Exclusive Content:

Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος “Ω, Έλλην” σε μια συνέντευξη έκπληξη

Ο Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος είναι ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που γεννήθηκε στην Κεφαλλονιά στις 11 Αυγούστου 1970. Έχει διακριθεί και στο εξωτερικό με τις ταινίες , “Unitas” (2008) και τα “A Dangerous Game”, “Intravenous”, “Κέλυφος”, “Κάτωαπό το μακιγιάζ σου” το 2009 που του έδωσαν μια θέση στην IMDb. Στο θέατρο δείγμα της δουλειάς του αποτέλουν οι ακόλουθες παραστάσεις : “Chameleon” (2018) , “Με τα μάτια κλειστά σε βλέπω” (2017), “Κομμάτια σπασμένου καθρέπτη” (2015-2016) και το “Κουκλόσπιτο” (2015). O αναγνωρισμένος ηθοποιός πιστεύει πως κάθε καλλιτέχνης έχει χρέος απέναντι στον εαυτό του και στην κοινωνία να είναι πάντα ειλικρινής και να αποφεύγει κάθε λογοκρισία. Αυτή την περίοδο παίζει στο “Πολιτικό Τέρας” του Νίνο Γκαλέτι στο Θέατρο Παραμυθίας κάθε Κυριακή στις 9:15.

Το ”Πολιτικό Τέρας” είναι ένα πολιτικό παραμύθι για κάποια μικρή αλλά αρχαία χώρα στην άκρη της Ευρώπης, όπου η εναλλαγή στην εξουσία συνοδευόταν πάντα από ίντριγκες, δολοπλοκίες και αίμα. Πραγματεύεται την δεκαετία της κρίσης 2005-2015. Όλοι ξέρουμε ότι στην πολιτική αρένα έχουν θαφτεί πολλοί σκελετοί, μα τούτο εδώ το παραμύθι είναι σαν να τους ξεθάβει έναν-έναν. “Το Πολιτικό Τέρας” στο έργο έχει πρόσωπο και όνομα, αλλά θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε δολοπλόκος πολιτικός, λαοπλάνος, λαϊκιστής και σφετεριστής της δημοκρατίας. Ένα μικρό αριστερό κόμμα που προσπαθεί να ανέβει στην εξουσία χρησιμοποιώντας όλα τα θεμιτά και τα αθέμιτα μέσα. Ο Πρόεδρος του κόμματος χάνει την εξουσία από τον μαθητή του, ο οποίος συμμαχώντας με άλλους πολιτικούς προσπαθεί να γίνει πρωθυπουργός. Ο Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος μας δίνει μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.

1) Ποιος είναι ο ρόλος σας και τι σας συνδέει με τον ήρωα?

Στην παράσταση, είμαι ο Μάνος Καραπάνος, ένας πρώην στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος την εποχή του δεύτερου μνημονίου, που ξέκοψε από την κυβέρνηση γιατί ένιωσε προδομένος με τις αποφάσεις της κυβέρνησης, και ίδρυσε δικό του κόμμα, πατριωτικό…. Σας θυμίζει κάποιον;

2) Η μεγαλύτερη τέχνη στον πόλεμο είναι να υποτάξεις τον εχθρό χωρίς μάχη. Ποια είναι η γνώμη σας γι’αυτό?

Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό ισχύει και στην ζωή… Αυτό δεν προσπαθούμε κι εμείς στην καθημερινότητα μας, και στα προσωπικά μας;  Βάζουμε όλη μας την τέχνη να κερδίσουμε αυτά που θέλουμε, με ηθικούς χειρισμούς, και πολλές φορές με πονηριά και ύπουλο τρόπο. Δίνουμε μάχη ότι πιστεύουμε θα κάνουν τα πάντα και τους πάντες να κάμπτουν στις θελήσεις και απαιτήσεις μας, στα πλαίσια πάντα σε μίας πολιτισμένης κοινωνίας, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.

