Exclusive Content:

Συνέντευξη με τον ηθοποιό Πλάτων Βασάτη!

Ο Πλάτων είναι ένας νέος ηθοποιός που αποφάσισε να κάνει τα πράγματα λίγο ανάποδα,όπως ο ίδιος δηλώνει, σε σχέση με άλλους συναδέλφους του και αφού σπουδάσει υποκριτική στο εξωτερικό να κυνηγήσει το όνειρό του στην Ελλάδα.Είναι ένας άνθρωπος που μιλά με περίσσιο ενθουσιασμό και αγάπη για αυτό που κάνει.Ας δούμε λοιπόν όσα μας αποκάλυψε.

 Πλάτωνα αυτή την περίοδο βρίσκεσαι στην Ισπανία.Θέλεις να μας πεις το λόγο για τον οποίο βρίσκεσαι εκεί;
Βρίσκομαι στην Ισπανία γιατί πραγματοποιώ τις σπουδές μου πάνω στην υποκριτική.Σπουδάζω στο ινστιτούτο τεχνών της Βαρκελώνης(IAB Institute of the Arts in Barcelona),το οποίο προσφέρει προπτυχιακά προγράμματα πάνω στο θέατρο,το μιούζικαλ και το χορό.Εγώ κάνω τις σπουδές μου πάνω στο θέατρο που είναι και η μεγάλη μου αγάπη,το πάθος μου.Ο κύκλος των σπουδών μου ολοκληρώνεται σε 3 μήνες.

Γιατί επέλεξες να πας στην Ισπανία;
Σε καμία περίπτωση δε σνομπάρω τις ελληνικές σχολές υποκριτικής.Ήθελα όμως να φύγω στο εξωτερικό για να ζήσω αρχικά μια άλλη καθημερινότητα,να δω πως είναι να ζει ένας Έλληνας στο εξωτερικό αλλά και για να έχω πιο εύκολα τη δυνατότητα στο μέλλον να ασχοληθώ με το θέατρο σε παγκόσμια κλίμακα (η σχολή μου είναι αγγλική).

Οι διαφορές που έχεις παρατηρήσει στο χώρο της υποκριτικής σε σχέση με την Ελλάδα ποιές είναι;
Σε σχέση με τον τρόπο εκμάθησης, στο εξωτερικό,επειδή έχω σπουδάσει και στην Αγγλία αυτό που παρατηρώ είναι πως η διδασκαλία είναι πιο μεθοδευμένη.Στο εξωτερικό όταν κάνουμε μάθημα μιλάμε πάντα για συγκεκριμένες μεθόδους υποκριτικής μέσα από τις οποίες μπορούμε να εξελιχθούμε.Απο την άλλη στην Ελλάδα,μιας και έχω περάσει και από ελληνικές δραματικές σχολές,σου μαθαίνουν τα ίδια πράγματα χωρίς όμως να σου συγκεκριμενοποιούν από που προέκυψε το καθετί και από ποιόν εξελίχθηκε.Να πω όμως πως στο εξωτερικό η γνώμη που έχουν για το ελληνικό θέατρο είναι η καλύτερη και μας έχουν πολύ ψηλά για όσα έχουμε προσφέρει μέχρι σήμερα στην εξέλιξη του θεάτρου αλλά και συγκεκριμένα για τους έλληνες ηθοποιούς τρέφουν μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση.Όσον αφορά τις υποκριτικές ικανότητες,δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές,όλες οι χώρες έχουν βγάλει πολύ αξιόλογους ηθοποιούς.

Τον Ιούνιο όπως είπες τελειώνεις τις σπουδές σου,εφόσον γίνει αυτό σκοπεύεις να επιστρέψεις στην Ελλάδα;
Ναι αυτός είναι ο σκοπός μου,άλλωστε μου έχει λείψει αρκετά η χώρα μας.Θέλω να γυρίσω στην Ελλάδα και να κυνηγήσω το όνειρό μου εκεί είτε στο θέατρο,τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση.Το εξωτερικό υπάρχει πάντα σαν σκέψη,όμως κύριο μέλημά μου είναι να δημιουργήσω και να μπορέσω συμβάλλω σαν μονάδα στον ελληνικό χώρο της υποκριτικής.Έκανα το αντίθετο σε σχέση με πολλούς συναδέλφους που επιλέγουν να σπουδάσουν στη χώρα μας και αργότερα να φύγουν στο εξωτερικό.Ίσως ακούγεται λίγο περίεργο δεδομένης της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα αλλά για μένα “όποιος θέλει μπορεί”.

