Η τακτική άσκηση συμβάλλει στην καλύτερη ψυχική υγεία μας;

Όλα τα είδη ασκήσεων βρέθηκαν να βελτιώνουν την ψυχική υγεία ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο των ανθρώπων. Η τακτική σωματική άσκηση διάρκειας 45 λεπτών, τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα, μπορεί να μειώσει την κακή ψυχική υγεία, αλλά κάτι περισσότερο από αυτό δεν είναι πάντοτε επωφελές, σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική μελέτη.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο The Lancet Psychiatry Journal, είναι η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα, αλλά δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι η αιτία της βελτίωσης της ψυχικής υγείας. Παρόλα αυτά η τακτική άσκηση συμβάλει στο να νικηθεί η κατάθλιψη, το άγχος, η διαταραχή της πνευμονίας (OCD).

Συνολικά 1,2 εκατομμύρια άτομα ανέφεραν τα επίπεδα δραστηριότητάς τους για ένα μήνα και βαθμολόγησαν την ψυχική τους ευεξία. Οι άνθρωποι που άσκησαν είχαν 1,5 λιγότερες «κακές μέρες» μηνιαίως από τους μη ασκούμενους, σύμφωνα με τη μελέτη.

Τα ομαδικά αθλήματα, η ποδηλασία και η αεροβική άσκηση είχαν το μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο. Όλοι οι τύποι δραστηριότητας βρέθηκαν να βελτιώνουν την ψυχική υγεία ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο των ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης της οικιακής εργασίας και της φροντίδας των παιδιών.

Προηγούμενη έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις της άσκησης στην ψυχική υγεία έχει προκαλέσει μικτά αποτελέσματα και μερικές μελέτες δείχνουν ότι η έλλειψη δραστηριότητας μπορεί να οδηγήσει σε κακή ψυχική υγεία και να αποτελέσει σύμπτωμα για αυτό. Η άσκηση είναι ήδη γνωστή για τη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη.

Οι ενήλικες που συμμετείχαν στη μελέτη δήλωσαν ότι βίωσαν κατά μέσο όρο 3,4 ημέρες κακής ψυχικής υγείας κάθε μήνα. Για όσους ήταν σωματικά δραστήριοι, αυτό μειώθηκε σε μόλις δύο ημέρες. Μεταξύ των ανθρώπων που είχαν προηγουμένως διαγνωστεί με κατάθλιψη, η άσκηση φαίνεται να έχει μεγαλύτερη επίδραση, με αποτέλεσμα επτά ημέρες κακής ψυχικής υγείας μηνιαίως σε σύγκριση με σχεδόν 11 ημέρες για όσους δεν άσκησαν καμία άσκηση.

Η συμμετοχή σε ομαδικό άθλημα μπορεί να είναι καλό για την ανθεκτικότητα και να μειώσει την απομόνωση Πόσο συχνά και για πόσο διάστημα ήταν ενεργοί οι άνθρωποι ήταν επίσης σημαντικό. Όντας ενεργός για 30 έως 60 λεπτά κάθε δεύτερη μέρα βγήκε ως η βέλτιστη ρουτίνα.

Αλλά θα μπορούσε να υπάρξει κάτι τέτοιο που να κάνει υπερβολική άσκηση, κατέληξε η μελέτη.

Ο Δρ Adam Chekroud, συγγραφέας της μελέτης και βοηθός καθηγητής ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Yale, δήλωσε: «Προηγουμένως, οι άνθρωποι πίστευαν ότι όσο περισσότερη άσκηση κάνετε, τόσο καλύτερη είναι η ψυχική σας υγεία, αλλά η μελέτη μας δείχνει ότι αυτό δεν συμβαίνει. Η άσκηση περισσότερο από 23 φορές το μήνα ή η άσκηση για περισσότερο από 90 λεπτά συνεδρίες σχετίζεται με χειρότερη ψυχική υγεία».

Είπε ότι ο θετικός αντίκτυπος του ομαδικού αθλητισμού πρότεινε ότι οι κοινωνικές αθλητικές δραστηριότητες θα μπορούσαν να μειώσουν την απομόνωση και να είναι καλές για ανθεκτικότητα, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσουν την κατάθλιψη. Τα ευρήματα υποστηρίζουν κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης που συνιστούν ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν 150 λεπτά σωματικής άσκησης την εβδομάδα. Ωστόσο, η μελέτη έχει ορισμένους περιορισμούς. Βασίζεται στην αυτο-αναφορά, η οποία δεν είναι πάντα ακριβής και δεν υπάρχει τρόπος μέτρησης της σωματικής δραστηριότητας.

Ο Δρ Dean Burnett, νευρολόγος και επίτιμος ερευνητικός συνεργάτης, από την σχολή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, δήλωσε ότι η σχέση μεταξύ άσκησης και ψυχικής υγείας ήταν δύσκολο να καταγραφεί αλλά αυτή η μεγάλη μελέτη «υποδηλώνει έντονα ότι υπάρχει μια σαφής σχέση μεταξύ των δύο. Ωστόσο, η φύση της μελέτης σημαίνει ότι είναι δύσκολο να πούμε περισσότερα από αυτό με κάποια πραγματική βεβαιότητα», είπε.

Ο καθηγητής Stephen Lawrie, επικεφαλής της ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, δήλωσε ότι έδειξε ότι η προσεκτική άσκηση είναι ιδιαίτερα καλή για την ψυχική υγεία – αλλά όχι αν είναι υπερβολική. «Υποψιάζομαι ότι όλοι γνωρίζουμε ανθρώπους που φαίνονται« εθισμένοι »στην άσκηση και αν αυτό αρχίζει να επηρεάζει άλλες πτυχές της ζωής – όπως οι κοινωνικές δραστηριότητες που έχουν προηγηθεί, επειδή κάποιος πρέπει να βρεθεί στην ρήξη της αυγής για να τρέξει αρκετά μίλια – κακό για τους ανθρώπους», πρόσθεσε.

2
Άννα Δραγάτση
Απόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Ραδιοφωνική παραγωγός της εκπομπής Art Voices για τρία χρόνια στο Spam Radio. Αγαπώ πολύ τα ταξίδια. Από τον Ιούλιο του 2016 ανήκω στην ομάδα του beasty-press.com!

Latest Articles

Διάβασε επίσης...