Exclusive Content:

The Thread: Ο διάλογος του παρελθόντος με το παρόν

Βρεθήκαμε στην σημερινή συνέντευξη τύπου της παράστασης «The Thread» που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για μια συνάντηση μεγατόνων, μια συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής και της ΛΑΒΡΥΣ. Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Sadler’s Wells του Λονδίνου και έρχεται στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου το Σάββατο 24 Αυγούστου.

Την συνέντευξη άνοιξε ο κ. Θεοχαράκης, Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Τόνισε πως πρόκειται για ένα έργο μεγάλων δημιουργών και συνδέει το παραδοσιακό με το σύγχρονο. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Μίλτος Λογιάδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Μίλησε για το περιεχόμενο της παράστασης και του γεγονότος αυτού, το οποίο αφορά την παράδοση, αφορά το νήμα που μας ενώνει και το νήμα που μας ενώνει οικουμενικά όλους τους ανθρώπους, ένα πολιτιστικό νήμα. Έτσι νιώθουμε πως είμαστε όλοι σε έναν κόσμο που προχωρά μπροστά, προσπαθώντας να συνδέσουμε τις αντιθέσεις μας και να δεχτούμε τη διαφορετικότητα του καθενός.

Η Γεωργία Ηλιοπούλου, διευθύνουσα σύμβουλος της πολιτιστικής εταιρίας Λάβρυς αναφέρθηκε στην αρχική ιδέα που βασίστηκαν οι τέσσερις σπουδαίοι καλλιτέχνες. Μια παράσταση που φέρει τον υπότιτλο στα ελληνικά του μίτου της Αριάδνης, είναι μία παράσταση σύγχρονου χορού που βασίζεται πάνω στους παραδοσιακούς χορούς , η ένωση του παλιού με το καινούριου, το νήμα που ενώνει τις περιοχές, τους ανθρώπους, τον άνθρωπο με το σύμπαν, τα πάντα.

Παράλληλα, τόνισε πως σημαντικό στην παρούσα παράσταση είναι ο συνδυασμός των συγκεκριμένων καλλιτεχνών και των χορευτών. Ακόμη, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος υπογράμμισε πως αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να προσεγγίσει τη μουσική, την παραδοσιακή μουσική, μια μουσική με λιγότερες επιρροές. «Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που προέρχομαι από ένα τόπο που μέσα από τα βάθη των αιώνων δεν στερήθηκε ποτέ πολιτιστικού και πνευματικού πλούτου», είπε μεταξύ άλλων. Ο σκηνοθέτης-χορογράφος Russell Maliphant αναφέρθηκε για τη χαρά του να συνεργαστεί με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου και τον ενθουσιασμό του.

Τέλος, η σχεδιάστρια Μαίρη Κατράντζου μίλησε για την απόφασή της να συμμετέχει σε αυτή την παράσταση και για τη συνεργασία της με προσωπικότητες που σέβεται και θαυμάζει. Παράλληλα, έμπνευσή της αποτέλεσε η ίδια η μουσική και η χορογραφία της παράστασης, με κοστούμια που είναι εμπνευσμένα από αγγειογραφίες, σε συνδυασμό με ένα πλισέ ακορντεόν.


Προπώληση εισιτηρίων: WWW.VIVA.GR | 11876

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων:
Άνω Διάζωμα – Κανονικό: 20 ευρώ
Άνω Διάζωμα – Παιδικό, μαθητικό, εφηβικό, ανέργων, άνω των 65: 15 ευρώ
Β Ζώνη: 35 ευρώ
Α Ζώνη: 50 ευρώ
Διακεκριμένη Ζώνη: 80 ευρώ

Πληροφορίες: 210 72 58 510


Τα βρετανικά ΜΜΕ υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την παράσταση στο Λονδίνο

«Ο Ράσσελ Μάλιφαντ δημιουργεί μια μαγευτική βραδιά υπό τη συνοδεία της επικής ηλεκτρονικής-ορχηστρικής μουσικής του Vangelis. Οι 18 χορευτές ενσαρκώνουν κάθε ιδέα του σύμπαντος του Μάλιφαντ με απόλυτη άνεση και αφοσίωση. Μια συναρπαστική βραδιά, τελείως διαφορετική από όλες τις μέχρι τώρα δημιουργίες του Μάλιφαντ… Ένας συναρπαστικός συγκερασμός λαμπερού στιλ και φλογερής φιλοδοξίας.»
Τhe Times

