Exclusive Content:

Η κριτική μας για την θεατρική παράσταση “Η μπόμπα”

Αν ενδιαφέρεσαι για μια παράσταση που θα σε κAνει να σκεφτείς και να αναλογιστείς τι συμβαίνει στην σημερινή κοινωνία και τι φταίει για την υπάρχουσα κοινωνική, πολιτική, ηθική,οικονομική κρίση.. τότε ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΓΙΑ τη σωστή παράσταση!

Η “Μπόμπα” του Νίκου Περέλη, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Παραδείση και παραγωγή ANASART είναι μια πολιτικοποιημένη κωμωδία με έντονα στοιχεία φάρσας στην οποία πρωταγωνιστούν τρεις χαρακτήρες που συμβολίζουν την ιδεολογική διάρθρωση της λαϊκής μάζας.
Το αφυπνιζόμενο τμήμα της ο «Γιάννης». Το ναρκωμένο από τα «Μedia» και το μικροαστικό βόλεμα η «Μερόπη» σύζυγος του «Γιάννη». Και το ιδεολογικά τυφλωμένο τμήμα που στηρίζει το σύστημα ο «Ευριπίδης».

ΥΠΟΘΕΣΗ:

Μέσα στον ασφυκτικό κλοιό της κρίσης και της λιτότητας ο «Γιάννης» και ο «Ευριπίδης» δουλεύουν σκληρά στο υπόγειο μιας εταιρίας προσπαθώντας να επιβιώσουν τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά. Ο καθένας τους δρα και πράττει ανάλογα με την συνείδησή του και την φιλοδοξία του.
Οι ίδιοι σαν λογιστές έχουν τα στοιχεία να τινάξουν στον αέρα τις κομπίνες και τις απάτες του αφεντικού τους που σαν ένα γνήσιο δείγμα ενός στρεβλού καπιταλιστικού συστήματος, τους απομυζά, τους στραγγίζει και τους εξαθλιώνει, ενώ ο ίδιος απολαμβάνει τα πλούτη και την χλιδή των απατεωνιών του.
Και ενώ ο «Γιάννης» υποκινούμενος από τον «αόρατο» Γεράσιμο κάνει μια εικονική υπεξαίρεση ενός μεγάλου ποσού από τα βιβλία της εταιρίας για να ταρακουνήσει το αφεντικό του, στο τέλος, μέσα από μια σειρά από φάρσες και πολλά ευτράπελα που συμβαίνουν στο σκοτεινό υπόγειο της δουλειάς αλλά και στο σπίτι του, το μόνο που καταφέρνει αντί να βάλει μια «μπόμπα» στα θεμέλια του συστήματος και να την πυροδοτήσει για να εκραγεί αρκείται σε μια προσωπική «έκρηξη συνείδησης».
Η ελπίδα όμως για καλύτερη κοινωνία με καλύτερες, περισσότερες και ίσες ευκαιρίες για όλους δεν σβήνει.
Η συνέχεια επί σκηνής……
Οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι αλφαβητικά η Κουτουρούσιου Ρένα (Μερόπη), ο  Μοσχάτος Κώστας (Ευριπίδης) και ο Παραδείσης Δημήτρης (Γιάννης).

Οι εντυπώσεις μας:

Πλοκή/ θεατρικό κείμενο:

Το κείμενο είναι ιδιαίτερα καλογραμμένο και σύγχρονο. Δεδομένου ότι διαδραματίζεται στην Ελλάδα του σήμερα, στα χρόνια δηλαδή της οικονομικής, πολιτικής, ηθικής και κοινωνικής κρίσης, δύσκολα κάποιος δε θα ταυτιστεί με έναν από τους τρεις ήρωες. Όπου και οι τρεις απεικονίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο. Ο Γιάννης είναι εκείνος που καλεί το λαό σε εξέγερση, που δεν πιστεύει πλέον τις υποσχέσεις της καθεστηκυίας και έχει απογοητευτεί τόσο από το παρελθόν και το παρόν, όσο και από το μέλλον που φαντάζει δυσοίωνο. Η Μερόπη σύζυγος του Γιάννη είναι το “θύμα” της προπαγάνδας και της πλύσης εγκεφάλου από τα ΜΜΕ, του μικροαστικού βολέματος και της μαζοποίησης, όπου οδηγούν στην αδράνεια και στην επιφανειακή-εφήμερη ευημερία. Ενώ ο Ευριπίδης αποτελεί το τυφλό κοινό που ακολουθεί πιστά την άρχουσα τάξη για μια “καλύτερη και ευκολότερη ζωή”.

