Miuccia Prada
Miuccia Prada και Raf Simons Φωτογραφία: Courtesy of Prada

Ο Pierre A. M’Pelé –ή αλλιώς @pam_boy – ήταν ο πρώτος που “έσπασε” τα νέα σχετικά με την επιστράτευση του Raf Simons στον οίκο Prada, για λογαριασμό του Love Magazine. Στις 23 Φεβρουαρίου, αφού η είδηση κυκλοφορούσε παντού, ο οίκος με μια ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του επιβεβαίωσε τη συνεργασία των δύο creative geniuses. O Raf Simons κλήθηκε να αναλάβει ρόλο co-creative director, ως αρωγός της Miuccia Prada, με ίσα καθήκοντα στο σχεδιαστικό κομμάτι αλλά και στο decision making. Η ιστορία θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά επιδραστική αυτή τη στιγμή στο χώρο της μόδας, με πολλούς να παρομοιάζουν την έλευση του Simons στον οίκο Prada με εκείνη του John Galliano στη Dior, του Tom Ford στη Gucci, ή ακόμη και του Karl Lagerfeld στη Chanel.

Η collection των 40 looks έλαβε μορφή μέσω των “signature” αναφορών, όπως τα kitten heels, το coat clutch (δηλαδή ο τρόπος που αντί για clutch bag τα μοντέλα κρατάνε σφιχτά το παλτό), το τριγωνικό Prada logo και το ανακυκλώσιμο nylon ύφασμα. O Simons, με τη σειρά του, εισήγαγε τους δικούς του “κωδικούς”, όπως τα σακίδια πλάτης, τα τρυπημένα tops, τις jersey ζιβάγκο και τα hoodies με γραφικά, χορηγία του μακροχρόνιου συνεργάτη του, Peter De Potter. Στην πραγματικότητα, έδωσε ένα μοντερνιστικό, urban twist στα Prada classics.

Ideology and principles

Κεντρικό άξονα της collection αποτέλεσε η έννοια της στολής (uniform) αλλά, όπως επισήμανε ο Raf, με την μεταφορική της σημασία. Άντλησε έμπνευση από την προσωπική στολή της Miuccia Prada. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε το συσχετισμό της με τη δυνατότητα να προσφέρουν στον πελάτη μια “βάση”, την ανάγκη να παραμένει διαχρονική και να εκφράζει αυτό που πρέπει. Το ύφος που διέπει την collection είναι δηλωτικό του προσωπικού στυλ των δύο σχεδιαστών, άρα και των προσωπικών τους “στολών”.

Στο διάλογο που ακολούθησε υποστήριξαν πως ήταν πιο εύκολο να σχεδιάζουν με παρτενέρ. Ακόμη, συζήτησαν σχετικά με την εμμονή της βιομηχανίας με την “νεότητα” (newness/novelty). Η Miuccia παραδέχτηκε πως η παραπάνω ήταν πάντα  εφιάλτης της και πως, πιθανώς, το concept της δεν είναι πλέον επίκαιρο. Θεωρεί πως η πραγματική νεότητα στη μόδα αλληλοσυνδέεται με την πραγματική “επανάσταση” στην κοινωνία, όπως συνέβη με τις mini φούστες και το Women’s Liberation Movement τη δεκαετία του 1960. Εξάλλου, η μόδα είναι αντανάκλαση και ταυτόχρονα αντίδραση της εποχής στην οποία εφευρίσκεται. «Εξαρτάται πως ορίζει κανείς το “νέο”, θα ξέρουμε μόνο όταν είναι εκεί.» συμπλήρωσε ο Simons. Τέλος, μίλησαν για τον ορισμό του “Prada-ness”, για αυτό που κάνει την Prada…Prada. Πρόκειται για μια “κοινότητα” με συγκεκριμένη συμπεριφορά, αισθητική και νοητικό υπόβαθρο όμως «δεν μπορείς ακριβώς να το προσδιορίσεις, αλλά νιώθεις τι είναι, είναι εκεί, υπάρχει, είναι παρόν» αποκρίθηκε ο Simons.

Η ατμόσφαιρα

Το ντεμπούτο τους ως παρτενέρς αντικατόπτρισε ξεκάθαρα την εποχή στην οποία ζούμε. Ένα εικονικό σόου, δίχως θεατές, με ένα κίτρινο βελούδινο backdrop και πολυελαίους από κάμερες, οι οποίες όχι μόνο μαγνητοσκοπούσαν το σόου αλλά υπηρετούσαν και ως στολισμοί. Το σετ, σχεδιασμένο από το γραφείο/studio του Rem Koolhaas OMA/AMO, τόνιζε ουσιαστικά τη σχέση του ανθρώπου με τη τεχνολογία. Η όψη 360 μοιρών καθιστούσε πιο εύκολο «να απολαύσει και να δει κανείς τα ρούχα καλύτερα, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό και για τους δύο μας» δήλωσε η Miuccia. Το soundtrack του σόου “Sin Thetik” συνέθεσε ο πρωτοπόρος και household name της ηλεκτρονικής σκηνής Richie Hawtin. Τα μόνα φωνητικά που ακούγονταν κατά τη διάρκεια  του δωδεκάλεπτου τρακ ήταν τα ονόματα των μοντέλων. Γενικά, το σόου φλέρταρε με την ιδέα της νέας αρχής –ή της νέας κανονικότητας- αφού ακόμη και τα μοντέλα περπατούσαν για πρώτη φορά σε runway.

Reflecting back on the show

Prada και Simons έθεσαν τον τόνο για το τι έπεται. Το πρώτο αυτό δείγμα της συνεργασίας τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια “γλώσσα”. Γλώσσα η οποία γίνεται αντιληπτή μεταξύ των  σχεδιαστών και των οπαδών που τους ακολουθούν χρόνια. Και οι δυο βαθιά αφοσιωμένοι στις τέχνες. Η Miuccia μέσω του Fondazione Prada στο Μιλάνο και ο Raf μέσω συνεργασιών του με καλλιτέχνες όπως ο Sterling Ruby, foundations όπως εκείνο του Robert Mapplethorpe αλλά και μέσω εκθέσεων που ο ίδιος έχει επιμεληθεί. Παραμένοντας πιστοί στις θεμελιώδεις αρχές τους – απλότητα και λειτουργικότητα -, αντιμετωπίζουν την μόδα ως εργαλείο της καθημερινής ζωής.


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:
  • BREAKING: Miuccia Prada enlists Raf Simons. Ανακτήθηκε από thelovemagazine.co.uk.
  • OMA/AMO designs yellow, intimate and tactile space for Prada’s SS21 virtual show. Ανακτήθηκε από designboom.com.
  • Richie Hawtin releases new Plastikman music in collaboration with Prada. Ανακτήθηκε από mixmag.net.

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Facebook, Instagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press

8