Exclusive Content:

“Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού” στο θέατρο Άβατον

Σκεπτόμενος πολλές φορές τους αιώνες πριν από την ύπαρξη σου, σκέφτεσαι πως ένας κόσμος τόσο παρελθοντικός πρόκειται μάλλον για αποκύημα της φαντασίας σου. Κοιτάζεις με τόση αφοσίωση το περιβάλλον έξω από το τζάμι,αφού σε νοιάζει μοναχά το μέλλον. Τον καθρέφτη τον έχεις ξεχάσει προ πολλού. Το παρελθόν κι η αυτοκριτική φαίνονται τόσο σιωπηλά μέσα στη βουή της καθημερινότητας, έτσι που κάπου παραγκωνίστηκαν.

Η ομάδα ex.anima έρχεται να σπάσει το πλέγμα που δημιούργησες γύρω από τον καθρέφτη σου. Η κοινωνία είναι αντανάκλαση του ειδώλου σου. Τώρα και πριν, ίσως κι αργότερα. Το παρελθόν σε κυνηγά κι όποτε αρνείσαι ο,τι υπήρξες, σε χτυπά δυνατά μήπως και ταρακουνηθείς. Αυτός είναι κι ο σκοπός της συγκεκριμένης παράστασης.

Ο Λεοπόλδος Β’ υπήρξε βασιλιάς του Βελγίου και διάσημος εκμεταλλευτής του καουτσούκ κι όχι μόνο. Έγινε γνωστός και για τις 12 έως 20 εκατομμύρια δολοφονίες Κονγκολέζων. Κάθε εργάτης που δεν ήταν αρκετά παραγωγικός πλήρωνε το τίμημα παραχωρώντας ένα αριστερό χέρι. Μάλιστα, ο αριθμός των προσφορών ήταν τόσο μεγάλος, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται ως μετρικό σύστημα. Μα εσύ δεν φταις για όλα αυτά. Εσύ αγαπάς το ποδήλατο σου, το αυτοκίνητο σου, ακόμα και το αεροπλάνο, αφού δεν γνώριζες ότι θεμέλιο κάθε εφεύρεσης αποτελούσαν τα βασανιστήρια. Και τώρα που το έμαθες, τι μπορείς να κάνεις πλέον; Μήπως να κόψεις εσύ το δάχτυλο σου; Έτσι, για να αποκαταστήσεις λίγο την δικαιοσύνη, καθώς θα έχεις αισθανθεί τον πόνο των θυμάτων της παραγωγής καουτσούκ,κάτι που τώρα εσύ απολαμβάνεις καθημερινά.

Μια παράσταση ασυνήθιστη και άκρως ρεαλιστική. Μια πρωταγωνίστρια-ψυχαναλύτρια, που αναζητά απεγνωσμένα την ειλικρίνεια μέσα από την συνδιαλλαγή της με το κοινό, το οποίο συχνά καταφεύγει σε ακραίες αντιδράσεις. Η ωμότητα του λεξιλογίου καθιστά την συγκεκριμένη παράσταση αντισυμβατική, μα και αρκετά σκληρή. Το μήνυμα της δικαιοσύνης είναι διακοσμημένο με πολλά όμορφα στολίδια, όμως στην περίπτωση αυτή ο στολισμός μετατράπηκε σε βωμολοχίες. Η ακρότητα των πράξεων του Λεοπόλδου δεν απαιτεί ακρότητες για να γίνει αντιληπτή από το κοινό. Ίσως μια προσέγγιση που δεν θα ξεπερνούσε τα όρια της υπερβολής να καθιστούσε το νόημα πιο εύληπτο.

Τα ερωτήματα είναι τα εξής: Είμαστε τελικά υπεύθυνοι για τις βίαιες πράξεις της κοινωνίας μας; Αποτελεί άραγε η σιωπή μας μεγαλύτερη αμαρτία από το έγκλημα καθεαυτό; Αν είσαι έτοιμος να κοιτάξεις κατάματα το κέντρο του καθρέφτη και να παραδεχθείς την ενοχή σου σε ένα έγκλημα που ίσως να μην γνώριζες καν πως κάποτε συνέβη, η παράσταση “Leopold” θα σε προτρέψει να κριθείς από τον εαυτό σου. Μα δεν θα απαντηθούν οι απορίες σου.
Οι απαντήσεις άλλωστε, δεν έχουν τόση αξία αν σου δοθούν απλόχερα.

Ομάδα ex.anima
Ιδρύθηκε το 2017 από τις Βασιλική Κούλη, Μαίρη Ξένου και Μαρία Τσομπανάκου. Η πρώτη συνάντηση επί σκηνής ήταν το 2018, στο θέατρο Άβατον, με την παράσταση «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος». του Matei Visniec.

Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Μαρία Τσομπανάκου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Κούλη
Σπέσιαλ εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος
Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης
Φωτογραφίες-Βίντεο: Νίκος Πανταζάρας
Μοντάζ βίντεο: Αγάπη Καλογιάννη
Σχεδιασμός αφίσας: Ελένη Θαλασσινού
Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Δαλκυριάδου
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Παραγωγή: ΕΝΕΛΠΑ
Ερμηνεία: Μαίρη Ξένου

Πληροφορίες:
Θέατρο Άβατον
Ευπατριδών 3, Γκάζι, Αθήνα
(200 μέτρα από τη στάση Μετρό: «Κεραμεικός»)
Τηλέφωνο: 2103412689
E-mail: avatontheatre@gmail.com
Site: www.theatroavaton.gr
Facebook page: www.facebook.com/avatontheater

Περίοδος παραστάσεων: από το Σάββατο 02 Μαρτίου 2019, για δέκα μόνο παραστάσεις, μέχρι το Σάββατο 11 Μαΐου 2019
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00

Εισιτήρια: 
γενική είσοδος: €12,00
μειωμένο: €10,00
Κρατήσεις στα τηλέφωνα: 2103412689, 6942703702
Προπώληση εισιτηρίων: στο δίκτυο viva.gr
Διάρκεια: 100 λεπτά

 

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...