Exclusive Content:

Νέες κυκλοφορίες: «Ευδόκιμο μέλι» και «Στίγμα στο χάος» – Εκδόσεις Φίλντισι

Κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Φίλντισι οι ποητικές συλλογές «Ευδόκιμο μέλι» της Νεφέλης Σμίχελη και «Στίγμα στο χάος» του Γιάννη Σμίχελη. Η παρουσίαση των  βιβλίων  θα γίνει διαδικτυακά την Τρίτη στις 29 Σεπτεμβρίου 2020,ώρα 20:00. Την εκδήλωση μπορείτε να την παρακολουθήσετε από την σελίδα των εκδόσεων Φίλντισι.

«Ευδόκιμο μέλι» της Νεφέλης Σμίχελη

Το «Ευδόκιμο μέλι» σηματοδοτεί την επενέργεια της γεύσης του μελιού, γλυκιάς, συνάμα καρποφόρας.

Η συλλογή Ευδόκιμο μέλι συνθέτει μιαν ιστορία ερωτικού πάθους με παράφορη κορύφωση και αγκαθερά παρακλάδια. Στο ζενίθ προμηνύεται ο μαρασμός ή προλειαίνεται μια νέα ευδοκίμηση.

Ένα ολόγυμνο αυτο-αναλυτικό ‘εγώ’ στρέφει ολόκορμο προς το ιδανικό ερωτικό ‘εσύ’, διατρέχοντας το δάκρυ, το φιλί, τη φωτιά, το παραλήρημα των κορμιών, έως την ερωτική παραίσθηση. Η διαλεκτική της σάρκας μεταρσιώνεται σε μυσταγωγία. Ψηλαφίζονται μύχια οι δύο υπάρξεις και συνυφαίνονται. Η πληρότητα αποπνέει μιαν αύρα ασφυξίας. Το όλον διασπάται και η καταφυγή στο μοναχικό ‘εγώ’ ακολουθεί μοιραία. Υπαινικτικά ανιχνεύεται το σφάλμα. Η ελπίδα για το γέννημα νέας ελπίδας σώζεται.

Όσο η αμφιβολία επισύρει τη φθορά, το βίωμα μεταστρέφεται σε μνήμη και μετατοπίζεται στο παρελθόν. Μια αχτίδα μέλλοντος αχνοφέγγει με κινητήριο μοχλό τον πόθο. Στο ενδιάμεσο εμφιλοχωρεί το ανελέητο κενό, δίκην ακύρωσης της τρέχουσας ζωής χάριν μιας προσδοκώμενης. Η αυταπάτη, ως παραμύθι, υπερβαίνεται από τον απτό πόνο. Ο πόνος γίνεται εφαλτήριο για την ποίηση, αινιγματική σαν έμβρυο. Η ποίηση διαπνέεται από την ποιότητα του ονείρου. Το όνειρο αποτελεί έναυσμα επανεκκίνησης.

Το μοναχικό και άφυλο ‘εγώ’ ταξιδεύει αφήνοντας τα χνάρια του. Στενάζει και χλευάζει. Επαφίεται εκ νέου στη δύναμη του ‘εσύ’, ως φωνής ύπερθεν. Η ενδοσκόπηση συνεχίζεται. Το ανέλπιστο ξεπηδά από το άδειο τίποτα.

Ένας μεγάλος έρωτας εκτείνεται νοηματικά πέραν των δύο ερωμένων προσώπων. Είναι αέναη πηγή ανατροφοδότησης. Δεν έχει ναδίρ.

Νέλλα Συναδινού

Φιλόλογος, ποιήτρια

Στίγμα στο χάος του Γιάννη Σμίχελη

Αυτά τα ποιήματα αποτέλεσαν υποστηρικτικό και παρηγορητικό λόγο στην περίοδο που γράφτηκαν, από το 2000 έως το 2008, ενώ η επεξεργασία τους συνεχίστηκε μέχρι και την έκδοσή τους.

