωριμότητα. Υπάρχουν φυσικά πολλοί συμβιβασμοί και άλλες έννοιες που παρεισφρύουν αλλά κατά βάση αυτό που κυριαρχεί είναι η έλλειψη και συνακόλουθα η ανάγκη της ηρωίδας να ωριμάσει , να «ενηλικιωθεί».

Κυρίαρχη είναι η εμμονική προσκόλληση της Νίνα στην ιδέα της τελειότητας. Αυτή η εμμονή σε συνάρτηση με την καταπίεση στην οποία έχει κυρίως αυθυποβληθεί λόγω της τελειομανίας της, αλλά σε αυτό συνετέλεσε και η υπερπροστατευτική μητέρα της, την αποπροσανατολίζει. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί κοινωνικά, να ωριμάσει σαν άτομο, γιατί είναι δέσμια μιας στρεβλής  τέλειας μανιέρας, νόρμας.Ο μύθος διαφαίνεται μέσω της προσπάθειας της Νίνα να ενσαρκώσει το Μαύρο Κύκνο. Η έννοια της ωριμότητας εντείνεται μέσα από συμβολισμούς, καθρέπτες, πληγές. Και έρχεται τελικά στη λύση όταν η Νίνα μεταμορφώνεται, ωριμάζει απότομα σαν να έχει μια ξαφνική επιφάνεια αντιλαμβάνεται ότι η ίδια υπήρξε η μοναδική εχθρός της. Παρόλο που δεν μπορεί να διαχειριστεί την ξαφνική μετάβαση, μέσω αυτής φτάνει στην κάθαρση. Στο θάνατο βρίσκει την ελευθερία.

Μερικές φορές καλούμαστε να κρίνουμε με βάση το «ιδεώδες», να προσαρμοστούμε σε κάποιο ιδεατό φαίνεσθαι.  Η τελειότητα όμως δεν είναι κάτι απτό. Η ίδια η ετυμολογία της λέξης δηλώνει ότι ενέχει το τέλος. Κι όσο βρισκόμαστε στον κυκεώνα της ζωής δεν υπάρχει τέλος. Μπορούμε πάντοτε να εξελίσσουμε το όνειρο και τις δυνατότητές μας. Μπορούμε επιτρέποντας στον εαυτό μας, να βιώσουμε τη σκοτεινή μας πλευρά, να ωριμάσουμε. Και έτσι παλεύουμε να κατακτήσουμε την πληρότητα στη ζωή, την ισορροπία ανάμεσα στο «Λευκό» και το «Μαύρο» κύκνο.

 

 

 

εικόνες : https://www.google.gr/search?as_st=y&tbm=isch&hl=el&as_q=natalie+portman&as_epq=&as_oq=&as_eq=&cr=&as_sitesearch=&safe=images&tbs=sur:fc#as_st=y&hl=el&tbm=isch&q=black+swan&imgrc=sb8LxstQkGngQM%3A

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

1 COMMENT

Comments are closed.