Πως βλέπεις το γεγονός πως άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με το χώρο της υποκριτικής εισέρχονται σε αυτόν;
Υπάρχει ένας γενικότερος εκνευρισμός πάνω σε αυτό το θέμα.Βέβαια ο εκνευρισμός δεν έχει σχέση με τα άτομα που βρέθηκαν στο χώρο της υποκριτικής χωρίς να έχουν καμία βάση πάνω σε αυτή αλλά με τους ανθρώπους που τους έβαλαν σε αυτό το χώρο αδικώντας άτομα με ταλέντο που έχουν σπουδάσει πάνω σε το αυτό.Σε αυτό φταίει το σύστημα που δεν κυνηγάει τα ταλέντα αλλά το κέρδος μέσω ατόμων που τυγχάνει να έχουν κερδίσει μια κάποια αναγνωρισιμότητα.Δε συμφωνώ με αυτό αλλά είναι κάτι που αποδέχομαι καθώς δε με επηρεάζει γιατί επέλεξα να κάνω το επάγγελμά μου επιστήμη.

Πριν φύγεις στο εξωτερικό είχες προλάβει να δουλέψεις στην Ελλάδα ως ηθοποιός;
Έκανα κάποια πράγματα εθελοντικά,κυρίως για τη δική μου εμπειρία και για να έχω υλικό στο βιογραφικό μου.Δάνεισα τη φωνή μου σε μια ταινία κινουμένων σχεδίων για το Χριστουγεννιάτικο χωριό της Δράμας το 2014,έκανα κάποιες ταινίες μικρού μήκους και η πιο πρόσφατη δουλειά ήταν ένα διαφημιστικό που έκανα το καλοκαίρι για την ΕΨΑ μέσω της οποίας μου δόθηκε η ευκαιρία όχι να αποκαλύψω το υποκριτικό μου ταλέντο αλλά να με δει λίγο ο κόσμος.

από τη διαφήμιση της ΕΨΑ

Πότε κατάλαβες πως θέλεις να γίνεις ηθοποιός;
Όταν ήμουν μικρός έβλεπε διάφορες ταινίες και ήθελα και εγώ να γίνω όλα αυτά που έβλεπα χωρίς όμως να καταλαβαίνω το τρόπο με τον οποίο αυτό θα γινόταν δυνατό.Όταν ήμουν λοιπόν στην τρίτη γυμνασίου,ένας φίλος μου που παίζαμε μπάσκετ μαζί μου είπε πως θα πάει να γραφτεί σε μια δραματική σχολή ζητώντας μου να πάω για παρέα.Πήγαμε στη δραματική σχολή του Ροντίδη όπου λειτουργεί εφηβικό τμήμα.Ο κύριος Ροντίδης νόμιζε πως ενδιαφερόμαστε και οι δυο και μας κάλεσε στη σκηνή να κάνουμε κάποιον αυτοσχεδιασμό.Αυτή ήταν καθοριστική στιγμή για μένα,τότε κατάλαβα πως δε μου αρέσει τίποτα άλλο πέρα από το θέατρο.Έμεινα εκεί τρία χρόνια και μόλις τελείωσα το σχολείο έφυγα για το εξωτερικό.

Η σκηνοθεσία υπάρχει σαν σκέψη στο μυαλό σου;
Όσο μεγαλώνω ανακαλύπτω πως μου αρέσουν περισσότερες πτυχές του θεάτρου πέρα από την υποκριτική.Η υποκριτική πάντα θα είναι το Α και το Ω μου.Μεγαλώνοντας όμως μεγαλώνει και η επιθυμία μέσα μου για δημιουργία.Φέτος στη σχολή μου δόθηκε η ευκαιρία να σκηνοθετήσω ένα μικρό project.Ήταν μια εμπειρία που μου άρεσε πολύ και από την οποία αποκόμισα και πολύ καλές κριτικές από καθηγητές μου.Η σκηνοθεσία επομένως υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μου και νομίζω πως μελλοντικά είναι κάτι που θα ακολουθήσω.