Είναι η πρώτη προσπάθεια να αποτυπώσω τις σκέψεις μου και να εκφράσω τις ανησυχίες μου, με όχημα τον συμπυκνωμένο λόγο της ποίησης, αυτόν που προσφέρει όχι μόνο τη δυνατότητα της ελεύθερης έκφρασης αλλά και την εμβάθυνση στο όλον της ύπαρξης ενός ατόμου, δίχως να περισσεύει. Εικόνες αυτοβιογραφικές, προσωπικές παρατηρήσεις και διαυγείς αναφορές κατάφεραν να διοχετευτούν στο χαρτί μετά από πολλές επεξεργασίες. Ο ποιητικός λόγος αναμφίβολα συνοψίζει το αυτεξούσιο τού γράφοντος, αναμετράται με το εγώ, διευρύνει τη διαδικασία της αυτογνωσίας, ενώ μάχεται να ανακαλύψει την πραγματική θέση του ποιητή στον κοινωνικό περίγυρο. Η ποίηση έχει τη δύναμη να θέτει τα ουσιαστικά ερωτήματα της ύπαρξής και τολμά να απαντήσει με ειλικρίνεια.

Αυτή η ποιητική συλλογή αποτελεί προσωπική γέφυρα, αυτή που με οδήγησε από τις κοινωνικές επιστήμες, στην ποίηση, με την πρόθεση μόνο να τολμήσω να εκθέσω τα δικά μου ίχνη στον χώρο και όχι φήμη ή επαίνους.

 

(από το Εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης)

 

 ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΣ

Ανεπιθύμητος για τον εφησυχασμένο

που δεν βομβαρδίζεται από αμφιβολίες,

για να γλιτώσει την εκτέλεση.

Ανεπιθύμητος για τον μικροαστό,

καθώς νομίζει πως ο κόσμος ξεκινά απ’ τη μύτη του

και καταλήγει στο κατώφλι του σπιτιού του

ξεχνώντας τον δρόμο.

Ανεπιθύμητος για τον κερδοσκόπο,

διότι μεταφράζει τα πάντα σε όφελος,

χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν πως

η γέννησή του είναι ανεκτίμητη.

Ανεπιθύμητος για τον γραφειοκράτη

μιας και τα γρανάζια της κοινωνίας

κινούνται από τους αόρατους κυματισμούς της κοινωνίας

κι αν πάρει ανάποδες θα τον αφανίσει

ανθρωποθύελλα.

Ανεπιθύμητος για τον ματαιόδοξο

που ό,τι αξίζει να μείνει

δεν το κρίνει αυτός.

Ανεπιθύμητος για το σύστημα

αφού σκέψεις καρφίτσες ματώνουν τον βολεμένο στον καναπέ.

Ανεπιθύμητος για μένα που λέω να ηρεμήσω

κι όλο μια σκεπτόμενη σιωπή με τριβελίζει

και σε αιώνια αγρυπνία βρίσκομαι.

Ανεπιθύμητος για τους τυπολάτρες

καθώς η αλήθεια βρίσκεται χύμα στο ατίθασο.

Όταν η ποίηση είναι κοινωνική διαμαρτυρία

Ο Γιάννης Σμίχελης (Γιάννης Μουλιανιτάκης), στην ποιητική του συλλογή «Στίγμα στο χάος», προσπαθεί να τακτοποιήσει, ανάμεσα στα συναισθήματα, το παρόν αλλά και τις αναμνήσεις, τη δική του σκέψη και ζωή, επιχειρώντας μέσα από την απογύμνωση πραγμάτων και καταστάσεων, να αυτοπροσδιοριστεί.

Τολμά να αγγίξει, μέσα και από την οπτική του έρωτα, σκληρά θέματα. Οι λέξεις στην ποίησή του ξεπερνούν πόθο και ερωτικά καλέσματα, αποκτώντας έως και επιθετικό ύφος, ενώ κάποιες φορές σαρκάζουν ανελέητα. Το υποκειμενικό στοιχείο είναι κυρίως αυτό που πλάθει και εκφράζει σχέσεις, γεγονότα και συναισθηματικές καταστάσεις του σύγχρονου κόσμου.