3) 5 ελαττώματα επικίνδυνα για 1 στρατηγό: Αν είναι παράτολμος, οι άντρες του θα σκοτωθούν. Αν είναι δειλός, ο στρατός του θα αιχμαλωτισθεί. Αν είναι οξύθυμος, θα αντιδρά θυμό. Αν είναι υπερόπτης, μπορεί να εξαπατηθεί. Αν είναι δεμένος με τους άντρες του, θα διστάσει την κρίσιμη στιγμή. Ποια είναι τα 5 ελαττώματα που δεν θα θέλατε να έχει το πολιτικό σας τέρας;

Το δικό μου πολιτικό τέρας δεν θα ήθελα να έχει τα εξής ελαττώματα: Εγωκεντρικότητα, αλαζονεία, αμάθεια, ματαιοδοξία, αθεϊσμό,..

4)Είμαστε ένας λαός υποταγμένος, υπνωτισμένος και υποκινούμενος. Εσείς πως θα κάνατε την μικρή σας επανάσταση;

Την δική μου επανάσταση την κάνω μέσα από την τέχνη μου.  Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα κομματάκι από την δική μου επανάσταση, μοιράζοντας μαζί σας και με τους φίλους αναγνώστες μια ταινία μικρού μήκους, Ω ΈΛΛΗΝ, που είχα ανάγκη να κάνω μετά από τις πρόσφατες εξελίξεις για το θέμα της Μακεδονίας μας.  Δείτε την και θα καταλάβετε την μορφή της δικής μου επανάστασης, και πόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας να ανθίσει με του καθενός μας την αντίσταση και αντίδραση σε αυτές τις παράλογες αδικίες που μας σερβίρουν οι δικοί μας και ξένοι μαζί τα τελευταία χρόνια.

5) Ποίο ήταν το έναυσμα για την ταινία μικρού μήκους ” Ω, Έλλην ” και ποια μηνύματα ήθελες να περάσεις μέσα από αυτήν;

To παράλογο θέμα με τα Σκόπια με απασχολεί δεκαετίες. Παρακολουθούσα την φάρσα “Η Συμφωνία Των Πρεσπών” με ένα κόμπο στο λαιμό, με παράπονο και πνιγμένος από την αδικία. Είχα ανάγκη να εκφράσω όλα αυτά που με έπνιγαν, και μας έκλεβαν. Έπεφταν οι υπογραφές στις Πρέσπες, και εγώ την ίδια στιγμή, έγραφα το script για την ταινία μου, Ω Έλλην.

6) Ο Ανέστης σιγά-σιγά πετυχαίνει το όνειρο του. Το όνειρο όμως γίνεται εφιάλτης. Εσείς θα επιλέγατε να ζήσετε το όνειρο σας, ακόμα και αν ξέρατε πως θα καταλήξει σε εφιάλτη;

Λογικά, όχι.  Αλλά, και ο εφιάλτης έχει κάποια γοητεία…

7) Τι πιστεύετε πως μας εμποδίζει να χρησιμοποιήσουμε την νοημοσύνη μας και γινόμαστε έρμαια του κάθε πολιτικού;

Δειλία.

8) Λαός που δεν σκέφτεται θα έχει πάντα ένα πολιτικό τέρας. Τι πιστεύετε πως το τρέφει και μέχρι που θα φτάνατε για τις φιλοδοξίες σας;

Πιστεύω ότι το κάθε τέρας το τρέφει η ανοχή του κόσμου, όσο ανέχεσαι να σε χτυπάνε, θα σε χτυπάνε αλύπητα. Για τις φιλοδοξίες μου θα έφτανα μέχρι εκεί που μου επιτρέπει η συνείδησή μου και το φιλότιμό μου

9) Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Έχω αρχίσει πρόβες με την δική μου θεατρική ομάδα, Ομάδα THR33, οι οποία δρα από το 2014.  Αυτή η δουλειά θα ανέβει μέσα Ιουνίου.  Θα σας κρατήσω ενήμερους.

Latest

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Newsletter

spot_img

Don't miss

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Βασιλική Καρακώστα – «Τρυγόνα»

Η Βασιλική Καρακώστα ερμηνεύει το παραδοσιακό τραγούδι «Τρυγόνα» που ακούστηκε στην...

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Συμπαραγωγή | ΕΛΣΟΝ ‒ Μέγαρο Μουσικής...