Ζεστό ή κρύο ντους για τον πόνο μετά το γυμναστήριο;

Πας γυμναστήριο και μετά πονάς, εμφανίζεις δυσκαμψία, αδυναμία, σου δημιουργούνται κόμποι; Αυτά είναι μερικά από τα συμπτώματα που σου αποδυκνείουν ότι κάτι πάει λάθος στο πρόγραμμα άσκησης σου.

Ας ξεκινήσουμε από τον πόνο , ο πόνος είναι ένα σύμπτωμα που εμφανίζεται φυσιολογικά σε έναν αρχάριο της γυμναστικής αλλά και σε γυμνασμένα άτομα τα οποία απέχουν κάποιο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο πρόγραμμα τους.Ο φυσιολογικός αυτός πόνος οφείλεται στον «μυϊκό κάματο»(κόπωση) ,δεν οφείλεται σε τραυματισμό και δεν πρέπει να σας ανησυχήσει. Διαρκεί 2 ημέρες μετά την άσκηση και από την τρίτη ημέρα αρχίζει να εξασθενεί.Δεν χρειάζεται να πάρετε κάποιο παυσίπονο ή να απευθυνθείτε σε γιατρό!

Τώρα όσον αφορά το μπάνιο υπάρχουν αρκετές απόψεις.Το ντους με ζεστό νερό μας ανακουφίζει, φέρνει χαλάρωση, βοηθά τους πόρους του δέρματος να ανοίξουν. Από την άλλη, το ντους με κρύο νερό μπορεί να ενδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος, κάνει το δέρμα πιο σφριγηλό, δείχνει πιο υγιές και συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία εμποδίζοντας την εμφάνιση μαύρων κύκλων.

Τι κάνουμε λοιπόν κρύο ή ζεστό ντους ;

Αυτό που προτείνουμε εμείς είναι το γνωστό recovery shower ή ”σκωτσέζικο ντους” , το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο απο το συνδυασμό τους.Στην αρχή ξεκινάτε με κρύο νερό ώστε να μειώσετε τυχόν φλεγμονές στις αρθρώσεις και στους τένοντες και τον πόνο που προκαλούν. Έπειτα, συνεχίζετε με ζεστό νερό που βοηθά με την σειρά του στην αναδόμηση της επιδερμίδας. Έτσι, αν έχετε μυικούς πόνους ή είστε πολύ κουρασμένοι δοκιμάστε αυτή την τεχνική και θα δείτε διαφορά. Αν πάλι είστε λάτρης μόνο του ζεστού ή μόνο του κρύου ντους κανένα πρόβλημα απλά ακολουθήστε τις ανάγκες του σώματος σας. (δεν έχετε άλλωστε κάποια φλεγμονή να αντιμετωπίσετε)

ΠΡΟΣΟΧΗ:Αν, ωστόσο, ο πόνος δεν οφείλεται στο κάματο αλλά σε τραυματισμό τότε το ντους πρέπει να είναι είτε κρύο είτε σκωτσέζικο σε καμία πάντως περίπτωση ζεστό.Ευεργετικό, επίσης θα ήταν να ακολουθήσετε και τη συντομογραφία Π.Α.Σ.Α. (Πάγος, Ανύψωση, Περίδεση, Ανάπαυση) η οποία θα απαλείνει τον πόνο ,καθώς και να αποφύγετε τη ”γρήγορη” λύση που είναι η ασπιρίνη.Τέλος, καλό θα ήταν να επισκεπτείτε έναν ορθοπεδικό ο οποίος κάνοντας τις κατάλληλες εξετάσεις θα προσδιορίσει τη βλάβη, καθώς και το μέγεθος της, και να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα φυσικοθεραπείας το οποίο ανεξάρτητα από το αν η βλάβη είναι μικρή ή μεγάλη θα βελτιώσει σίγουρα τη κατάσταση.

*Η συντομογραφία Π.Α.Σ.Α μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη περίπτωση που ο πόνος οφείλεται στο κάματο!

1

Latest Articles

Διάβασε επίσης...