Ανάλογα με την χώρα,το πρόσωπο αυτό παίρνει διάφορα ονόματα. Οι Άγγλοι των γνωρίζουν ως Σάντα Κλάους, οι Ολλανδοί ως Σίντερ-Κλάας και οι Γάλλοι ως Περ Νοέλ. Οι Γερμανοί τον φωνάζουν Βάιναχτσμαν κα τέλος στην Κίνα έχει το εντυπωσιακό όνομα Λαμ-Κουνγκ-Κουνγκ. Για εμάς, είναι απλά ο Άγιος Βασίλης. Είναι το πρόσωπο κλειδί των Χριστουγέννων, ένα πρόσωπο που λατρεύαμε από μικρά παιδιά, μιας και κάθε χρόνο φρόντιζε να μας φέρνει τα δώρα που του ζητούσαμε, εφόσον και εμείς ήμασταν καλά παιδιά. Ο Άγιος Βασίλης όμως λατρεύεται ακόμα και από τους “μεγάλους”, καθώς όπως προείπα είναι το πρόσωπο που σηματοδοτεί την περίοδο των γιορτών.Εδώ που τα λέμε όμως, ακόμα και οι γονείς μπαίνουν σε μια όμορφη διαδικασία, ένα όμορφο παιχνίδι με τα παιδιά τους, όσα χρόνια οι ίδιοι παριστάνουν τον Άγιο Βασίλη.
Είναι ένα πρόσωπο την ορθοδοξίας. Είναι στην ουσία ο Μέγας Βασίλειος, οποίος έζησε στην Καππαδοκία και είναι στην ουσία το πρόσωπο που χαρακτηρίζει την έννοια της φιλανθρωπίας, εφόσον αφιέρωσε την ζωή του σε αυτή,βοηθώντας τους συνανθρώπους του.
Πέθανε στης 31 Δεκεμβρίου του 378, ενω τη 1 Ιανουαρίου του 379 έγινε η κηδεία του. Έτσι, για τους πιστούς του Χριστιανισμού θεωρήθηκε ως ευλογία και τύχη για να ξεκινήσει η νέα χρονιά.
Ο Άγιος Νικόλαος είναι ένα πρόσωπο που έχει επικρατήσει κυρίως στη Δύση, καθώς ο Άγιος Νικόλαος είναι ακόμα ένα πρόσωπο που φημιζόταν για την γενναιοδωρία του.
Πως όμως κατέληξε ο Άγιος Βασίλης, να είναι ο παχουλός ασπρομάλλης με γένια κύριος, ενώ είναι γνωστό πως ο Μέγας Βασίλειος ήταν ψηλόλιγνος, με μαύρα μάτια και γένια;
Όλοι μας λίγο πολύ γνωρίζουμε πως ο Άγιος Βασίλης με την σημερινή του μορφή είναι ένα κατασκεύασμα της πασίγνωστης εταιρείας αναψυκτικών, της κόκα κόλα, κάτι που καταλαβαίνουμε μόνο αν κοιτάξουμε τα χρώματα που κυριαρχούν σε αυτόν.
Ένα ακόμη πρόσωπο όμως που συνδέεται με την σημερινή εικόνα του Άγιου, είναι ο γνωστός καρτουνίστας Thomas Nast.
Mεταξύ 1883-1886, ο Nast παρουσίασε τα σκίτσα του στο περιοδικό «Harper’s Weekly». Οι εικόνες του έμοιαζαν αρκετά στην σημερινή εκδοχή του Άγιου.Όλες οι μετέπειτα εικονογραφήσεις του Άγιου Βασίλη βασίστηκαν πάνω στα σχέδια του Nast.
Στη συνέχεια,ο Norman Rockwell χάρισε εικονογραφικές περιπέτειες του Αγίου στην εφημερίδα «Saturday Evening Post» που έγιναν πασίγνωστες και έφταναν ακόμα πιο κοντά στη σημερινή του μορφή.
Αργότερα, η εταιρεία της Coca Cola, θέλοντας ν’ αλλάξει λίγο το target group της και να πλησιάσει λίγο τα παιδιά, έκανε μια νέα καμπάνια. Έτσι, προσέλαβε τον Haddon Sundblom για να φιλοτεχνήσει τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια της φίρμας. Και ιδού, δημιουργήθηκε ο Άγιος Βασίλης όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, τον παχουλό, χαριτωμένο κύριο, με τα άσπρα μαλλιά και γένια και την κόκκινη στολή του.