Exclusive Content:

Χαρά Χρυσάφη: «Να μιλάτε, να τα λέτε, γιατί αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά»

Η συγγραφέας Χαρά Χρυσάφη με αφορμή το νέο της βιβλίο με τίτλο «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά» από τις εκδόσεις Ελκυστής δέχτηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

Με τη συγγραφή άρχισα να ασχολούμαι τυχαία από το 2013 όπου και έγραψα την πρώτη μου ποιητική συλλογή με τίτλο « Ερωτικές Αντιφάσεις». Την έστειλα σ’ έναν διαγωνισμό, για πλάκα που λέμε, μετά από παρότρυνση μιας φίλης. Τελικά κατέκτησε πολύ καλή θέση και αποφάσισα να προχωρήσω στην έκδοση. Από τότε μέχρι σήμερα έχω γράψει ακόμα δύο βιβλία που εκδόθηκαν. Το «Καταρρίπτεται» 15 θεατρικοί μονόλογοι και το «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά». Στο συρτάρι μου ακόμα παραμένει αρκετό υλικό.

«Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά» πως προέκυψε ο τίτλος αυτός;

Ο τίτλος του βιβλίου δεν ήταν αρχικά αυτός. Ήταν: «Το στόμα μου θα εκραγεί σε 20 λεπτά». Τελικά ο τίτλος: «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά», ταίριαξε απόλυτα με όλο το νόημα του βιβλίου. Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο θα διαπιστώσει την επιτακτική ανάγκη να μιλά κανείς για όλα όσα τον βαραίνουν όσο δύσκολο και να’ ναι αυτό. Επομένως αυτό το βιβλίο μπορεί να επιβιώσει στα χέρια του, χωρίς να αυτοκαταστραφεί; Είμαι περίεργη να μαθαίνω συνεχώς τι συμβαίνει με αυτό το ζήτημα!

Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του παρόντος βιβλίου;

6μήνες.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε μέσα από το βιβλίο;

Να μιλάτε, να τα λέτε, γιατί αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά!

Ποιοι είναι οι παράγοντες, κατά την γνώμη σας, που οδηγούν τον σύγχρονο άνθρωπο στην σιωπή;

Ο φόβος, η ανασφάλεια, ο ωχαδελφισμός, η απογοήτευση, η ρουτίνα, η βολεψιά. Το ζήτημα είναι να ξεπερνά κανείς τους παράγοντες και να περνά στις λύσεις. Και η λύση στη σιωπή είναι μία. Η φωνή του καθενός είναι η δύναμη του. Ας μην ξεχνάμε να τη χρησιμοποιούμε!

Υπάρχει κάποιο ή κάποια συγκεκριμένα λογοτεχνικά είδη που επιθυμείτε να υπηρετήσετε;

Όχι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένος είδος. Ένας συγγραφέας, κατά ταπεινή άποψη, πρέπει να καταπιάνεται με όλα τα είδη. Να δοκιμάζει τις αντοχές και τις δυνατότητες του. Να βρίσκει τα λάθη ή τα προτερήματα του. Δεν μ’ αρέσουν οι μανιέρες στη συγγραφή, όπως δεν μ’ αρέσουν οι μανιέρες στους ηθοποιούς, στους μουσικούς, σε όλους γενικά τους καλλιτέχνες. Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες. Ένας άξιος καλλιτέχνης δεν είναι μόνο του λαϊκού τραγουδιού, μόνο του έντεχνου, δεν είναι μόνο κωμικός ή δραματικός, δεν γράφει μόνο ποίηση ή μόνο μυθιστορήματα. Οφείλει να δοκιμάζεται. Οφείλει να προσπαθεί. Είδα πρόσφατα τη μεγάλη μας αοιδό Μαρινέλλα να τραγουδά εξαιρετικά ένα ποντιακό τραγούδι και παλαιότερα τον αξιοσέβαστο Στάθη Ψάλτη να «κεντάει» υποκριτικά στον «Συμβολαιογράφο» και στο «Τμήμα Ηθών» σε εξαιρετικούς ρόλους. Ποιον δρόμο θα διαλέξει κανείς, είναι στο δικό του χέρι. Πρέπει όμως να υπηρετεί την τέχνη προσπαθώντας για το ανέφιχτο, όχι να βολεύεται στο σίγουρο.

Εσείς ως αναγνώστρια, τι είδους βιβλία προτιμάτε; Ποια θεματολογία σας ελκύει περισσότερο και ποιο-α συγγραφέα θαυμάζετε;

