Exclusive Content:

Η ενσυναίσθηση του Carl Rogers

“…επιτρέψτε μου να επιχειρήσω να δώσω έναν ικανοποιητικό ορισμό για την ενσυναίσθηση. Δεν θα την περιέγραφα ως μια “κατάσταση” γιατί πιστεύω ότι μοιάζει με  διαδικασία παρά με κατάσταση. Θα προσπαθήσω να την προσεγγίσω με αυτήν την οπτική. ”

Ο Καρλ Ρότζερς είναι δημιουργός της προσωποκεντρικής ψυχοθεραπείας και θεωρεί ότι ο άνθρωπος έχει μέσα του τεράστιες πηγές για την κατανόηση του εαυτού του και ότι διαθέτει ένα βασικό κίνητρο, την έμφυτη-εγγενή τάση να κατευθύνεται προς το υψηλότερο επίπεδο των δυνατοτήτων του και να προσπαθεί αδιάκοπα να βελτιώνεται.

Ο τρόπος αλληλεπίδρασης μ’ ένα άλλο πρόσωπο που ορίζεται ως ενσυναίσθηση έχει πολλές όψεις. Αρχικά, μπορεί να σημαίνει ότι μπαίνουμε στο ιδιωτικό αντιληπτικό πεδίο του άλλου και να νιώθουμε απόλυτα οικεία εκεί. Σημαίνει να είμαστε ευαίσθητοι, κάθε στιγμή, στην εναλλαγή των συναισθημάτων του άλλου, στον φόβο, στην οργή ή στην τρυφερότητα, στο μπέρδεμα ή σε οτιδήποτε άλλο βιώνει.

Σημαίνει να του επικοινωνούμε την αίσθηση που αποκομίζουμε από τον κόσμο του εφόσον κοιτάζουμε με φρέσκια και άφοβη ματιά όσα τον ίδιο τον φοβίζουν. Σημαίνει να επαληθεύουμε συχνά μαζί του την ακρίβεια των υποθέσεων μας και να σεβόμαστε τις απαντήσεις που λαμβάνουμε. Είστε ένας έμπιστος σύντροφος του άλλου στον εσωτερικό του κόσμο οπότε όταν επικεντρώνεστε στο πιθανό νόημα της εμπειρίας του, τον βοηθάτε να βιώσει τα νοήματα πληρέστερα.

Το να δείχνετε ενσυναίσθηση σημαίνει να αφήνετε στην άκρη τις πεποιθήσεις και τις αξίες σας ώστε να μπείτε στον κόσμο του άλλου χωρίς προκαταλήψεις. Κατά κάποιον τρόπο, αφήνετε στην άκρη τον ευατό σας και αυτό μπορεί να το πετύχει μόνο κάποιος που νιώθει αρκετά ασφαλής ώστε να γνωρίζει πως δεν πρόκειται να χαθεί όσο κι αν αποδειχθεί παράξενος ο κόσμος του άλλου και πως μπορεί άνετα να επιστρέφει στον δικό του κόσμο όποτε θέλει.

Ίσως αυτή η περιγραφή να ξεκαθαρίζει πως η ενσυναίσθηση είναι ένας πολύπλοκος, απαιτητικός, έντονος αλλά και λεπτοφυής συνάμα κι ευγενικός τρόπος να υπάρχουμε.”

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...