Exclusive Content:

Tomb Raider (2013) – Γιατί πέτυχε ;

Με την κυκλοφορία του τελευταίου παιχνιδιού της σειράς, Shadow of the Tomb Raider (2018), μας δίνεται η ευκαιρία να γυρίσουμε πίσω στο παρελθόν και να δούμε γιατί το reboot του franchise σημείωσε τεράστια επιτυχία και έγινε αγαπητό από όλους τους φανς.

Πίσω στο 2013, λοιπόν, και ο πρώτος τίτλος της “ριμπουταρισμένης” σειράς έρχεται στα καταστήματα. Σίγουρα ήταν κάτι διαφορετικό – κάτι τελείως διαφορετικό από ό,τι μας είχε συνηθίσει η Crystal Dynamics. Με μια πρώτη ματιά στο παιχνίδι ωστόσο, και ήδη από τα πρώτα λεπτά, καταλάβαμε ότι πρόκειται για μια νέα, φρέσκια αρχή που θα δώσει (και έδωσε) πνοή στο franchise και σίγουρα για ένα πολύ καλό παιχνίδι – εμπειρία. Ας δούμε, λοιπόν, τι άλλαξε σ’ αυτό το παιχνίδι και κατάφερε να το ανεβάσει σε νέα επίπεδα κάνοντας τους gamers να το λατρέψουν.

Το storyline αποτελεί σίγουρα κάτι που εκτόξευσε το παιχνίδι ψηλά. Η πλοκή ακολουθεί μια νεαρή Λάρα στην πρώτη της περιπέτεια, στο νησί Yamatai, αναζητώντας το χαμένο βασίλειο που υπήρξε εκεί, όταν μετά από μια ξαφνική καταιγίδα το πλοίο με το οποίο εκείνη και οι φίλοι της ταξιδεύουν ναυαγεί. Παρόλο που όλοι καταφέρνουν να βγουν στην ακτή του νησιού, η Λάρα χωρίζεται απ’ την υπόλοιπη ομάδα και ανησυχεί για την τύχη των υπόλοιπων μελών. Αναζητώντας τους χαμένους, στο ακατοίκητο νησί, φίλους της, η Λάρα ανακαλύπτει ότι τελικά το νησί δεν είναι τόσο έρημο όσο φαίνεται. Σ’ αυτή την καθηλωτική περιπέτεια, η Λάρα πρέπει να σώσει τους φίλους της και όλοι μαζί να καταφέρουν να ξεφύγουν από όσα τους θέλουν νεκρούς στο μυστηριώδες αυτό νησί. Ένα μεστό storyline που καταφέρνει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον των παιχτών καθ’ όλη τη διάρκειά του, αφού είναι γεμάτο εκπλήξεις και κατά κύριο λόγο δράση και ένταση.

Ο χαρακτήρας της Λάρα είναι ένα από τα σημεία του reboot που ξεχώρισε. Πλέον έχουμε μια πολύ διαφορετική πρωταγωνίστρια, μια Λάρα που δεν είχαμε ξαναδεί σε προηγούμενα παιχνίδια. Αυτή τη φορά παρουσιάζεται ως μια νεαρή κοπέλα που ζητά απαντήσεις για τη ζωή της μεν, δεν διαθέτει δε την εμπειρία ως εξερευνήτρια και ως “πολεμίστρια”. Ειδικότερα, συγκρίνοντας τη Λάρα με εκείνη των προηγούμενων παιχνιδιών γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι πρόκειται για μια νεαρή κοπέλα χωρίς εμπειρία στον τομέα της εξερεύνησης ή της αντιμετώπισης πολλαπλών εχθρών, κάτι στο οποίο η παλιά Lady Croft ειδικευόταν, αφού παρουσιαζόταν ως μια έμπειρη πολεμίστρια και εξερευνήτρια που λάμβανε αποφάσεις χωρίς δεύτερες σκέψεις, όντας απόλυτα σίγουρη για τον εαυτό της και απόλυτα θαρραλέα. Τίποτα δε στεκόταν στο δρόμο της παλιάς Λάρα, ωστόσο ίσως τελικά αυτό να μην απέδιδε τον κατάλληλο ρεαλισμό στο παιχνίδι, κάτι που επιχείρησαν να παρουσιάσουν οι σχεδιαστές με το reboot. Σίγουρα, η νέα Λάρα είναι πολύ πιο ρεαλιστική ως χαρακτήρας (ως προσωπικότητα αλλά και εμφανισιακά), ωστόσο αξίζει να αναρωτηθούμε αν όντως θέλουμε τόσο έντονο ρεαλισμό σε ένα action παιχνίδι ή μια ηρωίδα που στα μάτια μας φαντάζει αψεγάδιαστη. Αξιοσημείωτο είναι ότι άλλαξαν και τα βασικά όπλα της Λάρα, πλέον διαθέτει ένα τόξο και όχι τα χαρακτηριστικά διπλά πιστόλια της.