Πέρα από το ταλέντο τι άλλες δεξιότητες πιστεύεις πως πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει ηθοποιός;
Το πιο βασικό είναι να το αγαπάει,να είναι το πάθος του,να ξυπνάει και να κοιμάται με την ιδέα πως θέλει να γίνει ηθοποιός.Πρέπει να δουλέψει πολύ πάνω σε αυτό,να είναι πολύ πειθαρχημένος,να αφιερώνει πάρα πολύ χρόνο της μέρας του σε αυτό,να έχει υπομονή,να είναι σκληροτράχηλος γιατί κακά τα ψέματα είναι ένας δύσκολος χώρος,και κάτι ακόμα που θεωρώ βασικό είναι να έχει μέσα του το αίσθημα της ομαδικότητας γιατί όταν κάποιος επιδιώκει μόνο την αυτοπροβολή τότε και η ομάδα χάνει αλλά και ο ίδιος.

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έχουν δώσει σε σχέση με την υποκριτική;
Νομίζω πως είναι η εξής “αν μπήκες στην υποκριτική για να γίνεις διάσημος άφησέ το και φύγε”.Και η αλήθεια είναι πως το θέατρο από μόνο του διώχνει όσους επιδιώκουν μόνο την αναγνωρισιμότητα.

Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου καλλιτεχνικά σε μερικά χρόνια;
Παρακαλάω να έχω δουλειά,όχι για να βγάλω πολλά λεφτά,αλλά για να θεωρούμε σεβαστός κυρίως από τους ανθρώπους που είναι στο χώρο της υποκριτικής.

Αν δε γινόσουν ηθοποιός τι θα επέλεγες να γίνεις;
Είναι κάτι που προσπαθώ και εγώ να απαντήσω πολλές φορές στον εαυτό μου.Νομίζω πως δε θα έφευγα τελείως από το χώρο,θα γινόμουν σκηνοθέτης ή κάτι που να έχει σχέση με την τέχνη,κάτι δημιουργικό.

Υπάρχει κάποιος ρόλος που ονειρεύεσαι να παίξεις;
Δε θα σου πω κάτι συγκεκριμένο αλλά θα σου πω πως μου αρέσει πολύ το μοντέρνο θέατρο στο οποίο υπάγονται ο Τσέχωφ,ο Τέρενς Ουίλιαμς.Όλοι οι ανδρικοί ρόλοι πάνω σε τέτοιου είδους θεατρικά θα με ενδιέφεραν,οι ρόλοι είναι τόσο λεπτομερείς,υπάρχει τόση ζωή πίσω από τα γραφόμενα που δίνουν στον ηθοποιό τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει όλες τις υποκριτικές του ικανότητες.

Με το μιούζικαλ θα ήθελες να ασχοληθείς κάποια στιγμή;
Πάρα πολύ!Μου αρέσει να τραγουδάω.Μάλιστα πριν ξεκινήσω τις σπουδές μου στην υποκριτική ήμουν σε ένα μουσικό γκρουπ.Βέβαια αν και δεν έχω τις τρελές χορευτικές ικανότητες θεωρώ πως με τις φωνητικές και υποκριτικές μου δεξιότητες θα καλύψω τα χορευτικά κενά.Στη Ελλάδα βέβαια δεν έχουμε πολλά μιούζικαλ και αυτό είναι κάτι πολύ δυσάρεστο.Πρέπει να δημιουργήσουμε δικά μας μιούζικαλ βασισμένα στην ελληνική πραγματικότητα,να μπορέσουμε μέσα από αυτά ώστε να αφυπνίσουμε,να ενημερώσουμε και ταυτόχρονα να ψυχαγωγήσουμε τον κόσμο.Αν μπορέσω στο μέλλον να βρω τα άτομα με τα οποία θα μπορώ και θα θέλουν και εκείνα να συνεργαστούν μαζί μου είναι κάτι που θέλω πολύ να το κάνω.

