H Julie Plec έγινε γνωστή ως σκηνοθέτης της γνωστής σειράς The Vampire Diaries και αργότερα της spinn off σειράς The Originals. H σειρά είναι βασισμένη στα ομώνυμα βιβλία της L.J. Smith όπου μεταφέρθηκαν στην μικρή οθόνη στις 10 Σεπτεμβρίου 2009 από το αμερικάνικο κανάλι CW. Στην αρχή η σειρά απέσπασε πολύ καλές κριτικές διότιδσε έβαζε αμέσως στην ατμόσφαιρα του βιβλίου που ήταν ιδιαίτερα σκοτεινή. Παράλληλα, έβγαζε ένα μυστήριο αφού σε κάθε επεισόδιο μαθαίναμε και κάτι καινούριο που σηματοδοτούσε τις εξελίξεις. Κάνοντας, έτσι, την σειρά να δείχνει ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια εφηβική σειρά.
Η υπόθεση της σειράς αφορά 2 αδέλφια τον Στέφαν και τον Ντέιμον Σάλβατορ, οι όποιοι ερωτεύτηκαν την Κάθριν Πιρς, μια αδίστακτη βρικόλακας που έκανε τα πάντα για να επιβιώσει. Η Κάθριν ήταν ερωτευμένη με τον Στέφαν (όπως προκύπτει μετά) και όταν τον είδε ετοιμοθάνατο τον μετέτρεψε σε βρικόλακα για να του σώσει την ζωή. Αυτός, όμως, επέλεξε να σώσει και τον αδελφό του, κάνοντάς τον βρικόλακα, πράγμα που ποτέ του δεν του το συγχώρεσε, ο Ντέιμον. Ενάμιση αιώνα μετά ο Στέφαν επιστρέφει στην μικρή πόλη του Μύστικ Φόλς για να γνωρίσει την σωσία της πρώτης του αγάπης, μια 17 χρονη μαθήτρια την Ελένα Γκίλμπερτ. Ο Στέφαν την ερωτεύεται για την καλοσύνη της μιας που είναι το ακριβώς αντίθετο από την Κάθριν και σιγά σιγά ξεκιναέι ένα ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα σ’αυτήν και τα δύο αδέλφια.
Η Ελένα είναι ορφανή και ζει μαζί την θεία της Τζένα και τον μικρότερο αδελφό της Τζέρεμυ. Είναι η πιο δημοφιλής στο σχολείο της και κάνει παρέα με την Μπόνι Μπένετ και την Καρολάιν Φορμπς. Η καθημερινότητά όλων θα αλλάξει όταν θα μπει το υπερφυσικό στοιχείο στη ζωή τους.
Οι ανατροπές και τα μυστικά διαδέχονταν το ένα το άλλο, χαρακτήρες δυναμικοί αλλά συνάμα και με αδυναμίες, άνθρωποι που κάθε φορά έπρεπε να πάρουν αποφάσεις που θα τους άλλαζαν την ζωή τους ριζικά. Φίλοι που είναι διατεθιμένοι να θυσιάσουν τα πάντα, ακόμα και την ζωή τους, για τους αγαπημένους τους και ένα πολύ δυνατό ερωτικό τρίγωνο που θα αποβεί μοιραίο και θα τους καταστρέψει. Όλα αυτά έκαναν το The Vampire Diaries μια πολύ επιτυχημένη σειρά, κυρίως στους τρεις πρώτους κύκλους.
Μετά τον τέταρτο, όμως, κύκλο η σειρά άρχισε να κάνει “κοιλιά” κάνοντας τους επόμενους κύκλους απλά υποφερτούς. Δεν υπήρχε συνοχή, κυριαρχούσαν τα συγγραφικά κενά, τα οποία δεν εξηγήθηκαν ποτέ.
Επίσης, η σειρά έχασε τον χαρακτήρα της και μετατράπηκε σε “βραζιλιάνικη σαπουνόπερα”, μιας που η σκηνοθέτης δεν κατάλαβε ποτέ κάτι πολύ βασικό…. “Ποιός είναι ο πρωταγωνιστής και ποιό είναι το βασικό νόημα της σειράς”. Το μόνο που βλέπαμε στους τελευταίους κύκλους ήταν το ειδύλλιο Ντέιμον – Ελένα και πόσο τοξικός είναι γι’αυτούς ο έρωτας τους, κάτι το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο και τους χαρακτήρες. Αυτό που μ’ενόχλησε σαν τηλεθεάτρια ήταν ότι η σειρά κανονικά πρέπει να διηγείται την ιστορία του Στέφαν Σαλβατόρ, όντας το ημερολόγιο του, στο οποίο διηγούνταν την ζωή του. Ωστόσο, στη σειρά επικεντρώθηκαν περισσότερο στους “ηρωισμούς” του Ντέιμον, παραμερίζοντας, έτσι, τον κεντρικό πρωταγωνιστή.
