Exclusive Content:

Χαρά Χρυσάφη: «Να μιλάτε, να τα λέτε, γιατί αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά»

Η συγγραφέας Χαρά Χρυσάφη με αφορμή το νέο της βιβλίο με τίτλο «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά» από τις εκδόσεις Ελκυστής δέχτηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

Με τη συγγραφή άρχισα να ασχολούμαι τυχαία από το 2013 όπου και έγραψα την πρώτη μου ποιητική συλλογή με τίτλο « Ερωτικές Αντιφάσεις». Την έστειλα σ’ έναν διαγωνισμό, για πλάκα που λέμε, μετά από παρότρυνση μιας φίλης. Τελικά κατέκτησε πολύ καλή θέση και αποφάσισα να προχωρήσω στην έκδοση. Από τότε μέχρι σήμερα έχω γράψει ακόμα δύο βιβλία που εκδόθηκαν. Το «Καταρρίπτεται» 15 θεατρικοί μονόλογοι και το «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά». Στο συρτάρι μου ακόμα παραμένει αρκετό υλικό.

«Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά» πως προέκυψε ο τίτλος αυτός;

Ο τίτλος του βιβλίου δεν ήταν αρχικά αυτός. Ήταν: «Το στόμα μου θα εκραγεί σε 20 λεπτά». Τελικά ο τίτλος: «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά», ταίριαξε απόλυτα με όλο το νόημα του βιβλίου. Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο θα διαπιστώσει την επιτακτική ανάγκη να μιλά κανείς για όλα όσα τον βαραίνουν όσο δύσκολο και να’ ναι αυτό. Επομένως αυτό το βιβλίο μπορεί να επιβιώσει στα χέρια του, χωρίς να αυτοκαταστραφεί; Είμαι περίεργη να μαθαίνω συνεχώς τι συμβαίνει με αυτό το ζήτημα!

Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του παρόντος βιβλίου;

6μήνες.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε μέσα από το βιβλίο;

Να μιλάτε, να τα λέτε, γιατί αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά!

Ποιοι είναι οι παράγοντες, κατά την γνώμη σας, που οδηγούν τον σύγχρονο άνθρωπο στην σιωπή;

Ο φόβος, η ανασφάλεια, ο ωχαδελφισμός, η απογοήτευση, η ρουτίνα, η βολεψιά. Το ζήτημα είναι να ξεπερνά κανείς τους παράγοντες και να περνά στις λύσεις. Και η λύση στη σιωπή είναι μία. Η φωνή του καθενός είναι η δύναμη του. Ας μην ξεχνάμε να τη χρησιμοποιούμε!

Υπάρχει κάποιο ή κάποια συγκεκριμένα λογοτεχνικά είδη που επιθυμείτε να υπηρετήσετε;

Όχι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένος είδος. Ένας συγγραφέας, κατά ταπεινή άποψη, πρέπει να καταπιάνεται με όλα τα είδη. Να δοκιμάζει τις αντοχές και τις δυνατότητες του. Να βρίσκει τα λάθη ή τα προτερήματα του. Δεν μ’ αρέσουν οι μανιέρες στη συγγραφή, όπως δεν μ’ αρέσουν οι μανιέρες στους ηθοποιούς, στους μουσικούς, σε όλους γενικά τους καλλιτέχνες. Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες. Ένας άξιος καλλιτέχνης δεν είναι μόνο του λαϊκού τραγουδιού, μόνο του έντεχνου, δεν είναι μόνο κωμικός ή δραματικός, δεν γράφει μόνο ποίηση ή μόνο μυθιστορήματα. Οφείλει να δοκιμάζεται. Οφείλει να προσπαθεί. Είδα πρόσφατα τη μεγάλη μας αοιδό Μαρινέλλα να τραγουδά εξαιρετικά ένα ποντιακό τραγούδι και παλαιότερα τον αξιοσέβαστο Στάθη Ψάλτη να «κεντάει» υποκριτικά στον «Συμβολαιογράφο» και στο «Τμήμα Ηθών» σε εξαιρετικούς ρόλους. Ποιον δρόμο θα διαλέξει κανείς, είναι στο δικό του χέρι. Πρέπει όμως να υπηρετεί την τέχνη προσπαθώντας για το ανέφιχτο, όχι να βολεύεται στο σίγουρο.

Εσείς ως αναγνώστρια, τι είδους βιβλία προτιμάτε; Ποια θεματολογία σας ελκύει περισσότερο και ποιο-α συγγραφέα θαυμάζετε;

Κατ’ αρχάς προτιμώ βιβλία που έχουν αρχή, μέση και τέλος. Βαρέθηκα να διαβάζω βιβλία στα οποία δεν υπάρχει τέλος, ένα τέλος που θα έχει να μου δώσει κάτι όταν κλείσω το βιβλίο. Θα μου πείτε πώς μπορεί να το ξέρει αυτό κανείς από την αρχή; Δεν μπορεί να το ξέρει, γι’ αυτό και εγώ προτιμώ βιβλία κλασσικής λογοτεχνίας ή αν είναι νεότερων συγγραφέων μικρά σε όγκο. Δεν με ενδιαφέρει να διαβάσω 600 ανούσιες σελίδες, με ενδιαφέρει να διαβάσω διακόσιες. Αν το βιβλίο δεν έχει να μου δώσει τίποτα στο τέλος, τουλάχιστον γλιτώνω χρόνο. Θα αναρωτηθείτε σαφώς, και αν ένα βιβλίο με 600 σελίδες είναι όντως υπέροχο; Αν είναι όντως υπέροχο τότε θα το μάθω. Αγαπώ την ποίηση, αγαπώ τις βιογραφίες. Θαυμάζω την Κική Δημουλά, τη Μάρω Βαμβουνάκη, την Αλκυόνη Παπαδάκη, τον Χόρχε Μπουκάι , τον Τζακ Κέρουακ, τον Ζαν-Πωλ Σαρτρ, τη Σιμόν Ντεμποβουάρ, τη Λιλή Ζωγράφου, τη Διδώ Σωτηρίου, την Σύλβια Πλαθ και πολλούς νεότερους συγγραφείς που δεν θέλω να αναφέρω, για να μην αδικήσω κάποιον που δεν έχω διαβάσει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να αρχίσω επιτέλους ένα μυθιστόρημα που ήδη έχω στο μυαλό μου. Είναι ένα είδος που δεν έχω καταπιαστεί ακόμα, αλλά θέλω να δοκιμάσω. Θεωρώ πώς η συγγραφή ενός μυθιστορήματος είναι μια μεγάλη ευθύνη. Δεν μπορεί ο καθένας να γράψει. Άσχετα που υπάρχουν στα ράφια εκατοντάδες μυθιστορήματα. Μέχρι, λοιπόν, να αναλάβω αυτή τη μεγάλη ευθύνη, ασχολούμαι με τις παρουσιάσεις του νέου μου βιβλίου με τίτλο: «Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά». Επίσης ,εν καιρώ, το δεύτερο βιβλίο μου με τίτλο «Καταρρίπτεται», θα γίνει θεατρική παράσταση. Τέλος, ένα συνεργατικό βιβλίο που ήδη έχει γραφτεί, έχει αρχίσει σιγά σιγά να παίρνει το δρόμο του. Αν θα έδινα μια λέξη για να περιγράψω το τι πραγματεύεται θα σας έλεγα τη λέξη: «Πρόκληση».

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

Η Χαρά Χρυσάφη γεννήθηκε το 1988 στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΑΠΘ). Το πρώτο της συγγραφικό έργο «Ερωτικές Αντιφάσεις» εκδόθηκε το 2014 από τις εκδ. Ωρίωνας. Η θεατρική ομάδα «Αμέα και Μη» μετέφερε τις «Ερωτικές Αντιφάσεις» στο σανίδι σε σκηνοθεσία της Ζηνοβίας Κωστελίδου. Το δεύτερο βιβλίο της έχει τίτλο «Καταρρίπτεται»-15 θεατρικοί μονόλογοι εκδ. Ωρίωνας. Ασχολείται με τη θεατρική πράξη καθώς και με το θεατρικό παιχνίδι ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά και άτομα με αναπηρίες. Είναι δημιουργός της σελίδας Xartopetseta που σκοπό έχει να καταγράφονται μηνύματα πάνω σε χαρτοπετσέτες. Αρθρογραφεί στο Urnovl και koukidaki. Είναι διοικητικό μέλος του συλλόγου «Το Ράφι της Αγάπης» που δημιουργεί δανειστικές βιβλιοθήκες όπου εμπλέκονται ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, προωθώντας την αξία της θεραπευτικής ανάγνωσης.

 

Περισσότερα για το βιβλίο στην βιβλιοπαρουσίαση του beasty-press.com

Latest

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Newsletter

spot_img

Don't miss

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Βασιλική Καρακώστα – «Τρυγόνα»

Η Βασιλική Καρακώστα ερμηνεύει το παραδοσιακό τραγούδι «Τρυγόνα» που ακούστηκε στην...

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Συμπαραγωγή | ΕΛΣΟΝ ‒ Μέγαρο Μουσικής...