Exclusive Content:

Κριτική της παράστασης – Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές

Το εμβληματικό έργο της Αγκάθα Κρίστι “Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές” πήρε σάρκα και οστά στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Καλογρίδη. Το έργο ορόσημο για την αστυνομική λογοτεχνία μας εντυπωσίασε με τις ερμηνείες των ηθοποιών αλλά και με την σκοτεινή ατμόσφαιρα του.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι είναι βασισμένο στην περιπέτεια της απαγωγής και δολοφονίας του μωρού της οικογένειας του διάσημου αεροπόρου Τσαρλς Λίντμπεργκ. Αλλά ας πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή της 1ης Μαρτίου του 1932, όπου απήχθη από το δωμάτιο του, στην έπαυλη της οικογένειας Λίντμπεργκ στα περίχωρα της Νέας Υόρκης, ο 20 μηνών γιος του Τσαρλς και της Άνν Λίντμπεργκ. Την εξαφάνιση ανακάλυψε η νταντά του μωρού μέσω ενός ανώνυμου γράμματος, που οι απαγωγείς ζητούσαν 50.000 δολάρια ως λύτρα. Στη συνέχεια, ειδοποίησε τον Λίντμπεργκ και αυτός τηλεφώνησε στην αστυνομία. Μέσα σε είκοσι λεπτά, ο χώρος είχε περικυκλωθεί από οχήματα της αστυνομίας, αλλά το μωρό δεν βρέθηκε. Στις 6 Μαρτίου στάλθηκε εκ νέου ανώνυμο γράμμα που ζητούσε 70.000 δολάρια. Η απαγωγή προκάλεσε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων και κατ’ επέκταση και της κοινής γνώμης. Τα συμβαίνοντα στην υπόθεση έτυχαν μεγάλης δημοσιότητας, αφού κινητοποιήθηκε ολόκληρος ο αστυνομικός μηχανισμός των Η.Π.Α, συμπεριλαμβανόμενου και του FBI.

Προσήχθησαν και ανακρίθηκαν δεκάδες ύποπτοι αλλά τελικά, ο Λίντμπεργκ αναγκάστηκε να παραδώσει τα λύτρα την 1η Απριλίου του 1932. Ωστόσο, οι δράστες δεν παρέδωσαν το μωρό μέχρι που στις 12 Μαϊου ένας οδηγός φορτηγού εντόπισε τυχαία ένα πτώμα μωρού, που τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν του μικρού Τσαρλς. Τον Ιούνιο η αστυνομία άρχισε να υποπτεύεται, ότι η απαγωγή ήταν σχεδιασμένη από κάποιο μέλος του υπηρετικού προσωπικού. Ύποπτη θεωρήθηκε η καμαριέρα της Άνν Λίντμπεργκ, εξαιτίας των αντιφατικών καταθέσεων που έδωσε, η οποία όμως αυτοκτόνησε στις 10 Ιουνίου του 1932. Αργότερα και αφού επιβεβαιώθηκε το άλλοθι της, η κοπέλα κρίθηκε αθώα, αλλά ήταν πια αργά…

Αυτά ήταν όλα όσα ήξερε η μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας για την υπόθεση, αφού οι εξελίξεις της (σύλληψη και εκτέλεση του δράστη) έγιναν μετά το 1934 και αφού είχε ήδη κυκλοφορήσει το μυθιστόρημα.

Υπόθεση του έργου

Μία στυγνή δολοφονία. Οχτώ άγνωστοι μεταξύ τους, που ταξιδεύουν ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Ένας επιχειρηματίας, ο Σάμιουελ Έντουαρτ Ράτσετ ( Αντώνης Καφετζόπουλος) βρίσκεται δολοφονημένος με 8 μαχαιριές στο κουπέ του. Όλοι είχαν κάποιο άλλοθι, όμως ένας είναι ο δολοφόνος και βρίσκεται ανάμεσα τους. Γιατί επέλεξε να τον σκοτώσει; Πρόκειται για να ένα καλό στημένο σχέδιο ή ξεκαθάρισμα λογαριασμών; Ο διάσημος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό (Δάνης Κατρανίδης) καλείται να εξιχνιάσει το έγκλημα και να φέρει στο φως σκοτεινά μυστικά, πολύ καλά κρυμμένα, που μόνο αυτός μπορεί να ανακαλύψει. Όμως, όσο πιο πολύ ερευνά, τόσο περισσότερο έρχεται αντιμέτωπος μ’ένα αποτρόπαιο έγκλημα που κατέστρεψε την ζωή πολλών ανθρώπων, καθώς ξεκληρίστηκε μια ολόκληρη οικογένεια.

Τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα, αφού ανακαλύπτει ένα σημείωμα, που γράφει “Θυμήσου την μικρή Νταίζη Άρμοστρονγκ”. Οι επιβάτες του Όριεντ Εξπρές, ο Έκτωρ Μακ Κουίν (Άγγελος Μπούρας,), ο γραμματέας του Ράτσετ, ο Πιέρ Μισέλ (Τάκης Παπαματθαίου),ο ελεγκτής του τρένου, η κόμισσα Αντρένι (Λένα Δροσάκη), η Έλεν Χάμπαρντ (Κάτια Δανδουλάκη), η πριγκίπισσα Νατάλια Ντραγκομίρωφ (Όλγα Πολίτου), η συνοδός της, Γκρέτα Όλσον (Ταμίλα Κουλίεβα), η Μαίρη Ντέμπεναμ (Τάνια Τρύπη) και ο συνταγματάρχης Άρμπουθνοτ (Λευτέρης Ζαμπετάκης) είναι ύποπτοι για το φόνο του Σάμιουελ Ράτσετ ή στην πραγματικότητα Μπρούνο Κασέτι, που απήγαγε και σκότωσε τη μικρή Νταίζη Αρμστρόνγκ. Ο Πουαρό πρέπει να ενώσει όλα τα κομμάτια του παζλ για να φτάσει στο τέλος. Αλλά τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται…

Οι εντυπώσεις μας

Η πλοκή

Πρόκειται για ένα γνωστό έργο- που την πλοκή του λίγο- πολύ την ξέρουμε όλοι- όμως παρόλα αυτά δεν παύει να έχει ανατροπές και να μας κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον . Τον ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό, που τον υποδύεται ο Δάνης Κατρανίδης, τον ακολουθεί η επαγγελματική του διαστροφή και κάνει συνεχώς ερωτήσεις. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι από τους πιο κύριους ρόλους στην πλοκή. Όλα ξεκινούν, όταν ο γνωστός ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό επιβιβάζεται στο γνωστό σιδηροδρομικό σταθμό Όριεν Έξπρες στο Λονδίνο, για να πάει ένα ταξίδι. Εκεί γνωρίζει 8 ξένους ανθρώπους, φαινομενικά άγνωστους μεταξύ τους και με τις δικές του ιδιαιτερότητες. Αφού το τραίνο βρίσκεται εν κινήσει, ένας σκοτεινός επιχειρηματίας ζητάει την βοήθεια του διάσημου ντετέκτιβ λέγοντας του πως κινδυνεύει η ζωή του. Την άλλη μέρα βρίσκεται δολοφονημένος και ο Ηρακλής Πουαρό καλείται να βρει τον ένοχο στην δυσκολότερη υπόθεση της καριέρας του. Από εκείνη την στιγμή ξεκινάει ένα ντόμινο αποκαλύψεων αλλά και σκοτεινών μυστικών κάνοντας τον ντετέκτιβ να αμφιβάλλει για πολλά που μέχρι τώρα τα θεωρούσε δεδομένα. Τίποτα, όμως,  δεν είναι όπως φαίνεται στο Όριεντ Εξπρές…

