Exclusive Content:

Τα 10 πιο πετυχημένα τραγούδια της Eurovision

Μάιος. Αυτό σημαίνει τελικός Champions League και Eurovision. Θα αφήσουμε, όμως το πρώτο στην άκρη και θα ασχοληθούμε μόνο με το δεύτερο. Η Eurovision είναι ένας αγαπημένος μουσικός διαγωνισμός που ξεκίνησε το 1956. Μας έχει χαρίσει πάμπολα ωραία τραγούδια (και μη), αξέχαστα σόου επί σκηνής και την ευκαιρία να γνωρίσουμε εξαιρετικούς καλλιτέχνες από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Με αφορμή, λοιπόν, την 63η διεξαγωγή του θεσμού, ας θυμηθούμε τα 10 πιο πετυχημένα τραγούδια της περιόδου 2000-2017, βάσει αριθμών.

 

Το γεγονός ότι τα συστήματα ψηφοφορίας έχουν αλλάξει αρκετές φορές, αλλά και το ότι δεν συμμετέχει κάθε χρόνο ίδιος αριθμός χωρών, καθιστά ανακριβή τον ισχυρισμό ότι το τραγούδι με τους περισσότερους πόντους είναι το πιο πετυχημένο. Για να προσεγγίσουμε την πραγματική εικόνα χρειάζεται να διαιρέσουμε το σύνολο των πόντων που συγκέντρωσε μια συμμετοχή με το σύνολο των πόντων που μπορούσε να λάβει. Και έτσι έχουμε ποσοστά που μας κατατοπίζουν όσον αφορά τα πιο πετυχημένα τραγούδια.

