Exclusive Content:

Η Τέχνη των Τατουάζ ανά τους αιώνες

Έχει αποτελέσει λόγο δημόσιας καταγραυγής, περιθωριοποίησης, τελετουργίας αλλά και πρεστίζ. Οι αιώνες παιρνούν, και η Τέχνη των Τατουάζ “ανθίζει” ή “πεθαίνει” ανάλογα με τους καιρούς. Είναι σχεδόν αστείο το γεγονός οτι άν και τα τατουάζ χρησιμοποιούνται απο τότε που ο άνθρωπος έπρεπε να κυνηγήσει την τροφή του, μόνο τα τελευταία 30 χρόνια αρχίζει να απομακρύνεται το κοινωνικό στίγμα που αυτά κουβαλούν! Μπορεί να τα λατρέυεις, μπορεί να τα μισείς, το σίγουρο είναι οτι κουβαλούν πολύ μεγαλύτερη ιστορία απο ότι περίμενες…

  • Η ονομασία

Το Τατούαζ εμφανίστηκε στην Ιαπωνία της Παλαιολιθικής Εποχής. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές για τη προέλευση της λέξεις <Tattoo>. Στην Πολυνησιακή διάλεκτο η λέξη “Τα” σημαίνει σχέδιο ενώ η λέξη “Ατουάζ” δηλώνει αυτόν που δίνει πνοή στα πλάσματα της γής. Δηλαδή <Τατουάζ> σημαίνει “το σχέδιο που σου δίνει την προστασία των Θεών“! Άλλη μια διαδεδομένη εκδοχή είναι οτι η Τέχνη αυτή, πήρε το όνομα της απο τον επαναλαμβανόμενο ήχο “Τα-τα-τα” που έκαναν τα εργαλεία. Στα Ελληνικά ονομάζεται Δερματοστιξία.

  • Για την Ιστορία

8χιλιάδες χρόνια π.Χ

Οι Φυλές στις ακτές της Πολυνησίας έκαναν τατουάζ κατά τη διάρκεια τελετών μύησης, καθώς και για να εκφράσουν το πένθος ή τη θλίψη τους. Χάραζαν τομές στο σώμα τους και έτριβαν πάνω στις πληγές κάρβουνο με αποτέλεσμα, μετά την επούλωση τους, τα αδιάλυτα μόριά του να μένουν μέσα στο δέρμα τους! Για κάποιες φυλές, ακόμα και σήμερα, τα Τατουάζ είναι ιερά αφού τους προσφέρουν τη προστασία των Θεών.

Αρχαία Ελλάδα- Αίγυπτος

Στην Αρχαία Ελλάδα, αν και γνώριζαν τη δερματοστιξία απο τη Μυκηναϊκή εποχή, δεν έπαψαν να τη θεωρούν συνήθεια των Βαρβάρων, των δούλων και των λιποτακτών. Αντίθετα στην Αρχαία Αίγυπτο, τατουάζ είχαν οι βασιλικοί ακόλουθοι και οι ιερείς για να ξεχωρίζουν απο το πλήθος.

Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία

Οι μονομάχοι και οι παλαιστές το χρησιμοποιούσαν ως ένδειξη αδελφοσύνης, δηλώνοντας το αξίωμα και τη κοινωνική τους θέση. Θεωρούνταν ένδειξη σωματικής δύναμης και υπεροχής!

17ος – 18ος αιώνας

Οι Σταυροφόροι φέρουν Τατουάζ στο σώμα τους συνήθως θρησκευτικού περιεχομένου ενώ η τέχνη αυτή φτάνει στη Δύση απο τον Κάπτεν Κούκ και το πλήρωμα του. Διαδίδεται σύντομα στις Αριστοκρατικές οικογένειες, αλλα λίγο αργότερα εγκαταλείπεται…

World War II

Στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τα Τατουάζ εκτελούνται απο τους Ναζιστές στα σώματα των Εβραίων καθώς και στους πεζοναύτες του Ανερικανικού στρατού.

Δεκαετίες 60s- 70s

Το Tattoo γίνεται το σήμα κατατεθέν της Ρόκ- Πανκ μουσικής! Μηχανόβιοι, μούσια, τατουάζ, δερμάτινα σακάκια, αλκοόλ και μηχανές Χάρλεϊ δημιουργούν την απόλητη εικόνα του επαναστάτη, ροκά, περιθωριακού ανθρώπου. Συνήθως εγκληματίες και εργάτες φέρουν Τατουάζ…

80s – milleniun

Απο τη δεκαετία της Ντίσκο και μετά, η δημοτικότητα των Τατουάζ έφτασε στα ύψη αφού μεγάλοι αστέρες του Hollywood άρχισαν να κοσμούν τα σώματα τους χωρίς να φοβούνται να το αποκαλύψουν! Ο Robert De Niro,ο Sean Penn, η Jodie Foster και Angelina Jolie είναι λίγοι απο αυτούς. Παράλληλα αρχίζουν να εξελίσσονται οι συνθήκες και οι τεχνικές τους.

  • Σήμερα

Πλέον δεν υπάρχει (σχεδόν) κανένα στίγμα που να ακολουθεί τα Tattoos. Αν και είναι πλέον κάτι παραπάνω απο κοινωνικά αποδεκτό, στη νοοτροπία των Ελλήνων επικρατούν ακόμα παρωχημένες απόψεις. Ειδικότερα απο τις μεγαλύτερες γενιές, θεωρείται πως αν έχεις τατουάζ (και φαίνεται) “Δεν θα βρεις εύκολα μια καλή δουλειά” και “Δεν θα είναι αποδεκτό απο όλους τους εργοδότες σου”! Σε γενικές γραμμές όμως έχουν επικρατήσει ως μόδα.

Κάποιοι (ίσως πιο σκεπτικοί) θεωρούν οτι το Τατουάζ πρέπει να έχει κάποιο βαρυσήμαντο νόημα, που δε θα αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ κάποιοι άλλοι (ίσως πιο τολμηροί) φτάνει να βρούν ενα όμορφο σχέδιο πριν το “χτυπήσουν”. Όπως και να ‘χει θεωρώ πως δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, το κάθετι που επιλέγουμε λέει κάτι για εμάς και τα Τατουάζ είναι ίσως ο πιο δημιουργικός τρόπος να το εκφράσουμε!

 

 

 

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...