Και οι τρεις χαρακτήρες ξετυλίγονται επαρκώς στο έργο. Συγκρούονται μεταξύ τους, γνωρίζουν ο ένας τον άλλον και υπάρχει μια συνεχής δράση. Τονίζονται κυρίως οι φάσεις που περνά ο Γιάννης, όντας πρωταγωνιστής είναι και ο χαρακτήρας που γνωρίζουμε καλύτερα καθώς γύρω από αυτόν εκτυλίσσεται η δράση όλου του έργου.

Το θεατρικό κείμενο ήταν αρκετά δύσκολο και ομολογουμένως έπρεπε να έχεις απόλυτα εστιασμένη την προσοχή σου σε αυτό, γιατί μπορούσες να χαθείς και ίσως να μπερδευτείς, εάν δεν πρόσεχες. Επομένως, εάν θέλεις να δεις κάτι που θα οξύνει την κριτική σου σκέψη και θα σε παρακινήσει να σκεφτείς πρόσωπα και καταστάσεις είναι το κατάλληλο έργο για σένα, εάν όμως επιθυμείς να δεις κάτι για να ψυχαγωγηθείς απλά, ίσως να πρέπει να επιλέξεις την παράσταση αυτή κάποιο άλλο Σάββατο.

Ερμηνεία/Ηθοποιοί:

Και οι τρεις ηθοποιοί ήταν αρκετά καλοί στους ρόλους τους. Κατά την άποψη μου οι αγαπημένοι μου ήταν οι δύο κύριοι. Από τη μία ο ρόλος του Γιάννη, όντας ο πρωταγωνιστής ήταν ο πιο απαιτητικός με τον κύριο Παραδείση να είναι εξαιρετικός. Ήταν ακριβής, χωρίς υπερβολές, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καρικατούρα του ήρωα και σε άσχημο αποτέλεσμα. Ενώ ο κύριος Μοσχάτος, μεν δευτεραγωνιστής, δε εξαιρετικός συνάδερφος και ηθοποιός. Στήριξε το ρόλο του απόλυτα και “ομόρφυνε” με το υποκριτικό του ταλέντο το θεατρικό αυτό έργο. Στο τέλος της παράστασης, και οι τρεις ηθοποιοί μας μίλησαν για τη σημασία του έργου αυτού για την κοινωνία και γενικότερα για την εξέλιξη μας ως Ελλάδα και γενικότερα ως άνθρωποι.

Μουσική επένδυση:

Η μουσική ήταν νομίζω αυτό που με ενθουσίασε περισσότερο στην παράσταση αυτή. Σε διάφορες φάσεις του έργου ακούγονταν κομμάτια κυρίως από την σύγχρονη μουσική βιομηχανία, τα οποία συνδυάζονταν “τέλεια” με το έργο. Για την παράσταση γράφτηκε και ένα τραγούδι το οποίο όχι μόνο ακούστηκε κατά τη διάρκεια αυτής, αλλά και συνοδεύει το τρέιλερ της το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ:

 

Σκηνοθεσία/Χώρος:

Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Παραδείση ήταν εξαιρετική. Τα σκηνικά άλλαξαν τρεις φορές. Αφού από το γραφείο του Γιάννη και του Ευριπίδη μεταφερθήκαμε στο σπίτι του Γιάννη και της Μερόπης και μετά πάλι πίσω στο γραφείο. Τα props του σκηνικού ήταν επαρκή για να προάγουν τη δράση και να δημιουργήσουν την αίσθηση ότι βρισκόμαστε στους χώρους αυτούς. Το πιο όμορφο με τη σκηνοθεσία ήταν τα βίντεο που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του θεατρικού έργου, χαρίζοντας μας την ψευδαίσθηση ότι βλέπουμε ταινία. Έδωσαν μια διαδραστική μορφή στο έργο, μας βοήθησαν να καταλάβουμε καλύτερα τι συμβαίνει και επίσης μας παρακίνησαν να βγούμε νοερά έξω από τους τέσσερις τοίχους του θεάτρου.