«The Thread (Ο μίτος), ένα έργο που καταφέρνει κάτι εξαιρετικά σπάνιο για τον σύγχρονο χορό: εστιάζει στον παραδοσιακό χορό και τον αποδίδει με νέες, πλούσιες μορφές έκφρασης. Το αποτέλεσμα είναι ασυνήθιστο αλλά αποκαλυπτικό και σφυρηλατεί τους βαθύτερους δεσμούς του παρόντος με το παρελθόν, προσφέροντας μια εμπειρία γεμάτη συγκίνηση και ένταση.»
«Ο μύθος συναντά τον νεωτερισμό σε μια συναρπαστική συνεργασία γεμάτη βάθος…»
«Ο Μάλιφαντ δημιουργεί μια ολόκληρη κοινότητα, το όραμα ενός κόσμου ταυτόχρονα αρχαίου και σύγχρονου.»
The Guardian

«Η Ελλάδα είναι η λέξη κλειδί σε αυτή τη σκηνική διαπολιτισμική Οδύσσεια… Ένας εξαίσιος, απόλυτα μαγευτικός συνδυασμός απλότητας και πολυπλοκότητας.»
«Είναι γεγονός ότι κανείς άλλος εκτός από τον Μάλιφαντ και τον Χαλς δεν θα μπορούσε να κάνει (για παράδειγμα) ένα κουαρτέτο χορευτριών να μοιάζει τόσο εκπληκτικά με ζωντανές καρυάτιδες αρχαίου ναού ή ολόκληρη τη γυναικεία ομάδα να θυμίζει τόσο έντονα ολόχρυσο περιδέραιο 9 μέτρων, με τις χορεύτριες πιασμένες χέρι-χέρι στο πίσω μέρος της σκηνής. H γενική διαπολιτισμική ζεστασιά του έργου ίσως είναι κάτι που όλοι έχουμε ανάγκη αυτή τη στιγμή. »
The Telegraph

«Η εναρκτήρια τελετουργική σεκάνς, με τις κυκλικές ομάδες που χορεύουν ένα είδος γαμήλιου χορού ή χορού γονιμότητας, υπνωτίζει τον θεατή και έχει εορταστική διάθεση. Αργότερα, η εμφάνιση μιας ομάδας ανδρών που χοροπηδούν με κουδούνια κρεμασμένα στις ζώνες τους περικυκλώνοντας ένα ζευγάρι, δείχνει απίστευτα απειλητική. Ωστόσο η τελευταία σεκάνς, όπου οι χορευτές μεμονωμένα, σε ζευγάρια και σε μικρές ομάδες διασχίζουν τη σκηνή με διάφορους τρόπους, ενώ η μουσική επένδυση του Vangelis κορυφώνει τη δράση, είναι αδιαμφισβήτητα συναρπαστική.»
The Stage

«Το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό… Το “The Thread” είναι σαν καταπραϋντικό βάλσαμο, ένα μέσο έκφρασης με το οποίο ο Μάλιφαντ καταφέρνει να απαντήσει στο πνεύμα των καιρών με απίστευτη διορατικότητα.»
The Arts Desk

«Ο Νεωτερισμός συναντά την Παράδοση… Και όταν (οι χορευτές) προβάλλουν την εστίασή τους προς τα έξω, διευρύνουν το κάλεσμά τους προς το κοινό, που συμμετέχει με ένα ζωηρό χειροκρότημα.»
Dance Dispatches

«Οι χορευτές δημιουργούν ρευστούς, κινούμενους σχηματισμούς που μαγνητίζουν τον θεατή και αποπνέουν έναν αρχαϊσμό που υπερβαίνει τον χρόνο.»
The Upcoming

«Απόλαυσα πραγματικά όλες τις ερμηνείες, από τα σόλο μέχρι τους ομαδικούς χορούς. Η καθεμία αφηγείται μια ιστορία που μοιάζει μαγική.»
The Live Review

«Ο Μάλιφαντ έχει δημιουργήσει ένα συνονθύλευμα παραδοσιακού ελληνικού και σύγχρονου χορού, που είναι πραγματικά πρωτόγνωρο για τη σκηνή του Λονδίνου.»
Medium

«Οι κινήσεις είναι πολύ απλές ως προς την εκτέλεση, ωστόσο πραγματικά μαγεύουν τον θεατή. Το “The Thread” αποτελεί επίσης αναφορά στην κοινωνική συνύπαρξη και την οικουμενικότητα.»
Broadway World

«Το “The Thread” είναι μια συναρπαστική παράσταση… Δείτε την αν έχετε την ευκαιρία.»
London Unattached

«… Και προσφέρει μια ιαματική εμπειρία –τελετουργική και ιαματική, έκστασης και εξορκισμού.»
British Theatre Guide

Συντελεστές:

Πρωτότυπη μουσική | Βαγγέλης Παπαθανασίου
Σκηνοθεσία – χορογραφία | Russell Maliphant
Κοστούμια | Μαίρη Κατράντζου
Φωτισμοί | Michael Hulls
Σύλληψη ιδέας | Γεωργία Ηλιοπούλου
Χορευτές

Δημήτρης Δελής
Μαργαρίτα Δημητριάδη
Αναστάσης Καραχανίδης
Ηρώ Κόντη
Μήνα Λέτσου
Ηλίας Μπαγεώργος
Λίνα Ντεμελή
Χρήστος Ξυραφάκης
Δημήτρης Παγανός
Γιώργος Παπαδόπουλος
Μαρία Παπακωνσταντίνου
Θεμιστοκλής Παυλής
Ηώ Σπηλιωτοπούλου
Δάφνη Σταθάτου
Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Μυρτώ Σχοινοπλοκάκη
Μαρία Τσιγγίστρα
Γιώργος Τσώλης Μουσικοί

Μιχάλης Καλιοντζίδης (λύρα)
Δημήτρης Μπάκης (γκάιντα)
Παντελεήμων Νικολαΐδης (αγγείον ή τουλούμ)
Βαγγέλης Παπαναστασίου (κλαρίνο)
Ιωάννης Σέρβος (τσαμπούνα)

Πολυφωνικό σύνολο

Βαγγέλης Κότσου
Νίκος Μενουδάκης
Παναγιώτα Μπαλινάκου
Ρούλα Γρηγορία Ριφούνα
Αθηνά Σιδέρη
Αλέξανδρος Τσιμέκας

Σημείωμα του Russell Maliphant

Με τα χρόνια είχα την ευκαιρία να διερευνήσω μια σειρά έργων όπου η γένεση του λεξιλογίου και της ανάπτυξης του να προέρχεται από ένα θέμα.

Το κομμάτι «Afterlight», εμπνεύστηκε από τις φωτογραφίες του Nijinsky και από τα δικά του σχέδια. Αυτό αποτέλεσε το θεμέλιο μιας αισθητικής, που τροφοδότησε τη δημιουργία και ανανέωσε τόσο το κινησιολογικό λεξιλόγιο, όπως και το μουσικό μέρος και φυσικά τη συνολική αισθητική της παράστασης. Ομοίως, για το «The Rodin Project» χρησιμοποιήθηκε η προσωπικότητα του August Rodin, μέσα από τα γλυπτά του και τις ακουαρέλες του, τα οποία τροφοδότησαν με ιδέες που διαμόρφωσαν την αισθητική και κινησιολογική γλώσσα του έργου.

Όταν ήρθε η Γεωργία Ηλιοπούλου με την ιδέα μιας νέας δημιουργίας βασισμένης στον παραδοσιακό ελληνικό χορό, ένιωσα ότι ήταν μια ιδέα που με ενδιέφερε πολύ να εξερευνήσω.

Ορισμένες κινήσεις στις παραδοσιακές φόρμες είναι εντυπωσιακά όμοιες με εκείνες που επηρέασαν την πρακτική μου εδώ και χρόνια και άλλες έχουν μια εντελώς διαφορετική αυστηρότητα και λειτουργία στη θεμελίωση τους – θεωρώ ότι είναι πλούτος η αναζήτηση και η διερεύνηση μιας κινησιολογίας που προέρχεται από τη συνάντηση αυτών των χορών με τις τόσο διαφορετικές ρίζες.

Υπάρχει ένα πνεύμα ομαδικότητας και κοινωνικής συμμετοχής, που ενσωματώνεται σε πολλές από τις μορφές του Ελληνικού παραδοσιακού χορού και το έργο αυτό δομεί και αποδομεί κινήσεις παραδοσιακού χορού όπως και κινήσεις σύγχρονου χορού για να δημιουργήσει μια νέα αντίληψη και πρόταση χορού για θεατές του σήμερα.

Η συνεργασία με τον Βαγγέλη υπήρξε τιμή και χαρά για μένα. Ο μουσικός κόσμος που έχει δημιουργήσει, εμπεριέχει μια θεμελιώδη κατανόηση της παράδοσης και της κληρονομιάς, ενώ συγχρόνως κινείται σε νέες κατευθύνσεις που δημιουργούν αντιπαραθέσεις. Έχω εμπνευστεί από αυτή τη συνεργασία και είμαι πολύ ενθουσιασμένος που είμαι μέρος αυτής της δημιουργικής ομάδας.