Κάτι άλλο που άλλαξε, αλλά αγαπήθηκε πολύ, ήταν η λογική του παιχνιδιού, η οποία έγινε σίγουρα πιο περίπλοκη – με την καλή έννοια! Πλέον έχουμε ένα παιχνίδι πιο πολύ survival παρά action-adventure. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στη λογική του stealth και της επιβίωσης οδηγώντας τον παίχτη στο να βρει υλικά από το περιβάλλον γύρω του, ώστε να επιβιώσει φτιάχνοντας εργαλεία και ανακαλύπτοντας και αναβαθμίζοντας όπλα και skills. Παράλληλα, ο παίχτης (και επομένως η Λάρα) πρέπει να προσέχει να μην εντοπιστεί από εχθρούς ή από άγρια ζώα, μ’ άλλα λόγια πρέπει να κινείται χωρίς να κάνει φασαρία και να καμουφλάρεται – να είναι σχεδόν ένα με το περιβάλλον του. Μπορεί μια τέτοια λογική (stealth) να είναι τελείως αντίθετη με τη λογική των παλιών τίτλων που ήθελαν τη Λάρα να κινείται ελεύθερα και να αντιμετωπίζει τους εχθρούς της face to face με τα όπλα που διέθετε, όμως αγαπήθηκε εξίσου από τους gamers. Το combat, επομένως, αποτέλεσε σπουδαία αλλαγή αφού καλεί τον παίκτη να εκμεταλλευτεί το περιβάλλον του με τον κατάλληλο τρόπο, να στήσει ενέδρες και να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα όπλα κατά των εχθρών του, παρά να ορμήσει στη μάχη με ένα shotgun ή να κρύβεται πίσω από έναν τοίχο όταν δέχεται επίθεση.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι στο παιχνίδι προστέθηκε online multiplayer mode που επιτρέπει στους παίκτες να ανταγωνιστούν ο ένας τον άλλο σε διάφορες τοποθεσίες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 3 διαφορετικά modes απ’ τα οποία μπορούν να επιλέξουν, το Team Deathmatch, το Private Rescue και το Cry for Help.

Υ.Γ. Παρακάτω βλέπετε μια ζωγραφιά της Λάρα που έφτιαξα. Ελπίζω να σας αρέσει!

 

Latest

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως,...

Athens English Comedy Club – Κυριακή 31/3 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

Μπαμπάδες με ρούμι: Οι παραστάσεις συνεχίζονται από την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 21:00

Οι παραστάσεις στο θέατρο Αλίκη, συνεχίζονται από την Τετάρτη...

Newsletter

spot_img

Don't miss

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως,...

Athens English Comedy Club – Κυριακή 31/3 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

Μπαμπάδες με ρούμι: Οι παραστάσεις συνεχίζονται από την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 21:00

Οι παραστάσεις στο θέατρο Αλίκη, συνεχίζονται από την Τετάρτη...

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως, προσφέροντας έναν περιπετειώδη και συναρπαστικό τρόπο για να περάσετε χρόνο με φίλους, οικογένεια ή συναδέλφους....

Athens English Comedy Club – Κυριακή 31/3 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και είναι το πρώτο, και μοναδικό, εξ’ολοκλήρου Αγγλόφωνο comedy club στην Ελλάδα!  Από το 2019, το Athens...

Πολυχώρος Πολιτισμού Διέλευσις: «Μουσική Σχεδία» Από το νέο στο παλιό και από το παλιό στο νέο

Η «Μουσική σχεδία» με τον Νίκο Βασιλικό στην πλώρη μάς ταξιδεύει σε ένα οδοιπορικό από το νέο στο παλιό και από το παλιό στο...
Με το νέο reboot  λοιπόν, είδαμε μια διαφορετική και πιο ρεαλιστική Λάρα. Είδαμε ένα παιχνίδι, το οποίο οι developers κατάφεραν να ανεβάσουν σε υψηλά επίπεδα και να το διαμορφώσουν στις σημερινές απαιτήσεις των gamers αλλά και του ανταγωνισμού. Το συμπέρασμα μας; Ένα πείραμα που πέτυχε, μια πληθώρα αλλαγών που αγαπήθηκαν και πολλές προσδοκίες που δημιουργήθηκαν για τους επόμενους τίτλους.Tomb Raider (2013) - Γιατί πέτυχε ;