Αν θα έπρεπε να δώσεις μια συμβουλή στα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την υποκριτική αλλά διστάζουν,ποια θα ήταν αυτή;
Είναι μια συμβουλή που έχουν δώσει και σε εμένα όσο ήμουν μικρός να ακολουθήσουν αυτό που πραγματικά αγαπάνε γιατί τότε θα το κυνηγήσουν και θα πετύχουν σε αυτό.Στην Ελλάδα πλέον κανένα επάγγελμα δε σου εξασφαλίζει τη σταθερότητα,επομένως γιατί να κάνουν κάτι άλλο που δε τους εκφράζει και να μη γίνουν ηθοποιοί εφόσον τ αγαπάνε;

Ευχαριστώ πολύ τον Πλάτωνα για το χρόνο και τη διάθεση να μου παραχωρήσει αυτή τη συνέντευξη!

Latest

Μαθήματα Κωμωδίας: Παραστάσεις μέχρι τις 28 Απριλίου

Λόγω μεγάλης προσέλευσης του κοινού, τα «Μαθήματα Κωμωδίας» του...

Η Λίστα του Σίντλερ: 10 Πραγματικά Γεγονότα που δεν Γνωρίζαμε

Η "Λίστα του Σίντλερ", το ιστορικό δράμα του 1993...

Φεστιβάλ της Άνοιξης 2024: Chamber Orchestra of Europe στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Αρχιμουσικός με σημαντική διεθνή πορεία, προικισμένος σπάνιες μουσικές αρετές,...

Στο Εργοστάσιο της Ποίησης της Μαργαρίτας Μηλιώνη: Έρως, Ποιητική και Γυναικεία Ταυτότητα στο έργο της

«…Το νησί μου δεν έχει θάλασσα μα έχει καράβια κροκόδειλους κορμοράνους...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Μαθήματα Κωμωδίας: Παραστάσεις μέχρι τις 28 Απριλίου

Λόγω μεγάλης προσέλευσης του κοινού, τα «Μαθήματα Κωμωδίας» του...

Η Λίστα του Σίντλερ: 10 Πραγματικά Γεγονότα που δεν Γνωρίζαμε

Η "Λίστα του Σίντλερ", το ιστορικό δράμα του 1993...

Φεστιβάλ της Άνοιξης 2024: Chamber Orchestra of Europe στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Αρχιμουσικός με σημαντική διεθνή πορεία, προικισμένος σπάνιες μουσικές αρετές,...

Στο Εργοστάσιο της Ποίησης της Μαργαρίτας Μηλιώνη: Έρως, Ποιητική και Γυναικεία Ταυτότητα στο έργο της

«…Το νησί μου δεν έχει θάλασσα μα έχει καράβια κροκόδειλους κορμοράνους...

Ιορδάνης Αγαπητός: Επιστρέφει με το “Κράτα τα όλα”

Ο Ιορδάνης Αγαπητός επιστρέφει δισκογραφικά και μας παρουσιάζει το...

Μαθήματα Κωμωδίας: Παραστάσεις μέχρι τις 28 Απριλίου

Λόγω μεγάλης προσέλευσης του κοινού, τα «Μαθήματα Κωμωδίας» του Θοδωρή Αθερίδη, συνεχίζουν στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Κολοσσαίον, έως την Κυριακή 28 Απριλίου. Πρωταγωνιστούν: Θοδωρής...

Η Λίστα του Σίντλερ: 10 Πραγματικά Γεγονότα που δεν Γνωρίζαμε

Η "Λίστα του Σίντλερ", το ιστορικό δράμα του 1993 σε σκηνοθεσία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, παραμένει μια εμβληματική κινηματογραφική απεικόνιση του Ολοκαυτώματος και των ηρωικών...

Φεστιβάλ της Άνοιξης 2024: Chamber Orchestra of Europe στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Αρχιμουσικός με σημαντική διεθνή πορεία, προικισμένος σπάνιες μουσικές αρετές, ο Κωνσταντίνος Καρύδης θα διευθύνει, το Σάββατο 20 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ, την...