Τον τελευταίο καιρό ακούμε συχνά τον όρο body – shaming. Με τον συγκεκριμένο όρο αναφερόμαστε σε κάθε πράξη που έχει ως στόχο τον υποβιβασμό ενός σώματος, είτε, επείδη κάποιος έχει παραπάνω κιλά ή ακόμα, επειδή είναι πολύ αδύνατος, είτε λόγω του σωματότυπού του, δηλαδή της σωματοδομής του.Αποτελεί ένα φαινόμενο μάστιγα θύματα του οποίου έχουν πέσει και πολλοί celebrities, όπως η Αντζελίνα Τζολί, εξαιτίας των πολλών κιλών που έχει χάσει τον τελευταίο καιρό. Εξίσου και η Τζένιφερ Λόπεζ έχει δεχτεί τέτοιου τύπου κριτική για το σώμα της λόγω των καμπύλων της.
Πολλά plus size super models, όπως το 28χρονο μοντέλο Iskra Lawrence και ένα από τα κορυφαία ονόματα αυτής τη κατηγορίας, η Ashley Graham έχουν μιλήσει πολλές φορές για αυτή την αρνητική στάση απέναντι στα σώματα των άλλων και μάλιστα προσπαθούν να περάσουν το μήνυμα κατά του body – shaming σε κάθε τους εμφάνιση, αλλά και μέσω των προσωπικών τους λογαριασμών στο Instagram.
Έρχεται, λοιπόν και προστέθηκε άλλος ένα σύμμαχος στο κίνημα ενάντια σε κάθε εκδήλωση body – shaming. O λόγος για την αγαπημένη σε όλα τα κορίτσια και πιστή μας φίλη, την γνωστή κούκλα Barbie. Η εταιρεία αν και σιγά σιγά ξέφευγε από το γνώριμο σε όλους μας στερεότυπο της ξανθιάς, γαλανομάτας, αδύνατης κούκλας μέσω της παραγωγής κουκλών με σκουρόχρωμα μαλλιά και μάτια, ίσως και χρώμα δέρματος, τον τελευταίο καιρό έκανε την διαφορά με την παραγωγή κουκλών που φτάνουν τα όρια του ” diversity”. Βγήκαν στην κυκλοφορία, λοιπόν, κούκλες που φέρουν το λογότυπο ” Barbie”, οι οποίες προέρχονται από διάφορες φυλές, έχουν διαφορετικά μαλλιά, διαφορετικό σωματότυπο, κάποιες παραπάνω κιλά και η κάθε μια το δικό της μοναδικό στυλ.
Είναι σημαντικό μια τέτοια εταιρεία μεγάλης εμβέλειας και με τόση μεγάλη επιρροή σε μικρές ηλικίες να περνάει μηνύματα τέτοιου είδους. Μιας και οι κοινωνίες τείνουν στο να χαρακτηρίζονται ως πολυπολιτισμικές και το “diversity”, δηλαδή η ποικιλομορφία και η ιδιαιτερότητα αποτελούν πλέον χαρακτηριστικά τους, χρειάζεται να μεγαλώνουμε άτομα που αποδέχονται το κάθε τι διαφορετικό στην εικόνα τους. Έχουμε φτάσει στο 2019(σχεδόν) και το να ντρεπόμαστε για το ίδιο μας το σώμα, ιδιαιτέρως για την ανασφάλεια που μας προκαλούν οι υπόλοιποι με τα σχόλια τους είναι απαράδεκτο. H κίνηση της εταιρείας, λοιπόν, είναι αξιέπαινη και θα έπρεπε να παραδειγματιστούν και άλλες εταιρείες, κυρίως από τον χώρο της μόδας. Το body – shame πρέπει να εξαλειφθεί και να σταματήσουν να υπάρχουν αυτά τα στερεότυπα τόσο στο μυαλό των “θυτών”, όσο και των “θυμάτων”. Η διαφορά είναι που μας κάνει ενδιαφέροντες και μοναδικούς, όχι το να είμαστε ο ένας φωτοτυπία του άλλου.
Αυτά, λοιπόν, και για σήμερα. Και να θυμάστε ” Diversity is power”.
ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΙΔΕΣ: Τρεις απρόσμενες λύσεις.