Να έχεις την ελευθερία να επιλέγεις συνεργάτες είναι καίριας σημασίας σε οποιοδήποτε έργο και έχοντας την ευκαιρία να εργαστώ και πάλι με τον Michael Hulls για το σχεδιασμό του φωτισμού της παράστασης είναι ένα ιδιαίτερο προνόμιο. Πάντα «φέρνει» τη μοναδική δική του οπτική για το φωτισμό του χορού στη σκηνή και έτσι μας δίνεται και πάλι η δυνατότητα να συνεχίσουμε την εικοσαετή κοινή πορεία μας.

Russell Maliphant

Σημείωμα του Βαγγέλη Παπαθανασίου

Πάντα έδινα και δίνω την πρώτη θέση στην μνήμη.

Όποιος κατορθώνει να εμβαθύνει, όσο το δυνατόν περισσότερο, στον χώρο που ονομάζουμε μνήμη τόσο δύναται να εκτοξευθεί στο μέλλον με εντυπωσιακή συνέπεια και αποτελεσματικότητα.

Με άλλα λόγια, όσο ένας άνθρωπος ή ένα λαός γνωρίζει το παρελθόν του και την ιστορία του, τότε μπορεί να ενεργήσει πιο θετικά για το παρόν και για το μέλλον.

Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που προέρχομαι από ένα τόπο που μέσα από τα βάθη των αιώνων δεν στερήθηκε ποτέ πολιτιστικού και πνευματικού πλούτου.

Γνωρίζοντας όσο τίποτα άλλο την δύναμη της μουσικής ως Θεία Δύναμη που προϋπήρχε του ανθρώπου, και συνδυάζοντάς την με μία αρχέγονη ανθρώπινη έκφραση που είναι ο χορός, ήταν το βασικό ερέθισμα που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό το εγχείρημα. Την συνύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων του πολιτιστικού θησαυρού του τόπου μου, σήμερα. Μία ολιστική προσέγγιση της εξέλιξης του ανθρώπου.

Αυτό το έργο είναι σαν μια ανασκαφή στο παρελθόν και συγχρόνως στο μέλλον.

Βαγγέλης Παπαθανασίου

Σημείωμα της Μαίρης Κατράντζου

“Είναι τιμή μου να είμαι μέρος της δημιουργικής συνέργειας μεταξύ μυαλών που σέβομαι και θαυμάζω, για την παράσταση «The Thread».

Τα κοστούμια έχουν αναφορά την Ελληνική παράδοση, φιλτραρισμένη μέσω ενός σύγχρονου φακού και είναι συμπληρωματικά της μουσικής του Βαγγέλη Παπαθανασίου και της δουλειάς του Russell πάνω στο σώμα και την κίνηση”.

Μαίρη Κατράντζου

Latest

H «Αγρυπνία» του Δημήτρη Δημητριάδη έρχεται στο θέατρο Συγγρού 33

Η Αγρυπνία του Δημήτρη Δημητριάδη, με πρωτότυπο τίτλο «Τα...

Pietà: 2ος κύκλος παραστάσεων από τις 5 Απριλίου στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Pietà, η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτριας Μάρθας...

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως,...

Athens English Comedy Club – Κυριακή 31/3 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

Newsletter

spot_img

Don't miss

H «Αγρυπνία» του Δημήτρη Δημητριάδη έρχεται στο θέατρο Συγγρού 33

Η Αγρυπνία του Δημήτρη Δημητριάδη, με πρωτότυπο τίτλο «Τα...

Pietà: 2ος κύκλος παραστάσεων από τις 5 Απριλίου στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Pietà, η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτριας Μάρθας...

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως,...

Athens English Comedy Club – Κυριακή 31/3 στο Θέατρο ΕΛΙΑΡΤ!

Το Athens English Comedy Club ιδρύθηκε το 2019 και...

H «Αγρυπνία» του Δημήτρη Δημητριάδη έρχεται στο θέατρο Συγγρού 33

Η Αγρυπνία του Δημήτρη Δημητριάδη, με πρωτότυπο τίτλο «Τα δώρα της νύχτας», σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, παρουσιάζεται από τα τέλη Φεβρουαρίου, στο ολοκαίνουργιο Θέατρο...

Pietà: 2ος κύκλος παραστάσεων από τις 5 Απριλίου στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Pietà, η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτριας Μάρθας Μπουζιούρη, που συγκίνησε και επαινέθηκε στην αρχή της φετινής θεατρικής σεζόν από κοινό και κριτικούς,...

5 λόγοι για να επισκεφθείτε ένα δωμάτιο απόδρασης με τους φίλους σας

Τα δωμάτια απόδρασης έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως, προσφέροντας έναν περιπετειώδη και συναρπαστικό τρόπο για να περάσετε χρόνο με φίλους, οικογένεια ή συναδέλφους....

1 COMMENT

Comments are closed.