Επίσης, ειδικά στους τελευταίους κύκλους η σεναριογράφος της σειράς Caroline Dries και η σκηνοθέτης Julie Plec σκότωναν βασικούς χαρακτήρες, χωρίς κανένα απολύτως νόημα, οδηγώντας την σειρά προς την απόλυτη καταστροφή και αποτυχία. Υποτίθεται πως το τέλος μιας σειράς, μιας ιστορίας αφορά την κάθαρση, δηλαδή πρέπει ο κάθε χαρακτήρας σύμφωνα με τις επιλογές του να έχει και το ανάλογο τέλος. Φυσικά αυτό όχι μόνο δεν υπήρξε στην γνωστή σειρά αλλά κατέστρεψαν ότι είχαν χτίσει όλα αυτά τα χρόνια.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Στέφαν, λοιπόν, είναι ένας χαρακτήρας που μια ζωή θυσίαζε την προσωπική του ευτυχία για τον αδελφό του Ντέιμον. Μέσα στην πορεία της σειράς είδαμε τον Στέφαν να συμμαχεί με τον Αρχέγονο Κλάους, για να σώσει την ζωή του αδελφού του. Ακόμη ειδαμε να θυσιάζει τον έρωτα του για την Ελένα, πάλι για να σώσει τον Ντέιμον και να κάνει πάντα ότι μπορεί για να είναι όλοι ευτυχισμένοι. Στο τέλος πάνω που έχει φτιάξει την ζωή του και παντρεύεται τη καλύτερη του φίλη, Καρολάιν Φορμπς, καταλήγει να θυσιάζει την ζωή του σκοτώνοντας την Κάθριν πάλι για την ευτυχία του Ντέιμον. Πώς αυτό αποτελεί κάθαρση; Μάλλον η σκηνοθέτης ούτε αυτό δεν μπορούσε να κάνει σωστά.
Ένας άλλος χαρακτήρας που άξιζε την ευτυχία περισσότερο απ’όλους, ήταν η Μπόνι Μπένετ, η καλύτερη φίλη της Ελένα. Η Μπόνι έχασε τα πάντα στην πορεία μιας και ήταν μια από τις πιο δυνατές μάγισσες, η όποια πάντα θυσιαζόταν για το καλό της Ελένα και των φίλων της. Θυσίασε την ζωή της, ουκ ολίγες φορές, για να σώσει τον Τζέρεμυ που ήταν ερωτευμένη μαζί του αλλά και τον φίλο της Ντέιμον. Προς το τέλος της σειράς βρήκε την ευτυχία και τον έρωτα στο πρόσωπο του Ένζο και ετοιμάζονταν να φτιάξουν την ζωή τους, χωρίς λόγο σκοτώνεται ο Ένζο.
Η Κάρολαιν είναι και αυτή ένας αδικημένος χαρακτήρας, μιας που ποτέ της δεν βίωσε την πραγματική ευτυχία γιατί κάθε φορά που το έκανε πάντα κάτι γινόταν και καταστρέφονταν όλα. Ξεκίνησε ως ένας δειλός, αδύναμος χαρακτήρας και μετατράπηκε σ’ένα πολύ δυναμικό άτομο, βιώνοντας την απώλεια και τον πόνο όταν έχασε πρώτα τον πατέρα της και μετά την αγαπημένη της μητέρα. Ο έρωτας γι’αυτήν ήταν κάτι δύσκολο, ερωτεύτηκε τον Τάιλερ Λόκγουντ και την αγάπησε και αυτός πολύ δυνατά, όμως αναγκάστηκε να φύγει από το Μύστικ Φόλς γιατί ήταν κυνηγημένος από τον Κλάους. Η δεύτερη αγάπη της ο Στέφαν θυσιάστηκε για να σωθεί ο Ντέιμον και ο τρίτος και τελευταίος της έρωτας, ο Κλάους που ήταν ερωτευμένος μαζί της και αυτή μαζί του θυσιάστηκε για να σώσει την κόρη του.
Βλέποντας όλα αυτά καταλήγουμε στο έξης συμπέρασμα – Ένας σκηνοθέτης πρέπει να υπηρετεί σωστά την τέχνη και πόσο μάλλον όταν καλείται να μεταφέρει μια σειρά βιβλίων στην μικρή οθόνη. Πρέπει να έχει κατανοήσει πλήρως τι θέλει να πει το έργο και ποιο είναι το βασικό νόημα. Δεν πρέπει να πηγαίνει με βάση τι θέλουν οι φανς γιατί έτσι θα οδηγηθεί σε ξεκάθαρη αποτυχία όπως και έγινε. Τα συμπεράσματα δικά σας!