Ο ποιητής στην αναζήτησή του για ατομική και κοινωνική αλήθεια προβάλλει εικόνες τής αντικειμενικής πραγματικότητας, με απόγνωση καμιά φορά. Παλεύει με τα ερεθίσματα που δέχεται και ερμηνεύει με αληθοφάνεια, μια αγχώδη ψυχολογία της καθημερινότητας μαζί με τα προβλήματά της.

 

Σε αρκετά ποιήματα του Γιάννη Σμίχελη τηρείται μια κριτική στάση απέναντι στην κοινωνία και στη διαφθορά. Ένα γρήγορο λαχάνιασμα, μια φανερή αγωνία – κραυγή έχει αυτός ο ποιητικός λόγος και ίσως δεν είναι τυχαίο που έχει συμπέσει με την πικρία και την απογοήτευση πολλών νέων ανθρώπων, κυρίως στη χώρα μας, όταν βιώνουμε ακόμα και σήμερα τις αψευδέστατες συνέπειες αυτής της μεγάλης παγκόσμιας κρίσης.

 

Ζωή Δικταίου

 

 Γιάννης Σμίχελης

Ονομάζομαι Ιωάννης Μουλιανιτάκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και μέχρι το 12ο έτος μου έζησα στον Κορυδαλλό.

Τα εφηβικά μου χρόνια τα πέρασα στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης όπου η οικογένεια μου λειτουργούσε το εστιατόριο Ίτανος στο κέντρο της πόλης.

Την περίοδο 1989-1995 σπούδασα επιτυχώς κοινωνιολογία στο Πάντειο πανεπιστήμιο, ενώ από το 1996 έως το 2000 συμμετείχα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα νεότερης και σύγχρονης ιστορίας του πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο, δίχως να ολοκληρώσω τις σπουδές μου.

Από το 2000 έως το 2012 εργάστηκα και αργότερα διεύθυνα το οικογενειακό εστιατόριο Ίτανος στον Άγιο Νικόλαο.

Το 2012 λόγω οικονομικής κρίσης μεταναστεύω στην Γερμανία, όπου για τα επόμενα τρία χρόνια εργάζομαι σε διαφορετικά ελληνικά εστιατόρια.

Από το 2016 εργάζομαι στον τομέα φροντίδας ηλικιωμένων των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου Κολωνίας, ενώ έχω ολοκληρώσει με επιτυχία το τριετές πρόγραμμα εκπαίδευσης φροντίδας ηλικιωμένων στο κέντρο σεμιναρίων των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου Κολωνίας.

Ποιήματα μου έχω αναρτήσει στο διαδίκτυο στις λογοτεχνικές σελίδες: ρεφενέ, της Ελένης Μπάλλιου, Λέξημα, στίχοι, η λέσχη του βιβλίου.

Latest

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Newsletter

spot_img

Don't miss

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ              ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας...

Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης “Οι Τετράποδοι Σε Βοηθούν!”

Eκδήλωση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα...

 «ΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» – Παράταση Παραστάσεων

  ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ                             Σάββατο 27 Απριλίου 2024 στις 19:00      ...

Παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου-Εκδόσεις Ελκυστής

Οι Εκδόσεις Ελκυστής σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “Καταδύσεις” της Κατερίνας Μαρτζούκου την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 στις 19:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Καμίνι (Ρεθύμνης 36 και Καραϊσκάκη), Γαλάτσι, Αθήνα. Θα χαιρετίσει την εκδήλωση...

Ουρανία Γκάσιου -Ελένη Κεβεντσίδου – Τιμητική πρόσκληση στις δύο κορυφαίες Ελληνίδες οργανίστες από το Royal Festival Hall

Με τον τίτλο «Οι δύο ελληνίδες θεές του εκκκλησιαστικού οργάνου» υποδέχεται το Royal Festival Hall την Ουρανία Γκάσιου, οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και...