Exclusive Content:

GNTM: η απόδειξη της άγνοιας της σοβαρότητας των κρίσεων πανικού

Το next top model είναι μια τηλεοπτική παραγωγή που έχει κατηγορηθεί για πολλούς λόγους, κυρίως για τα πρότυπα που προβάλλει. Παρόλα αυτά, συνεχίζει να είναι η “ένοχη” ευχαρίστηση του τηλεοπτικού κοινού, το οποίο δείχνει ανοχή σε πολλά πράγματα που βλέπει να διαδραματίζονται εκεί μέσα. Στην πρώτη φωτογράφιση, ωστόσο, από τη στιγμή που τα κορίτσια μπήκαν στο σπίτι του GNTM, έγινε ένα περιστατικό που προκάλεσε αντιδράσεις. Η φωτογράφιση έπρεπε να γίνει μέσα σε μια πισίνα και υπήρχε μια κοπέλα, που είχε ψυχολογικό τραύμα με το νερό. Έκανε την προσπάθειά της να μπει μέσα, αλλά έπαθε κρίση πανικού και δεν κατάφερε, εν τέλει, να βγάλει σε πέρας τη δοκιμασία.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Η αποχώρηση της διαγωνιζόμενης! Οι κριτές θεώρησαν ότι η κοπέλα φέρθηκε αντιεπαγγελματικά και ότι έπρεπε να μπει μέσα στο νερό! Την παρακάλεσαν τόσες φορές! Πατούσε! Υπήρχε ναυαγοσώστης! Άλλες κοπέλες που δεν ήξεραν κολύμπι μπήκαν! Στο μόντελινγκ πρέπει να κάνεις ό,τι σου λένε, αλλιώς δεν σε παίρνουν στη δουλειά! Αυτές ήταν οι κύριες δικαιολογίες των κριτών για την αποχώρηση της κοπέλας. Αν την κρατούσαν, θα ήταν άδικοι προς τις άλλες, είπαν. Όσο για την κρίση πανικού, η κυρία Καγιά δήλωσε εκ των υστέρων ότι δεν υπήρξε ποτέ και ότι ήταν μια απλή ταραχή, τη στιγμή που η διαγωνιζόμενη ισχυρίζεται το αντίθετο. Κυρία Καγιά, εκτός από πετυχημένο μοντέλο είστε και ψυχολόγος;

Οι κρίσεις πανικού μπορεί να είναι ήπιας μορφής ή… αφήστε το! Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που τις προκαλούν (οι φοβίες και τα τραυματικά γεγονότα είναι πολλοί συχνοί) και έχουν αρκετά συμπτώματα. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται καν να μείνουμε στους παράγοντες και στα συμπτώματα που εμφανίζονται σε άτομα με διαταραχή πανικού για να καταλάβουμε πόσο άσχημη είναι η κατάσταση στην οποία έρχεται κάποιος την ώρα μια κρίσης (η κρίση είναι κάτι μεμονομένο, ενώ η διαταραχή σημαίνει την επανάληψη κρίσεων πανικού αλλά και το συνεχές άγχος και κάποια άλλα προβλήματα που έχουν αυτά τα άτομα).

Πάμε, λοιπόν, να το κάνουμε εικόνα. Φανταστείτε ότι είστε μια χαρά και εκείνη τη στιγμή κάτι φαινομενικά ασήμαντο ή ακόμα και τίποτα απολύτως σας κάνει να ιδρώνετε. Ξαφνικά, ζεσταίνεστε παρά τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεστε, οι παλμοί σας εκτοξεύονται και νιώθετε ότι πνίγεστε! Το σώμα σας μουδιάζει, δυσκολεύεστε να αναπνεύσετε, ζαλίζεστε και ο φόβος σάς κυριεύει εντελώς! Πολύ πιθανόν να λιποθυμίσετε ή στη χειρότερη περίπτωση να πάθετε ανακοπή καρδιάς!

Τρομάξατε ή όχι ακόμα; Να σας πω, λοιπόν, ότι ακόμα κι αν διαβάσετε από κάποιον λογοτέχνη συγγραφέα την πιο παραστατική περιγραφή μιας κρίσης πανικού, δεν θα καταλάβετε ούτε στο ελάχιστο το πώς νιώθουν εκείνη την ώρα οι άνθρωποι που το παθαίνουν. Η αντιμετώπιση δε, είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο, αφού το άτομο πρέπει να ηρεμήσει από μόνο του. Υπάρχουν, βέβαια, τεχνικές (όπως να σου μιλάει κάποιος ήρεμα και όχι με φωνές, κυρία Καγιά και λοιποί που πέσατε όλοι μαζί πάνω στην κοπέλα…) για να χαλαρώσεις. Δεν είναι σίγουρο, όμως, ότι θα πετύχει κάποια από αυτές. Ούτε τα χάδια, ούτε η απόσπαση της προσοχής, ούτε η συγκέντρωση σε ένα βλέμμα, ούτε ένα φιλί που σταθεροποιεί τον ρυθμό της αναπνοής (όπως στην γνωστή σκηνή με τον Stiles και τη Lydia για τους λάτρεις της σειράς Teen Wolf), ούτε τίποτα. Και αν είσαι μόνος δεν έχεις ούτε αυτές τις επιλογές.

Για να συνοψίσουμε, οι κρίσεις πανικού μπορούν να γίνουν επικίνδυνες αν δεν αντιμετωπίζονται με σωστό τρόπο. Και σίγουρα η καταπολέμηση με επίκληση στη λογική του ατόμου (όπως έγινε στο GNTM) είναι αδύνατη. Δεν υπάρχει λογική την ώρα της κρίσης, μόνο παράλογο συναίσθημα!

Υ.Γ. Όλοι ξέρουμε ότι το GNTM είναι “trash”, αλλά πολλοί το παρακολουθούμε. Μην ισοπεδώνουμε, όμως, θέματα υγείας!

Latest

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Newsletter

spot_img

Don't miss

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Πάσχα & Ποίηση: Μια περιδιάβαση στις ποιητικές προσεγγίσεις του Πάσχα

Η αρθρογράφος διατηρεί και το προσωπικό της blog: https://medium.com/@nyktairodyteira

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...