Exclusive Content:

Συνέντευξη με τον κ. Γιώργο Καζαμία (Global Game Jam Athens)

Παρευρεθήκαμε στο 6ο Global Game Jam Athens και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Regional Organizer της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και τον άνθρωπο που κατάφερε να φέρει το Jam και στην Αθήνα. Το Global Game Jam είναι μια εκδήλωση όπου μαζεύονται άνθρωποι που ασχολούνται με το gaming και όχι μόνο, για να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι στις επόμενες 48 ώρες. Το γεγονός γίνετε ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο και όλοι έχουν ένα κοινό θέμα πάνω στο οποίο βασίζονται όλα τα παιχνίδια. Περισσότερα μας λέει ο κ. Γιώργος Καζαμίας.

Βρισκομαστε στην 10η χρονιά του Global Game Jam. Πως ξεκίνησε αυτή η όμορφη περιπέτεια? Πιστεύατε πως θα εξελισσόταν έτσι όπως είναι σήμερα?

Ναι, για αρχή. Είναι η 10η χρονιά της παγκόσμιας οργάνωσης, για την Αθήνα είναι η 6η χρονιά. To Global Game Jam ξεκίνησε το 2009 από μια παρέα ακαδημαϊκών οι οποίοι ήθελαν να κάνουν κάτι μεγάλο. Στήθηκε στο πρότυπο του Nordic Game Jam (το οποίο γινόταν στις Σκανδιναβικές χώρες), όπου είχε και αυτό την διορία 48 ωρών. Υπάρχουν κι’αλλα είδη Game Jam άλλα διαρκούν περισσότερο, άλλα λιγότερο. Υπάρχει Game Jam όπου πρέπει να φτιάξεις παιχνίδι σε 1 ώρα, φτιάχνεις ένα βασικό mechanic και έχει να κάνει καθαρά με το πώς θες να προσεγγίσεις το παιχνίδι και την κατάσταση της δημιουργίας.

Όσο αφορά το Game Jam της Αθήνας?

Το Game Jam της Αθήνας ξεκίνησε πριν 6 χρόνια, το 2013, και ελπίζουμε να φτάσουμε κι εμείς τα 10 χρόνια και ακόμα περισσότερα. Βλέπουμε ότι ο κόσμος το αγκαλιάζει και έχουμε σταθερούς συμμετέχοντες όπου γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας και έχουμε δημιουργήσει μια κοινότητα στην οποία προστίθεται καινούριος κόσμος. Τα νούμερά μας είναι σταθερά, είμαστε γύρω στα 80 άτομα τα τελευταία 3 χρόνια γιατί οι παλιοί κουράζονται και έρχονται καινούριοι να πάρουν τις θέσεις τους.

Πόσο εύκολο είναι να φτιάξεις ένα παιχνίδι?

Το να φτιάξεις ένα video game είναι παααρα πολύ δύσκολο και παααρα πολύ εύκολο, εξαρτάτε πως θα το προσεγγίσεις, τι θέλεις να κάνεις, ποιες είναι οι γνώσεις σου και ποιοι είναι οι στόχοι σου. Μπορεί να θέλεις να φτιάξεις ένα παιχνίδι με εξαιρετικά γραφικά, εξαιρετική μουσική και εξαιρετικά mechanics, κάτι πολύ δύσκολο και κοστίζει πολλά λεφτά οπότε εκεί θέλεις τεχνογνωσία και κόσμο για συνεργασία. Ή μπορείς να φτιάξεις ένα story-driven, text-driven adventure game αξιοποιώντας μία μηχανή που σου δίνει κάποιες βασικές λειτουργίες. Το πιο σημαντικό είναι να ξέρεις τι θέλεις να κάνεις να έχεις όρεξη να το ψάξεις και να προσπαθήσεις. Όλα έχουν τον κύκλο μάθησής τους, άλλα πιο εύκολα, άλλα πιο γρήγορα. Επίσης, αν δεν ξέρεις από προγραμματισμό υπάρχουν τρόποι που μπορείς να κάνεις visual programming, δηλαδή να στήσεις κάποιες λειτουργείς να τις συνδέσεις μεταξύ τους με κάποιες λογικές συνδέσεις και όλο αυτό να μεταφράζετε σε κώδικα.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε ένα πρωτάρη game developer?

Το Βασικό είναι να καταλάβει με τι θέλει να ασχοληθεί. Προγραμματισμό ή art ή μουσική ενδεχομένως που είναι ο 3ος κλάδος τον οποίο υποτιμάμε μερικές φορές. Αυτό όμως που βλέπει καθαρά ο παίκτης είναι το οπτικό και τα mechanics και η μουσική είναι σημαντική για το immersion. Πρέπει να ξέρει ποια είναι τα δυνατά του σημεία. Μπορεί να είναι πολυτάλαντος και να μπορεί να τα κάνει όλα ή μπορεί να έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφασίσει με τι θα ξεκινήσει, επειδή να τα κάνει όλα μαζί ταυτόχρονα δεν γίνετε. Να μαζέψει το υλικό του βλέποντας κάποια tutorial στο ίντερνετ, να διαβάσει κάποιο βιβλίο ή να πάει σε κάποια σχολή ή κάποιο σεμινάριο.

Υπήρξε κάποιο περιστατικό που έμεινε στην μνήμη σας από όλα αυτά τα χρόνια του Global Game Jam Athens?

Έχουν γίνει πολλά αλλά ένα αστείο περιστατικό που έγινε στο 1ο Global Game Jam της Αθήνας στο γκάζι, με μια ομάδα που έφτιαχνε παιχνίδια δρόμου. Είχαμε βγει να δοκιμάσουμε το παιχνίδι μας κάτω στην πλατεία και υπήρχε κόσμος από τα διπλανά μαγαζιά που μας κοίταζε και τους φάνηκε περίεργο το τι κάναμε εμείς οι μαντράχαλοι εκεί πέρα. Οπότε μας πλησίασαν εκεί και μα ρώτησαν τι κάνουμε. Τους λέμε εμείς ότι δοκιμάζουμε ένα παιχνίδι που φτιάξαμε και μας ρωτάνε αν μπορούν να παίξουν κι αυτοί. Τους λέμε βεβαίως, και άρχισαν να παίζουν μαζί μας και να κάνουν προτάσεις της φύσεως “Σκεφτήκατε να αλλάξετε αυτό και να το κάνετε έτσι?” και τελικά μας βγήκαν και game designer.s Γενικά έχουν γίνει αρκετά περιστατικά τέτοια τα οποία δίνουν ένα πολύ ωραίο χρώμα στην διοργάνωση της εκδήλωσης.


Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας κ. Γιώργο θα σας δούμε στα επόμενα events που θα διοργανώσετε.

Latest

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Newsletter

spot_img

Don't miss

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης “Οι Τετράποδοι Σε Βοηθούν!”

Eκδήλωση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ                             Σάββατο 27 Απριλίου 2024 στις 19:00      ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 στις 19:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Καμίνι (Ρεθύμνης 36 και Καραϊσκάκη), Γαλάτσι, Αθήνα. Θα χαιρετίσει την εκδήλωση...

Ουρανία Γκάσιου -Ελένη Κεβεντσίδου – Τιμητική πρόσκληση στις δύο κορυφαίες Ελληνίδες οργανίστες από το Royal Festival Hall

Με τον τίτλο «Οι δύο ελληνίδες θεές του εκκκλησιαστικού οργάνου» υποδέχεται το Royal Festival Hall την Ουρανία Γκάσιου, οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και...