Συντελεστές 
❖ Σκηνοθεσία : Δημήτρης Παραδείσης
❖ Μουσική – Σύνθεση – Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Καραγιάννης
❖ Επιμέλεια γραφικών μακέτας : Λάμπρος Βαμβακάς
❖ Σκηνογραφία – μουσική επιμέλεια παράστασης : Ελένη Μιχέλη
 Φωτισμοί : Μηνάς Τζαμπάζης
❖ Φωτογραφική επιμέλεια : Νίκος Στουρνάρας
Το τραγούδι της παράστασης “Μπόμπα στα θεμέλια”
ερμηνεύει ο Πάνος Μπουρέκας (Loonatik)
σε στίχους Πάνου Μπουρέκα / Ελένης Μιχελή
και μουσική του Γιώργου Καραγιάννη.
❖ Σκηνοθεσία-μοντάζ trailer παράστασης και βίντεο παράστασης : Μηνάς Τζαμπάζης

Η ΜΠΟΜΠΑ έκανε πρεμιέρα στις 17 Οκτωβρίου και θα παίζεται μέχρι τις 9 Φλεβάρη, κάθε Σάββατο στις 9μ.μ. στο http://theatroparamithias.blogspot.com/?fbclid=IwAR3M-Pl8flEhxUUYYxtIXiqwVurkDvOHVt_aIYrR-GIyzeVUrcRko_-Hspo

Αυτή η παράσταση είναι κατάλληλη για όποιον:

  1. Θέλει να παρακολουθήσει μια παράσταση που θα τον κάνει να σκεφτεί και να αναθεωρήσει
  2. Δεν είναι ευχαριστημένος με την υπάρχουσα κατάσταση και θέλει να πάρει θάρρος για να αλλάξει τη ζωή του προς το καλύτερο
  3. Του αρέσει το καλό θέατρο
  4. Αναζητά μια εναλλακτική παράσταση να περάσει το Σάββατο του

ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ!!

 

Latest

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου |...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα: Johann Sebastian Bach | Τα κατά Ματθαίον Πάθη

Ευαγγελιστής | David Fischer | τενόρος Ιησούς | Padraic Rowan | μπασοβαρύτονος Φανή Αντωνέλου | υψίφωνος                Henriette Gödde | κοντράλτο Βασίλης Καβάγιας | τενόρος                 ...

Σε ένα και δύο πιάνα Ντόρα Μπακοπούλου ‒ Αχιλλέας Γουάστωρ

Τετάρτη 15 Μαΐου | 20:30 | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος H προπώληση έχει αρχίσει Η σπουδαία πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου προσκαλεί τον Αχιλλέα Γουάστωρ, διακεκριμένο σολίστ του...

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Στο Μέγαρο Μουσικής

Πέμπτη 16, Παρασκευή 17, Σάββατο 18,  Κυριακή 19 Μαΐου | 20:00 | Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη Στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά με ελληνικούς και αγγλικούς...
Συνεπώς, η παράσταση ήταν αρκετά καλή, αλλά ιδιαίτερα δύσκολη τόσο για τους ηθοποιούς, όσο και για το κοινό. Αφού σίγουρα για να την παρακολουθήσετε θα πρέπει να έχετε εστιασμένη αποκλειστικά την προσοχή σας σε αυτήν, αφού εύκολα μπορείτε να "χαθείτε"λόγω της δυσκολίας του έργου. Και οι τρεις ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν αρκετά καλά, ενώ κατά την άποψη μου η σκηνοθεσία και η μουσική ήταν τα δυνατότερα σημεία του έργου.Η κριτική μας για την θεατρική παράσταση "Η μπόμπα"