  1. Φινλανδία 2006, 65,77% (292/444). Το 2006 το φινλανδικό συγκρότημα Lordi (τα γνωστά “τέρατα”) έκαναν τη διαφορά φέρνοντας hard rock ήχους σε έναν κατά κύριο λόγο pop διαγωνισμό. Με την ιδιαίτερη σκηνική τους εμφάνιση και ένα πιασάρικο “hard rock alleluja” κατάφεραν να κλέψουν τις εντυπώσεις και να νικήσουν μέσα στην Αθήνα. 
  2. Ουκρανία 2004, 66,77% (280/444). Ruslana. Πόσα κοριτσάκια εκείνη τη χρονιά στέκονταν μπροστά στον καθρέφτη και προσπαθούσαν να μιμηθούν τους “wild dances” της; Η εκρηκτική Ουκρανή κατάφερε να κερδίσει έναν δύσκολο τελικό, αφού και η Σερβία-Μαυροβούνιο που βγήκε 2η με το “Lane Moje” αλλά και η Ελλάδα με το “Shake it” (Σακηηηηηηηη) είχαν πάρει πολύ υψηλές βαθμολογίες.
  3. Δανία 2001, 67,05% (177/264). Η Δανία το 2001 πήρε τη 2η θέση με το “Never let you go” και είναι η μοναδική συμμετοχή σε αυτήν τη λίστα που δεν υπήρξε νικήτρια. Ένα ρομαντικό και απλό κομματι, χαρακτηριστικό δείγμα της μουσικής της εποχής, έφερε τη Δανία μπροστά από τη δική μας Έλενα Παπαρίζου και το “Die for you”. Πάρα ταύτα, δεν ήταν αρκετό για να δώσει την πολυπόθητη πρωτιά και να κάνει η Δανια το back to back. 
  4. Αυστρία 2014, 67,13% (290/432). Ίσως η πιο πολυσυζητημένη συμμετοχή των τελευταίων χρόνων. Η Conchita Wurst (η γυναίκα με τα μούσια όπως όλοι τη θυμούνται) προκάλεσε αίσθηση με την ιδιαιτερότητά της. Εκείνη τη χρονιά νίκησε η ανοχή και ο σεβασμός στο διαφορετικό (για το τραγούδι “rise like a phoenix” δεν είμαστε σίγουροι..). Το μόνο σίγουρο είναι ότι η συντηρηρική Αυστρία έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα στην Ευρώπη κατά του ρατσισμού. 
  5. Δανία 2000, 70,65% (195/276). Μπορεί να μην ήταν οι πιο νέοι διαγωνιζόμενοι αλλά οι Olsen Brothers με το “Fly on the wings of love” κέρδισαν την πλειοψηφία. Δυο κιθάρες και μια ωραία μπαλάντα. Συνταγή που παραδοσιακά φέρνει νίκη στον θεσμό. Και γιατί να μην φέρνει; Τα οπτικά εφέ και τα φαντασμαγορικά σόου δεν κάνουν το τραγούδι και η Δανία το 2000 επιβεβαίωσε τον κανόνα. 
  6. Εσθονία 2001, 75% (198/264). Ένα χορευτικό τραγούδι, το “Everybody” των Tanel Padar και Dave Benton κατάφερε να κάνει την Ευρώπη να χορέψει στους ρυθμούς του. Αυτή ήταν και η μοναδική νίκη της Εσθονίας στον διαγωνισμό. 
  7. Σουηδία 2012; 75,61% (372/492). “Euphoria”. Αναμφίβολα ένα από τα πιο πετυχημένα τραγούδια του ESC και εκτός αυτού. Οι φωνητικές ικανότητες της Loreen, το χορευτικό αλλά και η αέρινη εμφάνιση της τραγουδίστριας ξεσήκωσαν όλη την Ευρώπη. Η Loreen βρέθηκε μόλις 15 πόντους μακριά από το ρεκόρ περισσότερων πόντων, του τότε ισχύοντος συστήματος καταμέτρησης. 
  8.  Πορτογαλία 2017, 77,03% (758/984).  Η Πορτογαλία για πρώτη φορά στην ιστορία της πήρε την 1η θέσημε το “Amar Pelos Dois”. Ένα γλυκανάλατο (αλά Disney θα λέγαμε) κομμάτι έκλεψε τις καρδιές των Ευρωπαίων. Ο Salvador Sobral, που αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, συγκίνησε με τη μοναδική του ερμηνεία και την εκφραστηκότητά του. Θύμισε κάτι από παραμύθι και μάγεψε τραγουδώντας στη μητρική του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τραγούδι αυτό είναι το μοναδικό μη αγγλόφωνο της σχετικής λίστας. 
  9. Σουηδία 2015, 77,99% (365/468). Η πιο αμφιλεγόμενη νίκη στην ιστορία του ESC. Αναμφίβολα η συμμετοχή του Måns Zelmerlow ήταν άκρως εντυπωσιακή. Εξαιρετικά οπτικά εφέ, ένας επικοινωνιακός τραγουδιστής, ένα τραγούδι κατά του σχολικού εκφοβισμού. Μια άρτια σκηνική παρουσίαση. Κι όμως αμφισβητήθηκε όσο καμιά άλλη συμμετοχή. Αρχικά το τραγούδι θεωρήθηκε αντιγραφή του “lovers on the sun” (εδώ που τα λέμε θυμίζει αρκετά). Έπειτα ήρθε η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Με το νέο σύστημα ανακοίνωσης φάνηκε καθαρά ότι αδικήθηκε από τις επιτροπές το “Grande Amore” της Ιταλίας, το οποίο όμως κέρδισε στο televoting. Αδικία ή όχι, το “Heroes” όχι μόνο κέρδισε αλλά είναι και το 2ο πιο πετυχημένο τραγούδι της χιλιετίας. Εξάλλου κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ήταν τραγούδι πρωτιάς. 
  10. Νορβηγία 2009, 78,66% (387/492). Ποιος άλλος θα μπορούσε να είναι στην κορυφή της λίστας; Κυρίες και κύριοι, Alexander Rybak. Ο Νορβγηγός βιολιστής με καταγωγή από τη Λευκορωσία, προκάλεσε “σεισμό” με το βιολί του το 2009. Σε μια δυνατή χρονιά για τον διαγωνισμό, όχι απλά πήρε την 1η θέση, αλλά ήταν από την αρχή το αδιαφιλονίκητο φαβορί και το επιβεβαίωσε με το παραπάνω. Το “Fairytale” έσπασε κάθε ρεκόρ και ταύτισε  το ESC μαζί του. Ακόμη κι αυτοί που δεν είναι φαν του διαγωνισμού όταν ακούνε Eurovision σκέφτονται αυτόματα το βιολί του Alexander Rybak. Η Νορβηγία εκείνη τη χρονιά έγραψε ιστορία με ένα τραγούδι και έναν καλλιτέχνη που ή μισούσες ή λάτρευες. Δεν υπήρχε το ενδιάμεσο. Και κρίνοντας από το αποτέλεσμα, οι περισσότεροι λάτρεψαν τόσο τον Rybak (μα πώς γίνεται να μην τον λατρέψεις;) όσο και το “fairytale”. 

 

Άραγε θα καταφέρει κάποιο φετινό τραγούδι να μπει σε αυτήν τη λίστα; Θα επιβεβαιώσει το Ισραήλ τα προγνωστικά ή ο Alexander Rybak θα γίνει ο δεύτερος Johnny Logan; Ή μήπως θα έχουμε έναν απρόσμενο νικητή;

Latest

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan | μπασοβαρύτονος Φανή Αντωνέλου | υψίφωνος                Henriette Gödde | κοντράλτο Βασίλης Καβάγιας | τενόρος                 ...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H προπώληση έχει αρχίσει Η σπουδαία πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου προσκαλεί τον Αχιλλέα Γουάστωρ, διακεκριμένο σολίστ του...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου | 20:00 | Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη Στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά με ελληνικούς και αγγλικούς...