Η ερμηνεία

Συγκλονίζουν οι ερμηνείες της Κάτιας Δανδουλάκη στον διπλό ρόλο της Λίντα Άντσεν και της αινιγματικής Έλεν Χάμπαρντ αλλά και του Δάνη Κατρανίδη στον ρόλο του Ηρακλή Πουαρό. Η Κάτια Δανδουλάκη είχε εξαιρετικές συναισθηματικές διακυμάνσεις και προσδίδει υποκριτικό βάθος στην ηρωίδα. Ο Δάνης Κατρανίδης απέδωσε άριστα τον θρυλικό ντετέκτιβ, δείχνοντας όλη την επαγγελματική διαστροφή που τον ακολουθεί αλλά και έχοντας την προφορά αλλά και το ύφος του Ηρακλή Πουαρό. Το καστ ήταν εξαιρετικό, αφού ο κάθε ηθοποιός ταίριαζε φυσιογνωμικά στο ύφος του έργου. Ο Τάσος Χαλκιάς ως διευθυντής Μπουκ, είχε αρκετά αξιοπρόσεκτη ερμηνεία και έμοιαζε σαν ο ρόλος να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του. Το δίδυμο Ντραγκομίρώφ και Όλσον, δηλαδή η Όλγα Πολίτου και η Ταμίλλα Κουλίεβα έκτος από την υπέροχη χημεία τους, υποκριτικά απέδωσαν όλα τα κρυμμένα νοήματα των ρόλων τους, με την Ταμίλλα Κουλίεβα να έχει υιοθετήσει την αθωότητα της αλλά και την προφορά της Γκρέτα Όλσον. Ο Άγγελος Μπούρας, ως Έκτωρ Μακ Κουίν, γραμματέας του Ρατσέτ απέπνεε έναν αέρα μυστηρίου, καθώς φαινόταν ότι κάτι κρύβει. Ο Αντώνης Καφετζόπουλος ήταν άρτιος υποκριτικά ως σκοτεινός επιχειρηματίας που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Η Λένα Δροσάκη, ως κόμισσα Έλενα Αντρενέγι, βρίσκει το ήθος, τα συναισθήματα αλλά και τον αέρα της εποχής και μπαίνει στο πετσί του ρόλου της. Ο Λευτέρης Ζαμπετάκης και η Τάνια Τρύπη είχαν πολύ καλή χημεία μεταξύ τους και έδωσαν την δική τους αλήθεια στους ήρωες τους κερδίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού. Τέλος, ο Τάκης Παπαματθαίου ως Πιερ Μισέλ υποδύθηκε άριστα το ρόλο του και έκρυψε μέχρι το τελευταίο λεπτό την πραγματική του ταυτότητα. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο, καθώς ο καθένας έχει δώσει θα λέγαμε το δικό του στίγμα στην παράσταση και η «συνεργασία» τους είναι εξαιρετική.

Η σκηνοθεσία

Η σκηνοθεσία είναι του Αντώνη Καλογρίδη και η ατμόσφαιρα σε όλη την διάρκεια είναι μυστηριακή και σε μεταφέρει στην εποχή εκείνη και στο ταξίδι με το τραίνο, που λαμβάνει χώρα. Ήταν πολύ έξυπνη η χρήση του διαφανούς τοίχου, που έμοιαζε με ενυδρείο και το γεγονός, ότι όλα τα στοιχεία για τον φόνο, εμφανιζόταν ένα – ένα στο τοίχος αυτό, μας εντυπωσίασε. Επίσης, ήταν σαν να συμμετείχαμε νοερά στην διαδικασία επίλυσης της υπόθεσης. Το τραίνο, ακόμα, ήταν αρκετά ρεαλιστικό εξαιτίας των σκηνικών που χρησιμοποιήθηκαν.

Η μουσική

Η μουσική επιμέλεια της παράστασης ανήκει στον Ιάκωβο Δρόσο και θα λέγαμε ότι “ντύνει” αρμονικά κάθε σκηνή από το έργο, προσδίδοντας, έτσι, έναν αέρα μυστηρίου σε αυτήν.

Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλογρίδης
Απόδοση: Ολυμπία Σκορδίλη
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς, Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Παίζουν:

Κάτια Δανδουλάκη, Δάνης Κατρανίδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Ταμίλα Κουλίεβα, Τάνια Τρύπη, Τάκης Παπαματθαίου, Λένα Δροσάκη, Άγγελος Μπούρας, Λευτέρης Ζαμπετάκης και η Όλγα Πολίτου

Παραστάσεις: Πέμπτη: 8 μ.μ, Παρασκευή: 9 μ.μ, Σάββατο, Κυριακή: 6 μ.μ./9 μ.μ., Τετάρτη: 7.30 μ.μ.

Τιμές: 25€, 18€, 16€.

«Κάτια Δανδουλάκη»
Αγ. Μελετίου 61Α, Κυψέλη

Latest

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan | μπασοβαρύτονος Φανή Αντωνέλου | υψίφωνος                Henriette Gödde | κοντράλτο Βασίλης Καβάγιας | τενόρος                 ...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H προπώληση έχει αρχίσει Η σπουδαία πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου προσκαλεί τον Αχιλλέα Γουάστωρ, διακεκριμένο σολίστ του...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου | 20:00 | Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη Στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά με ελληνικούς και αγγλικούς...
Μια καλοστημένη παγίδα θανάτου λαμβάνει χώρα στο Όριεντ Εξπρές με τον διάσημο ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό να καλείται να εξιχνιάσει την δυσκολότερη υπόθεση της ζωής του. Καλά κρυμμένα μυστικά βγαίνουν στο φως αλλάζοντας την ζωή των ηρώων για πάντα. Γιατί το παρελθόν έχει δυο τρόπους να μας συντρίβει... Να αρνείται τις επιθυμίες μας και να τις εκπληρώνει...Κριτική της παράστασης - Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές