Ακόμα και αν δεν μεγάλωσες στην ένδοξη εποχή των 80s (κατά μέσο παγκόσμιο όρο, τα αποτελέσματα ανά χώρα δεν είναι και τα καλύτερα), σίγουρα θα έχεις δει τις ταινίες και θα έχεις ακούσει την μουσική της. Το ταξίδι σε μια εποχή περισσότερο carefree και δημιουργική είναι σίγουρα κουβέντα ωρών, με τις εμπειρίες που επιλέγει να θυμάται ο καθένας μας διαφορετικές και ιδιαίτερες. Όταν όμως η συζήτηση φτάσει στις ταινίες, λίγα είδη ξεχώρισαν όσο το buddy cop action movie. Η φρενίτιδα που ξεκίνησε με το εξαιρετικά επιτυχημένο 48 Hrs. ήταν βούτυρο στο ψωμί μιας βιομηχανίας που έψαχνε τα πατήματα της στον απόηχο του κουρασμένου slasher genre.
Πάμε να δούμε μερικά από τα καλύτερα κλισέ του είδους!
- Το Αταίριαστο Ζευγάρι
Εδώ ξεκινούν όλα. Ένας ντετέκτιβ με όνειρα για καριέρα, by-the-book υλοποίηση του νόμου και των καθηκόντων του και τεράστιο αίσθημα ευθύνης. Αν δεν έχει οικογένεια που τα πηγαίνουν καλά όλοι με όλους, θα έχει σίγουρα σχέση. Θα περίμενε κανείς πως το αστέρι του τμήματος θα έχει για συνεργάτη έναν αντίστοιχα φιλόδοξο αστυνομικό, αλλά αυτό δεν είναι υλικό κωμωδίας. Αντ’ αυτού, ο αρχηγός θα τον βάλει να δουλέψει υποθέσεις με το τελείως αντίθετο του, ένα σκληρό παιδί που έχει μεγαλώσει στους δρόμους, ξέρει τα καλύτερα μπαρ και δεν έχει πει “όχι” σε καυγά από τότε που ήταν πέντε χρονών. Έξτρα πόντους κερδίζει η αιτιολογία “είναι από μετάθεση”, λόγω των πράξεων του σε άλλο τμήμα ή ακόμα και σε άλλη πόλη. Ο ιδανικός συνδυασμός brains & brawl, αυτό είναι το δίδυμο που πάντα τα καταφέρνει καλύτερα από ένα ολόκληρο τμήμα.
- Ο “Κακός”
Σε μια έκρηξη δημιουργικής ανησυχίας, ο κακός των buddy cop movies δεν μπορεί να είναι απλός έμπορος ναρκωτικών ή serial killer. Προϋποθέσεις για τον χαρακτήρα είναι το πολύπλοκο παρελθόν του, το οποίο τον ώθησε να ξεκινήσει από το μηδέν και να κατακτήσει θέσεις ισχύος γύρω στα 50 του. Συνήθως ασχολείται με το λαθραίο εμπόριο με containers, που πέρα από κιβώτια με ψάρια ή λαχανικά, κρύβουν διαμάντια, ναρκωτικά και όπλα. Μια φορά έκρυβαν και ειδικές καραμπίνες που χρησιμοποιούσαν ακτίνες Χ. Ναι, τόσο κακός. Αν αυτή δεν είναι η φάση του, επιλέγει τις τρομοκρατικές ενέργειες με σκοπό την αποσταθεροποίηση κυβερνήσεων για ανεξήγητους λόγους, κάτι που σίγουρα κοστίζει χρόνο και χρήμα, σε εγχειρήματα που μοιάζουν παιδικά. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στα “τικ” του, συνήθως κάποια ουλή ή ένα αίσθημα υπεροχής.
- Διαθεσιμότητα
Όταν το δαιμόνιο δίδυμο μας φτάνει πολύ κοντά στην αποκάλυψη του πραγματικού σχεδίου του εχθρού του, ο επιφανής (όπως είπαμε) κύριος θα φροντίσει να φτάσουν τα ακαταλόγιστα νέα στον αρχηγό του τμήματος. Εκεί, σε μια κλασική κίνηση “στο γραφείο μου, τώρα.”, το αφεντικό θα τα ψάλει στους πρωταγωνιστές με την έκβαση της κουβέντας να είναι η διαθεσιμότητα ή στην καλύτερη περίπτωση, να βγουν από την υπόθεση. Η καταπληκτική ατάκα “άφησε το σήμα και το όπλο σου”, συνοδεύεται απαραίτητα από δυνατό χτύπημα και των δύο στο γραφείο του αρχηγού, ενώ σερβίρεται με υβριστικά σχόλια σε θερμοκρασία δωματίου.
- Προσωπικοί Δαίμονες
Φυσικά οι χαρακτήρες μας δεν είναι ποτέ κενοί και αδιάφοροι. Ο καθένας τους πολεμά με τους δικούς του “δαίμονες”, είτε είναι η δολοφονία της συζύγου τους, ο ένοχος της οποία δε βρέθηκα ποτέ, ο αλκοολισμός, η κατάθλιψη και οι κρίσεις μέσης ηλικίας. Αν το εν λόγω κλισέ διαχειριστεί σωστά, προσδίδει βάθος στην ιδιοσυγκρασία του εκάστοτε ρόλου, όμως ο κίνδυνος τα βιώματα τους να έρθουν αντιμέτωπα με το γενικότερα κωμικό τόνο της ταινίας παραμονεύει να αλλοιώσει την θεματική της, και να αποξενώσει το κοινό ως προς το τι ακριβώς βλέπει.
- Μόνιμος Χαμός
Τέλος, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια του είδους είναι τα πομπώδη action sequences του, με κυνηγητά περιπολικών, μηχανών, ελικοπτέρων, και γενικότερα οποιουδήποτε οχήματος βρισκόταν σε ακτίνα 50 χλμ από τους πρωταγωνιστές μας. Μερικές φορές η ταχύτητα είναι η λύση, και μια ευθεία γραμμή είναι η πιο γρήγορη διαδρομή από το Α στο Β, με το Α να είναι ο ύποπτος και το Β ο διώκτης του. Τίποτα δεν μένει όρθιο μεταξύ τους, καθώς η νοητή γραμμή που ενώνει τα σημεία γίνεται πραγματικότατη. Το όχημα των αστυνόμων καταλήγει γεμάτο τρύπες, στις ελάχιστες περιπτώσεις που δεν θα τυλιχθεί στις φλόγες.
I do not even understand how I ended up here but I assumed this publish used to be great
Instrumental jazz
Comments are closed.