Κατ’ αρχάς προτιμώ βιβλία που έχουν αρχή, μέση και τέλος. Βαρέθηκα να διαβάζω βιβλία στα οποία δεν υπάρχει τέλος, ένα τέλος που θα έχει να μου δώσει κάτι όταν κλείσω το βιβλίο. Θα μου πείτε πώς μπορεί να το ξέρει αυτό κανείς από την αρχή; Δεν μπορεί να το ξέρει, γι’ αυτό και εγώ προτιμώ βιβλία κλασσικής λογοτεχνίας ή αν είναι νεότερων συγγραφέων μικρά σε όγκο. Δεν με ενδιαφέρει να διαβάσω 600 ανούσιες σελίδες, με ενδιαφέρει να διαβάσω διακόσιες. Αν το βιβλίο δεν έχει να μου δώσει τίποτα στο τέλος, τουλάχιστον γλιτώνω χρόνο. Θα αναρωτηθείτε σαφώς, και αν ένα βιβλίο με 600 σελίδες είναι όντως υπέροχο; Αν είναι όντως υπέροχο τότε θα το μάθω. Αγαπώ την ποίηση, αγαπώ τις βιογραφίες. Θαυμάζω την Κική Δημουλά, τη Μάρω Βαμβουνάκη, την Αλκυόνη Παπαδάκη, τον Χόρχε Μπουκάι , τον Τζακ Κέρουακ, τον Ζαν-Πωλ Σαρτρ, τη Σιμόν Ντεμποβουάρ, τη Λιλή Ζωγράφου, τη Διδώ Σωτηρίου, την Σύλβια Πλαθ και πολλούς νεότερους συγγραφείς που δεν θέλω να αναφέρω, για να μην αδικήσω κάποιον που δεν έχω διαβάσει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να αρχίσω επιτέλους ένα μυθιστόρημα που ήδη έχω στο μυαλό μου. Είναι ένα είδος που δεν έχω καταπιαστεί ακόμα, αλλά θέλω να δοκιμάσω. Θεωρώ πώς η συγγραφή ενός μυθιστορήματος είναι μια μεγάλη ευθύνη. Δεν μπορεί ο καθένας να γράψει. Άσχετα που υπάρχουν στα ράφια εκατοντάδες μυθιστορήματα. Μέχρι, λοιπόν, να αναλάβω αυτή τη μεγάλη ευθύνη, ασχολούμαι με τις παρουσιάσεις του νέου μου βιβλίου με τίτλο: «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά». Επίσης ,εν καιρώ, το δεύτερο βιβλίο μου με τίτλο «Καταρρίπτεται», θα γίνει θεατρική παράσταση. Τέλος, ένα συνεργατικό βιβλίο που ήδη έχει γραφτεί, έχει αρχίσει σιγά σιγά να παίρνει το δρόμο του. Αν θα έδινα μια λέξη για να περιγράψω το τι πραγματεύεται θα σας έλεγα τη λέξη: «Πρόκληση».

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

Η Χαρά Χρυσάφη γεννήθηκε το 1988 στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΑΠΘ). Το πρώτο της συγγραφικό έργο «Ερωτικές Αντιφάσεις» εκδόθηκε το 2014 από τις εκδ. Ωρίωνας. Η θεατρική ομάδα «Αμέα και Μη» μετέφερε τις «Ερωτικές Αντιφάσεις» στο σανίδι σε σκηνοθεσία της Ζηνοβίας Κωστελίδου. Το δεύτερο βιβλίο της έχει τίτλο «Καταρρίπτεται»-15 θεατρικοί μονόλογοι εκδ. Ωρίωνας. Ασχολείται με τη θεατρική πράξη καθώς και με το θεατρικό παιχνίδι ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά και άτομα με αναπηρίες. Είναι δημιουργός της σελίδας Xartopetseta που σκοπό έχει να καταγράφονται μηνύματα πάνω σε χαρτοπετσέτες. Αρθρογραφεί στο Urnovl και koukidaki. Είναι διοικητικό μέλος του συλλόγου «Το Ράφι της Αγάπης» που δημιουργεί δανειστικές βιβλιοθήκες όπου εμπλέκονται ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, προωθώντας την αξία της θεραπευτικής ανάγνωσης.

 

Περισσότερα για το βιβλίο στην βιβλιοπαρουσίαση του beasty-press.com

Latest

Athens English Comedy Club – Κυριακή 28/4 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού στο ΘΕΑΤΡΟ ACT – ΠΑΤΡΑ

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος - Γιωργής Κοντοπόδης Η «ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ» του Αντώνη ...

ΘΕΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ 2024 με την Ελένη Σκότη

Δείτε το τρέιλερ του εργαστηρίου εδώ: Η Ελένη Σκότη...

Ο Σπύρος Γραμμένος στον Σταυρό του Νότου Club – Για δύο ακόμα Σάββατα – 20 και 27 Απριλίου

 Καλεσμένες (20/4) οι Ανδρονίκη Ξανθοπούλου και Όλγα Δαλέκου (διερμηνεία στη...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Athens English Comedy Club – Κυριακή 28/4 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού στο ΘΕΑΤΡΟ ACT – ΠΑΤΡΑ

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος - Γιωργής Κοντοπόδης Η «ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ» του Αντώνη ...

ΘΕΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ 2024 με την Ελένη Σκότη

Δείτε το τρέιλερ του εργαστηρίου εδώ: Η Ελένη Σκότη...

Ο Σπύρος Γραμμένος στον Σταυρό του Νότου Club – Για δύο ακόμα Σάββατα – 20 και 27 Απριλίου

 Καλεσμένες (20/4) οι Ανδρονίκη Ξανθοπούλου και Όλγα Δαλέκου (διερμηνεία στη...

“Έλα”: Η Σαλίνα Γαβαλά ερμηνεύει Παναγιώτη Μάργαρη σε στίχους του Κώστα Μπαλαχούτη

Η Σαλίνα Γαβαλά ερμηνεύει το τραγούδι «Έλα» σε μουσική...

Athens English Comedy Club – Κυριακή 28/4 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και είναι το πρώτο, και μοναδικό, εξ’ολοκλήρου Αγγλόφωνο comedy club στην Ελλάδα! Από το 2019, το...

ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού στο ΘΕΑΤΡΟ ACT – ΠΑΤΡΑ

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος - Γιωργής Κοντοπόδης Η «ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ» του Αντώνη  Τσιπιανίτη Αθερινού “Απολυμένη” σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη έρχεται στην Πάτρα στο Θέατρο...

ΘΕΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ 2024 με την Ελένη Σκότη

Δείτε το τρέιλερ του εργαστηρίου εδώ: Η Ελένη Σκότη μιλάει για το studio ΝΑΜΑ εδώ Όπως κάθε καλοκαίρι έτσι και στο φετινό του 2024 θα...