Exclusive Content:

Κωνσταντινάτο: Όταν η Μόδα συναντά την Ιστορία

Τα χρόνια έχουν δείξει πως η μόδα ανακυκλώνεται. Το ίδιο βεβαίως ισχύει και στο χώρο του κοσμήματος, που για μια ακόμη φορά, επαναφέρει στο προσκήνιο ένα φυλαχτό, το οποίο, ειδικά οι παλαιές γενιές γνώρισαν και χρησιμοποίησαν, ως ένα κομμάτι της παράδοσης.

Το Κωνσταντινάτο μετρά την ύπαρξη του απ΄τα Βυζαντινά χρόνια και φέρει το όνομα του από τον Μέγα Κωνσταντίνο, καθώς τα αυθεντικά Κωνσταντινάτα απεικονίζουν τον ίδιο, με τη μητέρα του Αγία Ελένη, ενώ στο κέντρο υπάρχει χαραγμένος ο Τίμιος Σταυρός. Οι ερμηνείες της παρουσίας του, δεκάδες, με επικρατέστερες αυτές που θέλουν το Κωνσταντινάτο ως ένα Χριστιανικό φυλαχτό, για να προσφέρεται σε βρέφη και νήπια για την αποφυγή βασκανίας και γενικής προστασίας τους από το κακό. Επί Βυζαντινών χρόνων μάλιστα, ο νεοφώτιστος κατά τη βάπτιση του, δε φορούσε σταυρό μα Κωνσταντινάτο. Απ΄την άλλη, τα Κωνσταντινάτα λειτουργούσαν ως φυλαχτό για τις εγκύους, προκειμένου να υπάρξει ένας ομαλός και υγιής τοκετός. Σημαντική ιστορική λεπτομέρεια θέλει το συγκεκριμένο φυλακτό να προστατεύει τον ομφάλιο λώρο της γυναίκας, σε περίπτωση επιπλοκής κατά της διάρκεια τη κύησης.

Η θρησκευτική παράδοση, αναφέρει πως όταν η Αγία Ελένη βρήκε τον Τίμιο Σταυρό, τον έκοψε στη μέση για να στείλει τον μισό στα Ιεροσόλυμα. Τη στιγμή της διχοτόμησης του, τα πριονίδια που έπεφταν στο έδαφος, συλλέχθηκαν από ένα χρυσοχόο, ο οποίος τα χρησιμοποίησε στη κοπή του νέου Αυτοκρατορικού νομίσματος, του Κωνσταντινάτου.

Ερχόμενοι στο σήμερα, το εν λόγω κόσμημα, έχει αλλάξει μορφή και ήρθε προσαρμοσμένο στις ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων. Σε διάφορα πλέον μεγέθη και σχήματα, αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή, χάρη στο μινιμαλιστικό του ύφος, συνοδευόμενο πάντα με φολκλορική διάθεση. Με το κίτρινο-χρυσό να κερδίζει ξανά τη χαμένη του δόξα (δίχως αυτό να είναι δεσμευτικό και απόλυτο), τα “Coin Necklace”, όπως καθιερώθηκαν πρόσφατα, μπορούν να φορεθούν κατά μόνας ή και συνδυαστικά, με αλυσίδα ή κορδόνι, ανάλογα με τον χαρακτήρα που κουβαλούν, μιας και τα νέα σχέδια ποικίλλουν. Ειδικά στο εξωτερικό, ιδιαίτερη πέραση παρουσιάζουν τα “νομίσματα λαιμού” με αρχαϊκές φιγούρες, ρωμαϊκές κεφαλές, ζώδια, φεγγάρια και γενικά οτιδήποτε εμπνέει τον κάθε σχεδιαστή.

Κάπως έτσι, το παρελθόν αποτελεί το νέο παρόν στη μόδα, ενώ η απλή και ανανεωμένη φύση του Κωνσταντινάτου, θα κάνει κάθε γυναίκα να το λατρέψει και να το εντάξει στις καθημερινές στιλιστικές της απόψεις.

Όλα τα σχέδια των φωτογραφιών, αλλά και πολλά ακόμα θα βρείτε στο: https://jewelstories.com/el

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...