Exclusive Content:

«Κορίτσι Διαμάντι» του Γιώργου Σ. Πολίτη στο Θέατρο Αλκμήνη

Η Εταιρεία παραγωγής θεατρικών παραστάσεων AnasaArt παρουσιάζει το έργο «Κορίτσι Διαμάντι» του Γιώργου Σ. Πολίτη στο Θέατρο Αλκμήνη. Πρεμιέρα, Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019 στις 21:30.

Περίληψη

Η σαρανταπεντάχρονη Αγγέλα, ανεβαίνει στην ταράτσα του σπιτιού της
αναζητώντας τη λύτρωση στον θάνατο. Στα ελάχιστα λεπτά που τη χωρίζουν απ’
αυτόν, ανασαίνει τον καθαρό αέρα, αναδρομώντας τη ζωή της· ψηλαφεί
περίλυπη τον τοίχο της αδικίας που χτίστηκε από την αδυναμία της μητέρας της
να δικαιολογήσει τη δική της ζωή και ν’ αποδεχτεί την πραγματικότητα των
χαμένων της ονείρων… Ο νους της, ώριμος πλέον, αναζητά τους λόγους της
κατάφωρης δυνάστευσης που υπέστη, στο όνομα ενός μικροαστικού
καθωσπρεπισμού, τον οποίο υποχρεωνόταν να υπηρετεί απαρέγκλιτα σε όλα της
χρόνια. Στο τέλος της ιστορίας, η αποκάλυψη ενός ακόμα μυστικού, θα
αποτελέσει την αιτία που θα την κάνει να ατενίζει το κενό με αγάπη.
Κι όμως… η τελευταία λέξη από τα χείλια της δεν είχε ειπωθεί κι αυτό, γιατί
αντιλαμβάνεται όψιμα τα δικαιώματα που κατέχουν όλοι εκείνοι που έχουν
αποφασίσει να δώσουν τέλος στη ζωή τους.

Λίγα λόγια από τον συγγραφέα

Στο έργο επιχειρείται η προσέγγιση ενός προβλήματος που εμφανιζόταν (και
ίσως ακόμα εμφανίζεται) στις μικροαστικές οικογένειες, όπου η εικόνα τους
αποτελούσε απόδειξη τίτλου διαγωγής ή καταξίωσης, στον μικρό τους περίγυρο.
Τα «πρέπει» προείχαν, ομοίως και τα «είθισται». Οι επιθυμίες ακολουθούσαν με
κόπο σε απόσταση και τα δικαιώματα των παιδιών παρέμεναν κλειδωμένα σε
δωμάτιο με κλειδαριά χαλασμένη. Η υποκρισία -των γονέων κυρίως-, υπήρχε ως
το μόνο βολικό και εύκολο εργαλείο κοινωνικής ανέλιξης ή απόδειξης
υπηρέτησης των δημοφιλών αξιών της εποχής. Η πρακτική της οπισθοβουλίας
υπήρχε κοινή, και άρα αποδεκτή ως άδηλη πρακτική, αναδεικνύοντας
παρασκηνιακά το ψέμα ως κάποιο αναγκαίο κακό των καιρών. Ο σκοπός
δικαίωνε τον τρόπο.

Επιπροσθέτως (εκ παραδρομής), τίθεται ένα ακόμα βασικό ερώτημα των
ημερών μας: αν τα παιδιά οφείλουν στους γονείς «υποχρέωση» ή αν αντιθέτως
οι γονείς οφείλουν ίση αν όχι περισσότερη σε αυτά, καθόσον μέσω αυτών
απέκτησαν τον τίτλο του γονέα και όσα κοινωνικά οφέλη απορρέουν αυτού.
Τα αδιέξοδα της ηρωίδας στο έργο, έρχονται ως αναπόφευκτα μονοπάτια της
ζωής κι όχι ως εργαλεία εμπλοκής του θεατή σε μία μυθιστορηματική υπόθεση.

Οι προβληματισμοί αλλά και οι λύσεις που επιλέγει η πρωταγω
αποτελούν χρώματα μιας σύγχρονης παλέτας καθώς πολλά απ’ αυτά, θα
αποτελούσαν φωτεινές επιλογές, σημερινών, καθημερινών ανθρώπων.
Στον απόηχο του μύθου, οι κανόνες που ως φερέφωνα μιας σαθρής κοινωνικής
πρακτικής οφείλει να εφαρμόζει η ηρωίδα, σύρονται στη γωνιά και εκτελούνται
με συνοπτικές διαδικασίες· η επιθυμία κατα ύπατο, αυτό της βασιλείας αξίωμα, καθόσον η ευτυχία του ατόμου προέχει άνευ συζητήσεως στο κοινωνικό, διαχρονικά διαμορφωμένο σύνολο, του οποίου (δυστυχώς), τα σωθικά βρίθουν ανούσιων σκοπών και βαδίζει παραπαίοντας με χαμένο το νόημα που δεν είναι άλλο από την ευτυχία των μελών του.

Συντελεστές – Ταυτότητα Παράστασης

Συγγραφέας:Γιώργος Σ. Πολίτης
Σκηνοθεσία:Ελένη Μιχελή
Φωτισμοί:Δημήτρης Παραδείσης
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ελένη Μιχελή
Μουσικές επιλογές:Ελένη Μιχελή
Ερμηνεύει:Σάρα Τερζή
Αφίσα/Γραφικά/video:Κωνσταντίνος Πατούρας
Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα, Στάση Μετρό: Κεραμεικός
Έναρξη 21:30 / Διάρκεια 65 λεπτά (χωρίς
Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019 και κάθε Πέμπτη στης 21:30
Κρατήσεις: 6983782678
6983042463
Facebook: AnasaArt @dparadisis
Instagram: @anasa.art
email: anasa.art.prd@gmail.com
Εισιτήρια στο Ταμείο του Θεάτρου

 

Latest

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Newsletter

spot_img

Don't miss

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Βασιλική Καρακώστα – «Τρυγόνα»

Η Βασιλική Καρακώστα ερμηνεύει το παραδοσιακό τραγούδι «Τρυγόνα» που ακούστηκε στην...

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Συμπαραγωγή | ΕΛΣΟΝ ‒ Μέγαρο Μουσικής...

1 COMMENT

  1. Πολύ χάρηκα που είδα ότι το «Κορίτσι Διαμάντι» έρχεται και πάλι να μας διηγηθεί τη συγκλονιστική της ιστορία. Αυτό όμως που θα παρακολουθήσουν οι θεατές από τη Σάρα Τερζή, θα είναι μια μοναδική και αυθεντική θεατρική απόδοση, υψηλής αισθητικής. Πραγματικά σε καθηλώνει η ερμηνεία της ηθοποιού. Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε κάποιον να συμπεριλάβει στις θεατρικές του επισκέψεις, το «Κορίτσι Διαμάντι».

Comments are closed.