Exclusive Content:

«Η Mορφή του Nερού». (κριτική ταινίας)

Κατά καιρούς βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη διάφορες ταινίες. Δεν είναι αδιαμφισβήτητο από κανέναν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία πλέον έχει ξεφύγει από τις χολιγουντιανές παραγωγές με τους διάσημους αστέρες και πλέον πολλές ταινίες έχουν σαν στόχο να περάσουν κάποιο μήνυμα στο θεατή. Μια από τις πιο περίεργες ταινίες λοιπόν για φέτος ήταν «Η μορφή του νερού». Με 13 υποψηφιότητες για όσκαρ και έχοντας κατακτήσει 2 χρυσές σφαίρες, η ταινία για πολλούς θεωρείτο αριστούργημα. Μην ξεχνάμε πως ο «Τιτανικός» που τάραξε τα νερά της εποχής του, είχε πάρει 14 υποψηφιότητες.

Δυστυχώς όμως οι 13 υποψηφιότητες δεν έπεισαν το κοινό και οι κριτικές από στόμα σε στόμα παρουσίαζαν τεράστιες διαφορές. Για να μην σας κουράσω άλλο θα σας πω πως αν θέλετε να δείτε μια ταινία για να διασκεδάστε, να μην δείτε αυτήν την ταινία. Ουσιαστικά αυτό πηγάζει από την όλη δομή της ταινίας. Είναι γνωστό ότι οι ταινίες που κοντράρονται στα όσκαρ, δεν έχουν σαν στόχο την ποσότητα αλλά την ποιότητα του θεάματος. Οπότε αν θες να δεις κάτι πιο εξτρίμ , να δεις κάτι άλλο.

Τώρα για αυτούς που αγαπάνε τον κινηματογράφο, και εκτός από την ποσότητα θέλουν και την ποιότητα, «Η μορφή του νερού» είναι μια ιδανική ταινία.

Ξεκινώντας από το σενάριο της, που αποτελεί τη βάση για κάθε ταινία, ο θεατής θα έρθει σε επαφή με ένα όχι και τόσο ευφάνταστο σενάριο, μιας και η όλη υπόθεση εκτυλίσσεται γύρω από τον έρωτα ενός ψαριού και μιας γυναίκας στην περίοδο του ψυχρού πολέμου. Μιας και όμως είπαμε πως αυτή η ταινία έχει ποιότητα και όχι τόσο σε ποσότητα, θα σταθούμε στα υπόλοιπα μέρη της μιας και το σενάριο κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν μία τρύπα στο νερό. Πρωτότυπο, αλλά όχι καλό.

Ξεκινώντας από την κατανομή των ρόλων, η Σάλι Χόκινς, που ενσαρκώνει την πρωταγωνίστρια η οποία έχασε την φωνή της σε μικρή ηλικία, ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους είδα αυτή την ταινία. Η υποψηφιότητα για τον ‘Α γυναικείο ρόλο της άξιζε και με το παραπάνω. Ουσιαστικά σε ολόκληρη την ταινία δεν μίλησε ποτέ, αλλά κατάφερε να μας μεταδίδει τα συναισθήματα της μέσω του σώματος και των κινήσεων της. Στο πλευρό της πρωταγωνίστριας στάθηκαν εξίσου αντάξια η Οκτάβια Σπένσερ (υποψήφια για ‘Β γυναικείο ρόλο) η οποία ενσαρκώνει την μοναδική φίλη της πρωταγωνίστριας μας, καθώς επίσης και ο Ρίτσαρντ Τζέκινς (υποψήφιος για ‘Β ανδρικό ρόλο) σαν γείτονας της πρωταγωνίστριας αλλα και σαν φίλος της.

Ένα ακόμα δυνατό ατού της ταινίας αυτής είναι η σκηνοθεσία της. Πραγματικά, ίσως μια από τις καλύτερες σκηνοθετικές επιμέλειες της δεκαετίας από τον  Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ο οποίος επάξια απέσπασε το όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας και το όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Την μουσική επένδυση επιμελήθηκε ο Αλεξάντερ Ντεσπλά με μεγάλη επιτυχία, αποσπώντας το όσκαρ πρωτότυπης μουσικής. Η μουσική σε αυτήν την ταινία έπρεπε όχι μόνο να ‘’ντύσει’’ την ταινία, αλλά να αποτελέσει γέφυρα που θα ένωνε την γλώσσα του σώματος της πρωταγωνίστριας με την ροή της ιστορίας.

Τέλος θα πούμε πως η ταινία απέσπασε συνολικά οσκαρ σε 4 κατηγορίες και κέρδισε 2 χρυσές σφαίρες για την σκηνοθεσία και την πρωτότυπη μουσική της επιμέλεια.

Συμπερασματικά και μιλώντας αντικειμενικά, η ταινία αυτή δεν έκανε το μεγάλο μπαμ που όλοι περίμεναν. Με άριστα το 10 και έχοντας λάβει υπόψη το γενικό σύνολο, θα έβαζα ένα τίμιο 7.

Latest

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Newsletter

spot_img

Don't miss

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική...

Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο: Τετάρτη 22 Μαΐου

Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν | βιολοντσέλο Βασίλης Βαρβαρέσος | πιάνο Τετάρτη 22...

Βασιλική Καρακώστα – «Τρυγόνα»

Η Βασιλική Καρακώστα ερμηνεύει το παραδοσιακό τραγούδι «Τρυγόνα» που ακούστηκε στην...

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ: Της Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη στο Θέατρο Σύγχρονο

ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΙΙΙ* Ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στο ομώνυμο έργο του William Shakespeare Σύγχρονο Θέατρο Για 15 παραστάσεις Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με...

«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη στο «Μεταξουργείο» για 15 μόνο παραστάσεις

Το θέατρο «Μεταξουργείο», τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση της Άλκης Ζέη, παρουσιάζει την παράσταση «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», βασισμένη στο ομώνυμο εμβληματικό...

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση

Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Michael Barenboim | βιολί, βιόλα, μουσική διεύθυνση Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Συμπαραγωγή | ΕΛΣΟΝ ‒ Μέγαρο Μουσικής...

1 COMMENT

  1. “Κατά καιρούς βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη διάφορες ταινίες” ! You don’t say. Το μονο που βλεπω σε αυτη την “κριτικη” ειναι μια βαθμολογια στο τελος, στην οποια δεν υπηρχε επεξηγηση, τι δεν ηταν καλο και τι ηταν καλο σε αυτη την ταινια, χωρις να ξερω αυτα τα δυο δεν μπορω να δω αν τελικα θελω να την δω ή οχι. Επισης δεν πιστευω να εκατσε καποιος κατω να την δει και να περιμενει κατι “εξτριμ” απο αυτη την ταινια διοτι τα trailer εκαναν ξεκαθαρο οτι αυτη η ταινια θα ειναι μια ποιοτικη οχι με τοσο δραση ιστορια! Και επισης η πρωταγωνιστρια ερωτευεται με κατι παπανω απο ενα απλο “Ψαρι” οπως περιγραφεται στο κειμενο!!!

Comments are closed.